Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5373
Hei

Vasken er tett og jeg har en flaske plumbo her. Det jeg lurer på, er om man virkelig er nødt til å bruke kokende vann? Er det nok med varm vann fra vasken eller vil det få konsekvenser?

Takk for svar
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Brukte varmt vann fra springen jeg på badet å det fungerte perfekt
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av ha12d Vis innlegg
Brukte varmt vann fra springen jeg på badet å det fungerte perfekt
Vis hele sitatet...
Takk

Men glemte også å si at den egentlig bare er delvis tett.
Forrige gang jeg brukte Plumbo, så brukte jeg en time på å hugge vekk forsteina Plumborester i røret. Jeg lurer fortsatt på hva jeg gjorde feil den gangen.
Fant en fin side om hvordan man kan åpne tette avløp.
Sitat av Rørlegger Kristian Dahl i Union Setsaas VVS i Trondheim
Det står på etiketten på flaska at det skal skylles tilstrekkelig med vann, men det folk ikke vet er at tilstrekkelig med vann er opptil 80 liter.
Vis hele sitatet...
så typisk så tømmer du hele varmtberederen? sprørs vel hvor tett/mye plumbo du bruker.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Ser ut til at det funker. Skyller vasken nå. Lar den bara stå på 10 min eller no sånt. Er egentlig ikke min vask, så derfor jeg er litt redd for å fucke det opp

Takker for svar
Ja, kokende vann er ekstremt viktig.
Det varmeste vannet fra springen burde holde.
Hvis ikke så risikerer du catnip's problem med forsteinede rester i røret.
Dette er noe som er veldig vanskelig å få fjernet.
Sist endret av Bomber; 9. mars 2011 kl. 16:21. Grunn: Leste innlegget sikkelig
Bare å kjøre på med mer plumbo og kokende vann!
Hvorfor ikke flytende avløpsrens? Er da bedre for rørene, mindre skummelt å bruke og man slipper å hakke betong fra plastrørene. Funka 100% på mine rør som var fulle av kaninhår og høy. (Rensing av bur og dass til dyra)
Bruk Mudin eller Latona de selges hos rørleggere.
Problemet med plumbo er at vist det ikke løser opp prippen i avløpsrøret blir stoffet hardt som bettong

Jeg er selv rørlegger.

VIKTIG: aldri bland flere produkter da dette er ofte reine kjemikalier som reagerer kraftig med hverandre.
Sitat av knoyken Vis innlegg
Bruk Mudin eller Latona de selges hos rørleggere.
Problemet med plumbo er at vist det ikke løser opp prippen i avløpsrøret blir stoffet hardt som bettong
Vis hele sitatet...
Fint at du bruker så forståelig språk. Hvem har tid til å dra til en rørlegger som stenger klokka halv tre? Folk skal ha plumboen sin klokka 11 på kvelden, den skal være idiotsikker, og den skal gjøre jobben 110%!

Ellers er min erfaring at pulverplumbo med varmvann fra springen samt skylle i 1 min med varmt vann etterpå funker som juling. Har testa ca. 10 ganger.
Ja si det når det står en dau rotte i røret
Plumbo er IKKE bra for gamle rør, så om du er usikker på røra til kompisen din, ungå plumbo. Jiff avløpsrens (flytende) funker som fjell forresten, og er å finne i dagligvarebutikker.
HøyRisiko Psykopat
Sour Power
Selges på Coop Obs Bygg Husker ikkje pris men det er rundt 3 til 400 kr.
Står på beholderen (60-100% Svovelsyre)
Sist endret av OlaWaagen; 10. mars 2011 kl. 00:07.
Plumbo bør aldri brukes, i noen situasjoner!

Ta dette fra en rørlegger som ser mye bruk av plumbo i løpet av et år. Det ender nesten alltid i katastrofe.

Dra heller på en rørleggerforretning og kjøp noe skikkelig for rørene dine. Dette koster gjerne litt mer, men med Plumbo blir kostnadene fort litt større over tid enn du hadde regnet med.
Hadde samme problem med vasken selv. Endte opp med å bruke 2 flasker flytende plumbo uten effekt. Kjøpte så JIF avløpsrens, noe som funket tvert! Anbefales på det sterkeste
Sitat av Catnip Vis innlegg
Forrige gang jeg brukte Plumbo, så brukte jeg en time på å hugge vekk forsteina Plumborester i røret. Jeg lurer fortsatt på hva jeg gjorde feil den gangen.
Vis hele sitatet...
Du hadde alt for mye plumbo i + kaldt vann?

Til TS: vil råde deg til å følge bruksanvisningen for max effekt.
(Vær obs på at pakninger på rør kan ta kvelden ved bruk av plumbo. Fikk høre det fra en kunde...)
Sist endret av Spelly; 10. mars 2011 kl. 02:24.