Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1306
Jeg må gjennopprette min iphone, men itunes sier at nyeste software må installeres. Men finnes det en måte for å gjennopprette UTEN å oppdatere?
Hadde vært lettere med en backup
Ofte undervurdert!
Trådstarter
Nå skjer det noe veeeldig spesielt.
Jeg får ikke gjennopprettet iphonen.. Kommer feilmelding?
Sitat av [db] Vis innlegg
Nå skjer det noe veeeldig spesielt.
Jeg får ikke gjennopprettet iphonen.. Kommer feilmelding?
Vis hele sitatet...
Hva er feilmeldingen?
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Prøvd å holde inn "home" og "power" knappene samtidig til telefonen skrur seg av og eplelogoen kommer fram ganske lenge? den prosessen der løser ganske mange problemer på iphones og ipods/pads
Trådstarter
3194.

Dette er feilen for at itunes er for gammelt.
Selvom jeg laste rned nyeste verson dukker denne opp... ?

Er det mulig å lagre "filen" hvor alt ligger? (Meldinger, nottes, programmer osv)
Eller lagrer dette seg på min apple konto online?
Det er backup, men det må gjøres fra Itunes!
Trådstarter
Hva må gjøres fra Itunes?
Har jo tatt backup flere ganger. Gjør det hver gang jeg synker den.

Men mulig jeg må gjennopprette denne telefonen på en annen pc, og det er ikke på den andre pcen at jeg har synket alt fra meldinger, til notater. Hvordan er jeg sikker på at jeg får med alt av det gamle over på ny software?
Nå skjønner jeg ikke helt hva du skal. Gjennopprette telefonen uten bakcup fra tidligere vet jeg ikke hvordan du får til, men gjenopprette til til ny software er jo bare å oppgradere. Så mister du ingen ting!
Trådstarter
Jeg prøver på det... telefonen er i safe mode og kommer seg ikke ut..
Når jeg kobler den til pcen, sier itunes at jeg må gjennopprette.
Dette går ikke.. Det står "henter progravare" og så jobber den, og plutselig kommer feilmeldingen opp hver gang "kunne ikke gjennopprettes, oppsto den feil"

Hvordan får jeg telefonen min til å starte igjen?
Prøver jo alt, og er utrolig frustrert da jeg snart skal av gårde på ferie...
Prøvd å oppdatere iTunes? funka for meg for ~3 år siden
Trådstarter
Ja, jeg gjorde det akkurat, og det er det som er så rart...
Telefonen vil bare ikke på? Dette skal jo bare ikke være mulig ...
Har du jailbreaket den?
Prøv å degrader iTunes, kan kanskje funke, man vet aldri med (f)Apple.
Sist endret av Mathsterk; 1. juli 2011 kl. 15:57.
På eget ansvar, prøv og kortslutt den. Eller vent til den er tom for strøm!?
Ikke vært borti noe sånt før.
Trådstarter
Hvordan da mener du? Kortslutte?

Skal reise på ferie i natt..... Kan ikke være mulig at den ikke lar meg installere software.. skal jo gå uansett hvor jailbreaket den var.. Den klikket bare for en dag siden.. frøs seg, og så fikk jeg den ikke ut av safe mode (DFU) Selvom jeg prøde tinyUmbrella osv.
Sist endret av [db]; 1. juli 2011 kl. 16:07.
Som Alfram sa, prøv å tøm den helt for strøm.
Trådstarter
Hvordan skal jeg klare å tømme den for strøm når jeg ikke får den på :-S?
Skrur jeg den på står det at jeg skal koble i Itunes, men den skur seg selv av etter 10 sekunder. Da er det jo umulig å tømme den for strøm også... :-S
Hold den aktiv, den blir tømt sakte men sikkert når den viser at den er i DFU(telefonen er jo faktisk på...)
Har du prøvd å gjennopprette den med en annen PC? Du vil nok etter all sansynlighet måtte oppdatere til nyeste programvareversjon da iTunes kontakter Apple sine servere for å aktivere oppdateringen. De slår mao av muligheten til å aktivere eldre versjoner av programvaren deres. Dersom du har lagret SHSHblobs kan du forsøke å bruke TinyUmbrella for å kunne aktivere en av de eldre versjonene, du må da anskaffe deg IPSW filen for den aktuelle versjonen ett sted.

Jeg slet en periode med å legge inn nyeste versjon av programvaren da jeg ikke hadde deaktivert en funksjon inni TinyUmbrella, løsningen var å bruke en annen maskin til jeg fant utav hva som var galt.
Nå er det et par år siden jeg holdt på med dette, men jeg brukte iBooter (tror jeg det het) for å tvinge iPods og iPhones inn eller ut av DFU ("safe mode").

I tidligere versjoner av iTunes - vet ikke om det funker enda - kunne du trykke option+gjenopprett, og du fikk opp en dialog der du kunne velge hvilken ipsw du ville installere. Var bare å laste ned den versjonen du ville ha og bruke den til å gjenopprette.