Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 15608
Fikk utskrevet Tolvon for søvnvansker på en klinikk hvor jeg var på konsultasjon for å prøve en ny behandlingsmetode mot ME. Ganske rart at de bare kan skrive ut slik uten å vite stort om pasienten...
Doseringen er på 20 - 50mg, tolv timer før jeg ønsker å stå opp. Syns det høres mye ut.

Noen som vet hva normal dosering med Tolvon mot depresjon er?
Sist endret av GothQueen; 15. januar 2010 kl. 01:11.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Dosering: Initialt anbefales 30 mg daglig. Dosen justeres etter det kliniske svar. Effektiv dose ligger normalt mellom 30 og 90 mg. Doser opptil 150 mg pr. dag kan forsøkes.

kilde: http://www.felleskatalogen.no/felles...non_84347.html
Sist endret av somnium; 15. januar 2010 kl. 01:31.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sånn uten videre?
Jeg har hørt at Tolvon kan hjelpe til med både suicidale tanker og aggressive utbrudd. Er helt enig med deg at om de ikke vet noe særlig så hørtes det rart at de skriver ut Tolvon "uten å vite stort om pasienten".

Kildene mine er forøvrig muntlig pjatt blant venner uten studiekompetanse en gang Men da med erfaring.
Sist endret av Sio; 15. januar 2010 kl. 01:51.
Alle jeg kjenner til, inkludert meg selv, har blitt fortalt at vi skal ta 30 mg to timer før leggetid hver kveld. Dette virker som den mest normale doseringen. 30 mg tolvon sender meg lett inn i drømmeland, men gir meg også et helvete dagen derpå.

50 mg virker litt overkill. Jeg tok to piller á 30 mg en kveld og sto ikke opp før langt ut på ettermiddagen dagen etter.

Jeg har blitt veldig skeptisk til tolvon og andre utdaterte antidepressiva og antipsykotika. Du får sove av dem, greit nok, men hva er den søvnen verdt når du føler deg jævlig dagen derpå?
Sist endret av Flatulence; 19. januar 2010 kl. 16:03.
▼ ... over en måned senere ... ▼
For søvnproblemer kan man bruke ned i 10mg pr. døgn. Det er et antideprisiva med søvnighet som bieffekt, så kan hjelpe til å døyve tankespinn på kveldene også. Full effekt nås etter tre timer, så regn heller etter det en når du skal stå opp for å unngå ubehagligheter når du langt unna sengen. Etter 2-3 timer begynner ting å flyte litt, og da er det fort ekstremt ubehagelig å ikke kunne legge seg. Man burde i det hele tatt unngå noe annet en innsovningspiller hvis man ikke har nok til tid å sove ut rusen for å unngå hangover.

Doser på 30mg og over vil i større og større grad styrke effekten av middelet som et antidepressiva heller enn sovepiller, men det er individuelt hvor lett man påvirkes. Tolvon har ikke noe særlig tilvenning, som er behagelig når det skal brukes som sovepiller.
▼ ... over et år senere ... ▼
fikk ett brett av disse av en kompis, viste ikke helt hva det var, så jeg bestemte meg for å poppe 3 60mg for å få en god natts søvn.
tok de i 12 tiden på natten. det var ikke akkurat behagelig å stå opp klokken 6 dagen etterpå. kunne ikke gå rett, eller snakke ordentlig.føte meg ganske ruset hele den skoledagen. Disse pillene merket jeg at man måtte være forsiktig med.. 60 mg er mer en nok til å sende meg til drømmeland
Tolvon fungerer meget bra om man sliter med søvnvansker. 20-30mg ca 2 timer før sengetid gjør at jeg søvner nesten med en gang jeg legger hodet på puta. Om man tar tolvon tidlig på kvelden vil man kunne slippe noe av ubehaglighetene hangover medfører.
hørtes litt bedre ut en min dosering men å bruke disse når du ikke er deprimert høres litt skummelt ut... noen som vet hva som kan skje vist du har brukt disse i lengre tid og plutselig slutter?