Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1452
Hei, jeg lurte på om vann vil begynne og dampe viss jeg har en 10l bøtte med vann og en akvarievarmer som går til 32grader (300watt) eller vil det bare gå til 32grader? Takker for svar.
Sist endret av Kriss243; 5. juli 2011 kl. 00:05.
Det vil ikke klare å overskride 32*C nei.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Det vil fordampe ja, men tar sin tid.. Hav og innsjøer fordamper også..

Edit: Lurer litt på om du mener synlig damp fra vannet, da er svaret selvsagt nei.
Sist endret av ranman22; 5. juli 2011 kl. 00:10.
I ditt tilfelle må du kortslutte termostaten, men det vil også ødlegge akvariumsvarmeren.
Sist endret av Alfram; 5. juli 2011 kl. 00:11.
Trådstarter
Ok, takker for svar men er det mulig og eventuelt skru dingsen på toppen og vri sånn at den varmer mer?
Men vann vil fremdeles fordampe. Til og med is fordamper etter hvert. Stadig vekk er det vannmolekyler som river seg bort fra de andre, det tar bare lenger tid. Jo høyere temperatur, jo flere molekyler river seg bort. Ved 100 grader vil molekylene ha så mye bevegelse i seg at de ikke klarer å beholde veskeformen...
Trådstarter
Hadde tenkt og lagen en plastbrenner og jeg har en akvarievarmer på 300watt så da må jeg enten kjøpe en dimmer eller prøve og vri den viss det fungerer
det vil ta veldig lang tid hvis du gjør det på den måten.

takk,
gfxchat
Trådstarter
Hvis jeg da eventuelt bruker to sånne akvarievarmere vill jeg da få større tempratur?
Du lurer på om 2 varmere på 32 'C gjør vannet til 64 'C?

Dessverre, det blir nok fortsatt bare 32 'C.
Du kan gjøre som griped, bruke et element fra en vannkoker som oppvarmingskilde så kan du bruke et par dyppvarmere for å holde temperaturen konstant på 78-79 grader.
Det sparer deg for mye venting.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av Knask Vis innlegg
Du kan gjøre som griped, bruke et element fra en vannkoker som oppvarmingskilde så kan du bruke et par dyppvarmere for å holde temperaturen konstant på 78-79 grader.
Det sparer deg for mye venting.
Vis hele sitatet...
Men det egener seg ikke til plastbrenneren. Hvis du skal lage en spiralbrenner så er det lurt. Men i ditt tilfell før du finne en akvarievarmer som kan varme opp til rundt 50 grader.

Les mer her
http://brygging.com/phpBB3/viewforum...a0dac827b4a47b

evt. denne posten

http://brygging.com/phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=3313