Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 803
Hei

Jeg skulle installere wine igår og lastet ned mange forskjellige versjoner, men først lastet jeg ned den ene nyeste og den var installasjonesfilene ..mhm...ikke helt gode på...blandt annet kommandoen: ./configure virket ikke og kommandoen som skal starte installasjonen: ./tools/wineinstall ...fungerte, men den bruker jo ./configure til å installere, så da er jeg jo like langt...jeg har prøvd andre versjoner også, men ingen installasjonensfiler eller ./configure filer fungerer... dette er ganske kjipt dah...

hva gjør jeg nå da? hvis jeg vil starte windows programmer i linux...
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Prøv winex, mener å ha sett noen som hadde det her på forumet. Søk etter winex ellerno slikt, skal funke fett det
Kopiér inn feilmeldingen, så er det kanskje mulig å få hjelp.
Trådstarter
vel, nå har jeg installert winex og fått den til å fungere da.. og jeg har installert simcity 3000 og det gikk helt fint ..hele installasjonen... og når jeg kjørte det kom maxis logoen opp...men mer sjedde ikke...den fortsetter ikke til spillet den bare quiter uten noen meldinger...og uten noe error... hva er galt ?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Lett. Først snur du maskinen så den peker mot Hawaii. Så kutter du opp kabelen til keyboardet ditt med kanten på en cd-plate, etterfulgt av rapid syltetøysmøring av monitoren før man beføler minnebrikkene med en fleece-genser. Funker alltid hos meg når jeg får den feilmeldingen.

Btw, hvilken feilmelding?
Trådstarter
jeg sa jo at jeg IKKE fikk noen feilmelding ! den bare starter spillet slik at maxis logoen kommer opp og så starter den ikke spillet.. logoen kommer bare og når den har vært så skjer det ikke noe mer..
sjekk om det står noe på www.transgaming.com -> forums der..
original reprint
xaff's Avatar
Altså, winex:

wineX is a crappy attempt by a company called Transgaming to emulate Windows AND DirectX on Linux... It sucks pretty bad, yet some people swear by it.

Sure, it can run a couple games playably, but not nearly as many as everyone says it can. And the games that it does run are not games I want.

I tried 70 of my Windows games on WineX, and I made a spreadsheet detailing my results. You can view it here: http://aslan.no-ip.com/~dana/WineXGames.html

Keep in mind that this was when I believed in WineX and wasn't against it.

Now, as you see from my avatar, I boycott it.

Here are some reasons: http://timedoctor.org/boycott_winex.php

And the biggest sign of stupidity I saw from Transgaming was this: http://lists.debian.org/debian-devel.../msg02823.html

If you don't wanna read that, it's okay, I'll summarize it here:
- Debian was going to package the freely downloadable version of WineX (CVS) and distribute it
- the WineX license permitted this, so everything was a go.
- Transgaming found out, and flipped.
- Transgaming threatened to change the license to prohibit distribution if Debian went ahead with it.

That's very childish and stupid.

On top of that, Transgaming has released "ports" of games called Kohan and The Sims. None of the games are actually ported, but they come packaged with a specially tweaked version of WineX. If you find the game executable and examine it with the program "file" it shows you that it is a 32-bit Windows executable, not an ELF Linux binary. That is NOT porting. And the performance of Kohan Immortal Sovereigns SUCKS compared to the Loki NATIVE port of Kohan Immortal Sovereigns.

And now what Transgaming is doing is they've taken all the Linux users' money, and they're "porting" a PS2 game called Spyhunter to Mac and Windows. Does this make sense to you? So what do Linux users get out of that? Oh, they get to buy the Windows version of a game from a supposed Linux company, and they can try running it in WineX... That's great.

I hope you now better understand what WineX is and why some people like myself, boycott it.

Have a great day!

~DOlson @ mandrakeusers.org

Vis hele sitatet...
Crossover office er en veldig fin ting.