Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1470
Jeg jeg ringte nettop netcom angående forsikrings melding, men kan de se at jeg har på telefonen når simkorte er ute, via imei koden på telefonen? Eller kan de i det hele tatt se at telefonen min er under bruk ?
Jeg tror at det blir registrert hos dem når du skrur på/av telefonen.

Shoot me if I'm wrong!
Trådstarter
65 7
men om jeg har hatt telefonen min på i all evighet uten å ha skrudd den av eller på kan de enda se hva jeg har gjort?
Du kan teknisk sett bli anmeldt for svindel hvis de skulle finne ut at mobilen fortsatt er i bruk etter at du har fått utbetalt forsikringspenger for mistet/stjålet mobil. Hvis du sa den ble stjålet har du vel også måtte politianmelde den, og da skal det også bli lagt inn sperrer i nettverket hvor også politiet blir varslet om noen skulle benytte sitt simkort i den.
Netcom kan se hvor du er, hvilket MSISDN som er benyttet i terminalen osv.
Ikke om du har åpnet klokkealarm eller sett på kalenderen..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ja, dei kan sjå at en telefon med et gitt IMEI-nummer har vore aktiv i mobilnettet, og kva simkort som står i den.
Trådstarter
65 7
så det vil si, jeg fikk ødelagt den på tirsdag(2 dager) siden men ikke skrudd den av, også i dag ringte å sa det men skrudde den av etter jeg snakket med dem, så ser dem det?
Sitat av hennern Vis innlegg
så det vil si, jeg fikk ødelagt den på tirsdag(2 dager) siden men ikke skrudd den av, også i dag ringte å sa det men skrudde den av etter jeg snakket med dem, så ser dem det?
Vis hele sitatet...
Hvordan (hva slags skader) ble mobilen "ødelagt" og omtrent hva har du fortalt til forsikringsselskapet?
Sist endret av meitemark; 14. januar 2010 kl. 15:53.
svaret her er klinken klart :
JA dem kan se du har hadt på tlf,
JA dem kan se IMEI,
JA dem kan se du har hadt tlf på i det simkorte/tlf.

spørsmålet er heller om dem GIDDER å bry seg, alså sjekke opp ting.
Trådstarter
65 7
Sitat av meitemark Vis innlegg
Hvordan (hva slags skader) ble mobilen "ødelagt" og omtrent hva har du fortalt til forsikringsselskapet?
Vis hele sitatet...
jeg hadde jo mista den i snøen, mens jeg akte med lillesøtra mi, så fant jeg den ikke etter 10 min og da bugga telefonen seg... var noen ganger jeg fikk ringt og noen ganger ikke..
men så fortalte jeg netcom at telefonen ble ødelagt etter jeg fant den.. men når man snakker med blir man nervøs og glemmer å fortelle alt.
Sitat av ranvik Vis innlegg
spørsmålet er heller om dem GIDDER å bry seg, alså sjekke opp ting.
Vis hele sitatet...
Det skal ganske mye til. Dette er i utgangspunktet beskyttet data og utgis ved en rettslig kjennelse, fritak fra Post- og Teletilsynet eller evt. med samtykke fra kunden selv. Såvidt jeg vet er praksis hos samtlige operatører at slike opplysninger ikke utleveres til privat personer ved forespørsel men kun i relasjon til "politi respons".
Sitat av ishmael Vis innlegg
Det skal ganske mye til. Dette er i utgangspunktet beskyttet data og utgis ved en rettslig kjennelse, fritak fra Post- og Teletilsynet eller evt. med samtykke fra kunden selv. Såvidt jeg vet er praksis hos samtlige operatører at slike opplysninger ikke utleveres til privat personer ved forespørsel men kun i relasjon til "politi respons".
Vis hele sitatet...
Det er greit nok,
Men hvis forsikrings firma som samarbeider med netcom, så trenger dem nok ikke noe "rettslig kjennelse" for at dem skal få ut info.

sånn det pleier å væreself fines det untak)
Hvis netcom taper penger på at du mista tlf får dem nok info med enn gang, hvis dem ikke taper penger så gidder dem ikke gi ut info.
hvis du prøver å svindle netcom så dritter dem i alt som hetter "rettslig kjennelse" å bare henter ut info.

jeg tviler på at dem gidder å sjekke opp i det, hvis ikke du er så dum å prøver å svindle til deg eks "gratis ringe tid", da er du fuckt med enn gang, siden da taper netcom på det.