Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2037
Hei, jeg sliter grusomt med lagg på World of Warcraft...
Jeg avslutter alle programmer når jeg spiller, men får opp til 5000 i latency fordeom.
Noe jeg kan gjøre?
Du nevner ikke hvilke internettlinje du har.

Men uansett har jeg samme problem, internett faller plutselig ut i sånn 2-3 sekunder _veldig_ ofte.

Fikk problemet etter litt nedetid med nextgentel. Har nå skiftet til telenor, men fremdeles samme problem.

Det lagger så mye at det er umulig å spille online-spill.
Spørs også på hvilket Realm du spiller på.
Med mindre det er noe fiel med realmen du spiller på er det nok internetten din det er noe galt med. Man får ofte beskjed når det er problemer med realmet. Hva slags linje har du?
Jeenyus's Avatar
Trådstarter
Jeg har adsl, 700kbits linje, tele2.
Men har også trådløst :S

36.0Mbps
Signalstyrke: Veldig bra

Dette er den beste signalstyrken har hatt, å den ahr jeg sjeldent...
ofte er Signalstyre på dårlig eller veldig dårli.
og det er ofte bare på 13.0Mbps osv :S
har du gjort noe feilsøk, som f.eks prøve med kabel direkte, sjekket med flere maskiner, kjørt all kjent spywarefjerningsprogramvare, åpnet porter i router etc?
Jeenyus's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tierra
har du gjort noe feilsøk, som f.eks prøve med kabel direkte, sjekket med flere maskiner, kjørt all kjent spywarefjerningsprogramvare, åpnet porter i router etc?
Vis hele sitatet...

Nei, jeg ahr ikke prøvd med kabel direkte, sjekket med flere maskiner (?).

Ja, jeg har kjørt spyware.

?
Åpnet porter i router? Hvordan gjør jeg det?:P Jeg er jo på nettet så det må jeg vell ha gjort?:P

Personelig Note;
Det skrives Nybegynner:P
det er ofte endel pakketap med trådløst, anbefaler deg å sjekke latency med direktekabel. da finner du kanskje feilkilden - er ikke dette løsningen så sjekk portforwardingen i routeren din, den har sikkert en form for login slik du kan gjøre endringer på den, du må muligens åpne porter som er tilpasset wow.

I quote:
' World of Warcraft uses the TCP protocol on port 3724. '

åpne den porten i routern din, vet du ikke hvordan, så les manualen.
Jeenyus's Avatar
Trådstarter
"anbefaler deg å sjekke latency med direktekabel."

hvordan gjør jeg det?
du tar en TP å kobler deg til internett med.. voila!
Hvis det er flere maskiner på nettet, er det nok det som er årsaken. Hadde nøyaktig samme problem, hadde også Tele2 700 kbit/s linje. kunne få en latency på 15670 og det er ikke tull, tok faktisk en screenshot av det. Prøv om det hjelper å åpne en port i ruteren og forwarde den porten som WoW bruker til pcen din. Hvis ikke det hjelper, så må du spille mens de andre maskinene er slått av, eller oppgradere linja...
Det har ikke falt deg at det kan være serveren/realmen som har problemer?
Jeenyus's Avatar
Trådstarter
Jeg spiller på Sunstrider og Bloodfeather...
Hvordan tilpasser jeg porten til den porten WOW bruker? Å Hvilken port bruker WoW?
Sitat av Tierra
I quote:
' World of Warcraft uses the TCP protocol on port 3724. '
Vis hele sitatet...
Så kan du ta en titt her for å se hvordan du åpner porter.
Det er nok Blizzard som er problemet. De fleste realmene har slitt med lag og bugs etter patch 1.9

Men kan jo også være porter hvis problemet har var lenge.
Sist endret av mofo-hub; 15. januar 2006 kl. 03:45.
Jeenyus's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tierra

åpne den porten i routern din, vet du ikke hvordan, så les manualen.
Vis hele sitatet...
Jeg leste, men fant ingenting.. har belkin router og belkin trådløst nettverkskort.
Ønsker hjelp, umulig å spille WoW nå :S
Har snart sløst bort en hel måned. :/

Jeg gjorde det med port greia, men funket ikke:S
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sliter fortsatt folkens:S
Det er nå et problem at jeg detter ut av enttet generellt.. ikke abre i WoW
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Har 2mbit fra nextgentel her, 5 maskiner på nett, og det er alltid noen torrents aktive på et av maskinene, det er et 100mbit switchet nettverk.
Kjører wow uten problemer, har aldri blitt disconnected, og aldri noe merkbar lagg.

Dette er på dunemaul og bronzebeard realmene
gjetter på at det wlanet ditt som er problemet. har du så varierende signaler så skal du også ha et ganske så kjedelig pakketap i tillegg.
ping routern din og se om pingen holder seg stabil eller om den hopper vegg imellom.
du bør vel ligge på en mellom 2 til 30 ms alt etter om det er kryptert eller ikke.
Hvordan pinger jeg routern?
Jeg har mellom 200-15000 i ping jeg :O
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeenyus's Avatar
Trådstarter
Jeg sliter enda med dette...
En kompis slet også med dette, og han reinstallerte alle driverene til nettverkskortet, nå har han en veldig bra linje. Tror dere det har noe og si om man reinstallerer nettverksdriverne?
veit ikke, men kanskje oppdatere dem?
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Du kan faktisk prøve å slette interface, WTF og WDB i WoW mappa di. Dette hjalp meg, Ikke spør hvordan. Dessuten er det en veldig fin tråd om dette emnet på blizzard sine egne forum:

http://forums-en.wow-europe.com/thre...p=1#post202513
Jeenyus's Avatar
Trådstarter
takker stort.. håper dette hjelper! skal reinstallere driverne også, siden jeg downloader i en hastighet på 5kB/s på LimeWire! :O *Sick*
sunstrider har lagga noe enormt de siste dagene, men du får høre med noen som spiller på bloodfeather om det har lagga der og. hvis svaret er ja så er vel problemet løst
Problem, officer?
thomasf's Avatar
har erfaring med at alle realms lagger av og til jeg men sylvanas har minimal lagg da.. syns jeg å huske (a)