Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  150 21320
Haiking, fysh, er 16 år gammel og skyr det og måtte være sosial/hyggelig med folk jeg ikke har kjent i minst 3 år, plus at selv om jeg har batong på meg hjelper ikke det om det er fler enn 1 i bilen, kan hende sjåføren har en kompis i baksetet som bare ligger på lur for og kvele haikere, jeg høres kansje litt paranoid ut menmen
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Jeg har haiket hjem flere netter.
Jeg har en tendens til å være våken til langt på natt sammen med andre likesinnede før det er på tide å gå hjem.
Turen hjem er en time i nesten konstant oppoverbakke, og med det været som noen ganger kan komme her i Bergen flipper jeg gjærne ut tommelen i håp på en venlig sjel.

Et nøyaktig tall på hvor mange ganger har jeg ikke, men det er godt over 10, nærmer seg kanskje 20 eller mer, og jeg har gått helt hjem èn gang. De andre nettene har folk stoppet. Enten taxi-sjofører på vei hjem eller andre steder, bussførere som starter vakten sin med det samme jeg er ute eller rett og slett vanlige mennesker med bil.

Når jeg en gang får skaffet meg førerkort og bil kommer jeg mer en gjærne til å plukke opp haikere.
Folk flest er helt OK, men noen av dem har rett og slett ikke andre midler til å komme seg fra et sted til annet.

Om man skal leve i frykt for hva alle andre kan være ender man før eller senere opp i en ensom boble.
Forstår ikke at folk ikke kan få opp øynene for haiking.. Om man virkelig skal voldta/drepe noen så er det jo ikke slik at man må gjøre det i en bil. Det er nok av eklinger som lusker rundt stuevinduene deres

Selv har jeg haika lenger enn jeg kan huske. Særlig om sommeren, sjelden jeg tar buss da.
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg tror mer det går på at folk har utviklet seg til å bli paranoide jævler. Det er ikke det triste. Det triste er at de har all grunn++ til det.
Det er nok ikke så mye "dette er min bil, vil de kjøre bil kan de kjøpe selv", men heller "hva for en psykopat er det, tenk om han knivstikker meg, det er nok best å kjøre videre".
Vis hele sitatet...
haha, veldig enig. Sånn er de fleste, samt der jeg bor også. Vi er alle like, men skjuler det bare,
Har haiket litt. Har også diskutert litt om og men med haiking, hvordan man får haik osv.
Kom fram til noen tips om du skal haike fra a til b, altså haike for opplevelsens skyld (ferie) eller fra by til by.

1: Gå. Aldri stå stille å vent på haik. Du kommer du frem til slutt uansett og om du kommer til en bensinstasjon så er det kanskje noen trailere/kunder der du kan haike med.
2: Det kan være lurt å pakke tingene sine i en gitarkasse. Jeg ser for meg at folk er mer vennligsinnede om de ser at du spiller musikk, enn om du går der som en boms.
3: Vift med noe som ligner på "vernepliktsboka" evt. gå med cammobukser. Far min haiket mye i militæret og han opplevde det som mye letter å få haik om man er uniformert.
4: Ha med deg ei jente, helst med skjørt. Jodda, en lys sommerkjole gjør det letter å få haik. Er du ekstra sleip så gjemmer du deg litt unna til jenta har fått haik, da spør hun om det er plass til to også smetter dere inn. Vanskelig å si nei når man først har stoppa.
5: Avtal alltid evt. betaling først. Tilby alltid å betale en slump. "Har ikke så mange kroner, men..." Bare noen tar imot.

Som dere ser over her så er det viktigste å virke så lite skremmende som mulig slik at flest mulig vurdere å plukke deg opp. Som sagt, se ut som du skal noe. Ha med deg en sekk, noen teltstenger som stikker ut, fiskestang, gitar, noe folk ikke nødvendigvis forbinder med en boms. Det kan også være greit å prøve veikroer der du vet mange lastebiler stopper for hvile/mat. De skal ofte langt og trenger noen å prate med.
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Jeg velger å ikke ta dette som ironi.

Det er synd at du lever et liv, der frykt bestemmer. Tør jeg spørre om du tar fly eller tar kontakt med nye mennesker?

Holde seg hjemme? Har det slått deg at det kanskje er en grunn til at folk haiker? At det hører til 60-70 tallet er vel noe av det dummeste jeg har hørt. Hvorfor skulle det bare hørt til der egentlig? Fordi da var folk fattigere? Studenter i dag som vil oppleve nye ting er fattige de også, og tenk hva folk faktisk kan spare på haiking.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke redd for trange bakgater osv om det er det du prøver å få frem. Jeg avstår så mye som mulig fra offtentlig tranport, busser og tog er for filleproletaret å jeg vil ikke sitte med de. Neida..det var kansje en kødd.

Jeg reiser med fly! tog tar jeg sjelden fordi da kjører jeg heller bil (så jeg slipper å være bundet fast av klokken når jeg skal noen plass). De få gangene jeg har tatt tog, mens jeg var student synes jeg dette var ganske koselig, sitte seg i resturantvogna og prate piss med fremmedfolk osv.

Grunnen til at jeg ikke tar opp hikere er at jeg mener at bilen er innenfor min intimgrense. Greit nok å ha kjentfolk på i bilen, men jeg stopper ikke og plukker opp randoms for å ha de i bilen min.

Hva folk sparer på å plukke opp hikere ?
Såvidt jeg ser det, så sparer jeg ikke fem flate øre på å kjøre rundt på ei hiker i 40 mil. Han hiker vell pga av at han ikke har penger selv, så en hundrelapp til fuel kan man vell se langt etter.
- Derimot, den som velger å hike, altså snylte på andre trafikanter slipper store utgifter..kan både drite i å betale for bil, forsiking, vedlikehold og bensin.

Tror ikke folk var fattigere på 60 og 70-tallet, men det er flere biler pr hode nå enn det var da, så det er vell en av grunnene til at hiking har dødd ut.

Jeg er kansje litt trangsynt på akkurat dette, men jeg ser fortsatt på hiking som snylting, å jeg mener fortsatt at man kan holde seg hjemme om man ikke har råd til å komme seg frem her i verden, på en annen måte enn å snylte seg frem.
Egoist er vel mer beskrivende. Hva taper du egentlig på å kjøre rundt på en hiker i 40 mil ? Kanskje du er så heldig å få deg en hyggelig prat. Ingen taper og en eller begge vinner, whats the problem?
Sitat av sykofant Vis innlegg
Jeg vet ivertfall det at når jeg får lappen så skal jeg ta opp haikere! spesielt unge blondiner i mini skjørt.
Vis hele sitatet...
Slik jeg ser det idag, så har ikke noen "unge blondiner i miniskjørt" noe behov for å haike, da de allerede garantert har en eller annen gutt de utnytter som har bil. I min by har gutter i 20års alderen og over, jenter i bilen som enda går på grunnskolen : >

Selv ser jeg ikke vitsen i å plukke opp haikere. Det er de selv som har havnet i den situsjonen at de ikke har muligheter for noe framkomstmiddel. Derfor har vi føtter.
Sist endret av mo3; 18. februar 2009 kl. 17:27.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Såvidt jeg ser det, så sparer jeg ikke fem flate øre på å kjøre rundt på ei hiker i 40 mil. Han hiker vell pga av at han ikke har penger selv, så en hundrelapp til fuel kan man vell se langt etter.
Vis hele sitatet...
Du får det jo til å høres ut som at man skal plukke opp haikere uansett hvor de skal. Man plukker ikke opp en haiker i Trondheim som skal til Oslo, om du selv er på vei til Bodø liksom.
Jeg tar gjerne på haikere om de skal samme vei som meg, men om jeg må kjøre en helsikes omvei for haikeren sin del så gjør jeg det ikke. Med mindre jeg ikke har noe annet jeg skal, og føler meg veldig snill.
Om man har tom bil og allikevel skal kjøre dit haikeren skal, så ser jeg ikke noe i veien for å plukke opp noen.
Dain, du forstår det at det er ikke alle mennesker som liker at andre kan nyte de samme godene som de, uten å måtte betale eller streve like mye for det. De sitter for høyt på hesten sin til at det er plass til to
Sitat av DeMenT Vis innlegg
Egoist er vel mer beskrivende. Hva taper du egentlig på å kjøre rundt på en hiker i 40 mil ? Kanskje du er så heldig å få deg en hyggelig prat. Ingen taper og en eller begge vinner, whats the problem?
Vis hele sitatet...
Har ikke noen innvendinger på at jeg er egoist.

Jeg kan overhodet ikke se hvorfor jeg skulle ta en fremmed person inn i bilen min, for så å frakte dit han skal.
Det MÅ da være flere folk som er enig med meg, ser bare noen få som avstår fra hiking. Vi er vell en veldig ekslusiv gruppe hikemotstandere på nFF da.

Er vell snakk om å dele på godene, at jeg skal la et medmenneske få nyte av min bil. Bilen min har jeg jobbet og slitt som et helvette for å få. Jeg jobber for å betale for bilen min..hvorfor skal en freeloader som har valgt å ikke ha bil, få bruke av min bil ?

Er det slik at enkelte i samfunnet skal jobbe, mens andre skal holde seg fast i høyrefoten på den som jobber for å bli med i dragsuget ?

Blir satt veldig på spissen, men jeg føler rett å slett et sterkt ubehag mot hiking. Så sterkt at jeg nesten får gåsehud når jeg kjører f o r b i en hiker.
Ungareffect, du mangler noe. Tror det het solidaritet. Hvorfor skal man alltid vende og vri på det slik at man kommer frem til at man ikke tjener penger på det?

Og som den høyre-mannen du er, så mener du vel at alle er egoistiske, så da kan du vel heller vri på det slik at du gir haikeren en tjeneste, som igjen gir deg en god følelse? Altså WinWin?

Og det er ikke slikt at enkelte i samfunnet jobber og at haikere er arbeidsløse bomser. Dette er ofte studenter som ikke har penger, det er ofte musikere som ikke har penger (for de mener at det fins annet enn penger her i verden) og det kan være bomser som rett og slett ikke har penger. Poenget er at du taper jo uansett ikke på det? Tvert i mot? Ser virkelig ikke problemet med haiking.
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Er det slik at enkelte i samfunnet skal jobbe, mens andre skal holde seg fast i høyrefoten på den som jobber for å bli med i dragsuget ?
Vis hele sitatet...
Jepp! alltid vært sånn også
ja, merkelig oppfatning at det bare er bomser som haiker.
De fleste haikerne som har sovet over hos meg, eller som familien har plukka opp har vært i jobb eller studenter.

Jeg kjenner jeg blir trist av postene til UngarEffect.
At man ikke vil plukke opp haikere fordi man er nervøs for å bli rana, eller har en litt sterkere intimsfære enn jeg har må jeg bare godta, og forstår det til en viss grad. Men resten av det halvfacistiske vissvasset er det bare galt at noen kan stå for. Det er rett og slett skammelig at folk kan være så utrolig trangsynt.
Akei, jeg har blitt kalt både for egoist, facist og "skammelig trangsynt" på denne tråden..det kan jeg ikke være.

Jeg skal kjøre nesten 220 mil i neste uke, om jeg ser en hiker så lover jeg å ta vedkommende inn i bilen min, og kjøre han dit det passer seg. Jeg skal prøve denne soladiriteten og medmenneskeligheten dere forkynner her..

Men, dersom dere leser i vg om en ukes tid at en mann i midten av 20-årene ble funnet død, i sin egen bil...voldtatt både pre og post mortal av en ukjent gjerningsmann. Da forventer jeg en kondolansetråd til min familie.
Har selv haiket noen få ganger, og flesteparten avde gangene jeg ble plukket opp så var det av svensker. Det virker som om nordmenn flest er for paranoide til sånt, men svenskene derimot.

En veldig hyggelig gest!
Tja, for min del har jeg aldri møtt en haiker når jeg har kjørt bil, men hadde vurdert å tatt vedkommende med meg. Men man vet aldri, det som er problemet. Kan være en raner, bevæpna, kall meg paranoid, men lite moro å bli rana for alt av penger, kort, legg, og i verste fall bilen! Da spørs det om det er verdt risken, vet ikke jeg, ass
Flere skulle plukket opp haikere! Men desverre har det blitt altfor mange egoister og alt for mange er skremt av media.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Plukka faktisk opp en kar nå nettopp når jeg var ute en tur. Var egentlig på vei forbi han da jeg så at han plutselig slang ut en tommel, så jeg måtte virkelig tråkke på bremsa. Relativt gammel kar, som skulle til et brunt hull for å få seg flere øl. Morsom liten tur hvor han snakka om hitler (siden jeg kjørte en hitlervogn (VW Passat)) og hvorfor han tapte krigen.

Ellers hadde han veldig lyst å betale meg for bryderiet, men femhundrelappene fikk jeg ikke, så det ble firogtjue kroner og femti øre - selv om jeg ikke ville ha noe.
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Akei, jeg har blitt kalt både for egoist, facist og "skammelig trangsynt" på denne tråden..det kan jeg ikke være.

Jeg skal kjøre nesten 220 mil i neste uke, om jeg ser en hiker så lover jeg å ta vedkommende inn i bilen min, og kjøre han dit det passer seg. Jeg skal prøve denne soladiriteten og medmenneskeligheten dere forkynner her..

Men, dersom dere leser i vg om en ukes tid at en mann i midten av 20-årene ble funnet død, i sin egen bil...voldtatt både pre og post mortal av en ukjent gjerningsmann. Da forventer jeg en kondolansetråd til min familie.
Vis hele sitatet...
Hehe, morsomt at du prøver å ta tak i "problemene" dine. Vi skal kondolere, men av en merkelig grunn så tviler jeg STERKT på at det kommer til å skje. Men som sagt, prøv å ta opp en haiker så skal du se at mange har mye morsomt å by på! Kom gjerne med tilbakemeldinger hvis du faktisk gjør det. Det er ingen skam å skifte mening, og hvis du faktisk gjør det, så er det jo respektfult!
Leste om en tragisk sak for en stund siden. Var visst en mann som var blitt dømt for noe. Det viste seg at han hadde posttraumatisk stress (fra krig om jeg husker riktig) og at han hadde blitt voldtatt av tre mannlige haikere etterpå. Jeg har også lest flere historier om jenter som er blitt voldtatt de siste årene når de skal ta seg en runde i Europa.

Det er så få haikere og så mange skrekkhistorier. Men er du en ganske vanlig mann og blir plukket opp av en annen mann som ser ganske alminnelig ut er det sannsynligvis helt trygt.
er jo farlig å haike. en jente ble voldtatt da hun sku haike
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mo3 Vis innlegg
er jo farlig å haike. en jente ble voldtatt da hun sku haike
Vis hele sitatet...
Du ville bli skremt om du var klar over kor mange som sklir i dusjen.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Blir satt veldig på spissen, men jeg føler rett å slett et sterkt ubehag mot hiking. Så sterkt at jeg nesten får gåsehud når jeg kjører f o r b i en hiker.
Vis hele sitatet...
Er ganske sikker på at du egentlig er en hyggelig person med masse empati for andre, men jeg må uansett kommentere disse vittige innspyttene du kommer med.

Den gåsehuden du får når du kjører forbi en haiker er vel det lille snevet av medmenesklighet og samvittighet du har igjen som gir fra seg et skrik i et siste forsøk om å få vist seg litt.
Jeg har prøvd å få haik et par ganger, men det er få som stopper.

Ellers tør jeg egentlig ikke haike alene, som liten og jente føler jeg meg litt utsatt. Jeg er vel ikke redd for at noen skal kidnappe og voldta meg, men mer udefinerte ubehagelige ting.
Tar aldri opp haikere pga det er så mye psykopater rundt omkring i dag. Var ikke sånn før.

Folk får ordne seg med buss eller transport selv.
Sist endret av Taurean; 15. februar 2011 kl. 16:45.
Bussen kom aldri til stoppet, og jeg hadde utrolig dårlig tid, så jeg endte opp med å prøve å haike.
sto der i 20 minutter uten hell og ga opp.. virker som folk syntes haikere er skumle
Det som er fint med haiking er at 90% av de som stopper, er dritkule folk som lever livet med et smil. Er mange ansiktsutrykk å se når folk kjører forbi =)
Har ikke noe imot å plukke opp en haiker. Det man kanskje i begynnelsen er skeptisk til. Kan ende opp med den morsomste bilturen din noen gang
Sitat av Taurean Vis innlegg
Tar aldri opp haikere pga det er så mye psykopater rundt omkring i dag. Var ikke sånn før.

Folk får ordne seg med buss eller transport selv.
Vis hele sitatet...
Det er like mange, men media er blitt større å vi får vite mere nu en før!

Altså personelig så er det kjempe hyggelig med haikera, husker selv jeg hentet en pakke fra posten, en stykke å gå.
Det begynte å regne å jeg hadde skadet foten min helga før, å jeg strakk ut handen å håpet på en sjangse å fikk haik, ble veldig glad å takket så mye å skule gjerne betalt om jeg hadde det.

Ja syns folk tenker får mye på seg selv, ser ingen problem i å hente opp en haiker fra grøften å ha selskap å snakke, å kansje ta seg en siggaret
1 gang treng vi alle sjåfør uansett, å da er det kjempe fint med folk som faktisk tar seg tid til å kjøre deg, å da kan du tenke over alle gangene du har gitt faen i andre å latt dem stå der!
Mamma tar ikke haikera ho trur alle dem er voldtatsfolk/gale folk som har rømt, jeg kjønner ikke hvorfor mamma tenker slik, har flere ganger snakke med dem å plukket dem opp, mange er kjempe hyggelige folk har opplevd frekke jæveler som ofc er full å alt mulig dritt, kjørte dem 50 meter før dem ble kastet ut av bilen
Sist endret av justastonedhuman; 15. februar 2011 kl. 19:19.
Her i helgene går det ikke busser og det er 7 kilometer til toget eller hjem.

Som regel stopper første bilen når jeg haiker!
Dette er da i Dal, bygdesamfunn. Men jeg er typen som blir stoppet hele tiden av politiet, så vanen har ikke dødd ut helt enda.

Lengste jeg har stått er 10 min, med lite trafikk
Kain har helt rett. Alle trenger en gang en sjåfør eller i alle fall litt hjelp på veien.

Jeg tror mange er usikre på hvordan de kan bidra med sitt til samfunnet, utenom skatter. Her har man et kjempeflott tiltak som gagner begge parter! Haiking kan, som flere andre har nevnt, gjøre en ellers kjedelig biltur til din livs biltur! Man møter mange gærne folk, og gærne folk liker vi. Dessuten hjelper man andre, pluss at man får bedre utbytte av bilen som man ellers har kjøpt for gjøre seg selv godt. Man sparer miljøet, man gleder andre, man får bedre utbytte av bilen, man får opplevelser som man ellers aldri ville fått, og man sitter igjen med en god følelse.

Haikermiljøet må igjen reise seg! Plukk og haikere!
Nordmenn er egoistiske viktigper'er som er alt for viktig og har det alt for travelt med å plukke folk opp. Jeg våknet for seint en dag når jeg startet seint. Jeg bor på bygda, så rundt denne tiden går det bare en buss i timen. Så jeg sprang ned til veien og haiket. Ingen stoppet, folk hadde det for "travelt", og kanskje jeg var for skummel der jeg sto med siggen mellom de klamme fingra mine og sidecuts. Heldigvis, etter jeg hadde gått et stykke, stoppet en bil. Og det var selvfølgelig ikke en nordmann i bilen, men en chilensk, ung kvinne. Hun kjørte faktisk en omvei der hun "tapte" 5 minutter for å slippe meg av på en busstopp der det kom busser oftere.

Googlet addressa haiker og følgende saker kom opp:
- Haiker voldtatt i Melhus
Ny etterlysning av haiker
Haiker skjøt sjåføren med pistol

Nyhetsbilde har stor påvirkning på området, som dere ser.

En annen historie som faktisk også kom i adressa er når to kompiser av meg skulle haike fra Trondheim til Oslo. De hadde bestilt buss fra oslo til køben, bare for å innse at de ikke hadde nok penger for å komme seg fra Trondheim til Oslo. Har slitt ræva av meg for å prøve å finne igjen denne saken på adressa men søkefunksjonen deres feiler katastrofalt. Fant den heller ikke på facebook.. But you get the point.
Veit dere hva jeg hater, folk som tuter og/eller blender deg når du går på en øde vei bare for å være drittsekk. Hadde de stoppa, jeg hadde knust sideruta, dratt dem ut, rundpult vedkommende og tatt bilen.
Sist gang jeg haiket fordi bussen kjørte rett forbi meg var det en hyggelig polakk som gjorde at jeg kom meg videre til min søsters bryllup. Takk skal du ha Peter Ikke ville han ha penger heller og kjørte som ett svin for at jeg skulle rekke fergen.

Til alle kalde nordmenn som er livredde for ukjente folk så har jeg noen fine tall fra Tyskland fra hitch-hiking.org :

Everything is dangerous.
To comment on this issue it’s useful to have a look at the statistics of cause of death:

According to the Federal Office of Statistics of Germany* In 2007, 827,155 people died in total in Germany,
30.650 of them because of non natural causes (3.71%) and
5.170 of the non natural causes because of accidents of transportation (0.63%),
12,652 because of other accidents (1.53%),
9,402 because of suicide (1,14%) and
451 because of assaults (0.06%).

Let’s have a closer look at the in proportion small number of 451 cases of death because of assaults. The statistical chance to die in Germany because of assaults is 0.06% and 1.47% of the non natural deaths are caused by assaults. If we consider which disappearing percentage of this figure will concern hitchhikers or is to blame on hitchhikers, we will get a figure which nearly carries no weight. Therefore you don’t lower the risk of dying a non natural death in a crucial way if you omit to hitchhike or stop giving a lift to hitchhiker.
Sitat av Bundy Vis innlegg
Veit dere hva jeg hater, folk som tuter og/eller blender deg når du går på en øde vei bare for å være drittsekk. Hadde de stoppa, jeg hadde knust sideruta, dratt dem ut, rundpult vedkommende og tatt bilen.
Vis hele sitatet...
Mhm hvor bor du? vil ikke plukke deg opp av veien.
Ser ingen vits i å klikke får noen idioter på veien. Husker selv da jeg øvelsekjørte så kom det en BMV med sota vinduer osv.. å begynte å tøffe seg, å tok en forbikjøring midt på E6 på brua, ble jo vettskremt fordi det kom jo biler i mot, å han idioten som kjørte bilen kunne tat livet av mange folk der.
Men han var ikke ferdig, like etterpå bremset han helt opp slik jeg måtte stå på bremsa får å ungå ulykke!
akkurat da fristet det å trø in gassen etter han, deretter bruke din strategi gå, slå han helseløs får han kunne tat andre uskyldige liv.

papiwoldz det er derfor folk ikke tar haikera opp, dem trur alle er insane.
Trur det er mere sansynelig å dø foran pcn mens du skriv en post på freak, en å bli skutt av en haiker.
sjeldent jeg haiker, men prøvde dette i helgen som var.
Var på vei hjem fra en fest, og kledde meg dårlig med tanke på at jeg fikk ordna skyss hjem uansett.

Gikk vel nesten 1 mil i høye heler,kjole og skinnjakke.. + at det var snøstorm..

Ingen som ville stoppe for meg :P
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Har egentlig aldri haiket selv. Bortsett fra engang i sommer da, da jeg og 3 venner hadde vært på teltur, og på den turen - skulle vi hjem til han ene for å hente noe greier, og. Siden vi ikke orket og gå et par km tilbake til teltet - så haiket vi, men vi hadde jo sinnsykt flaks da. For, det stoppa en bil tilslutt, og der satt broren til stefaren min. Så, vi hadde flaks der :P Men, ellers har jeg ikke haiket. Er vell ikke fordi jeg er redd, men - fordi det er litt tja, spesielt å gjøre det. Er jo også kjipt å må stå lenge å vente..
Sitat av Kain Vis innlegg
Mhm hvor bor du? vil ikke plukke deg opp av veien.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt, når jeg går uten lue, og jakka på ryggen mens jeg holder den fordi jeg svetter, og bare går i genseren og går slitent fordi jeg har gått 6 kilometer og har en kilometer igjen, så er det lov og bli litt forbanna.
En som kjørte forbi meg 2 ganger, og tuta.
Jævlig nødvendig.

Nei, det er ikke gangfelt.
OG jeg gikk på riktig side av veien, jeg stoppa til og med når biler skulle forbi og det kom motgående biler. Så de jeg prater om, er DRITTSEKKER.
Sist endret av Bundy; 17. februar 2011 kl. 00:24.
Var det mørkt ute og du hadde ikke refleks?
Kjenner meg igjen i det som trådstarter sier! Synes det er dritgøy å høre de ville historiene til pappa da han var på haiketur! Han har så godt som haiket gjennom hele europa og litt asia

Nå er jeg litt for ung til å haike ned til f.eks spania o.l. men skal definitivt gjøre dette når jeg blir litt eldre og er ferdig med skole!

Kan forøvrig også si at vi alltid plukker opp haikere, synes at ofte så er haikere litt spesielle folk med en spesiell historie. Møtte en engelsk mann og dame som sto og haiket, de hadde haiket i ca 2 måneder og endte opp i Norge. Det var ganske sent på kvelden og de ville gjerne få med seg noen elg, så vi kjørte litt lengre enn dit vi skulle og fikk heldigvis sett noen elg!
Sitat av Bundy Vis innlegg
Veit dere hva jeg hater, folk som tuter og/eller blender deg når du går på en øde vei bare for å være drittsekk. Hadde de stoppa, jeg hadde knust sideruta, dratt dem ut, rundpult vedkommende og tatt bilen.
Vis hele sitatet...
Veit du hva jeg hater? Folk som går langs veien, ofte langt ute i veien uten refleks. De tuter jeg på for at de skal oppfatte at de var nærmt døden nok nå. Jeg har alltid fulltlys på når jeg passerer fotgjengere om kvelden uten refleks.
Hadde de vist langfingern eller hoppet ut i veien, hadde jeg dratt dem inn i bilen rundpult de og kastet de ut igjen, og lagt de igjen i dieselrøyken.

Tenk deg om før du skriver
Tror bilistere stopper ikke fordi de ville ikke ha en haiker som snylter på bensin deres. Jo flere personer, jo mere bensin bilen bruker. Gi faen å være egotisk og prøv å være en bror/søster for haikere. Kan love deg at dere får den beste bilturen opplevelsen. Er så lei nordmenn skal være egotisk. Har haika et par ganger og det var en flott opplevelse. Fikk en haik til skolen for noen uker siden. Damen skulle på jobb 20 km fra skolen, men hun valgte likevel å stoppe for meg og jeg lurte hun til å kjøre til skolen. Føltes godt å snylte noen for bensin som damen har betalt. Elsker å snylte folk. Det er det best jeg vet om.
Sitat av Executer Vis innlegg
Ta en titt på denne http://www.bilforumet.no/andre_forum...p-haikere.html

Ganske sjokkerende egentlig
Vis hele sitatet...
Hva var sjokkerende? At han ble ranet eller at han reagerte på den måten?
Uansett så er det suspekt å kjøre rundt med balltre under setet.
Sitat av Kolobok Vis innlegg
Hva var sjokkerende? At han ble ranet eller at han reagerte på den måten?
Uansett så er det suspekt å kjøre rundt med balltre under setet.
Vis hele sitatet...
At han faktisk valgte å plukke opp en haiker som mange ikke gjør, og det endte med at haikeren var en raner.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Veit du hva jeg hater? Folk som går langs veien, ofte langt ute i veien uten refleks. De tuter jeg på for at de skal oppfatte at de var nærmt døden nok nå. Jeg har alltid fulltlys på når jeg passerer fotgjengere om kvelden uten refleks.
Hadde de vist langfingern eller hoppet ut i veien, hadde jeg dratt dem inn i bilen rundpult de og kastet de ut igjen, og lagt de igjen i dieselrøyken.

Tenk deg om før du skriver
Vis hele sitatet...
Jeg har reflekser, tenkte det var litt selvforklart, men beklager jeg utelukket det.
▼ ... over et år senere ... ▼
Haiket nettopp i vinterferien fra Oslo til Paris. Var gøy, og møtte mange hyggelige folk på veien! Det tok 2 og et halvt døgn. Første dagen stoppet jeg i Gøteborg, gikk på byen, tok et par øl og ble med ei jente hjem. Andre dagen samme drill i København. Kan ikke si annet enn at haiking og det å leve det good wild life er dødsbra!

Opplever mye redsel blant folk dersom jeg haiker langs veien. Men dersom jeg spør på bensinstasjoner er folk mye lettere å ha med å gjøre. Haiking er miljøvennlig, hyggelig og rett og slett genialt. Mye heller haiking på meg enn å ta en buss.
The Hitchhiker 2007
The Hitch-hiker 1953

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/1/15/Hitch-Hiker_poster.jpg/220px-Hitch-Hiker_poster.jpg
Ikke rart ingen haiker.
Sist endret av LowRider; 29. februar 2012 kl. 11:24.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Før jeg solgte bilen pleide jeg alltid å stoppe for alle, fikk mange artige opplevelser. Men til ettertanke var det noen dodgy episoder. Var for eksempel den gangen jeg kjørte langs E18 midt på natten og jeg så to karer som løp (ikke kledd i sportstøy) langs veien. Jeg stoppet og sa "Trenger dere skyss?" De bare så på hverandre og jumpet inn.

Det var to svære polakker som ikke kunne et kvekk norsk, stemningen var litt små anspent de første minuttene til vi klarte å kommunisere litt.