Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 932
Hei. Idag fikk vi en oppgave i historie om Roma. Etter oppgaven er delt ut forteller læreren at det ikke er noe vits å gå på sider som Daria og Wikipedia å ta direkte avskrift. Hun hadde vist et program som kunne sjekke om setningene lignet mye og da ville få utslag om det var avskrift. Stemmer dette eller babler hun kun bullshit? Har faktisk hørt om dette før men..

Takker for alle svar ^^
Jepp , itslearning og fronter har dessverre " et slikt program "
Ja, det er sant og har vært i bruk i noen år nå.
Enkelt forklart plukker disse programmene ut setninger fra oppgaven din og putter dem inn i f.eks. google. Får den mange identiske treff er det lett å finne ut om oppgaven er plagiert eller ikke.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg vet om minst ett slikt program, og det heter Ephorus.
Sitat av hedningen Vis innlegg
Ja, det er sant og har vært i bruk i noen år nå.
Enkelt forklart plukker disse programmene ut setninger fra oppgaven din og putter dem inn i f.eks. google. Får den mange identiske treff er det lett å finne ut om oppgaven er plagiert eller ikke.
Vis hele sitatet...
Aha, men da er det ikke verre enn å skrive de litt om?
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
Aha, men da er det ikke verre enn å skrive de litt om?
Vis hele sitatet...
Går du på ungdomsskolen eller vgs?
Jeg går VGS. Slapp av, jeg er alt for god i historie til å kunne gjøre dette, men det hørtes litt for drøyt ut for meg. Måtte bare sjekke.
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
Jeg går VGS. Slapp av, jeg er alt for god i historie til å kunne gjøre dette, men det hørtes litt for drøyt ut for meg. Måtte bare sjekke.
Vis hele sitatet...
Okei. Itslearning kan også sjekke om du leverer inn en oppgave som noen andre har levert inn, dvs at om du får noen til å sende deg en innleveringsoppgave så må du kopiere, legge over i nytt dokument og skrive om. :-)
Oja, har aldri brukt Itslearning. Kun Fronter for meg
Plagiatkontroll kalles det! Sjekker det du har levert på nette om det er noe likhet! ^^