Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 3025
Hei.
Diskuter og kos dere mens jeg også koser meg.

Merk for å se:
_______________

[COLOR=#f5f4f4]
Snape dreper Dumbledore.
(Side 606 i engelske versjonen, side 566 i amerikanske.)
Snape er "the Half-Blood Prince"[/COLOR]
_______________

BEVIS: URL
Sist endret av TheGEEK; 17. juli 2005 kl. 04:00.
Jeg fatter ikke hvorfor 25 - 50 år gammle folk springer ut i butikkene for å kjøpe denne boka. Så på tv at det ikke var et barn i en butikk som skulle ha boka, bare godt voksne folk. Noen av dere så la på sprang for å få tak i boka ? bare lurer på hva som får en 25åring til å kjøpe denne boka. Det er jo bare Harry potter (Min mening: Filmene suger, leser ikke bøker pga kjedelig)

Btw hvorfor ikke bare sette spoileren i signatur bare for fun!
Sist endret av Tysse; 17. juli 2005 kl. 04:12.
En av grunnene er vel at de fleste TV bildene fra UK ble tatt ved midnatt, og da sover vaneligvis barn
Det var fra her i norge! Så det på tv norge.
Neiheihei!
TheGEEK's Avatar
Trådstarter
Når sant skal sier så er faktisk bøkene ganske bra, særlig hvis man leser de engelske utgavene. De har faktisk endel bra humor og er ganske underholdende. Hvorfor folk i det hele tatt gidder å stå i kø for bøker eller kino fatter jeg heller ikke. Med mindre man har lest de engelske bøkene(og ikke likte de) bør man heller ikke rakke ned på folk som som leser de(uansett alder).
leste ferdig boken første dag den kom ut, jeg synes den var ganske god, bortsett fra jeg ikke likte slutten helt ble litt overrasket, og gleder meg til den siste boken
La på sprang gjorde jeg ikke akkurat, men jeg kjøpte den før klokken tolv på lørdg, og før klokken var seks (ettermiddag) så hadde jeg lest den ferdig.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Seriøst meite, da leser du fort as...
Tysse: pappa leser de på engelsk og han digger de. Sier de er facinerende. Men hvis du ikke har prøvd å lese de så vet du jo ikke hva det går på...Og grunnen til at man ikke setter spoilere i signatur er fordi man ikke vil være drittsekk og ødelegge for å de som kanskje ikke har lest ferdig enda.. Nisse..
.totto
Sist endret av totto; 17. juli 2005 kl. 16:34.
Er 19 år gammel, å har lest Harry Potter siden den første boken ble gitt ut på engelsk.
Synes bøkene er heilt fantastiske, det at filmene er mer tilrettelagt barn og unge er egentlig en feiltolkning av bøkene, siden de trollbinder nesten flere voksne enn barn. Det er en dybde i bøkene som appelerer til voknse, og underholdning til barna. Hele konseptet, dybden, verden, alle detaljene, personene, godt mot ondt osv.. Hele samspillet mellom disse faktorene er ubeskrivelig fantastisk. Jeg kan ikke prate for alle andre, men fra kapittel 2 og utover i boken, så måtte jeg flere ganger legge den ifra meg, fordi jeg var så oppspilt.

Til Tysse; det er ikke lenger bare Harry potter. Det er rett og slett noe magisk.

Bok nummer 6 er ikke en "stille før stormen" bok, det er stormen før orkanen bok. Kan ikke vente til bok nummer 7.
Sitat av totto
Seriøst meite, da leser du fort as...
Vis hele sitatet...
~700 ord i minuttet, og det er ingen relevant forskjell om det er på norsk eller engelsk.
Morsomme bøker.
Eneste grunnen til at filmene er elendige, er manuskriptet. Virker som de hopper over, fram og tilbake over viktige detaljer. Men skuespillerne, kulissene og sfx'en er utrolige velvalgte.
Sitat av GrooveTub
Vis hele sitatet...
Du vet at den der var tull, sant? Skulle bare sette litt fokus på hysteriet rundt bøkene

Men, jeg skal straks lese boken. Må bare vente på at _noen_ skal lese den ferdig.
hva er det norske navnet på den nye magiministeren? fant ikke ut at d i den engelske versjonen
oversettelsen har vel nettopp startet, så det er neppe noen som vet
Fikk den på lørdag, ble ferdig med den på lørdag, ca 7-9 timer tror jeg at jeg brukte på den. Den var faktisk veldig bra, hadde allerede gjettet hva som kom til å skje, det var ikke akkuratt noen overaskelse etter de første kapitlene. Synes ikke den var like spennede som Fangen fra Azkaban, men jeg tør allikevel å påstå at det er en bedre bok. Gleder meg til den syvende boka, skal lese 6ern på nytt snart tror jeg... Anbefales på det sterkeste, men jeg føler ikke at den helt kan måle seg med de 4-5 første bøkene i Wheel of Time serien. Men den er absolutt verdt å lese, og hvis du ikke har lest noe av Harry Potter serien enda så bør du kanskje begynne å tenke på å gjøre akuratt det....
Gabbler: Hørte på tven at den norske versjoen ikke kommer før uti november eller no.
Faan..

Dumme dumme dumme dumme dumme meg som MÅTTE lese her da :P

Hmm...jeg venter til den kommer på norsk jeg...Harry Potter eier ^^,
tysse: har lest den på engelsk uansett, så jeg orker ikke å lese på norsk, blir bare forvirret av navnene
Sitat av meitemark
~700 ord i minuttet, og det er ingen relevant forskjell om det er på norsk eller engelsk.
Vis hele sitatet...
Nerd Selv om jeg ikke har lese-vansker. Så hadde jeg ikke klart 100 en gang. Selv om eg prøvde..

Og jeg blir lei av å lese gjennom VG. Det forundrer meg når folk leser bøker som LOTR og Harry Potter! Da har man tålmodighet.

Kan jeg spørre om en ting?
Jeg hørte fra en type som "kan alt, vet alt og er alt".

Dør Harry Potter i denne boka/filmen?
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Sitat av soetnos@dANI

Kan jeg spørre om en ting?
Jeg hørte fra en type som "kan alt, vet alt og er alt".

Dør Harry Potter i denne boka/filmen?
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør han ikke
Hva har Harry Potter med samfunn og politikk å gjøre?
Neiheihei!
TheGEEK's Avatar
Trådstarter
Samfunn og politikk : "Verden rundt oss. Nyhetsbildet og problemstillinger"
Vanlig diskusjon: "IT-relaterte diskusjonsområder"
Lest den nå. Synd det blir lenge til neste bok. Får bare bruke ventetiden på å endelig lese ferdig Narnia serien

Harry Potter dør ikke, nei ^^
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Bøkene er bra, det synes mamma og.
Så nettop den første filmen, i og med at jeg har lest de tre første bøkene om igjen.
Jeg synes filmen var sånn smått kjedelig. Kansje beregnet på en annen aldersgruppe (jeg er 16 1/2).
Men jeg kan ikke si at jeg skjønner de som venter i timevis foran bokhandelen eller kinoen med kostymer av alle slag. Det begynner og nærme seg fanatisme da synes jeg.
...Dumbledor DØR?
Gah.
Det verste er at jeg har ikke lest boka endA
Venter på den norske. Har lest alle de andre på norsk, og fucker bare opp om jeg begynner på engelsk. Så setter min tillitt til Torstein Bugge Høverstad :P

>nightLook
Han er en god nok oversetter, men jeg kan ikke si at jeg er enig i at man skal oversette de engelske navnene. Sverige og Danmark klarer seg helt fint med de engelske navnene, istedefor omskrivninger tilpasset deres eget språk.
Måtte tvinge meg til å la vær å lese. Leser veldig fort, og klarer å holde på i 4 timer på natta. Ble ferdig i natt... Er en smule oppgitt som jeg er etter hver bok. Nå er det "bare" litt over 1 år til neste.
▼ ... over en uke senere ... ▼
En dame på jobben lurte litt på en ting i dag; om jeg trodde boka ville bli for skummel for hennes 8 år gamle sønn? Er jo absolutt en trist slutt, og skummelt er det jo også absolutt til tider, men det bør vel gå greit når hun leser det for han?

Til deg som er så tøff at du ikke leser bøker osv... Tysse var det visst:
Du er tøff altså. Skjønner ikke hvordan du klarer å være så tøff. Tøfftøfftøff. Idiotidiotidiot.
Sitat av Tysse
Jeg fatter ikke hvorfor 25 - 50 år gammle folk springer ut i butikkene for å kjøpe denne boka. Så på tv at det ikke var et barn i en butikk som skulle ha boka, bare godt voksne folk. Noen av dere så la på sprang for å få tak i boka ? bare lurer på hva som får en 25åring til å kjøpe denne boka. Det er jo bare Harry potter (Min mening: Filmene suger, leser ikke bøker pga kjedelig)

Btw hvorfor ikke bare sette spoileren i signatur bare for fun!
Vis hele sitatet...
Du innrørmer selv at du ikke vet hva du snakker om og derfor bare burde holde skjeft.

Når du aldri har lest en eneste en av bøkene hvordan kan du si det du sier?
Greit nok kan det være at den første boka for skreve for barn, men nå har det seg sånn at også J. K. Rowling har innrømet at bøkene kanskje ikke er helt passende for barn lengre, og at de bør leses av voksne. Om ikke de blir lest sammen med en voksen.
Ei bok kan da glede både voksne og barn?
dama på jobben som jeg snakker om over hadde ihvertfall ikke villet lese den siste biten av "the goblet of fire" for guttungen, den delen der voldemort kommer opp av en grav elns og dreper en gutt... cedrik? han var vel 6 da tror jeg hun sa, skjønner godt at hun ikke ville lese den biten der for han egentlig...
Du er min venn
niigu's Avatar
Tysse. Værsåsnill.

Leste de 3 første Harry Potter-bøkene innen 10. klasse. Jo eldre Harry blir, jo mer sannhet kommer frem, jo mer mørkhet oppstår. Helt utrolig fengende bøker disse. Leste bok 6 på 5 dager da jeg var på ferie i Kroatia. Om ikke jeg hadde vært der, om jeg hadde hatt ferie, hade jeg vel lest dem ut på maks et par dager. Fyttigrisen det gikk unna da jeg først begynte. Man blir faktisk trollbundet av disse bøkene. Helt siden "Fangen fra Azkaban" har jeg fått frysninger da jeg leser. Et godt råd er å lese bøkene på Engelsk. Jeg oppdager da hvor mye mer sofistikert språket er og hvor mye mindre barnslig det hele blir. Jeg er atten år gammel, og om jeg så blir 50 før siste bok blir sluppet ut, ville jeg fortsatt insistere på å lese.
Neiheihei!
TheGEEK's Avatar
Trådstarter
Jeg er svært enig i at de engelske versjonene er mye mindre "barnslige" og at språket er fullt på høyde med enhver annen "voksen"-bok.
Heh, jeg leste først eneren på Norsk, deretter fikk jeg de to neste på engelsk, så kjøpte jeg eneren på engelsk, så fireren, så har jeg lest de hittil nå.

Sier litt om hvor mye bedre jeg syntes de er på engelsk. De er vannvittig gode, spesielt det at den første boken er så "barneaktig", hvor Harry opplever alt på begynnelsen, kommer inn i en ny verden, og man vet ikke helt om ondskapen, man bare hører om den. Hadde man lest bok 1, så bok 6 tror jeg man ville blitt sjokkert over hvordan den hadde utviklet seg. Jeg også kommer til å kjøpe boken straks den neste kommer ut.

Forresten, favorittboken er vel nummer 3, det er bare ett eller annet der, på en måte et vendepunkt. Jeg klarer ikke helt forklare det i natt, og da er det bedre at jeg forklarer nærmere ved en senere annledning om hvorfor jeg mener at akkurat denne boken er en av de beste.
jeg bare må legge inn denne lille linken, som gjore meg litt forbanna.
IKKE TRYKK HER OM DU IKKE HAR LEST BØKENE:
http://www.tshirthell.com/dumbledore.htm
Sitat av syko16
Fikk den på lørdag, ble ferdig med den på lørdag, ca 7-9 timer tror jeg at jeg brukte på den. Den var faktisk veldig bra, hadde allerede gjettet hva som kom til å skje, det var ikke akkuratt noen overaskelse etter de første kapitlene. Synes ikke den var like spennede som Fangen fra Azkaban, men jeg tør allikevel å påstå at det er en bedre bok. Gleder meg til den syvende boka, skal lese 6ern på nytt snart tror jeg... Anbefales på det sterkeste, men jeg føler ikke at den helt kan måle seg med de 4-5 første bøkene i Wheel of Time serien. Men den er absolutt verdt å lese, og hvis du ikke har lest noe av Harry Potter serien enda så bør du kanskje begynne å tenke på å gjøre akuratt det....
Vis hele sitatet...

Helt enig med deg på det punktet. TWOT-serien er uten tvil tidenes beste fantasy serie, men Harry Potter bøkene er god underholdning for alle penga, og er verdt å ta en titt på.

I kortversjon: DITTO
Nettopp ferdig med den siste boken, som de fleste andre likte jeg ikke slutten.
Så da får man bare vente på den neste boka

Ser også litt frem til Goblet Of Fire filmen som kommer i novemberm
Leste ut boken for noen uker siden, og er fortsatt betatt av den. Men jeg må si at jeg har likt noen av de tidligere bøkene bedre.

Lurer litt på den slutten, der Harry sier at han ikke kommer til å komme tilbake til skolen neste år. Vil det si at J. K. Rowling har lurt seg til å skrive en bok mer enn den originale planen var, siden hun har sagt at det skal komme en bok for hvert skoleår?
http://www.tshirthell.com/store/prod...?productid=514

hvor mye deng får man hvis man labber rundt med denne?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av pho
http://www.tshirthell.com/store/prod...?productid=514

hvor mye deng får man hvis man labber rundt med denne?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke fått en eneste deng når jeg har labbet rundt med den. Dvs nå har jeg US-version av t-skjorten men det går ut på det samme
Den frista jevlig. Haha, fantastisk morsomt. Hadde selv blitt flyforbanna hadde jeg sett noen i en sånn en, men