Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 743
Jeg bare lurer på hvor ofte man må røyke for at det skal ha noe effekt på utviklingen (psykisk og fysisk) når man er rundt 14-15 år. Dersom man klarer å røyke med måtehold, vil det fortsatt ha noen betydelig effekt på hjernen?
Det vil ha en stor betydning på hvordan du "modnes" som person, iforhold til det og bli voksen og ta ansvar osv.. Sier ikke at det må bli slik men i mitt tilfelle måtte jeg slutte(im trying!!)
og røyke fordi det hemmet meg en del i forhold til å utvikle meg fra ungdom til "voksen "
Røyk med måte så slepper du å måtte gi det helt opp fordi du er ute av kontroll!
Røyker du en gang i blandt, la oss si en eller to ganger i månden vil dette ikke ha store innvirkninger psykisk, men røyker du mye og hyppig derimot kan du etterhvert for korttids hukommelse og bli "tregere"..

Utviklingen din blir ikke påvirket, annet en at testosteron nivået blir lavere etter mye og hyppig bruk..

Alderen har ikke mye å si ettersom folk utvikkler seg helt inviduelt slik som Moose2k sier.
luckylover: Den fysiske utviklingen blir sannsynligvis ikke påvirket av cannabis, det konkluderer i hvert fall mye forskning med.

Den psykiske "utviklingen" (jeg mener at man egentlig ikke kan sammenlikne en fysisk og mental "utvikling". Det er jo ikke slik at man kommer i "den mentale puberteten", selv om det såklart foregår mye på et psykisk plan i ungdomstiden) vil imidlertid alltid bli påvirket av sterke sanseinntrykk. Om påvirkningen blir negativ eller positiv, og hvor stor den eventuelt blir, kommer ann på hvor mye og hvordan du bruker cannabis.

Mitt råd er som følger: 14-15 års alderen er en jævla trip i seg selv, det er forsåvidt hele livet, men kanskje spesielt denne alderen. Det kan være en chill trip, eller en badtrip, men det kan uansett lett bli krøll hvis man propper i seg med drugs i denne alderen. Så, stay off til du er blitt litt mer moden. Jeg debuterte selv med cannabis i 16 årsalderen, og synes egentlig det var ALT for tidlig.

Dette er postet i fylla, så jeg beklager eventuelle mis-spellings og generelt lok
Her må jeg si meg helt enig i felix_poker, og skal prøve meg på en indisk tilnærming til det
For noen mennesker kan det å røyke cannabis i ung alder være dharma(rett handling) fordi det passer til deres utvikling og selv kjenner jeg flere av disse men det er oftest musikere.
Men for de fleste andre mennesker så vil det være skadelig for utviklingen og ikke være dharma.
For når kroppen er i utvikling, så skal en ikke tukle for mye med sinnet for da kan utviklingen gå i feil retning som ikke er positivt.

Selv både begynte jeg både å drikke og røyke cannabis alt for tidlig, drakk vel fast fra 14 år og oppover og cannabisen første gang som 14, begynte fast som 16. Og det har selvfølgelig ødelagt for en rekke muligheter og det er ikke alltid jeg er helt fornøyd med hvordan sinnet mitt fungerer, men samtidig har det også gitt meg masse flotte opplevelser på grunn av den retningen sinnet utviklet seg i, så slikt sett ja. Både positive og negative virkninger, og hvorvidt det var dharma av meg å gjøre det vet jeg ikke enda, siden det ikke vil vise seg før på slutten av livet mitt.