Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 6581
Ja, og i beste velgående.
De er kanskje ikke like synlige, men de er der .
Det jeg ikke forstår, er hvorfor de må pusseopp byggene, de er jo historie!
Skjønner at noen kan føle seg støtt, men samtidlig, burde de ta seg i nakken å forstå at det helt sikkert ikke er retta noe negativt over det ..
Sitat av Pumpkin
Det jeg ikke forstår, er hvorfor de må pusseopp byggene, de er jo historie!
Skjønner at noen kan føle seg støtt, men samtidlig, burde de ta seg i nakken å forstå at det helt sikkert ikke er retta noe negativt over det ..
Vis hele sitatet...
Det er noen personer som skal lage stor sak av alt .
Med fare for å virke litt nazi: Hvordan i all verden kan en liten gruppe som jødene presse det amerikanske forsvaret til å forandre på en gammel bygning? Virker som at få personer sitter på mye makt.

Dessuten er jo USA et veldig jøde-vennlig land fra før (måten de blindt støtter Israel), så å tro at en bygning som ser ut som et hakekors er en konspirasjon blir bare dumt. Paranoide tullinger.
Sitat av Gubbe
Er nazistene operative enda?
Vis hele sitatet...
Ja, i aller høyeste grad. Og konspirasjonen stopper ikke bare med formen på noen bygninger. Ånei, bare gå inn i hvilken som helst klesbutikk og ta en titt på enkelte av stativene som holder, for eksempel jakker. De er overalt!

/me tar på seg aluminiumsfoliehatten sin.

Men fra spøk til revolver så kan jeg godt forstå at enkelte blir litt støtt av denne bygningen. Men jeg ser ikke noen grunn til å skape en gigantisk sak om det.
Det er iallefall fint at de vil gjøre noe med det da.
Sist endret av grudgE; 27. september 2007 kl. 18:45.
Vi har jo en port i Oslo (like bortenfor Solli Plass) som også er utsmykket med svastika.

http://img67.imageshack.us/img67/8345/porten014beh8087exv8.jpg

Vil bare minne alle om at svastikaet er et eldgammelt symbol som går igjen i de aller fleste kulturer, og som før nazismen utelukkende var et positivt symbol. Ta svastikaet tilbake!
Sitat av Dr_Alzheimer
Med fare for å virke litt nazi: Hvordan i all verden kan en liten gruppe som jødene presse det amerikanske forsvaret til å forandre på en gammel bygning? Virker som at få personer sitter på mye makt.

Dessuten er jo USA et veldig jøde-vennlig land fra før (måten de blindt støtter Israel), så å tro at en bygning som ser ut som et hakekors er en konspirasjon blir bare dumt. Paranoide tullinger.
Vis hele sitatet...
Det er et kjent faktum at relativt få jøder sitter på -svært- mye penger i USA, og driver store internasjonale firma.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Typisk jødiske samfunn å whine om ting som dette. Har vi ikke bedre ting å ta oss til enn å være bitter over ting fra langt tilbake i tid som umulig kan rettes opp i? Snart er WW2-generasjonen utdødd uansett og da er alle milliardene bortkastet. Er forøvrig enig med Xapapapapa, hakekorset er et fantastisk formmessig uttrykk, det er synd at folk kun knytter det mot nazismen.
Helt enig i at vi bør da det tilbake! Hadde det ikke vært for alle de dumme assosiasjonene ville det faktisk vært et kult symbol Ville sikkert vært et klesmerke med den logoen nå, men de slemme tyskerne ødela alt
Hvorfor skal vi la dem ødelegge? Jeg har selv planer om å tatovere et stort Jain-svastika på ryggen. Svastikaet er og blir et positivt symbol, og det er veikt å la naziene ødelegge.

link -link.
Sitat av xtapolapocetl
Hvorfor skal vi la dem ødelegge? Jeg har selv planer om å tatovere et stort Jain-svastika på ryggen. Svastikaet er og blir et positivt symbol, og det er veikt å la naziene ødelegge.

link -link.
Vis hele sitatet...
fine side...

fant denne på den første siden:

http://www.geocities.com/nazi_police_gestapo/swastika_japan.gif
The Jewish Swastika
Vis hele sitatet...
bruker jødene dette symbolet fortsatt?
Sist endret av Turbolego; 27. september 2007 kl. 19:50.
Nei, de ble brukt i synagoger i riktig gamle dager. Men jødene har brukt symbolet, og mange religioner (særlig østlige) bruker dem den dag i dag.

Dette er forresten det jødiske, teksten er over, ikke under bildene:

http://www.geocities.com/nazi_police_gestapo/swastika_jewish.gif
Ironisk nok gjør nok de som klager på denne bygningen sakene mye verre ved å klage over formen. Eneste dette kan gjøre er å skape mere sure følelser mot jødesamfunnet, og jo fortere swastikaen blir glemt som et Nazisymbol jo bedre.. for jødene og resten av verden.
Typisk jøder å lage ramaskrik om dette.
Sitat av Thrillseeker
Typisk jøder å lage ramaskrik om dette.
Vis hele sitatet...
Det er typisk for alle folkegrupper dette! Det var en del negere nedi amerika som kontakta staten for å få fjerna sørstatsflagg fra diverse baseballstadioner.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av |24/\/\0
Det er typisk for alle folkegrupper dette! Det var en del negere nedi amerika som kontakta staten for å få fjerna sørstatsflagg fra diverse baseballstadioner.
Vis hele sitatet...
Det er en viss forskjell, ettersom sørstatsflagget ikkje har ei historie på fleire tusen år, i så godt som alle kulturer...

Det er betre å samanlikne sørstatsflagget med det tredje riket sitt flagg...
Sitat av vidarlo
Det er en viss forskjell, ettersom sørstatsflagget ikkje har ei historie på fleire tusen år, i så godt som alle kulturer...

Det er betre å samanlikne sørstatsflagget med det tredje riket sitt flagg...
Vis hele sitatet...
Tror denne påstanden virkelig treffer helt over mål om ikke på feil mål i tillegg. Sørstatene førte en meget rasistisk politikk (det er det ingen uenighet om) , men det var uvanlig på denne tyden. Samfunnet var bygd opp rundt slaveriet i sør og bidro til at mange plantasjer holdt seg oppegående.(selv om det var grusomt) Det var ikke bare i Sør at det var slaveri rundt den tiden og med den påstanden og sammenligningen kan man kalle både det britiske , danske , svenske og engelske flaggenet et naziflagg. En annen grunn til oppstandelsen i Sør var at lovene om å bryte ut av unionen ikke ble holdt og flagget er blant enkelte grupperinger et symbol den dag i dag på det frie valg. Man må heller ikke glemme at svarte baseball og basketballspillere er fotografert bærende på dette flagget
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av |24/\/\0
Tror denne påstanden virkelig treffer helt over mål om ikke på feil mål i tillegg. Sørstatene førte en meget rasistisk politikk (det er det ingen uenighet om) , men det var uvanlig på denne tyden. Samfunnet var bygd opp rundt slaveriet i sør og bidro til at mange plantasjer holdt seg oppegående.(selv om det var grusomt) Det var ikke bare i Sør at det var slaveri rundt den tiden og med den påstanden og sammenligningen kan man kalle både det britiske , danske , svenske og engelske flaggenet et naziflagg. En annen grunn til oppstandelsen i Sør var at lovene om å bryte ut av unionen ikke ble holdt og flagget er blant enkelte grupperinger et symbol den dag i dag på det frie valg. Man må heller ikke glemme at svarte baseball og basketballspillere er fotografert bærende på dette flagget
Vis hele sitatet...
Det var ikkje det som var poenget mitt.

Poenget var at hakekorset mitt var faktisk i _bruk_ i ca. 4950 år før Hitler. I mange kulturer. Verden over. Sørstatsflagget derimot, representerer _denne_ rasistiske staten. Heilt klart at andre stater var like rasistiske, men poenget er at å sammenligne et flagg for en spesifikk ting (sørstatsflagget) med eit generelt geometrisk symbol som alle kulturer har (hakekorset) ikkje går. Då blir det rettare å sammenligne naziflagget (som er en representasjon av m.a hakekors) og sørstatsflagget.

Sjølv om eg er kommunist så impliserte eg på ingen måte noko om rasisme i det innlegget eg skreiv over, og det får vere di sak at du valde å lese det slik.
Jeg kan bytte en litt sliten, desillusjonert svart A mot litt rustne Industri og Jorbruksverkøy

Uansett så har vidarlo rett i at swastikan har i årtusner blitt brukt som symbol på fred, harmoni, lykke, blomster, kaniner etc. Syns å huske at det var derfor vi fikk en port med disse sybolene av Indias øverste autoritetsperson på den tiden vi fikk den. (Jada jada, det er fredag, ikke dagen for gode setninger!)

Sitat av Thrillseeker
Typisk jøder å lage ramaskrik om dette.
Vis hele sitatet...
Sitat av Dr_Alzheimer
Med fare for å virke litt nazi: Hvordan i all verden kan en liten gruppe som jødene presse det amerikanske forsvaret til å forandre på en gammel bygning? Virker som at få personer sitter på mye makt.

Dessuten er jo USA et veldig jøde-vennlig land fra før (måten de blindt støtter Israel), så å tro at en bygning som ser ut som et hakekors er en konspirasjon blir bare dumt. Paranoide tullinger.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt! Det er en forskjell på sionister og jøder generellt!

Jøder kan være, som kristne, buddhister, hinduer, muslimer etc. kjempe hyggelige, vanlige mennesker med en tro på en overmakt og en sympati med en bestemt religions verdier. Det er ikke da sagt at de støtter handliger utført i disse verdienes navn, av andre som tilfeldigvis tilhører samme religion. Mange JØDER er uenige i sionismen

Sionistene er gutta som vil ta et land fra noen som bor der og peker på et flere yusen år gammelt, selvskrevet skjøte. Dessuten er de fleste pengesterke jødiske familiene i usa sionister.

La oss nå fokusere all vår konspirasjonsteoretiske energi over på disse gutta! Det var de som sto for roswell krasjet, atombomben, julenisse løgnen som er spredt for å fortrylle våre barn med løfter om materealisktisk godtgjørelse for god oppførsel, og gjennom denne idoktrinerings løgnen oppnå en vestlig befolkning med større fokus på "snill for noe" og IKKE "snill fordi det er snillt".
Sist endret av CaptainP; 28. september 2007 kl. 20:31.
er ikke helt sikker men tror maya(?) indianerne brukte dette tegnet for sol aka sola,
var i vertfall en indiner stamme!
hvem hvet hvor lenge de har brukt det!?
Gjør hakekorsdesignet noe når to bombefly er på vei for å bombe det? http://i151.photobucket.com/albums/s155/Genome82/swastikahouse.jpg
▼ ... noen uker senere ... ▼
mener å ha lest at bygget ble gitt denne formen fordi det var praktisk for ventlasjonssytemet.
å rive det pga formen er bare teit, hvis jeg ikke liker formen på huset til nabo`n skal jeg bare kreve å få det rivd?
Ministry of Love
sptz's Avatar
Hvor ofte ser dere hus fra fugleperspektiv?

På den andre side så kan jeg være enig i symbolikken bak og rive det. Om påstandene om at tegningene ble endret av nazistene (at de dermed lurte det amerikanske forsvaret) er riktige, er det logisk å rive bygget. Fi har tross alt lurt dem.
Amerikanske forsvaret merka ikke formen på byggningen(e det er fire bygg) før i 1967 men, bestemte seg å ikke gjøre noe med det siden man ikke så det fra baken.
Sorry hvis sagt før: ja Nazistene lever i beste velgående, som regel forkledd som lærere med autoritets problemer, securitas på konserter og folk som prøver å lære deg tysk. Synd men sant.

Hvis du ser noe med hakekors på spark det i balla, selvom det er en vegg som bare er tagget på.
Riv nynazistene i to om du må.
Please, please og please:
Slutt å gjøre denne diskusjonen om til en jævla "jøder/Isreal suger/suger ikke" diskusjon...
Mora mi er jøde pga at hun er Israeler.
Derfor er jeg også teoretisk sett jøde, selv om faren min er Nordman.
Og dere aner ikke hvor mye dritt jeg får høre bare fordi jeg er "jøde".
Myyye mer enn både afrikanere og muslimer, orientalerer, ja, jeg kan love dere at folk ikke en gang TENKER på at
de faktisk kan være utrolig rasistiske mot meg.
INGEN på skolen min tørr å si "pakkis", "guling" eller "neger" til folk, men å kalle meg jøde, og nå snakker jeg selvfølgelig at når de sier ordet "jøde", så er det ikke posetivt ladet, det har folk ingen problem med.
Jeg mener, folk bruker alt mot meg..
Jeg har krøller, derfor er jeg jøde.
Når jeg spiser polarbrød, så ler folk og sier "jødebrød". (Hadde noen sagt "pakkisbrød" til en muslim, DA hadde det blitt ramaskrik...)
I KRLen sier folk i andre klasser "ja, jeg kjenner en jøde, han går i D-klassen, blablabla"..
Det går rykter om at jeg er omskjert, dette SELV om jeg dusjer sammen med alle de andre guttene...
INGEN reagerer utenom læreren min..
Poenget er at jeg er så jævla grundig lei av å bli hetset fordi at mora mi er jøde.
Nå har jeg vel egentlig bare fått denne diskusjonen ennå mer offtopic, men jeg måtte bare si dette..
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Nazistene lever i beste velgående? Ikke for å pirke eller noe (kanskje litt), men blir det ikke isåfall nynazistene?
Sitat av kosepaa
Nazistene lever i beste velgående? Ikke for å pirke eller noe (kanskje litt), men blir det ikke isåfall nynazistene?
Vis hele sitatet...
..Er ikke Nynazistene Nazister da?

Hmm, personlig mener jeg at et slikt symbol ikke nødvendign vis er et hakekors, eller, dette er ikke noe jeg mener, det er noe som bare er slik. Og rive en bygning på grunn av at den har hakekorset på seg blir som og banke opp en invandrer fordi at en annen invandrer stjal fyllepennen min i 1944.
Er ikke sikkert den andre invandreren hadde gjort noe, eller hadde noe som heldst galt fåre.
Dette er blir og sette i bås det symbolet og si "Det symbolet er nazisme, og ingenting annet"
Noe som er rasisme ovenfor religioner og livssyn som har det symbolet som symbol for F.eks lykke eller solen eller katten til damen sin eller noe i den duren.
Akk ja.
det stemmer att bygget ble bygget slik pga. ventilasjon.

og ettersom det er laget ett kjempe pentagram i washington, så bør de vell kansje bygge om det også


http://www.jesus-is-savior.com/False...ngtondc_03.jpg
OT: Anngående min første post:
Jeg formulerte meg litt feil..
Jeg mente at alle jøder(og ikke bare meg) er lei av all hetsingen..
Spesielt siden media i Norge er utrolig naive(etter min mening),
de ser bare situasjoner fra en synsvinkel.

Back to topic:

Det er sant at det er litt overdrevent å reagere slik som disse folka gjør anngående den bygningen,
men det er en prinsipp sak, og jeg forstår vel egentlig hvorfor de blir provosert..
Også enig i at det er tragisk at hakekorset har en negativ betydning nå etter andre verdenskrig,
symbolikken i tegnet er utrolig genial..
Men(og dette er også litt ment for dette symbolet i Washington) husk nå for all del at:
Vis du virkelig brenner for en konspirasjons teori, så vil du finne "beiviser" for at den eksisterer uansett om teorien er sann eller ikke, det handler bare om å "tro" hardt nok.
Bare se på 9/11 dere...
Sitat av Kinseek
Gjør hakekorsdesignet noe når to bombefly er på vei for å bombe det? http://i151.photobucket.com/albums/s155/Genome82/swastikahouse.jpg
Vis hele sitatet...

det heller ut som de angriper dem da. de to ande ser ut som fly.
... Og der var beviset på dét, joachimsen
Formen på bygningen er irrelevant, så lenge bygningen yter sin funksjon. Kan se at dette enten har vært en genial praktisk vits eller et minne om det nazistiske tredje rike. Man kan sikkert finne bygninger med mange morsomme former hvis man har kapasitet til å fly over alle store byer å ta bilder i "fugleperspektiv".

Men for å blande litt humanitet inn i bildet, hvorfor bruke opp utallige millioner på å rive for så å bygge opp bygningen på nytt, når det faktisk er deler av verden som sulter, hvor sykdom herjer og mennesker ikke har tak over hodet, eller varme for den saks skyld!
Sist endret av Bleedingsnow; 23. oktober 2007 kl. 15:21.
Vet ikke om noen har tatt opp dette:

Men om dere ser på Swastika så er ikke hakekorset og Swastika samme!

Dette er Swastika:
http://www.geocities.com/nazi_police...tika_budha.gif

Mens dette er hakekorset som Hitler faktisk brukte:
http://www.vigrid.net/Bilder%20til%2...r/Hakekors.gif

Det er en vesentlig stor forskjell.
Sitat av RampLest
Vet ikke om noen har tatt opp dette:

Men om dere ser på Swastika så er ikke hakekorset og Swastika samme!

Dette er Swastika:
http://www.geocities.com/nazi_police...tika_budha.gif

Mens dette er hakekorset som Hitler faktisk brukte:
http://www.vigrid.net/Bilder%20til%2...r/Hakekors.gif

Det er en vesentlig stor forskjell.
Vis hele sitatet...
Vigrid?

Klart det er en forskjel, men ikke noe vesentlig stor, hoved elemetet er det samme.

Kommer enda ikke over at du linket til vigrid.
Sitat av CaptainP
... Og der var beviset på dét, joachimsen
Vis hele sitatet...
Det om konspirasjon eller det om jøder?
Ærlig talt, det om konspirasjon var en teori(som jeg mener er sann),
og anngående det om jøder, så vet jeg alt for godt hva jeg snakker om..
Sist endret av Joachimsen; 23. oktober 2007 kl. 16:49.
Nazier er bleh..
Sist endret av Knowledge; 23. oktober 2007 kl. 16:22.
Blir ikke det litt feil å si "typisk jøder" i slike saker? Blir litt som å si "typisk muslimer" nå en eller annen med burka sprenger seg selv i lufta, eller "typisk gamere" når en CS-spiller knuser 10 bein i hånden når han slår i pulten etter å ha blitt fragget. Små grupper som skriker er sjelden representativ for hele samfunn og kulturer.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Scr0tum
ja Nazistene lever i beste velgående, som regel forkledd som lærere med autoritets problemer, securitas på konserter og folk som prøver å lære deg tysk. Synd men sant.
Vis hele sitatet...
Har du en begrunnelse for hva du skriver her ? Litt spent på hvorfor du sier det du sier.
Og en lærer med autoritetsproblemer? Vet du hva autoritet er ? Eller hva det vil si å ha et problem med det?


autorite't m1 (fra lat. 'gyldighet, myndighet', av autor)
1 makt, myndighet; faglig innsikt, sakkunnskap bøye seg for farens a- / tale med a-
2 person, institusjon med *autoritet (1) være en a- på et område
fra http://www.dokpro.uio.no/perl/ordbok...bet=n&renset=j

EDIT: Skrivefeil
Sist endret av tutte87; 10. mai 2008 kl. 13:02.
http://www.nomad4ever.com/wp-content/uploads/2007/09/The_Swastika_-_the_Hindu_Symbol_-_in_North_Bali,_Indonesia,_Asia.jpg

I India!
Sitat av x3m187
http://www.nomad4ever.com/wp-content/uploads/2007/09/The_Swastika_-_the_Hindu_Symbol_-_in_North_Bali,_Indonesia,_Asia.jpg

I India!
Vis hele sitatet...
Why is swastika found in Buddha's chest?
Jøder og "negere?"/svartinger er søren meg så sensitive. Dette er fortid, og for guds skyld: hvorfor må vi gjennom denne dramaen hvert eneste år ? Hvorfor klarer vi ikke bare glemme disse grusomme handlingene ?
Sitat av ...|...
Jøder og "negere?"/svartinger er søren meg så sensitive. Dette er fortid, og for guds skyld: hvorfor må vi gjennom denne dramaen hvert eneste år ? Hvorfor klarer vi ikke bare glemme disse grusomme handlingene ?
Vis hele sitatet...
1. Man sier ikke svartinger, og det vet du så inderlig godt selv.
2. Alt avhengig hva du mener med "dette", så er hverken nazisme, rasisme eller raseundertrykking en ting av fortida.
3. Det er alltid en god ide å lære av historien, så menneskeheten unngår å gjøre de samme feilene på nytt.
Sitat av ...|...
Jøder og "negere?"/svartinger er søren meg så sensitive. Dette er fortid, og for guds skyld: hvorfor må vi gjennom denne dramaen hvert eneste år ? Hvorfor klarer vi ikke bare glemme disse grusomme handlingene ?
Vis hele sitatet...
Ja, det dumme historiefaget må da snart bli fjernet fra den akademiske dagsorden. Nok får være nok!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Fant dette bildet på wikipedia