Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 9035
Life it seems, will fade away
Drifting further every day
Getting lost within myself
Nothing matters no one else
I have lost the will to live
Simply nothing more to give
There is nothing more for me
Need the end to set me free

Things are not what they used to be
Missing one inside of me
Deathly lost, this can't be real
Cannot stand this hell I feel
Emptiness is filing me
To the point of agony
Growing darkness taking dawn
I was me, but now He's gone

No one but me can save myself, but it's too late
Now I can't think, think why I should even try
Yesterday seems as though it never existed
Death Greets me warm, now I will just say good-bye


Yes, Fade to Black er den beste sangen å høre på i triste stunder.
Sitat av torsken Vis innlegg
Eller så er Dont Worry - Bob Marley ALLTID veldig deilig og oppløftende, selv om jeg får et litt mer "gi faen" attitude av den da
Vis hele sitatet...
Bob Marley har INGEN låt som heter verken "Don't Worry", Eller "Don't Worry, Be Happy". Det er Bobby Mcferrin som har den låta. Bob Marley har Three Little Birds, men den går sånn her: "Don't worry about a thing, 'Cause every little thing gonna be all right."

Bob Marley -- Three Little Birds
Bobby Mcferrin - Don't Worry, Be Happy

Dont Worry Be Happy ble utgitt i 1988. Bob Marley døde 1981 ! Hvorfor blander ALLE de to sangene? Nesten alle tror Bob Marley har den låta, og det høres jo ikke litt ut som Bob Marley engang... Og bare for og ha sakt det så elsker jeg begge låtene!

Hør denne fra Bobby McFerrin også. Hehe, dødsbra

Sitat av thomasf Vis innlegg
Men jeg har aldri skjønt hvordan musikk kan påvirke humøret til noen. Jeg hører på musikk som får meg til å slappe av, that's it.
Vis hele sitatet...
Jeg hører aldri på hva som kanskje kalles "deppemusikk", eller sånne triste greier. Men jeg føler absolutt at musikk gjør noe med humøret. Hvis man er forbanna pga noe som har skjedd, eller kanskje trist, så hjelper det ihvertfall for meg og høre på noe god musikk som jeg liker. Da kommer fort smilet tilbake

Må legge til en ting til: Du er på fest, eller koselige omstendigheter med venner, og favorittlåta di kommer på anlegget. Gjør det noe med humøret ditt?
Sist endret av Quetzalcoatl; 16. desember 2008 kl. 10:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Waffel Vis innlegg
Converge - Jane Doe er den ultimate samlivsbrudd-plata.
Vis hele sitatet...
Denne er jeg nødt til å backe opp. Det er i tillegg en av mine favoritt "soveplater". Utrolig behagelig støy. Skiva som kom etter, You Fail Me, anbefales også.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Da jeg hadde et par meget triste dager tidligere i høst kom Endless Dream av Yes på, helt tilfeldig. Det var helt utrolig hvor mye denne låta (eller suite eller hva du vil kalle det) hjalp. Jeg fikk virkelig tatt innover meg hva jeg egentlig følte og det virket som underbevisstheten min ikke lenger ble bundet av hvordan jeg har lært meg at man skal oppføre seg i dagliglivet (det vil ikke si at jeg ble drittsekk og ikke oppførte meg, men at jeg lot følelsene styre humøret mitt den tiden det trengtes).

Ellers er jeg ikke "trist" så veldig ofte, men hvis jeg er litt sliten i hodet eller bare litt motløs føler jeg at det å ligge på sofaen med noe "snill" musikk hjelper veldig godt. Med snill musikk mener meg musikk som helt tydelig har et fredelig og koslig preg over seg, selv om det ofte kan begynne å bevege seg over i metall.

Mulig dette er nevnt før, men jeg tror det lureste er å rett og slett høre på musikk man er veldig glad i. Det finnes ikke èn spesiell sjanger som kan roe ned hvem som helst, og som jeg har sett i tråden tidligere er det ikke alle som liker å bruke musikk for å roe seg ned.
Til Puffman.
"Dont worry, be happy" kunne teknisk sett ha vært en Bob MArley låt. Buffalo Soldier ble gitt ut etter BMs død, i albummet ledgend, om jeg ikke husker feil. Enig i at det ikke høres ut som BM. For det første er det ingen instrumenter, noe det er i alle BM sangene. Og stemmen er helt anderledes. PLager meg sinnsykt at folk ikke skjønner det. Blir alltid sur når jeg ser Ipoder hvor "dont worry, be happy" står som en BM sang. Hvis du hører på reggae, som du antagelig gjør, vil jeg anbefale et band som heter Black Uhuru, hvis du ikke hører på det. Og Linton Kwesi Johnson.
Sist endret av Elements; 20. desember 2008 kl. 23:35.