Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 23699
Som ikke alt for erfaren snuser har jeg nå midt i eksamenslesingen klart å påføre meg selv nikotinsjokk pga alt for mye snus på alt for kort tid.

Hva farsken gjør man for å bli bedre helst litt fort.

Dette er syyykt ubehagelig!
Venter. Tror ikke du kan gjøre noe annet.
Indignert
snegler's Avatar
Trådstarter
Sitat av InTrance
Venter. Tror ikke du kan gjøre noe annet.
Vis hele sitatet...
Uff. Dette er slett ikke behagelig i det hele tatt.
Er jo 17 minutter siden du skrev første posten. Så du burde vel begynne og bli bedre..
Kan jo være andre faktorer som forværrer det da.
behøver ikke bare å være nikotinsjokket som forårsaker at du føler deg så ubehagelig.
Jeg syntes å ha lest en plass at det er nesten umulig å få nikotinsjokk av snus eller røyk, hvis ikke du tar veldig store mengder. Og så leste jeg også at det nikotinsjokk var veldig farlig, og dødelig.
Husker ikke hvor jeg har lest dette, men er det noen som kan bekrefte det?
Og hvordan er egentlig et skikkelig nikotinsjokk? :P
Det er ikke så vanskelig for en som ikke er erfaren. Nikotinsjokk slik du snakker om er så godt som umulig og få. Nikotin er svært giftig i store mengder, her snakker vi bare om at det er uvandt for personen. Så personen kan føle seg uvell. Ikke at han har fått i seg rent nikotin og holder på og stryke med.
Syntes det bare var digg med nikotinsjokk, første gang jeg fikk det =)
At man blir svimmel av og ta seg en sigg kan vel ikke kalles nikotinsjokk? :P
Jeg som aldri røyker eller snuser spiste en gang tre røyketyggiser på en gang. Etter et par minutter blei jeg så dårlig som jeg aldri har vært før. Svimmel, kvalm, grønn i ansiktet. Føltes som jeg var beruset på alkhol blandet med ekstrem influensa.

Det hele gikk over på en time eller to, og det var vel nikotinsjokk jeg fikk der, ja...
Drikk masse vann, sov og slapp av, så går det fortere over. Og spis en del.
svimmer og sykt kvalm tror jeg er nikotinsjokk :/
Indignert
snegler's Avatar
Trådstarter
Sitat av Croyfer
Jeg som aldri røyker eller snuser spiste en gang tre røyketyggiser på en gang. Etter et par minutter blei jeg så dårlig som jeg aldri har vært før. Svimmel, kvalm, grønn i ansiktet. Føltes som jeg var beruset på alkhol blandet med ekstrem influensa.

Det hele gikk over på en time eller to, og det var vel nikotinsjokk jeg fikk der, ja...
Vis hele sitatet...
Der har du følelsen beskrevet ganske fort. Gikk over av seg selv omsider, men det var ikke noe godt mens det holdt på. Har skjedd kanskje to ganger før i min nikotinkariere...
Drikk vann ! I store mengder. Og vent.
jeg ble skikkelig dårlig den gangen jeg prøvde snus. tror ikke jeg har vært så dårlig (utenom da jeg lå med kyssesjuka). det gikk over av seg selv til neste dag.
jeg å blei også passe dårlig første gangen jeg testa snus. Gikk over ganske fort da, bra etter litt over timen. Men jeg blir ikke dårlig av å røyke det er bare digg
Første gangen jeg prøvde snus ble jeg også dårlig. Drittdårlig. Sto over dassen og spøy og hadde noe så inni helvete vondt i hodet. 1 liter vann og paracet fiksa det verste da, pluss litt søvn i et deilig, svalt rom.

Just for the record: Jeg verken snuser eller røyker
Sist endret av Hedges; 8. mai 2005 kl. 23:39.
Det svartnet for meg en gang jeg fikk nikotonsjokk.
Jeg fikk susing i ørene.
Heldigvis har det bare skjedd en gang med meg.
det er jo sånn at hvis man får i seg noen dråper rent nikotin så dør man.. det kaller jeg nikotinsjokk..
Hehe. Farlige greier
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Helvete.. Husker jeg hadde en Engelsk-prøve på skolen. Jeg tok an om igjen, så jeg var den eneste i klasserommet. Læreren var heller ikke til stede. Jeg hadde fått bommet meg noe snus. Sitter inni klasserommet og begynner friskt. Hadde øvd mye på forhånd. Men så skjedde det: Føltes først ut som jeg ikke fikk puste skikkelig, følte jeg trengte luft. Prøve å åpne ett vindu, men klarte det ikke, det satt fast. Jeg begynte å fryse. Mistet følelsene i hendene. Var likbleik. Ble så ufattelig kvalm at jeg måtte legge meg ned på gulvete. -Håper det ikke kommer inn en lærer nå, tenkte jeg når jeg lå der. Ble litt bedre etter noen få minutter, reiser meg opp og til min forskrekkelse står det en gjeng førsteklassinger og titter inn vinduet. Jeg tar prøven min, som jeg såvidt hadde begynt på og gikk.
Dette var traumatisk.
Sitat av wEEnEx
det er jo sånn at hvis man får i seg noen dråper rent nikotin så dør man.. det kaller jeg nikotinsjokk..
Vis hele sitatet...
hehe, spør voldern om hans nikotinsjokk på skolen. Naturfaglæreren ville vise hvordan de ekstraherte nikotinet og tjæren fra tobakk.
haha:P ville ikke meldt meg frivillig da ass
jeg røyka en sigar fort som fan på skolen, og da jeg skulle inn til timen igjen sviktet først hørselen, så synet, og så gikk jeg med hodet først i betonggulvet. digg
Det dere alle sammen prater om er ikke nikotinsjokk, men måten kroppen reagerer på gift. Når man propper full kroppen av noe den ikke digger skjer ofte slik. Nikotinsjokk har dog med store mengder å gjøre, og er langt farligere enn kaldsvetting og hodepine. De fleste opplever vel for øvrig noe sånt de første gangene de snuser
spankingguru
Worner's Avatar
Sitat av frekkmann
jeg røyka en sigar fort som fan på skolen, og da jeg skulle inn til timen igjen sviktet først hørselen, så synet, og så gikk jeg med hodet først i betonggulvet. digg
Vis hele sitatet...

Er vel ikke nikotin i de fleste sigarer trodde jeg
usertitle import
bleh's Avatar
What? Hvor har du det fra?
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Sitat av Worner
Er vel ikke nikotin i de fleste sigarer trodde jeg
Vis hele sitatet...
Sigarer har som oftest høyt nikotin-innhold.
Etter å ha lest igjennom postene, så legger jeg merke til at det er mange som beskriver sin første opplevelse med snus. Da ble de svimmel og kanskje litt kvalm. Men dett er jo ikke nikotinsjokk. Dette er jo rusen du får av å innta en mengde nikotin.
Nikotinsjokk kan jo både være for godt og vondt.

Pulp Fiction

Edit: når jeg tenker meg om, var det en adrenalinsprøyte "uma" fikk.
Sist endret av Noose; 12. mai 2005 kl. 00:50.
Var vel en av de første seriøse gangene jeg røyka sigaretter, da jeg inntok 3 stykker etter hverandre.

Ante såklart ikke om nikotinsjokk, hadde aldri hørt ordet før.

Sitter på t-banen hjemover fra byen(ca. 30 min).
Husker jeg bare ble verre og verre for hvert minutt som gikk, var så svimmel og holdt på å kaste opp.
Banen var stappfull, det var varmt og lufta var elendig.

Av en eller annen grunn husker jeg det var utrolig vanskelig å holde øynene oppe.

Kom hjem og datt sammen på sengen og sovnet.
Ubehaget var fullstendig borte etter at jeg våknet opp though.
litt fysisk aktivitet hjelper faktisk.. men jeg regner med at det har gått over nå
▼ ... flere år senere ... ▼
beklaegr å måtte dra opp eldgammal tråd, emn jeg lager ikke et nytt emne når det allerede finnes en om samme tema slash lignende tema.

jeg snuser fast, og noen ganger når jeg snuser blir jeg skikkelig svimmel, sjangler, mister koordinasjonen og alt sånt. detter jo ikke nikotinsjokk, men heller en bivirkning av snusen. hva er det som skejr? er det farlig?
Sitat av flashback
beklaegr å måtte dra opp eldgammal tråd, emn jeg lager ikke et nytt emne når det allerede finnes en om samme tema slash lignende tema.

jeg snuser fast, og noen ganger når jeg snuser blir jeg skikkelig svimmel, sjangler, mister koordinasjonen og alt sånt. detter jo ikke nikotinsjokk, men heller en bivirkning av snusen. hva er det som skejr? er det farlig?
Vis hele sitatet...
Helt normalt, dette er rusen du får av nikotin. Hvis du ikke liker det aner jeg ikke hvorfor du snuser...
nei, jeg sysn faktisk det er ganske herlig.
har bare for lite kunsnskap om det, utenom det som står utenpå om at det er skadelig for helsen osv. derfor jeg lurer vet du
En kompis stappa mange snus inn i overleppen som han klarte, de 4 snusene gav han ikke noe nikotinsjokk. men det er sikkert flere faktorer som spiller inn, hvor lenge du har snust bla...
spelley: Aller mest så har det med om du faktisk har nikotin i kroppen. Jeg har snust i snart to år og blir generelt aldri "skev" av snus, men hvis jeg ikke har fått tilførsel av nikotin iløpet av en 3 dagers tid så kan rommet plutselig starte å snurre hvis jeg tar en snus.
Jeg har snust i snart to år jeg også, har aldri gått over en dag uten snus..
Får aldri den behagelige følelsen som jeg fikk de første gangen lenger.. Prøvde her en dagen me 5stk snus bare for å teste om effekten ble større.. Kjente ingen forskjell med 5stk enn 1stk..
Sitat av skogland
Jeg har snust i snart to år jeg også, har aldri gått over en dag uten snus..
Får aldri den behagelige følelsen som jeg fikk de første gangen lenger.. Prøvde her en dagen me 5stk snus bare for å teste om effekten ble større.. Kjente ingen forskjell med 5stk enn 1stk..
Vis hele sitatet...
Prøv det jeg sa, gå et par dager uten, så tar du deg en. du vil merke det.
Jeg tror det er såkalt nikotin kick dere snakker om, nikotinsjokk er ekstremt farlig og krever mye mer enn en pris eller to.

For den ubehagelige følelsen førstegangsbrukere får vil jeg bare anbefale masse vann og frisk luft, da skal det gå over rimelig fort.
flashback: Det du opplever er symptomer på at kroppen din er forgiftet. Det er ikke farlig i såpass små doseringer, men det er allikevel verdt å vite at nikotin er en meget potent gift, som faktisk er dødelig for et voksent menneske ned i doseringer på så lite som 50mg. Nikotin er med andre ord giftigere enn de aller fleste illegale hard drugs, sånn rent doseringsmessig.
Ta ut snusen!

Sitat av frekkmann Vis innlegg
jeg røyka en sigar fort som fan på skolen, og da jeg skulle inn til timen igjen sviktet først hørselen, så synet, og så gikk jeg med hodet først i betonggulvet. digg
Vis hele sitatet...
Du vet at man skal bare ha røyken i munnen. Altså ikke inhalere en sigar. lølølø
Sist endret av Adebisi; 3. november 2008 kl. 22:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Et nikotinsjokk skal ikke være behagelig på noen måter sånn som noen av dere sier her. Hvis det er effekten dere får av røyk, der dere blir svimle osv., så er det ikke nikotinet som spiller inn, men karbonmonoksiden. Av et nikotinsjokk føler du deg svimmel, kvalm og ellers generelt uvel.

Adebsi: Så vidt jeg vet skal man faktisk trekke inhalere noen av trekkene på en sigar. Omtrent hvert 5-7 trekk eller noe sånt.
De mener nikotinkick, ikke nikotinsjokk. Nikotinsjokk kan man måtte dra på sykehus for :P
Sitat av Elemental Vis innlegg
Prøv det jeg sa, gå et par dager uten, så tar du deg en. du vil merke det.
Vis hele sitatet...
Can't do it Var uten snus i ca 7-8 timer idag, fikk så sykt vondt i hodet + "abstinenser" at jeg måtte ta en
Merka faktisk en liten "kribling", men ikke så stor som første gang jeg prøvde.. Så no doubt at det funker å gå et par dager uten.. Skal se om jeg klarer det en gang i fremtiden!
Sist endret av skogland; 3. november 2008 kl. 22:52.
Begynn å legge dem i underleppen i stedet, det gjør de heavieste snuserene. Skal visst være ganske digg også pga at du begynner på friskt vev.

Sove er kuren for nikotin sjokk.
Første gang jeg snuste var også en av de første gangene jeg røkte, endte med at jeg fikk nikotinsjokk, satt i en stol og følte meg svimmel og kvalm, ikke direkte vondt, men ubehagelig følte at jeg kunne spy når som helst, fikk meg litt kald luft og ble bedre, det hele varte i ca en time eller noe lignende.

Ettersom det går over forholdsvis fort er det nok ikke annet enn kjerringråd og få mot nikotinsjokk, men kald luft funket for meg
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av InTrance Vis innlegg
Er jo 17 minutter siden du skrev første posten. Så du burde vel begynne og bli bedre..
Vis hele sitatet...
Jeg kn skrive under på at det ikke slutter etter 17 minutter

Fikk det for første gang i sta. de første 30 var jeg så svimmel at jeg ikke kunne gå. Mens etter en og en halvtime var jeg tilbake igjen haha. sinnsykt ubehagelig
eneste som hjelper (for meg) hvis du er kvalm av for mye snus, spy. jeg går og spyr, og spiller en sang på stepmania og... vips! frisk som en fisk!
får forsatt nikotin sjokk røyka i 4 år ellnoe

(Med overgang av lang tid røyking av prince så Rød 3)
Sist endret av stec0; 27. juli 2009 kl. 04:14.
Nicotin-sjokk er noe jævlige greier, egentlig er nicotin i seg selv ganske jævlig.
Sykt lavpannet og gjøre seg selv avhengig av et stoff, bare sånn at det skal bli digg når du får det i deg.
Snuser selv, men lurer ofte på hvorfor i all verden jeg gidder, er jo svakt å være avhengig av noe...nej, det er noe drit, men godt er det.