Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1009
Har nettopp fått en EliteGroup G556E laptop, men jeg har oppdaget at i høyre og venstre hjørne er det noen pixler som har fargene lilla, turkis og hvit.. en 5 stykker tilsammen. Er dette en permanent skade eller kan det ordnes "med tid"? Ble veldig bekymret nå.. har ventet lenge, og så må jeg kanskje levere inn igjen hele driten med en gang.. vræl.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Oftest blir dette bedre med litt bruk. Plasma og LCD-tver har ofte rundt 12timers brukstid før dette slår inn. Hvis ikke kan du prøve å massere dem levende igjen.

1. Slå av skjermen
2. Finn frem en bomullsdott, linsklut e.l.
3. Masser området forsiktig i sirkulære bevegelser, 30 sek bør holde
4. Ikke bruk rå makt, men press forsiktig med tommel eller en finger
5. Slå på skjermen og se om den er borte
Sist endret av Cadex; 12. oktober 2004 kl. 19:51.
Døde er døde. Kan masseres som devine sier.

Over 3 er ofte garanti og 5 er vel nesten alltid garanti.
Jeg har også noen døde pixler men du legger ikke merke til det etterhvert. Ellers hvis det er noe du lurer på så kan du se siggen min
inhabil
Matthiesen's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Devine
Oftest blir dette bedre med litt bruk. Plasma og LCD-tver har ofte rundt 12timers brukstid før dette slår inn. Hvis ikke kan du prøve å massere dem levende igjen.
Vis hele sitatet...
Massere svineriet gikk ikke.. Hva er dette med tid egentlig? Bare må "varmes opp"/"skubbes i gang" ? Høres merkelig ut.. Men jeg venter tolmodig jeg.. Har kontaktet nettbutikken, og sagt i fra om at det er døde pixler.

Noen som har erfaringer med hvor lang tid det tar å levere tilbake en laptop og få en ny tilbake?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Brukstid har med varme å gjøre. Ihvertfall i plasmaTV-er er det slik at pixlene begynner å fungere når de blir varme. Vet det skal ligge en guide om døde pixler på hardware.no en plass. Les den for mer informasjon.

Som Tipex sa, det er visse antall din produsent opererer med før man får ny. Noen produsenter har hele 10 døde pixler som grense før man får ny.
inhabil
Matthiesen's Avatar
Trådstarter
Hva er forresten vanlig å få på en bærbar pc i 3dMark03 ?
Jeg har en følelse av at 2742 3dMarks er elendig..

Det er et ATI 9700Pro kort i denne..
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
du har pm.. btw, hvilken 3dmark kjører du?? Vet at i -01 har folk fått rundt 10k med riktige omega eller catalyst drivere... Ta ett rask søk på forumet på barbara.no så finner du fort ut hva jeg mener..
-totto