Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  93 8245
Er ikke dette the wave?
Denne filmen var endog politisk ikke religiøs, uavhengig navn.
Jo, men jeg innbiller meg at den dog viser hvordan en kan "forme" personer, på til en viss grad, lik måte som disse gjør med barna sine.
I The Wave, former læreren dem politisk, mens i Jesus Camp, former dem barna religiøst. To forskjellige typer innflytelse ja, men konseptet er å se at folk kan formes til ens eget ønske. Både barn, og de som er noe eldre.

PS: Takk for svaret
Ja folk kan formes der har du helt rett. John Lock fremla en teori som hevdet at når du er født er du i en tilstand kalt tabula rasa -født med blanke ark. Denne teorien sier at du er født "blank" og at du blir formet til den du er av omgivelsene og samfunnet rundt deg. Selv støtter jeg denne teorien, men du har et poeng.

P.S. Ingen årsak
Heilt canooon
Amerikanske barnesoldater. Der har du det.

Skulle gjerne likte å sett fjesene på de folkene hvis plutselig Beelzeboss av Tenacious ble spilt i lokalene!
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Etter å ha lest denne tråden igår kveld(eller i dag morges), måtte jeg bare se denne filmen. Dette var fælt å se på, i min perfekte verden ville ikke religion vært tillat!
Vis hele sitatet...
Religion er ikke problemet, våre forfedre (vikingene) drev ikke misjonering f.eks. Kristendommen er det verste som har skjedd Europa.
brace yourself
Fickledick's Avatar
Jeg blir rett og slett piss forbanna av dette, jeg er selv sterkt anti-religiøs og ateist. Jeg synes barn skal få vokse opp uten noe religionspress fra verken foreldre eller skole og heller velge hva de vil tro på når de er gamle nok til å forstå hva det betyr.

Det skulle vært ulovlig å utsette et barn for slikt, et barn skal leke et barn skal ha det gøy. Det er ikke meningen at et barn ikke skal våge å leke seg i frykt for å "synde".

Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Jeg er helt sjokkert over at noen her kan mene at dette forekommer i Norge. Jeg vil GJERNE se eksempler på det dere mener er hjernevaskende barneleirer.

Jeg er selv med i en pinsemeninghet, og vi arrangerer barneleirer. Det er for menighetens barn, for å få en fin sommeropplavelse, andakter hvor vi forteller om evangeliet og bønn og lovsang. Det er aldri noe som blir presset på noen som helst. Ingen barn føler seg presset, i veste fall lider de gjennom å kjede seg.
Vis hele sitatet...
Det jeg ikke liker er: Dere er så sikre på at dere har rett, dere ser ikke andre muligheter. Barna får vite at kristendommen er tingen, det finnes ikke noe annet, ikke en bitteliten sjanse for det en gang. Jeg er åpen for at mitt ateistiske syn er feil, og at det faktisk finnes mer mellom himmel og jord enn det jeg tror.
Ikke missforstå meg, jeg syns det er fint at folk tror, men man kan ta det for langt... Og jeg syns barn skal få vite at det deres foreldre eller andre tror ikke alltid må være fakta.
Sist endret av Fickledick; 16. mars 2009 kl. 08:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Problemet med teologien til de evangeliske bevegelsene (og forøvrig pinsekirken) er det enorme fokuset på nådegaver. Alt godt som skjer i livet er gaver fra Gud. Det som ligger implisitt i dette, blir derimot hoppet over, nemlig at dersom alt godt ses på som gaver, må alt ondt ses på som straff. Med andre ord har mennesker som har det vondt bare seg selv å takke.

Problemet med teologien i bevegelsene Xtpatocel (eller noe i den duren) snakker om, er et enormt fokus på synd, og frelse gjennom nåde. I disse bevegelsene er mennesket gjennomført syndig, og ute av stand til å hjelpe seg selv. Dermed blir en levende i en en tilstand hvor en aldri er god nok, og alt en gjør er feil. At dette kan bryte ned en person er det ingen tvil om.
Sitat av Alfadir Vis innlegg
Religion er ikke problemet, våre forfedre (vikingene) drev ikke misjonering f.eks. Kristendommen er det verste som har skjedd Europa.
Vis hele sitatet...
Den posten der var utrolig utydelig, care to explain?
Sitat av Fickledick Vis innlegg
Det jeg ikke liker er: Dere er så sikre på at dere har rett, dere ser ikke andre muligheter. Barna får vite at kristendommen er tingen, det finnes ikke noe annet, ikke en bitteliten sjanse for det en gang.
Ikke missforstå meg, jeg syns det er fint at folk tror, men man kan ta det for langt... Og jeg syns barn skal få vite at det deres foreldre eller andre tror ikke alltid må være fakta.
Vis hele sitatet...
Har du hatt foreldre som har presset noe på deg? Ikke jeg heller. Hvor du har det fra vet jeg ikke, men jeg synes det blir for dumt å bare "anta" at folk forteller om sin tro til barna sine ved å presentere det som den eneste muligheten. Det fikk ikke jeg, og det kan jeg ikke tenke meg at andre får heller.

Så jeg mener: Foreldre forteller sine barn at de TROR dette, og argumenterer for dette. Men alle foreldre forteller barna sine at andre ikke tror dette.

Jeg bekymrer meg mer om at foreldre nærmest ikke får fortelle noe til sine egne barn selv, og at skolen tar over hele rollen. Og ikke prøv å si meg imot når jeg sier at skolen IKKE forkynner den kristne tro.

Denne saken handler nok om det vi kan kalle for omsorgssvikt. Foreldrene som utsatte sine barn for så heftige saker burde visst bedre.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Har du hatt foreldre som har presset noe på deg? Ikke jeg heller. Hvor du har det fra vet jeg ikke, men jeg synes det blir for dumt å bare "anta" at folk forteller om sin tro til barna sine ved å presentere det som den eneste muligheten. Det fikk ikke jeg, og det kan jeg ikke tenke meg at andre får heller.
Vis hele sitatet...
Hvis du er så begrensa at du ikke engang klarer å tenke deg at andre kan ha hatt andre opplevelser enn deg i kristne miljøer som barn, vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Det er bra at du har et positivt syn på livet, men du er kanskje en smule naiv?
Naivt å tro at foreldre ikke presser barna sine? Nei, det er ikke naivt.

En ting er å si at "andre kan ha dårlige opplevelser", men det som blir sagt her av flere folk, er at det er det som er "det vanlige". Det vil jeg arrestere.
Sist endret av Matthiesen; 16. mars 2009 kl. 12:58.
Jeg sikter ikke til alle kristne i Norge, akkurat som Jesus Camp ikke gir et riktig bilde på hvordan alle kristne i USA oppdrar barna sine. Men det er naivt å tro at det ikke finnes kristne miljøer i Norge som bedriver systematisk barnemishandling. Alt med den beste mening, selvfølgelig.
Jeg var i barnedåp her om dagen (har ikke vært i kirken siden jeg var liten) og ble lettere sjokkert over akkurat det som blir diskutert her, barn i 5-6 års alderen sang ''Jesus er mitt idol'', ''Jeg elsker jesus'' osv, presten oppfordret også alle barnene i kirken til å leve som lysets barn. Dette er jo hjernevasking, fikk liksom inntrykk av at siden rekrutteringen til kirken er så dårlig, satser de alt på barn, som ikke vet bedre. Jeg har aldri vært religiøs men denne episoden var ikke akkurat god reklame.
Dette er jo temelig uskyldig iforhold til hva som blir vist på Jesus camp.
Husker fra konfirmasjonen at vi ble oppfordret til å leve etter herrens bud.
Men det at en prest oppfordrer til å leve som lysets barn er ingenting iforhold til disse eksremistene som rekruterer barn til guds armé.
Problemet er at veldig mye opplæring av barn kan klassifiseres som "hjernevasking." En har i grunn to alternativer, skal en la det være foreldrenes jobb å oppdra barna, eller skal samfunnet bestemme hva alle barn skal gjennom av opplæring. Jeg har svært store problemer med det andre alternativet, og dermed må jeg nesten bare godta hjernevaskingen...
Sitat av Cheese Vis innlegg
Jeg var i barnedåp her om dagen (har ikke vært i kirken siden jeg var liten) og ble lettere sjokkert over akkurat det som blir diskutert her, barn i 5-6 års alderen sang ''Jesus er mitt idol'', ''Jeg elsker jesus'' osv, presten oppfordret også alle barnene i kirken til å leve som lysets barn. Dette er jo hjernevasking, fikk liksom inntrykk av at siden rekrutteringen til kirken er så dårlig, satser de alt på barn, som ikke vet bedre. Jeg har aldri vært religiøs men denne episoden var ikke akkurat god reklame.
Vis hele sitatet...
Har du faktisk problemer med at kristne foreldre lar barna synge i barnekor, ja, KRISTNE barnekor? Jeg hadde ikke synes det hadde vært noe problem uansett hvor ateistik jeg hadde vært. Makan til hvor mye samfunnet skulle få mene om hva foreldre skal gjøre og ikke gjøre da.

Hva skal man da gjøre hvis man som kristen vil oppdra barna sine med kristne verdier, og gi de en god opplevelse av troen? Skal man gi de noen bøker når de blir tenåring, som er godkjent og sett over av samfunnet?

Sitat av snegler Vis innlegg
Problemet er at veldig mye opplæring av barn kan klassifiseres som "hjernevasking." En har i grunn to alternativer, skal en la det være foreldrenes jobb å oppdra barna, eller skal samfunnet bestemme hva alle barn skal gjennom av opplæring. Jeg har svært store problemer med det andre alternativet, og dermed må jeg nesten bare godta hjernevaskingen...
Vis hele sitatet...
Fint innspill, men det er mulig at folks definisjoner på hjernevasking begynner å bli litt voldsomme.

Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Jeg sikter ikke til alle kristne i Norge, akkurat som Jesus Camp ikke gir et riktig bilde på hvordan alle kristne i USA oppdrar barna sine. Men det er naivt å tro at det ikke finnes kristne miljøer i Norge som bedriver systematisk barnemishandling. Alt med den beste mening, selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Kom gjerne med forslag til hvilke menigheter/kirkemiljøer som skal kunne drive med dette..
Sist endret av Matthiesen; 16. mars 2009 kl. 14:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det har jeg allerede gjort. Presten i nevnte kirkesamfunn måtte endog gå offentlig ut og beklage at praksisen i menihetens skoler hadde skapt samfunnstapere for en del år siden. Det er mulig ting har blitt bedre der i senere år, men vi har jo fremdeles sekter som Jehovas Vitner.
Vi lever i opplysningen og informasjonens tid. Jeg blir rett og slett lei meg når jeg ser personer som tviholder på en 2000år gammel tro. Ang. saken om "hjernevasking" av barn, syntes jeg at religion og religionslære ikke burde skje før barnet var 16 år. Da er man i en mye større grad egnet til å motta slik historie og informasjon og reflektere over det selv for å så gjøre opp sin egen mening om hva du vil tro på.
Sitat av Clr Vis innlegg
Vi lever i opplysningen og informasjonens tid. Jeg blir rett og slett lei meg når jeg ser personer som tviholder på en 2000år gammel tro.
Vis hele sitatet...
I alle dager, ifølge deg så skal jeg konvertere til noe mer moderne, fordi kristendommen er en gammel trosretning?
Sitat av Butchern Vis innlegg
I alle dager, ifølge deg så skal jeg konvertere til noe mer moderne, fordi kristendommen er en gammel trosretning?
Vis hele sitatet...
Det jeg tror han mener er at folk generelt burde være informert og opplyst nok i dagens informasjonssamfunn til å skjønne at det ikke er mye holdbarhet i de gamle eventyrene lenger.
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Det jeg tror han mener er at folk generelt burde være informert og opplyst nok i dagens informasjonssamfunn til å skjønne at det ikke er mye holdbarhet i de gamle eventyrene lenger.
Vis hele sitatet...
Og at å praktisere disse gamle eventyrene på måten som framvises i denne filmen blir for ekstremt.
Sitat av Clr Vis innlegg
Vi lever i opplysningen og informasjonens tid. Jeg blir rett og slett lei meg når jeg ser personer som tviholder på en 2000år gammel tro. Ang. saken om "hjernevasking" av barn, syntes jeg at religion og religionslære ikke burde skje før barnet var 16 år. Da er man i en mye større grad egnet til å motta slik historie og informasjon og reflektere over det selv for å så gjøre opp sin egen mening om hva du vil tro på.
Vis hele sitatet...
Hvem skal i så fall bestemme at dette ikke skal skje før barnet er 16 år? Hvorfor skal de få lov til å bestemme dette?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av snegler Vis innlegg
Hvem skal i så fall bestemme at dette ikke skal skje før barnet er 16 år? Hvorfor skal de få lov til å bestemme dette?
Vis hele sitatet...
Jeg synes de burde være såpass voksne før at de selv bestemmer at de skal følge en tro som diskriminerer kvinner, homofile og andre mennesker utenfor religionen deres. Ikke bare kristendommen, men alle religioner og "sekter".
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Det har jeg allerede gjort. Presten i nevnte kirkesamfunn måtte endog gå offentlig ut og beklage at praksisen i menihetens skoler hadde skapt samfunnstapere for en del år siden. Det er mulig ting har blitt bedre der i senere år, men vi har jo fremdeles sekter som Jehovas Vitner.
Vis hele sitatet...
Jeg kan si meg enig i at før var det slik. Min mor ble selv fortalt at man ikke skulle drive med kortspill (det ble assosiert med gambling) og andre strenge absurde ting i den gården.
Dette skjer ikke i dag, verken svovelforkynning eller tvang på noen måte.
Merkelig. Det er ikke noe særlig mer enn 15 år siden jeg selv opplevde det, og da sa de også at alt hadde blitt så meget bedre enn før. Det sa de til min mor da hun begynte på skole i det samme kirkesamfunnet på 60-tallet også. Det er merkelig hvordan (visse) kristne alltid viser til hvordan ting var før, og hvordan alt er så mye bedre nå. Men så viser det seg at slike skoler alltid ligger et par tiår bak resten av samfunnet.

Og igjen, vi har fremdeles mindre sekter i Norge som stort sett driver som de vil, og hvis du mener det ikke er barnemishandling å f.eks. true med utstøting dersom de faller fra, slik Jehovas Vitner gjør, har vi totalt forskjellige oppfatninger av hva som er god barneoppdragelse.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Dette skjer ikke i dag, verken svovelforkynning eller tvang på noen måte.
Vis hele sitatet...
Ok, siden du sier det så. Jeg er ikke SÅ gammel, men alt har sikkert forandret seg radikalt siden sist jeg hørte skrik om evige pinsler med små barn tilstede.

Man trenger forøvrig ikke å bruke noen tvang for å indoktrinere små barn. Oppfordringer fra omsorgspersoner og personer omsorgsorgspersonene synes å stole på holder for de aller fleste. Valgte du selv alt du fyllte dagene med og hva som var sant i barndommen? Selv trodde jeg naboen hadde krokodiller i brønnen og jeg var ivrig kormedlem som hatet opptredener og korsang.

Ps. jeg mente ikke at du var gammel, xtapolapocetl! Bare litt eldre.
Sist endret av luni; 16. mars 2009 kl. 20:34.
Pft, mente du det.

Men støtter deg i det du sier om tvang, et uttrykk jeg heller ikke har brukt. Jeg ble riktig nok tvunget til å gå på en skole jeg ikke ville gå på, og tvunget til å ta undervisning og møte på gudstjenester jeg ikke ville på, men det som gjorde skade var jo selve lærdommen.

Å overbevise et barn om at man kommer til helvete hvis man ikke tar Jesus som sin frelser er direkte ondt. Jeg klarte aldri å tro på Jesus, men trodde av en eller annen grunn på helvetet, så jeg skammet meg og var livredd for dette i lang tid etter avsluttet indoktrinering. Jeg kom heldigvis til meg selv etterhvert, men jeg vet at andre familiemedlemmer fremdeles sliter med dette. Og å banke en slik dødsfrykt inn i et uskyldig barn anser jeg som ren barnemishandling.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Jeg syntes det er helt crazy at man får lov å "lære opp" små barn i religionstro i det hele tatt.

Seriøst, om 100 år kommer de til å syntes at det er like sprøtt som at homofili var ulovlig i mange deler av den vestlige verden frem til 1970-tallet. Det er helt selvsagt, mener jeg, at barn skal skjermes fra all religiøs påvirkning frem til de er voksne nok til å bedømme religion fra et kritisk ståsted; dvs. f.eks. i 13-14 års alderen. Inntil da burde all religiøs undervisning være bannlyst.

Det er jo når man er barn at man er aller mest mottakelig for hjernevasking - og dette er ting som man kan bruke et helt LIV på å fri seg fra. Jeg snakker forøvrig ut i fra personlig erfaring; gjennom en kamerat havnet jeg inn i et kristent miljø da jeg var 11-12 år gammel, og jeg brukte tallløse timer på verdiløs korsang, bibelstudie-grupper og som leder på konfirmasjonsturer. Det var ikke før jeg leste Nietzsche og Schopenhauer som 16 åring at jeg begynte å stille spørsmålstegn ved alt tullet jeg helt ukritisk hadde blitt påtvunget.
"religion is the opiate of the people" - Karl Marx

synes dette sitatet var litt passende
men jeg synes dette er helt for jævli for å si det mildt. At sinnene til unge barn blir "forurensa" av denne relgiøse hjernevaskinga.en løsning ville jo vært at staten griper inn, men har staten noe rett til å bestemme hvordan foreldre skal oppdra barna sine? relgion er dessuten i manges øyne en positiv ting, hvordan skal man kunne skille mellom "rett og galt" når begge ting er forkledd som "rett"?

det virker som at regiøse instutisjoner i USA kun handler om kontroll, når alt kommer til alt.....

selfølgelig er det uetisk, men hva skal man liksom gjøre? ødelegge hele virklighetsbildet til disse menneskene og hjernevaske dem på nytt?
Sist endret av skeptfisk; 16. mars 2009 kl. 21:03.
Er helt enig med dere over her (xtapo, stormen, fabianca). At noen påtvinger barna sine på denne måten sier nok om foreldrene egentlig, som ikke burde hatt barn i det hele tatt. Sier litt om hvor langt denne religionsfriheten blir dratt også, herregud. Det er som stormen sier at når man er barn er man mest mottakelig for slikt, og det er også en alder hvor all lit blir satt til foreldrene, hvor de er usikre, sårbare og uvitne. Disse menneskene utnytter jo dette til det maksimale. Det første tiåret av livet++ er også et av de viktigste for å danne grunnmuren du skal utvikle deg fra senere, så jo hardere ting blir banket inn her jo vanskeligere blir det å kvitte seg med og dess høyere sjanser er det for uheldige konsekvenser. Jeg synes oppriktig talt det er helt tragisk og foraktelig, slike mennesker klarer å bringe fram det verste i meg.
Sist endret av Sky; 16. mars 2009 kl. 21:09.
Har et par ganger hørt i fra religiøse at "Du burde brenne, du trangsynte". Nå føler jeg meg plutselig litt bede, og litt kvalm... Unger er naive små nurk som ikke kan gruble over en gud, foreldrene står nok fortsatt høyere, selv hvor mye de har lært om gud, og så lenge foreldrene sier at gud finnes, ja, da gjør han det. Jeg synes det er skammelig at ungene blir indoktrinert på dette viset.
Jeg synes denne tråden bare har blitt til en tråd der man disser de kristne nå...
Kan vi ikke heller bare diskutere filmen, og ikke hvor teit å tro på en 2000 år gammel religion?
Jeg er enig i at det er unødvendig at barn skal bli lært opp på en slik måte, men synes heller ikke det skal være "ulovlig" å lære barna opp hjemme feks. lese litt fra bibelen.
Vi er da for det meste godt on-topic enda, det er naturlig at diskusjonen utvikler seg fra å omhandle filmen og det den beskriver, til lignende forhold her i landet.
Sitat av falken Vis innlegg
Jeg synes denne tråden bare har blitt til en tråd der man disser de kristne nå...
Kan vi ikke heller bare diskutere filmen, og ikke hvor teit å tro på en 2000 år gammel religion?
Jeg er enig i at det er unødvendig at barn skal bli lært opp på en slik måte, men synes heller ikke det skal være "ulovlig" å lære barna opp hjemme feks. lese litt fra bibelen.
Vis hele sitatet...
Er ikke kun blitt en tråd hvor folk snakker stygt om kristendommen, vi diskuterer hovedsaklig filmens innhold og alt rundt dette. Det er ikke bare unødvendig å indoktrinere barna sine på denne måten, det er galt. Hvorfor skulle små barn begynne å lese bibelen? Hva kan de tjene på dette? Hadde jeg i min barndom måttet lese bibelen hjemme hadde jeg sett tilbake på den tid og vært sint for noe slikt. Barna er ikke istand til å velge slikt selv, så at de skal tvinges til å måtte gjøre noe unødvendig som dette ser jeg ingen god grunn for.
Sitat av Sky Vis innlegg
Er ikke kun blitt en tråd hvor folk snakker stygt om kristendommen, vi diskuterer hovedsaklig filmens innhold og alt rundt dette. Det er ikke bare unødvendig å indoktrinere barna sine på denne måten, det er galt. Hvorfor skulle små barn begynne å lese bibelen? Hva kan de tjene på dette? Hadde jeg i min barndom måttet lese bibelen hjemme hadde jeg sett tilbake på den tid og vært sint for noe slikt. Barna er ikke istand til å velge slikt selv, så at de skal tvinges til å måtte gjøre noe unødvendig som dette ser jeg ingen god grunn for.
Vis hele sitatet...

Barn skal ikke bli tvunget til å lese biblene. det jeg mente var at foreldre burde ha lov til å lese for barna...om barna ikke liker å høre om det, så sier de ofte i fra om det.

Jeg mente heller ikke at det var blitt en tråd hvor man snakker stygt om kristendommen, men at det begynte...var kanskje å overdrive når jeg sa det da, men jeg så i hvertfall noen komentarer som kunne minne mistenkelig mye om det. sorry dårlig formulering...
Sist endret av Falken; 16. mars 2009 kl. 21:51.
Sitat av falken Vis innlegg
Barn skal ikke bli tvunget til å lese biblene. det jeg mente var at foreldre burde ha lov til å lese for barna...om barna ikke liker å høre om det, så sier de ofte i fra om det.

Jeg mente heller ikke at det var blitt en tråd hvor man snakker stygt om kristendommen, men at det begynte...var kanskje å overdrive når jeg sa det da, men jeg så i hvertfall noen komentarer som kunne minne mistenkelig mye om det. sorry dårlig formulering...
Vis hele sitatet...
Det er ingen ting galt i det, så lenge kristendom er et alternativ til skolen og det blir gjort klart at barna har et valg, og at resten av verden ikke er løgnere.
Vil bare kommentere en litt missforstått sak her.
At Jehovas Vitne truer med å utstøtte folk etc. fordi de ikke vil være med mer, er noe
som ikke blir brukt som skremmsel i dag. Har selv besteforeldre, tante, onkel etc. som er medlem.
Min mor trakk seg ut, så raskt hun kunne, og med det, har jeg heller aldri blitt en del.
Har aldri opplevd noe som kan minne og dette. For min del, og alle andre som har jeg har hørt om,
har det i senere tid vært helt frivillig og aldri noe press.

Selv sa jeg meg villig til å bli med på "møte" for å se hva det gikk i.
14-15 år og veldig klar for å lære litt om alt.
Det skjedde veldig lite. Jeg brukte tida mi på å sitte i en stol, og høre på en hel del folk snakke om
Gud, Jesus Kristus og andre overnaturlige superhelter.
Det er flott å høre at dine opplevelser med denne sekten er positive, OoM, men det er ikke mer enn 10-15 år siden TV2 filmet en utstøtts møte med en selger av Vakttårnet, hvor selgeren høflig, men bestemt avviste den utstøtte med den forklaring at hun ikke kunne ha kontakt med vedkommende. Samtalen gikk noe sånt som dette:

Selger: Er du interessert i.. "En eller annen introduksjonssalgsgimmic"
Utstøtt: "Ja, jeg pleide faktisk å være medlem av JV"
Selger, brydd: "Åh.. Er du kanskje en utstøtt du?"
Utstøtt: "Ja."
Selger: "Åja. Da kan jeg dessverre ikke snakke med deg."

Men igjen, godt å høre at denne praksisen er utryddet her til lands...

Eller er den det?
Jeg prøvde forklare ett par gamle damer fra jehovas kirke som gikk rundt og prøvde verve folk idag om evolusjonsteorien, ateisme, alle bevisene for evolusjonsteorien, alle manglene på bevis for gud og jesus osv. men uansett hvor gode argumentene mine var så ga de seg faen ikke!

Hater fundamentale kristne, (ikke voldelig hat, bare veldig irritert hat)

Når det gjelder filmen så synes jeg det er kvalmt men er ikke akkurat noe sjokkert.
Vil du bli sjokkert, og Jesus Camp ikke var nok for deg, bør du se tidligere nevnte "The Most Hated Family in America". Denne dokumentaren skildrer Louis Theroux' ukeslange besøk hos Westborough Babtist Church, en liten slektsbasert sekt som har homsehat som grunnpilar. I denne menigheten er det ikke nestekjærlighet og mildhet, men hat og fordømmelse av "umoralsk" levesett som står i fokus. Hvert år bruker sekten hundretusenvis av dollar på å reise landet rundt og demonstrere i soldatbegravelser, med skilt og slagord som "God Hates Fags" og "Fag Troops" i bagasjen. Sekten styres av Rev. Phelps, som åpenbart lider av en alvorlig personlighetsforstyrrelse tuftet på sinne og aggresjon. Mer skrudde mennesker, og tristere barneskjebner, skal du lete lenge etter.
Har lest ett par artikler/sett noen intervjuer med noen av de og syns det er underholdende att rev. phelps ikke enda har forstått at han er homo og att han fortsatt prøver og presse homofilien inne mens han bruker energien oppspart fra innesperring sexualitet sin på og lage hjemmesider som godhatesfags.com/godhatessweden.com.

Det som er viktig er at disse folkene aldri kan få noe reell makt, meningene dies er mye værre en de værste
islamske fundamentalister, jeg mener, mange av de liberale er ikke så veldig langt ifra men synes fortsatt westboro tar kaka, hvor er allt om redemption og elsk din nabo osv. fra bibelen egentlig?, rare individer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av kristaver Vis innlegg
Har lest ett par artikler/sett noen intervjuer med noen av de og syns det er underholdende att rev. phelps ikke enda har forstått at han er homo og att han fortsatt prøver og presse homofilien inne mens han bruker energien oppspart fra innesperring sexualitet sin på og lage hjemmesider som godhatesfags.com/godhatessweden.com.

Det som er viktig er at disse folkene aldri kan få noe reell makt, meningene dies er mye værre en de værste
islamske fundamentalister, jeg mener, mange av de liberale er ikke så veldig langt ifra men synes fortsatt westboro tar kaka, hvor er allt om redemption og elsk din nabo osv. fra bibelen egentlig?, rare individer.
Vis hele sitatet...
Hvilke meninger er det du sikter til, som er så mye verre enn islamistiske fundamentalister sine, som forøvrig også har makt og ikke skyr å bruke den på bl.a, dòg ikke begrenset til, å ta livet av sivile vestlige borgere grunnet deres opphav og levesett, steine voldtatte kvinner til døde ved hjelp av stein som skal ha en viss størrelse for ikke å la offeret slippe for billig unna med en rask død grunnet deres "utroskap", samt mødre som stolte sender barna sine ut for å sprenge seg selv og ta med seg så mange som mulig uskyldige?
Det finnes både ekstremister og nøkterne folk i alle religioner, men må si jeg synes det er veldig merkelig at det gang på gang er kristendommen som skal være den "store stygge religionen" når det helt klart utøves minst like ondskapsfulle og brutale handlinger av islamister i mye større omfang enn hva noen religion kan påberope seg å gjøre idag.
Kan for ordens skyld også nevne at jeg har ingen religiøs overbevisning selv, og anser meg selv da naturlig nok som ikke troende.
Hvilke meninger er det du sikter til, som er så mye verre enn islamistiske fundamentalister sine, som forøvrig også har makt og ikke skyr å bruke den på bl.a, dòg ikke begrenset til, å ta livet av sivile vestlige borgere grunnet deres opphav og levesett, steine voldtatte kvinner til døde ved hjelp av stein som skal ha en viss størrelse for ikke å la offeret slippe for billig unna med en rask død grunnet deres "utroskap", samt mødre som stolte sender barna sine ut for å sprenge seg selv og ta med seg så mange som mulig uskyldige?
Det finnes både ekstremister og nøkterne folk i alle religioner, men må si jeg synes det er veldig merkelig at det gang på gang er kristendommen som skal være den "store stygge religionen" når det helt klart utøves minst like ondskapsfulle og brutale handlinger av islamister i mye større omfang enn hva noen religion kan påberope seg å gjøre idag.
Kan for ordens skyld også nevne at jeg har ingen religiøs overbevisning selv, og anser meg selv da naturlig nok som ikke troende.
Vis hele sitatet...
Det du lister opp er for det meste vest-asiatisk kultur, ikke noe som har blitt dratt ut av Islam. Denne religionen er mye lik kristendommen, eneste er at de muslimske har videreført skikker etc fra sine land, som har eksistert mye lengre enn religionene selv med seg til de vestlige landene med et mer liberalt syn på mennesker. Jeg vil også tørre å påstå at Westboro tar kaka når det gjelder trangsynte ekstremister. Terrororganisasjoner bruker ofte religion som et virkemiddel til å overbevise mennesker til å bruke planløs vold mot sivile mål, og si det er guds vilje.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Vil du bli sjokkert, og Jesus Camp ikke var nok for deg, bør du se tidligere nevnte "The Most Hated Family in America". Denne dokumentaren skildrer Louis Theroux' ukeslange besøk hos Westborough Babtist Church, en liten slektsbasert sekt som har homsehat som grunnpilar. I denne menigheten er det ikke nestekjærlighet og mildhet, men hat og fordømmelse av "umoralsk" levesett som står i fokus. Hvert år bruker sekten hundretusenvis av dollar på å reise landet rundt og demonstrere i soldatbegravelser, med skilt og slagord som "God Hates Fags" og "Fag Troops" i bagasjen. Sekten styres av Rev. Phelps, som åpenbart lider av en alvorlig personlighetsforstyrrelse tuftet på sinne og aggresjon. Mer skrudde mennesker, og tristere barneskjebner, skal du lete lenge etter.
Vis hele sitatet...
Mere om Phelps finner du her:

http://www.evilbible.com/Retard.htm