Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  146 24396
Si ifra hvor dere er en av dagene så skal jeg komme med en 10'er og ett smørbrød til hver av dere
Sitat av loffe Vis innlegg
Tviler på at mange uteliggere leter etter måkeegg for å lage eggerøre.
Vis hele sitatet...
Dessuten er det veldig ulovlig Måker er faktisk utrydningstruet og de få som fremdeles hekker bør få være i fred
Kle dere i dress eller noe annet pent. Bare gå inn på et hotell og bo der. Sov i gangene eller i kriker og kroker der folk ikke legger merke til dere. Etterpå går dere ned til frokost (fortsatt pent kledd). Nekter å tro på at du blir kasta ut av frokosten på Plaza hvis man er kledd i dress tidlig på morgenen. Ha en dokumentmappe eller noe under armen. Lettere sagt, se viktig ut!
Sitat av Prins Bæsj Vis innlegg
Kle dere i dress eller noe annet pent. Bare gå inn på et hotell og bo der. Sov i gangene eller i kriker og kroker der folk ikke legger merke til dere. Etterpå går dere ned til frokost (fortsatt pent kledd). Nekter å tro på at du blir kasta ut av frokosten på Plaza hvis man er kledd i dress tidlig på morgenen. Ha en dokumentmappe eller noe under armen. Lettere sagt, se viktig ut!
Vis hele sitatet...
Som flere har påpekt er dette tyveri og følgelig ulovlig.
Selg sex?
Gode penger å tjene der for en uteligger
Sitat av MichaelB Vis innlegg
Selg sex?
Gode penger å tjene der for en uteligger
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke hatt meg med en uteligger
Om sommeren er det tett med b.l.a makrell i fjorden. Dette medfører at det kryr av ivrige vietnamesere nede på vippetangen som bøtter opp mækkis. Stikk ned der og spør noen pent om få en fisk eller to Så kan dere jo stikke til frognerparken og låne en engangsgrill etter noen er ferdig med å bruke den, og grille fisken. Blir faktisk en god middag.
Sitat av MichaelB Vis innlegg
Selg sex?
Gode penger å tjene der for en uteligger
Vis hele sitatet...
Uteligg
Ville ikke tatt med meg gitar, den blir frastjelt om dere skal sove på gata.

Om dere tenker midt i byen; sneiper for å samle tobakk, gå i de store parkene å pante flasker, mat fra blitzcafeen eller fattighuset (utdeling en gang pr uke), tegning/underholdning i parker for litt grillmat eller evn bare forklare situasjonen så får dere nok en pølse hver, stjele ting som alkohol, rundstykker/annen mat fra butikker (lettere enn man tror), hvis dere ikke ønsker å tigge er det fullt mulig å finne penger på bakken - helt sikkert nok til en cheeseburger eller tre om dagen om du titter mye ned og leiter. Hausmania er forsåvidt fortsatt bebodd og de har et gjesterom, men tror neppe de liker ideen om å la noen bo der for en "ekspriment uke".

Om dere tenker i skogen(som vel er det enkleste, tryggeste og minst stressende); gapahuk/pressenning+sovepose, fiskestang, gass"grill", kniv, dunker med vann og noen hermetikkbokser mat.
Å leve uten penger i oslo i en uke er ikke noe stress, "leve som uteligger" sier dere, når dere har vert ute på gata i over 1-2mnd uten penger og sult, kan du kalle det "leve som uteligger". Viss alle personer som ofte blir kalt hjemløse eller uteliggere hadde valget om å være hjemløs i en uke, kunne de bare campet i skogen utenfor oslo eller tigget seg til noen penger.

Tigging er en av daglig inntekt for hjemløse, har selv vert en hjemløs person som har måttet tigget for penger i 5 mnd i Oslo, har aldri i mitt liv hatt en jævligere periode. Å høre på 2 idioter som skal lage en filmreportasje om hvordan det er å være hjemløs i oslo er faen meg helt idiotisk. Jeg skammer meg over dere.
Sitat av Nexens008 Vis innlegg
Å leve uten penger i oslo i en uke er ikke noe stress, "leve som uteligger" sier dere, når dere har vert ute på gata i over 1-2mnd uten penger og sult, kan du kalle det "leve som uteligger".
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde lest litt mer hadde du sett at TS ikke nødvendigvis er ute etter å leve som en uteligger, bare klare seg en uke uten penger.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
loffe's Avatar
Trådstarter
Nå er vi kommet langt i etterarbeidet og ting begynner å ta form! Skal oppdatere dere når flere ting blir publisert, men her har dere en teaser så lenge!

Youtube
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Sitat av loffe Vis innlegg
Nå er vi kommet langt i etterarbeidet og ting begynner å ta form! Skal oppdatere dere når flere ting blir publisert, men her har dere en teaser så lenge!

Youtube
Vis hele sitatet...
Gleder meg!
Hobby Filosof
Husker at jeg leste om dette og gleda meg så sjukt til og se det i live, godt jeg fikk med meg denne nå!
- Kudos til dere som gjenomførte det!
Hahaha genialt at denne topicen kom opp igjen, drev å tenkte for et par dager siden om denne topicen, men klarte ikke å finne den igjen. Lurer veldig på hvordan alt sammen gikk!

Rettelse: Ser nå at dere har gjennomført dette, og det var mye hosting :P og ettersom du poster ennå så vet jeg heldigvis du er i live.

Nice keep it up
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da har det vært litt stille, men nå ligger traileren ute og første episode slippes førstkommende onsdag! Det blir morsomt, så følg med!

Trailer
Følg oss på facebook! - Da blir vi glade!
Dette er altfor planlagt synes jeg. Det hadde vært mye kulere hadde dere bare sagt "møtes på gata imorgen kl 18" så lever dere uten noe som helst. Det er vel den situasjonen mange kommer i når de plutselig blir satt på gata uten å ha tid til å planlegge noe som helst. Min mening
Sitat av margido Vis innlegg
Dette er altfor planlagt synes jeg. Det hadde vært mye kulere hadde dere bare sagt "møtes på gata imorgen kl 18" så lever dere uten noe som helst. Det er vel den situasjonen mange kommer i når de plutselig blir satt på gata uten å ha tid til å planlegge noe som helst. Min mening
Vis hele sitatet...
Det er klart! Men når man lager serie må man planlegge noe, ellers risikerer man at alt går i dass og ingen ønsker å se at du loker rundt i 7 dager
Joda ser den Men respekt at dere faktisk fullførte det. Ikke mange som kan si at de har gjort noe sånt
7 dager? Trenger jo kun vann på så kort tid. Likte forslaget om å fange fugler i sentrum, fiske og lage feller i skogen. Dere kunne jo også ha gått på noen slags epleslang, eventuelt robbe en går om det finnes i Oslo, ja er vel halvulovlig men tviler på att dere hadde blitt straffeforfulgt.
Litt enig i at 7 dager var lite. Jeb blir imponert når dere gjør det om til månede, og har det på vinteren isteden. c:
Synes det er tøft att dere faktisk gjorde det, jeg må inrømme jeg var i tvil.
Men, jeg må og få lov å si att ei uke er jo ikke spesielt lenge da!
Første episode er ute
Uteliggerliv - Dag 1
Så den ista på youtube, ganske morsome greier^^
Hvem redigerer og lager after effects for dere?
Sitat av loffe Vis innlegg
Ting vi kan ta med oss:
- Sovepose
- Letherman
- Sekk
- Presenning (åpen for diskusjon)
- Tau (åpen for diskusjon)
- Lighter (åpen for diskusjon)
- Mobil
- Videokamera
- Gitar (åpen for diskusjon)
- Tegnesaker (åpen for diskusjon)
- ???
Vis hele sitatet...
Hvis dere er flink med gitar, så kan dere spille på gaten og tjene penger? Der regnes vel ikke som tigging?
Er overrasket over hvor profesjonelt det ser ut, forventa meg noe mye mer "ghetto" med håndholdt kamera osv..

Jævlig bra gjort! Gleder meg til neste episode!
Sitat av olaPola Vis innlegg
Så den ista på youtube, ganske morsome greier^^
Hvem redigerer og lager after effects for dere?
Vis hele sitatet...
Har lagd alt sjæl uten budsjett (stolt)
Sitat av loffe Vis innlegg
Har lagd alt sjæl uten budsjett (stolt)
Vis hele sitatet...
Når kommer neste episode, egentlig?
Gleder meg til neste episode!
Virker som en bra jobbsøknad i ettertid det her loffe. Bra jobba!
Vi kommer på østlandssendingen kl 18:40 btw
Jeg har sett videoen.den er interessant men hadde vært mye bedre om dere kunne leve som uteligger uten hjelp fra andre mennesker.
Sist endret av ivanhoe; 21. september 2011 kl. 19:47.
AAH. Jeg vil jo se alt i samme sleng.. Ikke vente på episode etter episode.

Jævli kult!
Bare å gå inn på Kiwi og finne varer gått ut på dato vel?
Sitat av AirBlaster Vis innlegg
Jeg ville ikke hatt meg med en uteligger
Vis hele sitatet...
Liker du ikke ostepølse?
Sitat av Minor Threat Vis innlegg
Når kommer neste episode, egentlig?
Vis hele sitatet...
Hver onsdag fremover kommer det en ny episode.
Lik oss på facebook sa har du oversikt!
Sitat av loffe Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Så enkelt med hotellfrokost? Hotellfrokost er jo elskbart, nesten så man må teste det ut selv.

Digger serien deres Loffe! Kp gitt så det holder.
Om du/dere ikke blir å jobbe med tv senere, så skjønner jeg ingenting.
Hm, ikke liker jeg dama i klippene i det hele tatt, og gutten virker tiltaksløs og whinete konstant.
Dere sutrer og klager mye og gjør lite konstruktivt med tiden dere har til rådighet. Lite kreative mtp. å sørge for egen situasjon syns jeg. Klart at dere virker som priviligerte ungdommer som har hatt det dere trenger i oppveksten og vil se en annen side av livet.

Jeg liker konseptet og tankegangen bak, bare ikke dere 2
dere hadde hatt så mye å vinne på en annen oppførsel i videoene, men erfaringslære er det vi lever av, er det ikke?
Lykke til videre! Fint prosjekt å ha på CV'n!
Haha, huset mitt er i videoen, rett ovenfor kastellet skole
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Hm, ikke liker jeg dama i klippene i det hele tatt, og gutten virker tiltaksløs og whinete konstant.
Dere sutrer og klager mye og gjør lite konstruktivt med tiden dere har til rådighet. Lite kreative mtp. å sørge for egen situasjon syns jeg. Klart at dere virker som priviligerte ungdommer som har hatt det dere trenger i oppveksten og vil se en annen side av livet.

Jeg liker konseptet og tankegangen bak, bare ikke dere 2
dere hadde hatt så mye å vinne på en annen oppførsel i videoene, men erfaringslære er det vi lever av, er det ikke?
Lykke til videre! Fint prosjekt å ha på CV'n!
Vis hele sitatet...
Vet ikke om jeg skjønner helt hva du mener med whining?
Men smaken er som baken, bra du liker konseptet ihvertfall, var et veldig interessant prosjekt!
Episode 3 er ute. Temaet er penger, vi går på slang, spiller gata og panter krønsja flasker vi fant bak en butikk.

Uteliggerliv - Dag 3

http://i55.tinypic.com/s187m8.png
Var ute på fredag og sjekket hvor mye panteflasker vi kunne finne på en arbeidsdag. Gjorde vi en rævva innstats? Tror dere vi kunne tjent mer? Prøvde å lage den morsom også, håper det faller i smak!

Se filmen!
Liker serien deres, men det er voldsomt til hosting på dere. :P
Er - faktisk - en veldig interessant serie dette. Men jeg må nesten spørre, med mindre det allerede har blitt besvart her i tråden: Hva i alle dager inspirerte dere til dette?
loffe's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nekran Vis innlegg
Er - faktisk - en veldig interessant serie dette. Men jeg må nesten spørre, med mindre det allerede har blitt besvart her i tråden: Hva i alle dager inspirerte dere til dette?
Vis hele sitatet...
Godt spørsmål. For å være helt ærlig vet ingen av oss hvordan vi kom frem til at vi skulle gjøre dette. Tror det var over et par pils
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Hm, ikke liker jeg dama i klippene i det hele tatt, og gutten virker tiltaksløs og whinete konstant.
Dere sutrer og klager mye og gjør lite konstruktivt med tiden dere har til rådighet. Lite kreative mtp. å sørge for egen situasjon syns jeg. Klart at dere virker som priviligerte ungdommer som har hatt det dere trenger i oppveksten og vil se en annen side av livet.

Jeg liker konseptet og tankegangen bak, bare ikke dere 2
dere hadde hatt så mye å vinne på en annen oppførsel i videoene, men erfaringslære er det vi lever av, er det ikke?
Lykke til videre! Fint prosjekt å ha på CV'n!
Vis hele sitatet...
Greier ikke å sette fingeren på det, men likte ikke dama jeg heller. Gutten likte jeg, har ikke merka spesielt mye til whininga heller. Selv om de fleste hadde nok whina bra mye i den situasjonen.
Ang whining, så prøv det selv. Den som ikke klager om man bor på gata skulle fått en pakke sigg hos meg.
Jeg vil heller se at folk møter opp med bare klær de har på seg, skaffe seg en pappask for å sove i og noen aviser til dyne osv.. go minecraftstyle
Sitat av toriiii Vis innlegg
Jeg vil heller se at folk møter opp med bare klær de har på seg, skaffe seg en pappask for å sove i og noen aviser til dyne osv.. go minecraftstyle
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal de gjøre situasjonen verre enn hva som er nødvendig?

Tviler på at uteliggere velger dårligere løsninger om de kan få noe bedre.