Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  129 21809
Hei, jeg kom på en tanke.
Jeg vil ha et unormalt kjæledyr.

Det store forslaget hittil er en rev. Tror dere de går ann å temmes?
Hva skulle man fore en med?

Jeg vil jeg vil jeg vil ha en!
Og den skal hete Rita! =)

Anyway, andre forslag?....
"Vist du fanger den som baby, er mulighetene uendelige"

Vist du vil ha et uvanlig dyr, en venninne av meg hadde en oter og en Ugle.
Oteren klarte å rømme første uken, ugla levde i over et halvt år temmet, den spiste fra hånden og alt.
Men så klart skal man ikke huse noe sånt,så hun slapp den fri etterhvert, men tror den daua fordi den ikke visste hvordan den skulle finne mat, ettersom den var vant å bli servert mat.
Dra til nærmeste oppdrettsfarm og kjøp en der. Selv om reven er et rovdyr som skal leve i friluft får den det umulig verre hos deg enn inni et lite nettingbur.
Går fint ann å ha en rev som kjæledyr, men ifølge en gammel mann i bygda der hvor jeg vokste opp (som hadde en tam rev, den het da bare rev) så har de en veldig stygg "kroppslukt" som nesten ikke går å vaske ut av huset igjen.

Reven hannes virket veldig tam, husker at jeg pleide å mate den og klappe den når jeg var liten. Den spiste stort sett det samme som en hund, og var en sucker for brødskiver med leverpostei
Det er vel ulovlig å ha ville dyr som kjæledyr. Så om politiet, mattilsynet eller viltnemda finner ut av det blir den beslaglagt og avlivd.
Der jeg jobber bruker det å være et kull med reveunger hvert år. Og ifjor klarte vi å temme en reveunge såpass at den ble med inn på snekkerverkstedet vårt. Så det er absolutt mulig å temme en rev, hvis du tar deg av den fra valpestadiet.

Endingen ble ikke særlig god though, fordi at bygget ved siden av var en barnehage. Reveungen var jo såklart like tam og tillitsfull når det kom til barnehageunger. Dette resulterte i at barnehageassistentene ringte viltnemda og fikk den skutt. Sikkert noen fra området som kjenner til denne historia etter diverse avisoppslag.

Litt off-topic, men. Kort og godt: Det skal absolutt være mulig
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Dra til nærmeste oppdrettsfarm og kjøp en der. Selv om reven er et rovdyr som skal leve i friluft får den det umulig verre hos deg enn inni et lite nettingbur.
Vis hele sitatet...
Jeg har den jo inni huset?
kan sikkert fixe ett nettingbur vis du tror det hjelper den med å føle seg fri =)

Men den blir ikke å oppføre seg som en katt? x )

utrolig dumt spørsmål, men katter går ut å inn når de vil, sover spiser, å fanger mus =)
+ at man slipper å gå tur med den , selv om jeg vil det også
Du kan nok ikke ha reven din som ei katte nei. Da blir det fort viltnemd på døra di.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Jeg har den jo inni huset?
kan sikkert fixe ett nettingbur vis du tror det hjelper den med å føle seg fri =)

Men den blir ikke å oppføre seg som en katt? x )

utrolig dumt spørsmål, men katter går ut å inn når de vil, sover spiser, å fanger mus =)
+ at man slipper å gå tur med den , selv om jeg vil det også
Vis hele sitatet...
Det han sier er at de hører hjemme i naturen, men at den vil ha et mye bedre liv hos deg enn i et bur hos en pelsoppdretter.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Jeg har den jo inni huset?
kan sikkert fixe ett nettingbur vis du tror det hjelper den med å føle seg fri =)

Men den blir ikke å oppføre seg som en katt? x )

utrolig dumt spørsmål, men katter går ut å inn når de vil, sover spiser, å fanger mus =)
+ at man slipper å gå tur med den , selv om jeg vil det også
Vis hele sitatet...
Jeg tror virkelig ikke han mener at den vil føle seg fri i ett nettingbur, men at den sikkert vil ha ett bedre liv hos deg enn i ett nettingbur på en oppsdrettsfarm.

Damn you Ulldott! Too late.
Sist endret av BigFigWasp; 14. oktober 2009 kl. 01:04.
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Du kan nok ikke ha reven din som ei katte nei. Da blir det fort viltnemd på døra di.
Vis hele sitatet...
Kan jeg få noe straff for det?

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
reven er et rovdyr som skal leve i friluft får den det umulig verre hos deg enn inni et lite nettingbur.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønte faktisk den.
Synes bare komentaren ble skrevet på en måte som at jeg skulle virke idiot å synes at å putte reven inn i en kvadrat med netting var en god ide.

derfor svarte jeg på samme måte.
Men nei, tror ikke den skal i bur.

Sånne geniale komentarer fra langtids-aktive brukere er alltid en slager her på forumet eller hva ?....
Jeg foreslår en reptil av et slag. En boa constrictor eller en svær varan! Eller en tegu, de skal være mulig å temme som en hund!
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Kan jeg få noe straff for det?



Jeg skjønte faktisk den.
Synes bare komentaren ble skrevet på en måte som at jeg skulle virke idiot å synes at å putte reven inn i en kvadrat med netting var en god ide.

derfor svarte jeg på samme måte.
Men nei, tror ikke den skal i bur.

Sånne geniale komentarer fra langtids-aktive brukere er alltid en slager her på forumet eller hva ?....
Vis hele sitatet...
Jeg har faktisk store problemer med å tolke det DonThomaso skrev på noen annen måte enn akkurat det han skriver, men jeg skal ikke dra dette for langt ut på offtopic-jordet. Natta.
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Sitat av MartinB Vis innlegg
Jeg har faktisk store problemer med å tolke det DonThomaso skrev på noen annen måte enn akkurat det han skriver, men jeg skal ikke dra dette for langt ut på offtopic-jordet. Natta.
Vis hele sitatet...
Nei helst ikke, men...
Det heter ironi, og det er god underholdning for mennesker =)

Natta ^^,

Sitat av Taperdukke Vis innlegg
Jeg foreslår en reptil av et slag. En boa constrictor eller en svær varan! Eller en tegu, de skal være mulig å temme som en hund!
Vis hele sitatet...
Ikke dårlige forslag. Men den tegu'en. Den finnes ikke i en mindre variant?
Slå med storslegga: ULV

Så sier du at det er en ulvehund hvis noen spør!
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Haha, det dær så ut som en mutert oter.
Den har jo ikke ører?

Men ulver er fine dyr =)
er veldig gla i pelsdyr, er oppvokst med katter oxo.

står vel mellom Ulv å Rev da ;p
kanskje mekke en ny art, en blanding mellom de to. Den skulle man ha kalt en Rulv. =)
Sist endret av Sixpounder; 14. oktober 2009 kl. 01:31.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Ikke dårlige forslag. Men den tegu'en. Den finnes ikke i en mindre variant?
Vis hele sitatet...
Du har skjeggagamer da, de blir ikke tamm slik som hunder, men jeg hadde 2 stykker i noen år, og de bet meg aldri og hadde ikke noe i mot kosing heller.
Koselige dyr <3

Edit: alle reptiler er ulovlige i dette landet. Vet ikke hvorfor da, ingen som vet det...
Sist endret av Taperdukke; 14. oktober 2009 kl. 01:33.
eller hvis jeg tenker meg om.

Tarsier ape!

Ryktene sier de tar selvmord ved å dunke hodet til veggen hvis du burer den inne!
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Jeg skjønte faktisk den.
Synes bare komentaren ble skrevet på en måte som at jeg skulle virke idiot å synes at å putte reven inn i en kvadrat med netting var en god ide.

derfor svarte jeg på samme måte.
Men nei, tror ikke den skal i bur.

Sånne geniale komentarer fra langtids-aktive brukere er alltid en slager her på forumet eller hva ?....
Vis hele sitatet...
Poenget mitt, siden du åpenbart ikke skjønte det, var at jeg synes det er en fordømt idiotisk idè at et rovdyr, som fortjener å leve i det fri slik rever faktisk er skapt å gjøre, skal leve i fangenskap hos deg fordi du er så egoistisk at du "ønsker det". Men: at jeg på tross at din endeløse egoisme og tankeløshet tror at en rev har det bedre hos deg enn i et oppdrettsanlegg.
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Sitat av Taperdukke Vis innlegg
Edit: alle reptiler er ulovlige i dette landet. Vet ikke hvorfor da, ingen som vet det...
Vis hele sitatet...
Det jeg tenkte meg. Hvordan skulle man skaffet en sån en da?

Sitat av x3m187 Vis innlegg
eller hvis jeg tenker meg om.

Tarsier ape!

Ryktene sier de tar selvmord ved å dunke hodet til veggen hvis du burer den inne!
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle jeg ville at kjæledyret mitt skal ta selvmord? O.o
Repti.net
Så går du til den norske delen av siden. Skjeggagamer er ganske så vanlige.
Uansett hva du bestemmer deg for, er det veldig viktig at du leser om dyret du skaffer deg...!
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Det jeg tenkte meg. Hvordan skulle man skaffet en sån en da?



Hvorfor skulle jeg ville at kjæledyret mitt skal ta selvmord? O.o
Vis hele sitatet...
Nei, altså hintet var her at du IKKE skal bure den inn. La den dra på oppdagelseferd i kjøkkenet eller noe. Jevlig sjipt å miste den i oppvaskmaskinen hvis jeg tenker meg om!

Men uansett, DYR I FANGENSKAP SOM IKKE BLIR SPIST ER TRIST!
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Poenget mitt, siden du åpenbart ikke skjønte det, var at jeg synes det er en fordømt idiotisk idè at et rovdyr, som fortjener å leve i det fri slik rever faktisk er skapt å gjøre, skal leve i fangenskap hos deg fordi du er så egoistisk at du "ønsker det". Men: at jeg på tross at din endeløse egoisme og tankeløshet tror at en rev har det bedre hos deg enn i et oppdrettsanlegg.
Vis hele sitatet...
Den kan jo fint leve i det fri, hjemme i stua mi
Har du noen kilder å henvise til når du kaller meg egoistisk?

Og du burde forresten slakke litt på slipset.

Sitat av Taperdukke Vis innlegg
Repti.net
Så går du til den norske delen av siden. Skjeggagamer er ganske så vanlige.
Uansett hva du bestemmer deg for, er det veldig viktig at du leser om dyret du skaffer deg...!
Vis hele sitatet...
Aha! takk =)
ja jeg skal jo selvfølgelig finne ut av en rekke ting før jeg skaffer meg noenting som helst.

Sitat av x3m187 Vis innlegg
Nei, altså hintet var her at du IKKE skal bure den inn. La den dra på oppdagelseferd i kjøkkenet eller noe. Jevlig sjipt å miste den i oppvaskmaskinen hvis jeg tenker meg om!
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noe oppvaskmaskin, så det skulle gå bra =)
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Den kan jo fint leve i det fri, hjemme i stua mi
Har du noen kilder å henvise til når du kaller meg egoistisk?

Og du burde forresten slakke litt på slipset.



Aha! takk =)
ja jeg skal jo selvfølgelig finne ut av en rekke ting før jeg skaffer meg noenting som helst.



Jeg har ikke noe oppvaskmaskin, så det skulle gå bra =)
Vis hele sitatet...
Jeg klarer ikke å legge meg til å sove om jeg skal tenke på denne tråden, så må få litt utløp her. Kilden til at du er egoistisk er jo at du vil ta et vilt dyr som vanligvis lever fritt i skogen og tvinge dette dyret inn i ditt hjem.
Dette er egoistisk ovenfor dyret.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Men den blir ikke å oppføre seg som en katt? x )
Vis hele sitatet...
Jeg har ofte tenkt det burde være en form for sertifisering for å få holde dyr. Nå tenker jeg det igjen.
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Sitat av MartinB Vis innlegg
Jeg klarer ikke å legge meg til å sove om jeg skal tenke på denne tråden, så må få litt utløp her. Kilden til at du er egoistisk er jo at du vil ta et vilt dyr som vanligvis lever fritt i skogen og tvinge dette dyret inn i ditt hjem.
Dette er egoistisk ovenfor dyret.
Vis hele sitatet...
Hvem sa at jeg skal tvinge den?
Jeg lar den jo forlate meg om den ikke trives =)

Trasig å høre at du ikke klarer å legge deg uten å fått sagt hvor egoistisk jeg er, som har tenkt å skaffe meg et kjærledyr.

Sitat av luni Vis innlegg
Jeg har ofte tenkt det burde være en form for sertifisering for å få holde dyr. Nå tenker jeg det igjen.
Vis hele sitatet...
Hahah, ja enig. til en viss grad. Det var somsagt et dumt spørsmål =)
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Hvem sa at jeg skal tvinge den?
Jeg lar den jo forlate meg om den ikke trives =)

Trasig å høre at du ikke klarer å legge deg uten å fått sagt hvor egoistisk jeg er, som har tenkt å skaffe meg et kjærledyr.



Hahah, ja enig. til en viss grad. Det var somsagt et dumt spørsmål =)
Vis hele sitatet...
Jeg har fri i morgen så det at jeg ikke får lagt meg enda er ikke ett stort problem.

Om du ikke skal tvinge den, skal du da bare åpne døra å la en rev komme ruslende inn? Eller har du kanskje tenkt til å finne en revevalp(?) for så å ta den med hjem? Det ville i såfall jeg gjort da en voksen rev sikkert er vanskeligere å dressere. Men om du da tar en valp vil du altså rive dette barnet vekk fra moren, og en liten valp vil etterhvert bli igjen der den får mat.
Ikke fordi den har så forbanna lyst til å ha deg som matmor, men rett og slett fordi dette er den letteste måten å få tak i mat, og han ikke er i stand til å skaffe seg mat selv.
Du ønsker altså å skaffe deg et kjæledyr du ikke kan ta til en dyrelege om den skulle bli syk? Du ønsker deg altså en rev fordi DU har lyst på den, ikke fordi den skal ha det bra i livet sitt?
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Sitat av MartinB Vis innlegg
Jeg har fri i morgen så det at jeg ikke får lagt meg enda er ikke ett stort problem.

Om du ikke skal tvinge den, skal du da bare åpne døra å la en rev komme ruslende inn? Eller har du kanskje tenkt til å finne en revevalp(?) for så å ta den med hjem? Det ville i såfall jeg gjort da en voksen rev sikkert er vanskeligere å dressere. Men om du da tar en valp vil du altså rive dette barnet vekk fra moren, og en liten valp vil etterhvert bli igjen der den får mat.
Ikke fordi den har så forbanna lyst til å ha deg som matmor, men rett og slett fordi dette er den letteste måten å få tak i mat, og han ikke er i stand til å skaffe seg mat selv.
Vis hele sitatet...
Dette er vanlig.
Skaffer du deg en katt, henter du den fra en den er en unge, å ja du tar den vekk fra moren.
Det er ikke naturens vei jeg vet det, enig der.
Men guess what, de fanger fortsatt mus.

Men uansett ikke påstå at du vet revens beste.
Vis reven var i stand til å kommunisere med mennesker, kunne man lett funnet ut av det.

Men den kan nok ikke det.

Sitat av luni Vis innlegg
Jeg har ofte tenkt det burde være en form for sertifisering for å få holde dyr. Nå tenker jeg det igjen.
Vis hele sitatet...
For sent å Edite, men når jeg tenker meg om, selv om jeg er ganske enig.
Så er det vel heller motsatt. jeg tror at "noen" vil at vi skal ha kjæledyr, eller tenker at alle skal ha sjansen til å få ha kjæledyr.

For vis du er i situasjonen hvor du er allergisk, så kan du søke å faktisk få tilatelse til å ha et ulovelig dyr, feks en skilpadde.

Edit:
Sitat av meitemark Vis innlegg
Du ønsker altså å skaffe deg et kjæledyr du ikke kan ta til en dyrelege om den skulle bli syk? Du ønsker deg altså en rev fordi DU har lyst på den, ikke fordi den skal ha det bra i livet sitt?
Vis hele sitatet...
Jeg ønsker selvfølgelig at den skal ha det bra... Jeg har alltid vært en "dyrevenn"
Men godt poeng det du nevner med dyrelege.
Sist endret av Sixpounder; 14. oktober 2009 kl. 02:29.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg



Hvorfor skulle jeg ville at kjæledyret mitt skal ta selvmord? O.o
Vis hele sitatet...
Hvorfor vil du at kjæledyret ditt skal leve i tortur hjemme hos deg?
Sist endret av Geiten; 14. oktober 2009 kl. 02:28.
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Sitat av Geiten Vis innlegg
Hvorfor vil du at kjæledyret ditt skal leve i tortur hjemme hos deg?
Vis hele sitatet...
Hvor har jeg sagt det?
Vær så snill å ikke trekk dine egne erfaringer inn her.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Hvor har jeg sagt det?
Vær så snill å ikke trekk dine egne erfaringer inn her.
Vis hele sitatet...
Du har ikke sagt det noen steder, men det er det som skjer hvis du holder en rev vekk fra det frie livet i naturen.

Jeg har ingen erfaring med dyr, men jeg har en hjerne og det har du også.
Tenk deg godt om.
Ang dyrelege til ulovlige dyr. Det er ikke stort værre en å ringe rundt som anonym til dyrelegeklinikken, og spørre om de kan ta i mot dyret uten å tyste.
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Litt off-topic men: HERREGUD så irritert jeg ble av den tråden her..!
Vis hele sitatet...
Du er ikke alene
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Sitat av Geiten Vis innlegg
Du har ikke sagt det noen steder, men det er det som skjer hvis du holder en rev vekk fra det frie livet i naturen.

Jeg har ingen erfaring med dyr, men jeg har en hjerne og det har du også.
Tenk deg godt om.
Vis hele sitatet...
Mange dyr folk drar med seg in er ville, selv etter generasjoner med fangenskap.
Jeg har en hjerne ja, men fortell gjerne hva du mener jeg skal tenke godt på.

Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Litt off-topic men: HERREGUD så irritert jeg ble av den tråden her..!
Vis hele sitatet...
Blir dere irritert over forum-tråder på internett?
Jises...
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Blir dere irritert over forum-tråder på internett?
Jises...
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden skulle vi ikke det? Forum er en form for kommunikasjon. Akkurat som at du kan få en SMS og blir lei deg, glad eller sint. Om jeg leser på et forum der det er noen som er helt overbevist om at salt er pepper, og pepper er salt, så har jeg blitt irritert over at han ikke forstår at det ikke er sånn?
Sist endret av Lachrymology; 14. oktober 2009 kl. 02:57.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Skaff en hund?
Det krever mye ansvar å ha et kjæledyr, men livet mitt forandret seg mye da jeg fikk hund.
Akkurat nå er tispa innbilt gravid igjen og har gravd ut dempingen på stortromma, ble tydeligvis et fint rede av det -_-
Men om du bare skal ha et kjæledyr utenom det vanlige fordi du da kan vise frem noe spesielt til venner og.l vil jeg fraråde at du skaffer deg et kjæledyr i det hele tatt.

Kan du utdype HVORFOR du vil ha et dyr i huset?
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Dra til nærmeste oppdrettsfarm og kjøp en der. Selv om reven er et rovdyr som skal leve i friluft får den det umulig verre hos deg enn inni et lite nettingbur.
Vis hele sitatet...
Åj shiet. Først nå la jeg merke til at DonTomaso skreiv en "enn" inni der.

Trodde han skreiv at reven var et rovdyr som skal leve i friluft , så den får det umulig verre hos meg inni ett nettingbur. og at det var sarkasme inni der.

off, jeg kan verken lese eller skrive jeg.
Unnskyld DonTomaso =)
Kjøp en gullfisk! =) Eller Antwork!
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sio Vis innlegg
Skaff en hund?
Det krever mye ansvar å ha et kjæledyr, men livet mitt forandret seg mye da jeg fikk hund.
Akkurat nå er tispa innbilt gravid igjen og har gravd ut dempingen på stortromma, ble tydeligvis et fint rede av det -_-
Men om du bare skal ha et kjæledyr utenom det vanlige fordi du da kan vise frem noe spesielt til venner og.l vil jeg fraråde at du skaffer deg et kjæledyr i det hele tatt.

Kan du utdype HVORFOR du vil ha et dyr i huset?
Vis hele sitatet...
Vis reven trives blir det min venn. (selskap, lek, kjærlighet, kos og alt annet eg ikke kommer på)

Ja jeg har alltid likt å skille meg ut. å hvorfor ikke ha et dyr som også skiller seg ut iforhold til andres kjæledyr? synes en rev passa midt i blinken. Å når jeg ser på youtube ser de så gode ut =)

Ja jeg vil også kunne fortelle til venner at jeg har en rev som kjæledyr.

Hatt mange dyr før (oppvokst bland dem), og har enda katt, så du trenger ikke fraråde meg til å ha ett dyr.

Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Kjøp en gullfisk! =) Eller Antwork!
Vis hele sitatet...
Heh, kanskje kule å se på. Men jeg kan ikke finne på så mye sammen med en gullfisk da. Pluss at han kjenner meg sikkert aldri igjen =(
Sitat av Ondskap Vis innlegg
"Vist du fanger den som baby, er mulighetene uendelige"

Vist du vil ha et uvanlig dyr, en venninne av meg hadde en oter og en Ugle.
Oteren klarte å rømme første uken, ugla levde i over et halvt år temmet, den spiste fra hånden og alt.
Men så klart skal man ikke huse noe sånt,så hun slapp den fri etterhvert, men tror den daua fordi den ikke visste hvordan den skulle finne mat, ettersom den var vant å bli servert mat.
Vis hele sitatet...
for ei fucka venninne du har...

---------

Sixpounder:

Hvis du er seriøs bør du vurdere en ilder

De fleste har hund, katt, fisk eller fugl, men det er svært få som har ildere!

http://www.youtube.com/watch?v=nXUr-wM40ZE

"De beskrives ofte som en mellomting mellom en hund og katt i oppførsel, og er nysgjerrige og lekne gjennom hele livet. De er normalt svært folkekjære og kommer godt overens med andre"

http://no.wikipedia.org/wiki/Ilder
Sist endret av Cyberblack; 14. oktober 2009 kl. 04:34.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Mange dyr folk drar med seg in er ville, selv etter generasjoner med fangenskap.
Jeg har en hjerne ja, men fortell gjerne hva du mener jeg skal tenke godt på.



Blir dere irritert over forum-tråder på internett?
Jises...
Vis hele sitatet...
Så siden andre folk gjør det så er det OK at du også gjør det?
Skal vi starte å flå valper levende da? Det er jo helt OK i Kina.

Og ja man blir irritert over sånne type tråder på internett.
Du søker lykke på bekostning av andres liv som du ikke har respekt for.(reven)

Kineserne prøver jo egentlig også bare å få mat på bordet slik at de kan mate sin familie, men det betyr ikke av den grunn at det er akseptabelt å torturere dyr ved å flå dem levende.


Jeg ser du skriver også:

Ja jeg har alltid likt å skille meg ut. å hvorfor ikke ha et dyr som også skiller seg ut iforhold til andres kjæledyr?
Vis hele sitatet...
Det å skille seg ut er ikke noe man "liker",det er noe man gjør ved å være seg selv. Ikke fordi man liker å skille seg ut for å være "unik". Det blir for teit.

Neste:
Ja jeg vil også kunne fortelle til venner at jeg har en rev som kjæledyr.
Vis hele sitatet...
Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si til dette.. speechless...

Slik jeg ser det så vil du skille deg ut fra resten ved å gjøre "ikke normale" ting. Som å skaffe deg en rev. Og grunnen til at du vil ha rev er fordi at da vil den også skille seg ut som et kjæledyr. Slik at du kan fortelle dine venner at du har en rev som et kjæledyr(?).

Jeg vet ikke om du troller oss alle hardt nå, men hvis alt dette er sant så vet jeg egentlig ikke hva jeg skal si.

Høres nesten ut som du søker oppmerksomhet.Med all respekt, men det finnes andre måter å få det på.

Dessuten ignorerer du blankt alle de nyttige postene som har blitt postet ovenfor her. Du er forsatt overbevist om at reven vil få det kjempe hyggelig hos deg fordi du kommer til å gi den masse kos og klem.

Ja ja, jeg tørr nesten å påstå at du er voksen nok til å innse hva som er rett og galt, så jeg stopper her. Lykke til videre. Håper du finner et alternativ som kan gi deg den samme glede som reven.(bare mer egnet som husdyr.)
Sist endret av Geiten; 14. oktober 2009 kl. 04:49.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Leste en artikkel i Se&Hør for et par år siden om en familie som hadde fått lov til å ha rev. Grunnen til dette var at ungene var allergiske mot hund, katt og sikkert mange andre dyr. Reven oppførte seg omtrent som en hund og de gikk tur med den akkurat som man ville gjort med en hund.
du trenger bare å kjøre forbi en revfarm for å skjønne at det er en dårlig idé å ha en rev som kjeledyr. Det lukter drit flere kilometer unna! Det er også nevnt tidligere. Du og hjemmet ditt vil stinke en blanding av svette, urin, avføring, andre ekle lukter...
Sitat av meitemark Vis innlegg
Du ønsker altså å skaffe deg et kjæledyr du ikke kan ta til en dyrelege om den skulle bli syk? Du ønsker deg altså en rev fordi DU har lyst på den, ikke fordi den skal ha det bra i livet sitt?
Vis hele sitatet...
En rev har vel større forutsetninger til å få det bra i livet sitt hos trådstarter, kontra en revfarm? Og inkluderer ikke denne tankegangen egentlig ALLE kjæledyr? Kjæledyr og husdyr er jo alle her for å tilfredstille VÅRE behov for enten turkammerater på fjellet eller melk i kaffeen. Dyrlege eller ei.

Og til alle andre som driver å flamer trådstarter: Det er vel ganske tydelig at han\hun er mindre med som ønsker å temme en rev? Trenger ikke å kaste dere over henne som en gjeng gribber bare fordi hun har dårlige skriftlige fremstillingsevner og har et ønske utenom det vanlige.
Sist endret av reklame; 14. oktober 2009 kl. 10:59.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av reklame Vis innlegg
Og til alle andre som driver å flamer trådstarter: Det er vel ganske tydelig at han\hun er mindre med som ønsker å temme en rev? Trenger ikke å kaste dere over henne som en gjeng gribber bare fordi hun har dårlige skriftlige fremstillingsevner og har et ønske utenom det vanlige.
Vis hele sitatet...
Dette er ganske enkelt ikke sant. I tråden kommer det frem at medlemmer syntes dette er en vanvittig ide og en dårlig en sådan. Meitemark her lister opp en god grunn, du kan ikke ta den med til dyrelege om noe skulle skje med reven. Andre sier at reven stinker, det er jo leit om folk avskyr huset ditt fordi det lukter rev.

Sett, ser jo at å kalle venninnen hennes for "fucka" ikke er helt etter det jeg sier i dette innlegget, men jeg syntes Meitemark sitt innlegg var et elendig eksempel, men akkurat det synet varierer vel fra person til person.
Men han hetser da ikke Sixpounder, syntes Luni var sterkere sånn sett selv om jeg humret litt.
Sitat av Sio Vis innlegg
Sett, ser jo at å kalle venninnen hennes for "fucka" ikke er helt etter det jeg sier i dette innlegget, men jeg syntes Meitemark sitt innlegg var et elendig eksempel, men akkurat det synet varierer vel fra person til person.
Men han hetser da ikke Sixpounder, syntes Luni var sterkere sånn sett selv om jeg humret litt.
Vis hele sitatet...
Det var derfor jeg lagde TO setninger i innlegget mitt. Derav: "..til alle andre som driver å flamer trådstarter:"

Jeg ser heller ikke på meitemarks innlegg som flaming. Men (til de som måtte føle seg truffet) å begynne å hisse seg opp med hvor utrolig uansvarlig og egoistisk hun er som vil temme en rev, synest jeg er på kanten til hvordan kommunikasjonspraksisen bør være på forumet.
Sist endret av reklame; 14. oktober 2009 kl. 11:37.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Jeg ønsker selvfølgelig at den skal ha det bra... Jeg har alltid vært en "dyrevenn"
Men godt poeng det du nevner med dyrelege.
Vis hele sitatet...
Den siste delen av posten min var kanskje litt i krasseste laget, jeg skulle kanskje ikke hatt det der. Beklager den.

Ok, sett nå at du faktisk hever deg over all de som synes at du er egoistisk etc, og virkelig går for å få deg en noe uvanlig fir-bent dyrevenn, her er noe annet du må tenke på, som ligger i samme området som dyrelege. Vaksiner mot sykdommer. All den tid det ikke er dyreleger som har oppsyn med revefarmer, men veterinærer (det er en forskjell der) er det en slik en du må kjenne for å få tak i korrekt medisin/vaksiner til rever, eventuelt om du kan bli venn med en revefarmer. Sistnevnte må du jo nesten hvis det er slik du ønsker å skaffe deg en.

Så var det lukten. Lukt kommer mye av hva man spiser, feks kan de aller fleste som ikke drikke kumelk, eller spiser produkter laget av kumelk, veldig godt lukte folk som gjør det, så med korrekt mat vil nok ikke reven lukte så mye, samt en vask i ny og ne. Dog, noe av denne lukten sies å komme fra kjønnshormoner, så kastrering (au!) kan muligens hjelpe noe der.

Det skal også etter hva jeg klarer å lese meg fram til, være en bokstavelig drittjobb å få de til å bli husrein.

edit: her er noen linker, kanskje ikke direkte om det du ønsker, men hey, det handler om rev.
http://en.wikipedia.org/wiki/Domesticated_silver_fox
http://www.youtube.com/watch?v=oDb27ZP9zEE
Sist endret av meitemark; 14. oktober 2009 kl. 12:15.
Sitat av reklame Vis innlegg
Kjæledyr og husdyr er jo alle her for å tilfredstille VÅRE behov for enten turkammerater på fjellet eller melk i kaffeen.
Vis hele sitatet...
Sitat av Alice Walker
The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men.
Vis hele sitatet...
Vi lever i sameksistens med jordens andre dyr, ikke i eierskap.

Til trådstarter:
Personlig synes jeg det virker som du vil ha en rev for kun å tilfredsstille dine egne behov for å skille deg ut, ettersom en hund eller en katt vil gi deg dekning for de andre punktene du nevner. Å skaffe seg et dyr er ofte for å tilfredsstille sine behov på forskjellige måter, men enda viktigere er det å tilfredsstille dyrets egne behov som fremste prioritet. Blandt disse behovene er mat, vann og et liv uten unødvendige fysiske, psykologiske og følelsesmessige belastninger. I tillegg har hver dyrerase sine egne spesielle behov som må dekkes. Alle katter skal ha tilgang til et liv i det fri, alle hunder trenger mye strukturert mosjon og tilknytning til en fast flokk, osv.

Mitt spørsmål er da, hva trenger en rev? Rev holdes i fangenskap stort sett i forbindelse med pelsdyroppdrett, hvor den fratas enhver form for psykologisk, og det meste av fysisk, oppfølging og behovsoppfyllelse. Strengt tatt vet pelsdyroppdrettere null og niks om hva en revs faktiske behov er for å leve et lykkelig liv. Sannheten er at svært få vet hvordan du kan oppfylle alle behovene en rev har, og derfor bør du avstå fra å holde en rev som kjæledyr.

Mat er også en ting. En rev har en annen fysiologi enn både katter og hunder. Hvor får du kjøpt revemat? Ikke den typen industribasert søppelmat de fores av pelsdyrgjengen, men mat som inneholder alle næringsstoffer reven trenger.

Hvis du skaffer en rev fra skogen, vil denne være lite tilgjengelig for å bli fullstendig tam, og når sant skal sies tror jeg du skal lete lenge etter informasjon om kritiske vinduer for sosialisering og sosialisering på kryss av arter hos rever. Skaffer du en rev fra en oppdretter, vil denne være avlet stort sett for finest mulig pels. Sannsynligvis er det voldsomt med innavl og dertil medførende sykdommer, og mulig ekstrem angst for mennesker. Kan du nok om revepsykologi til å frigjøre reven fra sine psykologiske laster som den har pådratt seg gjennom et liv i nettingbur?

På grunn av alle usikkerheter og negative aspekter ved å aktivt skaffe en rev som kjæledyr synes jeg du heller burde adoptere en hund eller en katt fra et omplasseringssenter. Helst etter å lært mest mulig og dyrets behov og psykologi (for eksempel, i motsetning til hva mange tror, trenger ALLE hunder strukturert mosjon, altså en ordentlig gåtur utenfor hagen, uansett hvor liten hunden måtte være), slik at du kan redde et dyr fra en usikker skjebne, som du også har anledning og kapasitet til å gi et godt liv.
Sist endret av Provo; 14. oktober 2009 kl. 12:51.
La oss si at han finner en reve onge i skogen hvor moren har blitt drept og han tar den med hjem gir den mat og koser med den, Er han da en egoist som kun tenker på seg selv? Da redder du reven fra en langsom død og jeg tror reven kommer til og stor trives sammen med eieren vis eieren er snill og går turer med den