Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3536
Hei!

Har en liten mini pc fra HP som ikke har CD rom.
Noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg kan få formatert denne da?
Sist endret av Romeo2301; 25. juni 2011 kl. 11:42.
Med en bootable usb-stick eller en ekstern CD-rom.
Det finnes ekster CD-rom. Har ikke brukt det selv, men da er det jo bare å ha en Windows CD/DVD, sette inn i den eksterne. Starte maskina på nytt, trykke F2 (mener jeg det er) og boote riktig eneht, da skal det vel den eksterne enhetn komme opp som alternativ.Deretter følge vanlig prosedyre. Har formatert mange PC'er, men ikke med ekstern CD-ROM men jeg vil tro at det blir på samme måte.

Finnes sikkert andre måter, men dette er det første jeg kommer på.
Skal du bare ha pcen tilbake til hvordan den var ny, er det somregel mulighet på alle nye minipcer å gjøre dette uten cd.. Er det det du skal? Hvordan pc er det snakk om?
Jeg brukte ekstern CD-ROM, funket fjell ^^,
Hvorfor gjøre det på den enkle måten når du kan lære noe nytt på veien, OG spare penger?

Sett opp en linuxboks og boote mini-pc'n over nettverket
USB-stick; formater den som oppstartdisk for MS-dos under format.
Eller installer operativsystemet du bruker på USB-stick med Universal USB installer
Bare sett på PXE server lokalt nettverksbooting
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Bare sett på PXE server lokalt nettverksbooting
Vis hele sitatet...
Og du mener at en som ikke skjønner hvordan han skal få "formatert" en PC som ikke har CD-ROM er fullt kapabel (og har utstyr) til å rigge opp en PXE-server som serverer korrekt og brukbart boot-image til formålet hans? Og kan (sannsynligvis) endre bootrekkefølge i BIOS, og/eller aktivere PXE-boot på hovedkortet?
Romeo2301's Avatar
Trådstarter
Sitat av bakkus Vis innlegg
Og du mener at en som ikke skjønner hvordan han skal få "formatert" en PC som ikke har CD-ROM er fullt kapabel (og har utstyr) til å rigge opp en PXE-server som serverer korrekt og brukbart boot-image til formålet hans? Og kan (sannsynligvis) endre bootrekkefølge i BIOS, og/eller aktivere PXE-boot på hovedkortet?
Vis hele sitatet...
Så sant... skjønner ikke en dritt av hva han snakker om.