Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 814
Hei !

Jeg har en SparkLan WX-6615GT trådløs router og alt fungere veldig bra når jeg surfer på nettet eller laster ned stæsj.
Problemet starter når jeg spiller WoW (noe jeg gjør rimelig ofte).
Det som skjer er at etter en liten stund (alt fra 10min - 2 timer), så kobler routeren seg fra nettet og jeg må ta strømmen på den for å komme på nett igjen.

Dette skjer med jevne mellomrom når jeg spiller og er sinnsyk irriterende..
Har sett over instillingene på routeren og ser ikke noe som er forskjellig fra andre routere jeg har hatt.
Jeg har åpnet porter som Blizzard sa jeg måtte åpne og jeg har den nyeste firmwaren som er tilgjengelig.

Noen som har noen forslag til hva som er galt ?
skjer dette BARE når du spiller wow?
Eller har du prøvd å spille i over 2 timer med et annet spill å sett
om det samme skjer da?
Nå spiller jeg ikke andre spill en WoW, så jeg har ikke fått sjekket dette..

Men problemet er hvertfall bare når jeg spiller, da maskinen har stått online en helg jeg ikke fikk spilt.
routere er noen rare dyr, kan ikke så mye om den modellen du har, men for å feilsøke litt selv kan du ta å nullstille/resette routern, for så å aktivere den på nytt, mulig det løser litt opp i gammelt dritt. eventuellt du kan teste om du får samme problemet når du bruker direktekabel fra routern og inn i maskinen, da får du sentralisert feilkilden litt bedre om det er noen forskjell der.
Faktisk så har jeg akkuratt det samme problemet, og det hender bare når jeg spiller wow. Hvis noen vet hva det kan være, hadde det vært elsk.
Sitat av Tierra
routere er noen rare dyr, kan ikke så mye om den modellen du har, men for å feilsøke litt selv kan du ta å nullstille/resette routern, for så å aktivere den på nytt, mulig det løser litt opp i gammelt dritt. eventuellt du kan teste om du får samme problemet når du bruker direktekabel fra routern og inn i maskinen, da får du sentralisert feilkilden litt bedre om det er noen forskjell der.
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd å resette en gang og jeg har testet med kabel rett fra router til pc uten hell.
Du har vel garanti e.l. på den, så send skrotet tilbake der det kommer fra. Fortsetter problemet, send tilbake på nytt, det er ikke OK at rutere detter ut ved slik type trafikk.
Hvis du har muligheten, ta en titt på WRT54G, som med en enkel flash blir alt du noen sinne kunne drømt om av en trådløs og kabla ruter
Har samme problem med BF2 og trådløst. Fungerer flott med hardwire. (inn i routeren ja).
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Er en post om routerproblemer på wow us general forums som sikkert kan hjelpe litt.