Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2466
Jeg har lenge hatt lyst å få meg en dreambox, men kan svært lite om det. Lurer derfor på om noen kan skrive litt om hvordan en dreambox fungerer, samt hvordan man "driver" den.

Lurer også på om noen har spesielle merker å anbefale, og om noen som vet hvor de selges billig?
Har ingen slags kunnskaper når det gjelder Dreambox, men ville bare gi deg ros for topicen.

Tydlig at du er en av dem derre pro-topic-makers-&-remixxers.

BTW; Synes denne stickyen virker ganske dekkende nok for en newbie da? Står det meste, kanskje du savner enn dog..
Sist endret av Raptor; 18. juli 2005 kl. 01:45.
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Lurer samtidig på om det er mulig å få wlan på dreambox? Så slipper jeg en lang TP-ledning gjennom huset
Ja, du kan ha wlan på dreambox, du må ha en game adapter, denne f.eks. eller andre tilsvarende.

Når det gjelder merker så stusser jeg litt. Dreambox er Dreambox, man får ikke en Philips Dreambox, derimot er det forskjellige typer. DM7000, DM7020 o.s.v.
www.digsat.net er en topp side med mye info om Dreambox, du kan også prøve www.dreambox.no
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Lurer på om det er slik at man må legge inn nytt image ganske ofte? I så fall lurer jeg på om dreamboxen fungerer som en nettverksdisk eller en lokal ftp, som det er mulig å kopiere filer over. Lurer også på om det finnet et program som jevnlig(f.eks hver 4 time) laster ned siste versjon av en fil, og legger den til en bestemt plassering(f.eks dreamboxen). Hadde vært utrolig praktisk om det hadde vært mulig ettersom et slikt program sikkert kunne blitt kjørt på serveren min.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
ZerBox: Du kan legge inn image som er automatisk oppdaterende og overførig av filene kan gjøres via ftp.
Ett lite sidesprang dette.
Anbefaler å få noen stk til å samarbeide om et lite nettverk, der et av leddene tar seg av det med kort. Jeg har nå alle kanalene innenfor Canal Digital og Viasat, ved at han ene som jeg samarbeider med har betalt abonnoment og det der. Jeg betaler da tilsammen 70kr måneden for de kanalene jeg har.
Hvorfor abonnoment? JO fordi da slipper du problemer med oppdatering av kodene, noe som kan bli veldig plagsomt over tid.

Dette er en mulighet som er veldig rimelig og ikke altfor ulovlig
Peace
Sist endret av sondrebb; 19. juli 2005 kl. 01:47.
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Som magstr sa tidligere så er det mulig å legge inn automatisk oppdaterende images. Vil ikke det oppdatere kodene? Slik at man slipper problemet med koder.

Må man være inne i små nettverk av f.eks venner eller mindre kjente for å få inn kodene, eller finnes det store nettverk man kobler til?
Jeg er ikke helt sikker på hvordan nettverket er bygd opp ettersom jeg ikke kan så mye på Linux, men de jeg samarbeider med er ikke naboen og nærmeste venner. Jeg selv bor på Øyer som er like ved Lillehammer, og han som har kortene bor i Verdal'n. Jeg mener at vi er ca. 10 stk som er med i dette samarbeidet, og alle er spredd over det ganske land.
Jeg prøvde selv å legge inn automatisk oppdaterende images, men det fikk jeg litt problemer med ved at det noen ganger hengte seg opp under oppdateringer, men det var kanskje fordi jeg hadde stilt det inn feil. Og nå går det helt problem fritt, til og med min Mor klarer å oppdatere koder om det trengs

Det innlegget mitt istad var rett og slett ment som en anbefalning.
Sist endret av sondrebb; 19. juli 2005 kl. 02:08.
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Noen som vet hvor det er mulig å få tak i en "duppedings" som gjør at jeg kan få inn trådløst nettverk på en Dreambox DM7000S? Trenger ikke være noe hypermoderne og veldig god, bare den ikke koster for mye, og fungerer greit!
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Sitat av ZerBox
Noen som vet hvor det er mulig å få tak i en "duppedings" som gjør at jeg kan få inn trådløst nettverk på en Dreambox DM7000S? Trenger ikke være noe hypermoderne og veldig god, bare den ikke koster for mye, og fungerer greit!
Vis hele sitatet...
Sitat av [securitymember]
Ja, du kan ha wlan på dreambox, du må ha en game adapter, denne f.eks. eller andre tilsvarende.
Vis hele sitatet...

Hardware.no prissøk
Sist endret av zyrtec; 20. juli 2005 kl. 15:05.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dumt spørsmål, men er man avhengig av kort eller holder det med parabol,tuner?
Sitat av Teigen_
Dumt spørsmål, men er man avhengig av kort eller holder det med parabol,tuner?
Vis hele sitatet...
Så lenge det er koder ute til viasat og cd så trenger man ikke kort, da kodene blir lagt inn i softwaren.

Men nå som det ikke er koder ute så er man avhenging av kort.
Er det ikke mulig å få inn andre kanaler enn de fra Viasat/CD nå for tiden? Bare slik at jeg kunne fått prøvd ut opplegget til kodene evt kommer!
ViaSat og Canal Digital (dvs de nordiske aktørene) har ingen offentlige piratløsninger for tiden. Andre kanaler finnes, på andre satellitter, men det er en helt annen historie.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har et lite spørsmål når det gjelder dette med Dreambox...
Finnes det koder til Conax og Viacsses til den enda??
Eller er man avhengig av at det finnes koder til vanlige tunere også??
Jeg har hørt mye snakk om cardshare og at det kanskje er en genial løsning, men er intererssert å lære litt mer.. Noen som kan hjelpe meg??
Sitat av BULLITT_
Jeg har et lite spørsmål når det gjelder dette med Dreambox...
Finnes det koder til Conax og Viacsses til den enda??
Eller er man avhengig av at det finnes koder til vanlige tunere også??
Jeg har hørt mye snakk om cardshare og at det kanskje er en genial løsning, men er intererssert å lære litt mer.. Noen som kan hjelpe meg??
Vis hele sitatet...

Nei. Viaacess har du aldri fått, og Conax er det slutt på. Cardsharing funker derimot bra. Og det er det det høres ut som. Du kan dele ett kort på flere bokser via nettet.
Viaccess har du aldri fått
Vis hele sitatet...
Neivel nei? Og dette er du sikker på? Viaccess var da vidåpent i årevis.

BULLITT: Godt gjort å spørre om det jeg akkurat svarte på i posten over din.
Øya i nakken vettu glenn!
Men takker for positive svar!
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Noen som har en Dreambox DM7000s til salgs for 3000kr? Ta kontakt på PM!