Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 3205
Sitat av atomet Vis innlegg
Hehe, det er tydelig at du ikke aner hva du snakker om
Vis hele sitatet...
Fult peiling på hva jeg snakker om

Har selv aldri hatt noen problemer, værken med xp eller vista. Ei heller PS og lignende programmer... Av den enkle grunn at jeg er påpasselig med hva jeg faktisk installere og hvilke sider jeg går innom.. Og at jeg passer på å ha de rette driverne på plass ifra dag 1..

windows blir ustabilt når man installere alt av piss man kommer over og installerer random drivere... Da ber man bare om problemer.


Fordelen med Apple og Mac, er at det knapt eksisterer drivere, og de driverne som eksisterer er de 'rette'. Så man vil ikke støte på slike problemer der.

Photoshop er like stabilt på OSX som Windows, bare man har rette drivere på hardwaret ellers.

Det å kjøpe en Mac, er å kjøpe noe som er ubrukelig å gjøre store hardware endringer på, og det å generelt kjøpe seg et begrenset liv... Til da en pris som er 10k høyere enn det man ville fått hos noen andre.
For å si det helt enkelt: Nei. Jeg brukte windows i årevis før jeg for ... fem år siden eller noe sånt gikk over til mac, og det er ikke sammenliknbart. Macen er MILEVIS mer stødig, spesielt når man belaster den hardt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av atomet Vis innlegg
For å si det helt enkelt: Nei. Jeg brukte windows i årevis før jeg for ... fem år siden eller noe sånt gikk over til mac, og det er ikke sammenliknbart. Macen er MILEVIS mer stødig, spesielt når man belaster den hardt.
Vis hele sitatet...
Det har delvis med maskinvara du kjører på. Har hatt Win2003 terminalserver med 5-6 brukere på 512MB RAM og pentium III. Det var fjellsolid, uten problemer - men på kvalitetshardware fra HP.

Så å avskrive windows så kontant som du gjer blir litt feil. Det du bør gjere er heller å avskrive laptoper til 3000,- og søplete brukere som installerer "Cool nude tits 2.0 beta" på windows.
Ingen bombe at dette ble en mac/pc diskusjon, men det hele er jo ganske enkelt. Det er jo en helt annen brukeropplevelse å sitte på en mac. Om du syns den er bedre eller dårligere får være opp til deg, men den er jo utvilsomt dyrere.

Når det er sagt så kjenner jeg et utall mennesker som har gått fra PC til Mac, men ingen som har gått andre veien.

Det i seg selv burde være salgsargument for de fleste.

På den rent praktiske siden kan jeg jo si at ram er idiotisk å kjøpe fra applestore. Kjøp fra Crucial og sett inn selv for 1/3 av prisen. Det er fullt lovlig, og ikke noe som føkker opp garantien din.