Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2881
Jeg er en gutt på 13år med SERIØSE søvnproblemer... Foreldrene mine er jo selvfølgelig litt (...) bekymret for dette, men de gjør ikke så særlig mye desverre. Akkurat nå har jeg gått på 5 forskjellige sovemidler, desverre har ingen virket... På dette tidspunkt går jeg på Melantonin (eller hva det nå enn heter...), jeg tar 2 til 3 kapsler om kvelden ca en halv til en hel time før jeg legger meg.

Dette begynner å bli litt vel plagsomt fordi jeg sovner i 5 / 6 tiden og går så på skolen kl. 07:30... Heldigvis er det jo sommerferie og jeg kan sove til kl. 15 eller 16! Håper noen av dere kan ha noen gode tips på hvordan jeg kan få sove!

zzZZzzZZzzZZZZzzzzZ... -.-
Holde seg våken leeenge.. La oss si.. 2 døgn eller 48 timer. Så når du sitter der på kvelden det andre døgnet og er siiinsykt trøtt. Så legger du deg. Da får du sove, men ikke sov for mye. sånn var du inne i døgnrytme.

Funker for meg etter ferier osv når døgnrytmen min har blitt hinsides fucket.
Hey Hey! Desverre, jeg kan være oppe i opptil 6 døgn uten å bli noe særlig trøtt... Det lengste jeg har døgna (med vilje) var i nesten 2 uker! jeg fikk sove ca 4 timer etter det! (nesten rekord! Det lengste jeg noen gang har sovet er i 45 og en halv time!) Det er desverre ikke mye som hjelper for meg...
Sitat av Mr.Non-Sleep
Hey Hey! Desverre, jeg kan være oppe i opptil 6 døgn uten å bli noe særlig trøtt... Det lengste jeg har døgna (med vilje) var i nesten 2 uker! jeg fikk sove ca 4 timer etter det! (nesten rekord! Det lengste jeg noen gang har sovet er i 45 og en halv time!) Det er desverre ikke mye som hjelper for meg...
Vis hele sitatet...
Med mindre du var rusa på amfetamin så tror jeg desverre ikke så mye på akkurat dette. Hvis problemene er så ille som du beskriver så har du særdeles tafatte foreldre. Du burde vært satt på skikkelig medisin, og inne noe hersens naturmedisin.

Det finnes mange gode sovemedisiner der ute som burde funke veldig bra for deg. Søvnterapi mens man går på søvnpiller burde være en fin kombinasjon. Har selv gode erfaringer med Imovane. Finnes også en rekke andre gode piller der ute. Alt handler om å havne i et skikkelig søvnmønster.
2 uker? Ville tatt en tur til legen eller oppsøkt jon blund asap.
2 Uker?
Trodde rekorden var 11 døgn eller noe?
Og fyren som var våken i 11 døgn tiltet og trodde han var spiss på det engelske landslaget..!
11 Døgn uten noe form for våken-dop altså.
Sist endret av Hardcore; 9. juli 2007 kl. 23:12.
Med mindre du var rusa på amfetamin så tror jeg desverre ikke så mye på akkurat dette. Hvis problemene er så ille som du beskriver så har du særdeles tafatte foreldre. Du burde vært satt på skikkelig medisin, og inne noe hersens naturmedisin.

Det finnes mange gode sovemedisiner der ute som burde funke veldig bra for deg. Søvnterapi mens man går på søvnpiller burde være en fin kombinasjon. Har selv gode erfaringer med Imovane. Finnes også en rekke andre gode piller der ute. Alt handler om å havne i et skikkelig søvnmønster.
Vis hele sitatet...
Hey! Vel, jeg må desverre meddele at dette er ganske så sant.. Jeg har også gått på Imovane, funket bra etter ca 5 dager men så plutselig ga de visst opp... Har testet mange forskjellige (sånn sett så har jeg gått på 5 gode piller..) tilsammen ville det nok blitt et dusin...

Aner ikke hva "amfetamin" er så det er vel like så godt ... Har vært innom fastlege og sykehus MANGE ganger, men de har faktisk ikke funnet noe ut! I januar neste år (2008) reiser vi på en 2 ukers tur til USA for å få en skikkelig helsesjekk.. håper de finner noe ut av det!

Og BTW... Søvnmønster er noe jeg absolutt ikke har! Men jeg legger meg til faste tider (ca 12 tiden) og våkner opp til ca normale tider (ca 12 / 13 tiden)...

Og igjen... Mamsen og papsen har gitt litt opp etter så mange forsøk på å få meg frisk igjen.. Ifølge mamma har jeg visst hatt det helt siden jeg har under 1 år. Noe som sikkert tilsvarer det at jeg ikke kan plutselig ha diktet det opp :P .....

And to you Hardcore, Jeg har visst ikke tenkt på å slå noen verdensrekord da... Men jeg fikk LITT hjelp av TV og data selvfølgelig! Det ville jo vært nesten umenesklig å være oppe så lenge uten å gjøre en ting! Hjernen ville jo a smuldret vekk!
Forresten...!
Har en kompis som har søvnvansker eller ett eller annet som gjlør at han ikke får sove.
Han går til legen en gang i uken eller månden eller noe, og får en sprøyte som hjelper ham med ett eller annet. Det funker vist fjell.

Når jeg leser over det var vist ikke den der mye til hjelp, siden jeg ikke vet hva sprøyten inneholder. Men du kan jo høre med legen.
Forresten...!
Har en kompis som har søvnvansker eller ett eller annet som gjlør at han ikke får sove.
Han går til legen en gang i uken eller månden eller noe, og får en sprøyte som hjelper ham med ett eller annet. Det funker vist fjell.

Når jeg leser over det var vist ikke den der mye til hjelp, siden jeg ikke vet hva sprøyten inneholder. Men du kan jo høre med legen.
Vis hele sitatet...
Hehe... Det han sikkert har problemer med er hele innsovningsperioden jeg har noe lignende men jeg har også problemer med selve sovingen... DVS at jeg våkner mye opp og etter det er jeg lys våken i en time eller tre!
..Åhja..!
Daså.
Yez, yez. Er det ellers noen som har noen gode tips til hvordan bli litt er søvigee? Vi har ett boblebad her hjemme... prøvde å ta meg ett godt varmt bad før jeg la meg, men det endte bare med at donald bladet mitt ble helt gjennomvått
Løp en tur med intervaller der du spurter alt du kan, før du legger deg. Funker for meg om jeg må hente meg inn i døgnrytmen.
Løp en tur med intervaller der du spurter alt du kan, før du legger deg. Funker for meg om jeg må hente meg inn i døgnrytmen.
Vis hele sitatet...
Har du noen gang hørt om Skjalg? der jogger vi rundt Mosvatnet (ca 8km helt rundt) 4 ganger i uken... vi begynner omtrent i 19 halv 20 tiden og slutter omtrent kl 22
Hvordan få sove om natten:
1. Ikke se på tv/pc eller lignende en time før du legger deg
(tv/pc stimulerer hjernen, og det ønsker man ikke før man skal sove)
2. Ikke spis en time før du legger deg
3. Drikk noe varmt (varm melk eller te, uten sukker)
4. Kutt ned på sukkeret du spiser i løpet av dagen
5. Ha faste måltider
6. Tren/gå tur på dagen
7. Være ute, få på deg dagslys (du får på deg dagslys selv om det er overskyet)

Dagslys og trening gjør at hjernen selv produserer melatonin.
Evt. så kan du ta en ekstra kapsel melatonin før du legger deg,
og øk antallet for hver kveld du ikke får sove!
Men jeg vil ikke anbefale å ta mer enn 9 kapsler på en gang.
- Selv om melatonin ikke er skadelig.

Du må jo ha vært hos lege eller lignende for å få tak i melatonin.
Dersom du ikke får sove etter å ha prøvd alle tipsene over, så kan du jo gå til legen igjen og fortelle han/hun om at melatonin fremdeles ikke fungerer.
Da vil legen gi deg en ny type "sovemedisin".

Ps.: melatonin er faktisk ikke sovemedisin, det er innsovningsmedisin.
Melatonin setter ikke hjernen eller kroppen i "dvale" slik som vanlige sovemedisiner gjør, melatonin gjør deg bare søvnig.

Husk at du også kan ta en ny dose melatonin ca. 3 - 5timer etter den første.
Men helst ikke ta mer en to doser i løpet av 24timer.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Det eneste fornuftige du kan få ut av dette emnet er en link til IvIoyner sin tråd. Du er alt i kontakt med det beste apparatet vi har i Norge og skal snart til USA for en grundigere sjekk. Det var en god del du utelot i førsteposten din.

http://www.freakforum.nu/forum/showt...helsepersonell
har tre tips

1 flytt ut til en øde plass uten internett, helst ikke noen komfor som innlagt vann osv
2 kjøp deg det store norske leksikon
3 les det fra a-å uten søvn i mellom

dette vil ta rundt to uker, rapporter til nff igjen når du kommer tilbake til sivilisasjon igjen
har tre tips

1 flytt ut til en øde plass uten internett, helst ikke noen komfor som innlagt vann osv
2 kjøp deg det store norske leksikon
3 les det fra a-å uten søvn i mellom

dette vil ta rundt to uker, rapporter til nff igjen når du kommer tilbake til sivilisasjon igjen
Vis hele sitatet...
Hellau! Jippi! Jeg kunne jo ha flyttet til en eller annen øy i middelhavet. Pluss, jeg kunne aldri ha klart meg uten pc i så laaang tid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cawowow!
..Funker Valium?
Sett på det kjipeste drittet du finner, slå av monitoren og hør til du sovner?

Sånn seriøst?!