Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 875
Hei =)

Jeg og en kompis skal lage en ny film nå i septmeber, også skal vi ha med litt kirkemusikk i filmen.. det jeg lurer på da,

er det noen her som har peiling på noen Organist-artister, som har spilt inn noe trist kirkemusikk? eller bare andre "kjente" organister

Hvordan spiller man inn kirikemusikk? må man sette opp utstyr i kirken, også spille inn derfra?
¨
Takker på forhånd =D
Regner med at man må spille det av i kirken, ihvertfall hvis dere vil få den "riktige" stemningen på musikken
btw, var inne på siden dere, veldig bra film dere har laget Stå på videre!
ahh, ja var det jeg trudde =) takker, vi har fått veldig mye bra kritikk på den, ikke siden men filmen altså =)

Noen fler som har noe peiling?
J. S. Bach har mye trist orgel, men det kan fort bli for teknisk. Ellers har jeg alltid likt Deilig er jorden

Får god kirkestemning med et bra reverbfilter også, men det kuleste er jo å ta opp selv; hvis man har utstyret.
Iver Kleive har spilt inn en hel del plater. Himmelskip kan anbefales...
Takker =D

Jeg tenkte litt på sånne låter som spilles i begravelser, med litt lyse toner og endel bass =) men man kan vel event. gå ned til en kirke og prate litt med organisten? og høre om han vil spille inn noen sanger eller spille noen for oss så vi kan velge for en liten slamp...

men hvordan blir det med Copyright på orgel musikk? må man kjøpe noe rettighet hvis man skal bruke det i filmen ?
Dette er litt vel off topic, men here i go... jeg så filmen dere hare laget ''hva skjedde'' og jeg må si jeg er imponert over hvor mye arbeid dere faktisk har lagt i filmen. filmen i seg selv bringer et godt budskap om mobbing og det er god kvalitet på arbeidet rundt.

men til on topic:P, orgel musikk kan dere lage selv i musikk program så lenge noen av dere kan spille orgel? FL studio eller noe annet lignende tror jeg kan gjøre jobben bra.
stå på videre.
Takk =D

desverre er ingen av oss veldig musikalske, så trur ikke vi klarer å lage noe selv.. men vi kjenner endel folk som spiller gitar om det hjelper på noe? kan man ikke spille gitar, også gjøre det om til orgel? eller er det bare i fantasien min ?
Beklager off topic, men ble helt bergtatt av filmen "hva skjedde?", utrolig bra laget. Er imponert!
Sitat av Greendudeblue Vis innlegg
kan man ikke spille gitar, også gjøre det om til orgel? eller er det bare i fantasien min ?
Vis hele sitatet...
Fullt mulig å bruke en synth-gitar!
http://www.youtube.com/watch?v=zxq2rxOaQF4
Må bare spørre.

Den filmen "hva skjedde?". Den så vi på skolen, med et prosjekt om psykisk helse! Spurte de dere om de kunne låne den eller noe? For den har blitt vist på vgs landet over:P
Utrolig bra
Sitat av Micr0o Vis innlegg
Må bare spørre.

Den filmen "hva skjedde?". Den så vi på skolen, med et prosjekt om psykisk helse! Spurte de dere om de kunne låne den eller noe? For den har blitt vist på vgs landet over:P
Utrolig bra
Vis hele sitatet...
WHAT? seriøst? det gjør meg ingenting, men det var jeg faktisk ikke klar over.. men det er vel bare bra for oss så lenge de får med navnene våres =D

men det med rettigheter til musikken,

Er det vi , eller organisten da, som eier rettighetene? eller er det et annet firma som vi må kjøpe det av?
Sist endret av Greendudeblue; 31. juli 2009 kl. 18:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De fleste musikk-rettigheter i norge forvaltes vel av http://www.tono.no

Fint at dere faktisk tar dere bryet med å få rettigheter på plass før dere bruker musikken til musikere i filmene deres.
aha, så det som er best, er vel først spørre organisten om hvilkene sanger han kan spille, så ringe tono.no og spørre hva de skal ha for de forskjellige sangene. også få han til å spille dem inn?

Rettighetene er jo viktig, hvis ikke blir det bare trøbbel senere =D eller kan bli ..
Ta kontakt med musikeren som har skapt musikken dere vil bruke så vil han/hun garantert peke dere dit dere må gå for å få lov til å bruke musikken hans/hennes.

Du har forøvrig en veldig flink orgelpianist i Røros Kirke. Kan godt være at han kan være behjelpelig hvis dere trenger noe spesielt.
ahh, ok.

vi skal ta oss en tur til forskjellige kirker rundt om kring i follo for å høre med endel organister om hva de forskjellige kan gjøre.. derfor jeg tenkte å ha litt inspirasjon først. sånn at jeg ikke kommer helt grønn inn til organistene.. vil ha noe jeg kan referere til =)

men takker for tips og info Forcnin =D