Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2377
Hei!

Jeg har planer om å teste LSD for første gang. Jeg har leste og tenkt nøye gjennom det, og er nå svært positivt innstill. Likevel er det noen ting jeg fortsatt er litt usikker på.

Jeg skal med flere god venner til Roskilde og vi vurdere å prøve det der. Hva er deres erfaringer med å trippe på festivaler?

Vi er stort sett 18 og 19 år, og jeg er også litt usikker på om vi er for unge, når prøvde dere første gang?

Jeg lurer også på om noen kunne dele erfaringer om tillgjengelighet på festivalen? Jeg er ikke på utskikk etter kontakter, bare et tall på en skala fra 1 -10 på hvor vanskelig det er å få tak i. Jeg lurer også på om det er mye svindel på et slikt sted, for det ville jo være utrolig skuffende hvis alt var klart og ingen ting skjedde.

Til slutt lurer jeg på hva dere ambefaler av Sopp og LSD!?
Jomfrutur på LSD bør skje i omgivelser hvor du kan føle deg trygg, vil tro Roskilde kan bli litt hektisk.
Bare for å trekke frem denne tråden.

LSD ble første gang utprøvd av en kjemiker i 1943. LSD ble i en kort periode anvendt i behandlingen av psykiatriske pasienter og i amerikansk etterretning som et slags sannhetsserum under avhør. LSD ble totalforbudt i Psykotropkonvensjonen i 1971. Hippiebevegelsen i USA spredde derimot bruken av LSD, og stoffet ble en stund produsert i universitetsmiljøer i USA. Etter hvert overtok kriminelle miljøer produksjonen, og stoffene på markedet ble mindre rene. Eksperimenteringen avtok, sannsynligvis fordi brukerne ble skremt av de ukontrollerbare effektene og de store psykiske skadevirkningene bruken førte til. Etter 1970-tallet var LSD lenge borte fra markedet, men kom tilbake i noen grad i kjølvannet av Ecstasy.

Effekten merkes etter en halvtime og varer 6 timer eller lenger. Effekten kan veksle fra velbehag og lykkefølelse til frykt, angst, panikk, sterke depresjoner og truende atferd. Tilbaketrekning, inntrykk av forandrede omgivelser, intense synsinntrykk, vrangforestillinger og hallusinasjoner er vanlig. Påvirkning kan føre til kvalme, økt kroppstemperatur, forstyrret hjerterytme og økt blodtrykk. Langtidsbruk kan gi fare for permanent kronisk psykose. "Flashback", dvs. tilbakefall av rusopplevelse, selv om man ikke har brukt stoffet i en periode, er ikke uvanlig.

Effekten av både LSD og PCP er avhengig av dosen, hva man forventer, hvor mye man har prøvd før, hvor, når og med hvem man tar stoffet og hvordan man inntar det. Det er usikkert hva som skjer i hjernen under ruspåvirkning, men rusen kan gi en følelse av lettelse, fulgt av latter eller gråt. Sanseinntrykkene forandrer seg, farger, lukt, hørsel og syn oppleves annerledes, og man kan få illusjoner (virkeligheten er forandret) eller hallusinasjoner (ting som ikke har rot i virkeligheten). Faren for "bad-trips", dvs. ubehagelige sanseopplevelser, "mareritt i våken tilstand", forvirring og panikk er alltid til stede. Den kraftige hallusineringen er farlig, for han eller hun som hallusinerer kan bli voldelig og panisk, innbille seg ting som ikke skjer, og utsette seg selv og andre for fare.
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke gjort det. Ta deg heller en på gressplena.
Sist endret av Tias; 24. juni 2007 kl. 20:52.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg tror ikke jeg ville trippet på festival for første gang, for å være helt ærlig. Et rolig miljø med få forstyrrelser er å foretrekke i mine øyne, men det er naturligvis subjektivt hva du finner behagelig. Tenk i alle fall litt på set og setting før dere gjør noe ;-)

Jeg tror ikke 18- og 19-åringer er for unge sånn uten videre, men litt i yngste laget er det allitd - uansett hvor gammel du er :P. Jeg tror jeg var et år eller to yngre første gang jeg prøvde psykedelia, og det gikk veldig fint.

På en festival tror jeg kanskje jeg ville spist en moderat mengde cubensis eller tampanensis (forholdsvis milde / moderate sopptyper), men ikke flein eller sterkere. LSD kan nok være fint mtp. all energien man får av det, men det varer forholdsvis lenge så hvis det er første gang dere dropper så vil jeg råde dere til prøve en mildere sopptype i stedet. Men såklart, kommer dere over LSD og ikke sopp så burde ikke det være noe problem i og for seg, så lenge dere legger alt til rette for dere og er komfortabel med å ta slike stoffer i et slikt miljø.

Carl Friedrich: Jeg redigerte linken i innlegget ditt, du hadde litt feil i syntaksen :-)
Sist endret av Tias; 24. juni 2007 kl. 20:47.
Tja, spørs da litt på psyken din. Jeg prøvde LSD for første gang i 19årsalderen.

Men ville helt klart prøvd roligere omgivelser for første gang. F.eks hjemme alene med et par GODE venner.
Roskilde kan være både bra og dårlig for første syretur. En fin ting der nede er at man ikke har noen "normale" faktorer å forholde seg til som man ville hatt hjemme. Hverdagens regler og normer gjelder ikke der nede. Nede på Roskilde er alt bare galskap uansett.
Skal nedover i år også. Tror kanskje det hadde vært på sin plass med litt morsomheter, f.eks. knips, innabords til Tiësto. Har ikke akkurat vasset i tilbud på andre ting enn hasj/cannabis der nede tidligere. Den som lever får se.
På Roskilde finner du det meste bare du spør litt rundt
lsd på roskilde er hysterisk morro. Kanskje ikke stedet jeg ville prøvd det for første gang, men hvis du generelt har stuka mye og er flink til det, ville jeg gått for det:P

Personelig synes jeg sopp er det feteste, men til roskilde passer LSD innmarri bra. Digg å ha form i 12 timer. Det er jo klin umulig å være full hele tia der nede=P Første dagen vi kom ned i fjor kjørte vi på med en sopptur på formiddagen og en syretur fra ettermiddagen og ut på mårrakvisten neste dag. En av de morsomste dagene i mitt liv;P
Sist endret av Affa; 26. juni 2007 kl. 04:43.
Trådstarter
2 0
Hey!

Takk for mye svar, jeg tror vi kanskje skal kjøpe det der nede og ta det med oss hjem, er alene i latterlig mange uker, så da er det nok av tid til en skikkelig trip! Vet noen om det er stress å få gjennom tollen, vi kjører bil. Sett av vi blir stoppa, er LCD noe narko hunder klarer å oppdage?
hmm, jeg blir litt skremt at du virker så oppsatt på å ta syre, uten å vite tilstrekkelig om det, menmen..
LSD kan være verdens beste ting å ta, og det kan være det fykteligste å ta!
Jeg tok ikke syre før jeg hadde lest MASSE om det, og da tok jeg det med venner av meg som hadde trippa massivt!

men du kommer vel til å ta det uansett, så noen tips:
Ta det med venner du kjenner godt og er trygg på, det er viktig at du VET at de ikke kommer til å kødde med deg.
Vær på et trygt sted, slå av telefoner o.l du vil ikke prate med morra di på syre for å si det sånn
hvis du har muligheten til å velge å vrake i lapper, så velg en som gir deg gode vibber
noen mener bilde på lapen ikke har noe å si, og andre mener det er viktig.. kommer vel igrunn ann på psyken din! jeg er overtroisk av meg(vet ikke hvorfor, er bare det) og mener bilde har noe å si for _meg_
fra du tar lappen til det funker kan det ta litt tid, ikke gå i monsterblemma å tro den ikke funka, å ta en til
alkohol og syre er no-no, men det er forskjellig fra person til person, røyk heller en bønne!

og husk: du kommer mest sansynlig til å møte deg selv i døra, altså se deg selv for den du er på godt og vondt, ikke ta syre om du har issues du sliter med o.l.

som The Beatles sa: " Turn off your mind, relax and float down stream, it is not dying"
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg ville aldri ha prøvd å trippe på LSD for -første- gang på Roskilde Festivalen med mange folk.
Å gå ute blandt en slik mengde mennesker kan lett virke avskrekkende på en heftig LSD trip.

Sant skal sies, så hadde jeg selv det så gøyt de første gangene jeg spiste LSD, at jeg tror jeg ville ha klart noe slikt, men kun da for et begrenset antall timer(minutter).
Der jeg hadde vært 100% på at jeg kunne ha reist til et eller annet hotelrom -KUN- med andre kompiser som hadde spist LSD.

Dette er ganske viktig. Om du og en vennegjeng skal spise syre, og èn eller to av kompisene dine ikke blir med.
Kan dette fort oppleves ubehagelig.
Man føler gjerne ikke at man får like mye ut av trippen som man ville, som at man "holder seg mer i skinnet" da ikke alle er like på tur som deg.
Dette er en ganske elementèr ting da det gjelder sopp eller LSD.
Ecstasy fungerer fint i store/større folkemengder, men LSD og Ecstasy kan ikke sammenlignes.
Det samme gjelder for sopp.

Skal du spise en trip, så spis en hèl trip, ikke bare en halv. Da vil du mest sannsynelig bli skuffet over den laaaaaaange kjeeeeedelige vente tiden.
En tur/trip (et frimerke) er for meg (i hvertfall..) et frimerke. Ikke et halvt.
Alle jeg kjenner som har begynt "sin karriere" med en halv bit, har alltid blitt skuffet - derfor forteller jeg dette.
Det vil mest sannsynelig ta èn time før du merker noe, og i begynnelsen er det sikkert utrolig vanskelig å sette fingeren på - hva du egentlig merker.
Derfor er det heller ikke anbefalt å gå i store folkemasser, ettersom man aldri helt kan vite hva denne trippen vil begi deg utpå.
Man har "de faste standard, rammene". Men èn trip er -ALDRI- lik. Dvs. at selv om du har flere syre biter av samme sort, vil du aldri få en -helt- lik trip som du hadde forgje gang, eller whatever.

Det finnes nok - uendelig med tips og triks for en perfekt psykadelia aften, men jeg tenkte jeg bare ville komme med et par tips jeg også, selv om det muligens*/mest sannsynelig er postet selv.


Du sier du er alene i mange uker i sommer. Bruk heller disse ukene til å lage deg en erfaring av hvordan LSD fungerer på deg.
Mitt tips er at om du ikke har prøvd det før, ikke spis alene.
Heller ikke spis, hvis du er med folk som ikke har spist. Ikke gå på fest eller byen eller noe slikt. Det vil mest sannsynelg bare bli en stressende og WIERD opplevelse.
Husk å sleppe deg helt løs, ikke hold igjen. Ikke tenk - hvis/om/men - men tenk heller på hvor positivt det du opplever er.
Om negative tanker skulle "stikke innom", prøv å tenke at dette går over - dette går over x 10, og prøv å finne andre ting å gjøre på/bevege deg, se på andre ting eller what ever..
Det er ikke en myte at dette fungerer, det fungerer.
En trip varer leenge, dvs. at du vil merke effekt i hvertfall en 8 timer frem i tid. De 4 første er nok mest intesne, også den mest artigste, ut i fra min erfaring.

__

Å ta med seg LSD inn til landet tror jeg ikke skal by på så altfor store problemer.
Husk å oppbevar dem som en diamant.
Ikke utsett dem for mye sollys, ikke ta på dem med fingrene.
Bruk heller saks og/eller pinsett. Tar du på dem, kan endel av virkestoffet forsvinne.
Å oppbevare dem i en bok på reisen fungerer nok helt sikkert, samme gjelder for et CD cover eller lignende.
Bare husk å pakk dem inn i noe først.

Om hunder kan lukte LSD er jeg ikke sikker på.
Uansett er det ikke det politi eller tollere er mest på utkikk etter, så med mindre du har planer om å ta med deg andre ting, ville jeg ha sett på det som rimelig safe.