Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 13168
Har lovet søstra mi og sittebarnevakt til helgen dum som jeg er, men så kommer en kompis av meg og inviterer meg på århundrets fest. så mitt spørsmål er da... hvordan kan jeg få legeerklæring nårjeg ikke er syk? hva kan jeg si til legen? hvilken sykdom er det vanskelig og teste om jeg har? Det er ikke snakk om noe annet enn at jeg SKAL på den festen. Men dette er lenge siden jeg avtalte og hun har selv en litt viktig avtale så det er viktig med håndfaste bevis:P
Det er opptil flere dager igjen til helgen. Hun klarer HELT sikkert å skaffe noen andre, bare si det som det er til henne? Snakker om å gjøre det vanskelig for seg selv.
Hvorfor få legeerklæring for å vise til søstra si? Enig med mongeland. Få heller morra di til å gjøre det Si at du ikke er flink med barn elns.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Offtopic (som resten av de som har svart her): Jeg hadde i 100% av tilfellene gått for å passe niesen min.
jeg spør jo ikke om dette er moralsk riktig eller noe, jeg spørr om tips som kan gi deg legeerklæring, uten at du er syk. må ha en overbevisende grunn vertfall å om jeg har vært hos legen er den overbevisende nok. søster skulle i selskap med jobben og jeg har lovet å være barnevakt. men anyway. spør om råd. ikke moralsk irettesettelse eller noe i den dur.
si at du har 40 i feber og diare da får nok ikke den ungen komme der.
Kan du ikke bare ringe henne og si du er syk, høres dritsjuk ut? Å skaffe legeerklæring er waste of time. Ring henne, forklar hvor jævlig vondt du har i magen, hvor utrolig smertelig det er å kaste opp, oppgi nøyaktig hvor mange ganger du har vært på do den siste timen og legg på en random temperatur i feber. Burde funke fint, sørg for at du gir beskjed om dette ca 24 timer i forveien, og ikke vektlegg at du er sjuk, men at du ikke vil smitte søte niese.
Ingen som moralsk irettesetter deg heller, vi prøver bare å hjelpe deg med å finne en enklere løsning. Det er jo maks stress å få legeerklæring (ok, kanskje ikke), og for den saks skyld er det ikke sikkert at du greier å få legetime før helga heller?
Jeg skal heller unlate å komme med moralsk pekefinger, for det har andre gjort bra nok før meg.

Du kan prøve følgende som jeg har gjennomført med suksess:

Utslitt, løs mage, får ikke sove, jobber 2 jobber, migrene. --> 5 dager sykemelding

vondt i ryggen --> 2 dager --> hjelper å ha skjeiv rygg

løs mage trikset kan du variere med flere indikasjoner. Du kan si du er stresset, at du ikke føler tiden strekker til. Trikset er å lyge nok til legen, men ikke for mye så han skjønner hva du er ute etter.

Har du en ok lege slik jeg har, så sier du rett ut hvorfor du trenger den. Da hadde jeg fått.

Kan jeg få slenge med en liten moral her? En liten generell en?
Bra!
Bruk ikke legeerklæring med mindre du må. Det er andre som er syk som kanskje må vente til neste dag for å få time, siden du ikke vil sitte barnevakt for din søster.
Som Kanoner nevnte, så vil jeg regne med at du skal få legeerklæring relativt fort om du skylder på smerter i ryggen. Ved å bruke den 'metoden' kan jeg nesten garantere deg en legeerklæring, ettersom det er vanskelig for leger å sjekke dette.

Tror det er alt du trenger