Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 965
Skal lage et oscilloskop til pc'en, leste om det på (http://home.lyse.net/sondre/Gamle%20...attenuator.htm)

Lurer da på om det er mulig å få halvert antal pulser, får å øke maksimal frekvens fra ca 20kHz til ca 40KHz, er vel vansklig siden pulsene kan være forkjellige.

Tusen takk for alle forslag (si gjerne i fra hvis det er umulig)
Noene som har forslag til andre måter å lage oscilloskop til PC? tenkte å bruke lydkortet, men andre inganger er også bra! Er interesert i alt!!
Å halvere frekvensen vil ikke være mulig uten betydelig tap av informasjon, eller en voldsom forvrengning av signalet om du vil.
Du får mange software-oscilloskop til PC, og alle jeg har sett bruker lydkortinngangen. Du bør undersøke den totale frekvensresponsen på inngangen, slik at dette kan kompenseres for. Responsen er neppe flat fra 20Hz til 20kHz.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du får diverse USB-skop som har varierande samplingrate. Sjølv har eg brukt eit National Instruments 8069, som er AD/DA og digitale inn-utganger. Kraftig liten boks, som har samplingrate på 10KHz totalt. Rimelig liten båndbredde, men til gjengjeld kan den også opptre som signalgenerator for komplekse signal o.l.
Kan du sende link til et bilde av National Instruments 8069l, hvor mye koster den?? jeg syns det kunne være interesankt å lage et oscilloskop, for å se lit på signaler i hobbybruk, er fort dyrt å kjøpe et oscilloskop, serlig med LCD.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du finner et par oscilloskop kretser på nett som går via via en PIC µC til DB-255 som har en bredde på et par mhz.
Sist endret av Skummetmelk; 29. september 2007 kl. 21:57.
Sitat av Skummetmelk
Du finner et par oscilloskop kretser på nett som går via via en PIC µC til DB-255 som har en bredde på et par mhz.
Vis hele sitatet...
Kan du si noe mere om dette skummetmelk, gjerne vise eksempler??