Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2343
1. finnes det en fisk som kan svømme inn i urinrøret til personer som pisser i vannet, og forårsake smerte? tennene fungerer nesten som sagblader.. grunnen til at jeg spørr = jeg og en kamerat diskuterer høylydt om dette. jeg har sett denne fisken på animal planet og vet at den finnes, men Sinister her på forumet mener den ikke finnes og mener det er det latterligste han har hørt.

2. finnes det trykkbasert insulininjektør som fungerer på noen som helst annen måte enn med en nål som sprøyter insulinet inn i kroppen? grunnen til at jeg spørr om dette er fordi vi diskuterer om masse rart=P

vet at disse spm. ikke har noe med IT og gjøre, men finner nada svar på internett, siden jeg ikke helt vet hva jeg spørr etter, hehe.. håper på forståelse.. er utrolig irriterende hvis du vet noe finnes og en annen benekter det og sier det er "det dummeste han har hørt" =P
Jeg kan minnes å ha sett noe på discovery eller animal planet om den fisken som kan svømme opp i urinrøret.
Ikke at jeg er 100% sikker, men jeg skal prøve å skjekke litt rundt
1. Ettersom jeg har hørt er det ikke en fisk, det er en liten skapning alá et plankton. Denne parasitten gjør deg syk og kan gjøre deg immun mener jeg å huske.
Naboen har sukkersyke og hun har en maskin (teipet?) til magen som automatisk måler blodsukret og sprøyter inn så mye insulin som trengs.
Sitat av Croyfer
1. Ettersom jeg har hørt er det ikke en fisk, det er en liten skapning alá et plankton. Denne parasitten gjør deg syk og kan gjøre deg immun mener jeg å huske.
Vis hele sitatet...
Immun? Impotent mener du vel?
Eller mener du steril? for hvis denne "fiksen" gjør deg imun, so give me that dame fish!!
jeg fant noe på internett om fisken nå. måtte søke etter "fish pain in penis".. bizzar shiiiiit! æææsj..
http://www.mit.edu/people/ethlfrog/candiru.html
http://www.straightdope.com/columns/000519.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Candiru
Sitat av BuzzR
Eller mener du steril? for hvis denne "fiksen" gjør deg imun, so give me that dame fish!!
Vis hele sitatet...
En fisk som er dame? damn fish.
Jeg stusset også litt på imun ja.

Skjønner ikke hvordan den skal finne veien så mye bedre om du pisser i vannet jeg da. Får jo motstrøm og greier.
Når jeg var liten pissa jeg i vannet _med_ badebukse i tilegg, lykke til fisk
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
BakkiZ: De tiltrekkes av urin, eller rettere sagt så tiltrekkes de av amonjakkinnholdet i urinen.
2. Ja, det fins en maskin som gjør det, brodern har en, bare å stille på antallet han skal ha inn, så blir det automatisk pumpet inn
Det finnes jo også mageormer som spiser seg gjennom magesekken din og kommer ut gjennom halsen. Mulig det er en spessiell type orm dere prater om?
Når vi først er inn på ekle kryp: jeg mener å ha sett et program for lenge siden hvor det var en larve som la egg i nesen på folk når de sov?
Og en ting til: kan snylteveps legge egg under huden på mennesker?
2. Det finnes maskiner, som (automatisk) måler hvor mye insulin man har, også sprøyter den inn så mye man trenger (om man trenger noe).
otaku: Nei, den måler blodsukkret, jeg skrev det i posten min over.

Mann på telt-tur - tusenbein inn øret - vondt i øret - lege fant ingenting - spise av hjernen - mann dø!
Sikkert bare vandrehistorie men, hvem vet?

Også har vi en ekkel en her:
Sist endret av BakkiZ; 12. august 2005 kl. 22:36.
Det bildet der er så forferdelig! *grøsse*

Jeg så ett bilde ett eller annet sted fra afrika, langt ute i ødemarka. Var bilde av puppen til ei sånn stammekjerring hvor det tøt ut larveegg.. Takk & pris for at jeg ikke har opplevd det med et onenightstand! *går ned på kne*
takker for alle svarene=) det jeg mente med spørsmål 2 var om det var mulig å på en måte "presse" insulinen inn i kroppen via trykk ellerno? har sett noe sånn på csi engang skjønner dere, men kan jo være bullshit
Er nok bullshit, men det finnes jo drøssevis med plaster av forskjellige slag.
ztaale ja det var det jeg mente !=)
Sitat av nilsern
takker for alle svarene=) det jeg mente med spørsmål 2 var om det var mulig å på en måte "presse" insulinen inn i kroppen via trykk ellerno? har sett noe sånn på csi engang skjønner dere, men kan jo være bullshit
Vis hele sitatet...
Tenker du på en insulinpumpe?
Ja, det finnes sprøyter som bruker trykk for å injisere væske gjennom huden uten bruk av nål.
Sist endret av TipeX; 12. august 2005 kl. 23:25.
Det finnes også ern type "plaster" som på overflaten har bittesmå nåler som trenger litt inn i huden når man setter det på. Man merker ikke at noe trenger inn gjennom huden, men stoffet som finnes i målene kommer alikevel inn i blodet ditt.
Orker ikke lese igjennom alle postene her, men kan svare på spørsmål 2:

JEPP ! Det finnes som bare faen! Jeg er selv så heldig å være i besittelese av 1 stk. ubrukelig bukspyttkjertel og har derfor testa slike instrumenter i over 10 år. Denne insulin-injektoren benytter seg av kraftig trykk og dundrer små insulin-hormoner ( eller jeg skal kalle det ) inn i kroppen, gjennom huden.
Huff må dere snakke om sånn ekle-småkryp, nå får jeg ikke sove :scared:

Noen ganger frister det å være lege, slik at vi har litt greie på sånt, i tilfelle det skulle skje noe, så kommer man ihvertfall inn i tide.

Om den fisken: Klarer den virkelig å komme seg gjennom badebuksen hvis du pisser?
Sist endret av CryptoN; 13. august 2005 kl. 00:08.
hmm badebukser har jo veldig tett stoff. tviler på at fisken kommer gjennom det, men den kan jo kanskje svømme gjennom åpningen på badebuksa og gjennom til stakkars herr penis.. hvis man absolut må pisse i vannet er vel beste alternativ en våtdrakt ville jeg tippe på, eller kanskje kondomdress.. takk for svaret bjarneper. gleder meg til sinsiter får vite det
Husk å ta med våtdrakt/komdomdrakt på ferietur til amazonas slik av du kan pisse i vannet uten at det svømmer fisk opp i din penis!
Sitat av nilsern
hmm badebukser har jo veldig tett stoff. tviler på at fisken kommer gjennom det, men den kan jo kanskje svømme gjennom åpningen på badebuksa og gjennom til stakkars herr penis.. hvis man absolut må pisse i vannet er vel beste alternativ en våtdrakt ville jeg tippe på, eller kanskje kondomdress.. takk for svaret bjarneper. gleder meg til sinsiter får vite det
Vis hele sitatet...
Badebukser pleier å ha et veldig tett filter i shortsen også, så tviler litt på at den kommer inn da.

Uansett tror jeg at det skal litt til for at man skal treffe på fisken hvis man ikke pisser.
Hmmm Tok tydligvis feil, men synes de greiene, da spesielt fisken hørtes helt absurdt ut.
Vel fisken svæmmer vel ikke opp via pisset men angriper folk som bader i vannet i kjønnsorgan eller anus ettersom det jeg har skjønt.. så piss in the water men ikke bad i pissvannet etterpå..M;
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hmm.. denne parasitten er definert på en film ettersom jeg husker og kommer hvis man urinerer i vannet. eeh.. Jo den tar seg opp igjennom urinrør. BAKKIS : Har også hørt den historien om tusenbeinet ja.. Den skal faktisk være sann.. Etterhva jeg har hørt !! Men man skal høre mye
Sist endret av CodeMode; 16. november 2005 kl. 15:11.