Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 513
Hei

Ville vært fantastisk om noen hadde erfaring med løsning av dette problemet.

I det siste har jeg under spilling opplevd å få "Blue/Green/Orange/black" skjerm, og disse fargene har som regel hvite rette linjer som går nedover skjermen. Dette kan da altså skje til alle tider, men bare ved MMO spilling (rift, swtor beta), men også mer single player fokusert (witcher 2, dead island etc). Når dette skjer kan jeg høre lydene i bakgrunnen, men hele pcen låser seg.

I7 windows 7
8 gb ram
Bruker SSD corsair til spill
ATI hd radeon 6950

Det jeg har en følelse av er at det muligens kan skyldes mine skjermdrivere, at disse kanskje ble installert feil? Jeg har ikke hatt slike problemer for 3 4 måneder siden, og ati kommer med månedlige driver oppdateringer. Det har også skjedd en gang at jeg har fått lignende skjermfarge-problem, men at bildet bare ble uklart med flere rektangelaktige bokser, for så bli normalt igjen. Da fikk jeg en popup som sa "skjermdriveren sluttet å svare og er blitt gjennomrettet".

Er litt noob på dette så derfor spør jeg, hvordan bør jeg gå frem? Skal jeg laste ned nyeste drivere og reinstallere de, eller bør jeg avvinstalere all ati programvare på skjermkort, sette inn cden igjen og laste ned/installere alt på nytt? Evt andre forslag?


Takk
Sist endret av arnber; 10. oktober 2011 kl. 16:22.