Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1056
jeg er usikker på om dette var rette stedet å legge den posten, men fjern eller flytt den hvis det er det.

saken er den at jeg har en mobiltelefon kjøpt på elkjøp. jeg har levert den inn 3 ganger til reperasjon med samme feil hver gang.
jeg har hørt at man kan få igjen penga da man leverer telefonen den 3. gangen. er dette riktig?
den er hentet nå, men jeg var ikke til stede slik at jeg fikk sagt dette til han/hun som sto i skranken der. så kan jeg da evt. dra ned på elkjøp i morgen og si jeg skal ha igjen pengene?

på forhånd takk!
Jeg er ganske sikker på at du nå har krav på pengene tilbake. Så bare gå og si at du vil ha pengene tilbake og har forbrukerkjøpsloven på din side hvis de skulle begynne å klage.
Sist endret av Kinseek; 9. desember 2005 kl. 15:56.
Hvis det er den samme feilen så kan du det ja. Men den må sendes inn å få det bekreftet. Det holder ikke at kunden selv sier at det er samme feil.
Etter 3. gangs reprasjon har du krav på ny mobil ja.
takk!
da skal jeg dra ned dit i morgen.
noen flere som har hatt problemer med en nokia 3220?
alle jeg kjenne som har en sånn har hatt noe feil med den. dvs. ca. 5 stk jeg kjenner har den.
mofo-hub: 3. gang med samme feil ja. Og det nytter ikke bare at symptomene er de samme.
mener du etter som i at jeg må levere den enda en gang ? eller at det "holder" at den er reparert 2 ganger fra før??
Nå er det en liten stund siden jeg sist jobbet i en mobilbutikk men da var det 3 ganger som det stod i kjøpsloven. Sett at det fortsatt er det så må du nok levere den inn en gang til ja. Du fikk vel lånetelefon?
jeg fikk lånetelefon hvis jeg ville, men har en gammel en selv, så jeg takket nei.
Mener man har krav på lånetelefon hvis reparasjonen tar over 7 dager eller noe i den dur.. Viktig å mase på det, mange som ikke gir deg lånetelefon uten at du krangler litt med dem og opplyser om at du kan reglene.
Stemmer det Forconin.
men det er altså ingen vits for meg å dra ned å kreve pengene tilbake ettersom jeg nå har fått den igjen?
da jeg leverte den til rep. så sa han i skranken at den måtte sendes inn for å påvise at det ikke var jeg som var skyld i skaden, og at hvis det ble påvist så kunne jeg velge å få tilbake penga eller en ny telefon. men jeg er ikke sikker på om han i skranken visste det "bare" var 3. gang jeg leverte...
Slik som jeg ser det; "gjort er gjort". Men hvis dette var 3.gang med samme feil så skader det ikke å prøve

Si at du ikke fikk nok informasjon og at du da vil ha pengene tilbake.
okey
takker for alle svar!
3. gang med samme feil har du rett på pengene tilbake/omlevering, etter eget valg. http://forbrukerportalen.no har mye info.
Mener det var en slik hendelse så dette jeg diskuterte med noen her på nff. Det jeg ble forklar var at hvis det var feil på varen, som ikke skyldes brukeren, så har man rett på omlevering (Helt ny vare, eller tilsvarende hvis den du har ikke selges lenger, eller noe annet som jeg ikke husker. Og jeg mener også å huske den loven som sier at den må være inne til reperasjon 3 ganger først ikke gjelder lengre.
er fortsatt slik at en vare der de ikke klarer å reparere feilen på to forsøk, gir rett til å heve kjøpet. Kan også legge til noe de fleste ikke vet; om en kjøper mobil, og den slutter virke i løpet av den første mnd, har en også rett på ny telefon istedenfor reparasjon, ettersom det da regnes som en vesentlig forsinkelse...
Sitat av Boreas
takk!
da skal jeg dra ned dit i morgen.
noen flere som har hatt problemer med en nokia 3220?
alle jeg kjenne som har en sånn har hatt noe feil med den. dvs. ca. 5 stk jeg kjenner har den.
Vis hele sitatet...
hva var feil her, jeg har en 3220, tror ikke jeg har opplevd noe særlig feil.

men bruker heller ikke mobilen til annet enn ringing
Trådstarter
42 0
feilen er at den slår seg av av seg selv.