Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 13239
Hallo

Hvor mye koster det å få tak i en ny telefon som ikke trenger å registreres, og som brukes med kontantkort?

Altså en telefon som ikke kan spores, annen en med basestasjon osv...

Takker for Seriøse svar

Selvfølgelig: Hvor kan jeg få tak i en sånn...
Du får tak i en tlf hos hvem som helst egentlig som selger mobiler.

så bare kjøper du et kontaktkort fra telenor ellerno på narvesen. Trenger ikke å registrere simkortet med navn
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Trodde det var plikt å registrere navn? Av de som selger den...
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
så bare kjøper du et kontaktkort fra telenor ellerno på narvesen. Trenger ikke å registrere simkortet med navn
Vis hele sitatet...
Øh... Man må registrere alle abonnement med navn og personnummer. Nå er det ingenting som tilsier at du må bruke ditt eget, da, men registrere må du uansett.

Husk å bytte IMEI på telefonen hver gang du bytter SIM, evt. bytt telefonen også.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
IMEI? Hva er der?
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Øh... Man må registrere alle abonnement med navn og personnummer. Nå er det ingenting som tilsier at du må bruke ditt eget, da, men registrere må du uansett.

Husk å bytte IMEI på telefonen hver gang du bytter SIM, evt. bytt telefonen også.
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Man kjøper en telefon som man MÅ registre på et navn... men det trenger ikke være ditt navn? Oppgir du bare et annet navn da?? Det hørtes heller ikke helt lovlig ut.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Målet er å få tak i en kontantkorttelefon som ikke kan spores tilbake til meg...
Sitat av Purge Vis innlegg
Hva mener du? Man kjøper en telefon som man MÅ registre på et navn... men det trenger ikke være ditt navn? Oppgir du bare et annet navn da?? Det hørtes heller ikke helt lovlig ut.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sagt det er lovlig. Greia er som sagt at kontantkort _må_ registreres med personnummer og navn, så da er det nærmeste man kommer anonym å registrere kortet på noen andre (eventuelt uvitedende).

Riverton: http://no.wikipedia.org/wiki/IMEI - «telefonens fingeravtrykk». Det kan endres på en del eldre og noen nyere mobiler.
Pass på å kjøpe mobilene og startpakkene med kontanter, for å være helt sikker.
da kjøper du startpakke med kontantkort og registrerer med feil/fiktift navn, tror de lagrer imei fra den telefonen du registrerer på

edit: får kjøpt det nesten overalt, narvesen, telekiosken osv
Sist endret av sammysalmon; 1. mars 2010 kl. 19:23.
Er jo ingen abbonomang dette her da? Er jo kontant kort !

Jeg kan f.eks lage en bruker på komplett/netshop som heter Ole nordmann nordmannveien 1 Oslo

og kjøpe mobilen, for kontakt.

Jeg har 2 simkort som ikke er registrert på navn, og som er kjøpt på narvesen. Det var dog for 3 års siden jeg skaffa dem..
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Er jo ingen abbonomang dette her da? Er jo kontant kort !

Jeg kan f.eks lage en bruker på komplett/netshop som heter Ole nordmann nordmannveien 1 Oslo

og kjøpe mobilen, for kontakt.

Jeg har 2 simkort som ikke er registrert på navn, og som er kjøpt på narvesen. Det var dog for 3 års siden jeg skaffa dem..
Vis hele sitatet...
Selg en til trådstarter da
Fra årskifte 08\09 ble det sånn at man må registrere startpakker osv med navn visstnok..
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Jeg har aldri sagt det er lovlig. Greia er som sagt at kontantkort _må_ registreres med personnummer og navn, så da er det nærmeste man kommer anonym å registrere kortet på noen andre (eventuelt uvitedende).
Vis hele sitatet...
Da må man vel ha leg.?
Ja, du må ha et gyldig navn å sette det på. Enten gjøres det gjennom første samtalen du tar (du blir videreført til kundeservice) eller så gjøres det i butikk. I butikk er det litt ymse om de spør etter legitimasjon eller ikke mens på telefon med kundeservice spør de bl.a. om kontrollnummer på ditt kort osv. Men ja - i begge tilfellene må du oppgi legitimasjon, men i det ene gjør du det over telefon.
Sitat av Purge Vis innlegg
Da må man vel ha leg.?
Vis hele sitatet...
Nei, det finnes nok av kontantkort som lar deg registrere over SMS eller på nettet. Er stort sett bare navn og personnummer som trengs.
REG Navn Navnesen 11111100000.

Enkelt å lure, egentlig. Bare skaff deg et personsnummer du vet navnet til vedkommende på. Og vips, INGEN finner ut at det er deg, om du er smart.
du kan kjøpe en telefon, deretter kjøpe lebara eller hva faen det heter simkort, registrer dette på nett med noen sitt navn & personnummer.
Men husk at det er dokumentforfalskning, før du går ut og gjør noe dumt.
De selger en fin liten Nokia til 399 eller noe sånt på Clas Ohlsson.
Bare for og være helt klar på en ting. I en butikk SKAL de spørre om leg. når du oppretter et abonement eller kontantkort. Dette gjelder alle mobilbutikker. Om alle er like flinke til akkurat dette varierer nok litt. Men hvis eks. Telenor finner ut at butikken ikke sjekker leg. ligger de tynt an.
Det er ikke noe problem å få tak i en telefon som ikke kan spores, problemet er abbonement.

Enkleste blir vel å kjøpe noe fra utlandet, det kan også bli veldig billig mtp hva de anser som mye penger i mange av landene det gjelder.
Hvis du kjenner noen som bor i et land hvor du får kjøpt uregistrerte kontantkort-abbonementer kan du bare få dem til å skaffe det til deg.
Hvis ikke tror jeg ikke det er noe stort problem å finne denslags på nettet.

Hvis ikke funker det nok med falsk Skype-konto på en netbook med falsk MAC-adresse på et åpent nettverk på f.eks. en nett-cafe, og med Ukash-kort. Du får ikke kjøpt det i Norge, men vet de har det i bl.a. England.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hva om man kjøper eller tar i bruk en gammel mobil, kjøper et kontantkort, registrerer ekte navn og personnr. Vil da mobnr bli søkbart i gulesider, 1881 osv med mitt fulle navn og adresse?
Sitat av Riverton Vis innlegg
Hallo

Hvor mye koster det å få tak i en ny telefon som ikke trenger å registreres, og som brukes med kontantkort?

Altså en telefon som ikke kan spores, annen en med basestasjon osv...

Takker for Seriøse svar

Selvfølgelig: Hvor kan jeg få tak i en sånn...
Vis hele sitatet...
få deg jobb i elektronikk butikk og fix det lett:P
Sist endret av random40348; 18. mai 2010 kl. 12:43.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Problemet oppstår vel i det øyeblikket politiet eller andre er interessert i å få tak i han som eier telefonnummeret ditt - og når de begynner og kontakte personen på hans andre telefonnummer.
Jeg kjøpte mobil fra kina med dual imei+at jeg kan skifte imei med et program når jeg kobler mobilen til PC.
Så kjøpte jeg Telia kontant fra svergie, der er du ikke registreringspliktig
Sitat av murloc Vis innlegg
Bare for og være helt klar på en ting. I en butikk SKAL de spørre om leg. når du oppretter et abonement eller kontantkort. Dette gjelder alle mobilbutikker. Om alle er like flinke til akkurat dette varierer nok litt. Men hvis eks. Telenor finner ut at butikken ikke sjekker leg. ligger de tynt an.
Vis hele sitatet...
Javel? Hva med f.eks på Narvesen, hvor du får startpakken i plastikk, og registrerer navn med SMS senere? Har kjøpt det og ble ikke spurt om leg.
jeg flytta netopp til irland og nor jeg skaffa meg irsk tlf med kontant kort bare betalte jeg en sum var ikke spurt om noen ting anet en om hvilken tlf jeg ville ha.. og i hvilken farge
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Øh... Man må registrere alle abonnement med navn og personnummer. Nå er det ingenting som tilsier at du må bruke ditt eget, da, men registrere må du uansett.

Husk å bytte IMEI på telefonen hver gang du bytter SIM, evt. bytt telefonen også.
Vis hele sitatet...
hvordan bytter man IMEI nr og hva er dette godt for?
Sitat av fetter Vis innlegg
Javel? Hva med f.eks på Narvesen, hvor du får startpakken i plastikk, og registrerer navn med SMS senere? Har kjøpt det og ble ikke spurt om leg.
Vis hele sitatet...
Han skrev alle "telefonbutikker", og jeg antar at dette gjelder telekiosken, elkjøp osv. Men du måtte jo uansett identifisere deg via SMS, og da har du jo sånn sett "oppgitt legg".