Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 945
Apple-sjef Steve Jobs presenterte i dag Apples nye produkter i sin åpningstale på Macworld Expo i San Francisco.

Det var knyttet stor spenning om Apple skulle lansere en ny og mindre iPod idag. Og den kom; Jobs presenterte iPods lillebror iPod mini. Denne mini-versjonen av iPod er bare litt over 1 cm bred og har plass til 4 GB med musikk. iPod mini har sin verdenslansering i April og vil koste $249.

Standardutgaven av iPod skal oppgraderes fra 10 GB til 15 GB for samme pris som tidligere ($299).

Nytt på softwaresiden er en oppdatering av iLife, Apples multimedia suite der blant annet iTunes er inkludert. Det vil også komme et nytt program i denne programpakken; GarageBand. Et musikkkomponeringsprogram etter klikk-og-dra prinsippet. Det vil også komme en ny versjon av Final Cut Express annonserte Jobs. Microsoft kunne på sin side avdekke Office 2004 for Mac.

Apple tar G5 konseptet til servere med sin nye Xserve G5. Denne vil ha en eller to 2 GHz prosessorer, inntil 750 GB lagringsplass og inntil 8 GB RAM.

Bilder:
(Yahoo!/Reuters/AP)
Apple.com (1)
Apple.com (2)

Kilder og mer informasjon:
Apple
CNet news.com
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Med den prisen på iPod mini (US$ 249 eller likn.), så kan det virke som om en mini-ipod vil komme til å koste omtrent det samme som en 15 GB ipod. Greit som fashion-statement, kanskje, men jeg tviler på at det kommer til å bli noen stor mediespiller.

Om den skulle selge i store kvanta, burde den nesten vært en del billigere.

Men faen så søt!
Better than thou.
Godt alternativ til joggere og andre folk som vil ha musikk mens de driver sport er det dog.

Uansett, jeg kommer til å kjøpe en selv.
Likte iPod mini, blir nok å invistere i en selv.
Tror den kommer til å bli en liten git, spesielt pga. størrelsen.
Irriterer meg noe voldsomt at iPhoto 4 nå har blitt payware. Jeg trenger ikke alt det andre skrotet iLife inkluderer av payware, bare iPhoto. Irriterende at jeg heller ikke kan få mulighet til å prøve det ut...

Men ellers var det ikke så mye jeg fant interessant i denne gangen. Mini-iPod'ene ser forsåvidt ganske søte ut, men skal jeg kjøpe ny iPod blir det nok heller en 20gb.
rekylvinyl.no
Opprinnelig postet av SharQ
Med den prisen på iPod mini (US$ 249 eller likn.), så kan det virke som om en mini-ipod vil komme til å koste omtrent det samme som en 15 GB ipod. Greit som fashion-statement, kanskje, men jeg tviler på at det kommer til å bli noen stor mediespiller.
Vis hele sitatet...
tror iPodmini har et helt annet segment som målgruppe enn det iPod 15GB har.

den en mindre og lettere, mer rettet som en konkurrent mot de små mp3spillerene for aktive folk, f.eks. joggere osv.
Er det bare meg som syntes den nye iPod'en så helt jævelig ut?
Tja. De er ikke like fænsi som G3 iPod'ene, men den er ikke stygg heller. Langt penere enn de flash-spillerne og de fleste andre non-apple spillere
Nå har jeg i allefall bestilt iLife `04
Mesteparten for iPhoto og embalasjen, men jeg er også litt nysgjerrig på Garageband