Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1174
Klarer du denne har du et håndfast bevis på at du er glup!

Hus nr 1, 2 og 3 skal ha strøm, tele og data. DVS alle hus skal ha en strek fra hver kilde, 3 strek totalt til hvert hus. Linjene kan ikke krysse hverandre (og ja; DET er den tricky biten).

Løs denne og last opp!
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Den er umulig. En eller annen matematiker som kom på den der for lenge siden. Ikke akkurat med strøm og slikt, men samme prinsippet.
Ifølge diskret matematikk er problemet umulig. Ikke spør etter beviser, jeg gidder ikke å lete i boka nå og uansett ville de fleste på dette forumet ikke skjønne hva jeg snakket om
Slemt å legge ut umulige "gåter"
Opprinnelig postet av heinz
Ifølge diskret matematikk er problemet umulig. Ikke spør etter beviser, jeg gidder ikke å lete i boka nå og uansett ville de fleste på dette forumet ikke skjønne hva jeg snakket om
Vis hele sitatet...
http://members.cox.net/mathmistakes/discrete1.htm
bra link du har der
kan man tegne i 3 dimensjoner? :P
Mitt forenklede bevis uten forklaring:
http://home.no.net/deadraze/bevis.JPG
må strekene være rette? Hvis det er det jo ikke mulig. Det kan man jo se med et blindt øye nesten...

(hvordan legger man til bilder når man svarer på en tråd? hmm..kan bare gjøre det når jeg starter en tråd.)
Sist endret av GeirBauer; 17. september 2003 kl. 21:39.
Opprinnelig postet av heinz
Ifølge diskret matematikk er problemet umulig.
Vis hele sitatet...
Velvel, fikk oppgaven på jobb i dag og har hatt mine små grå i høyaktivitet siden egentlig men har egentlig konkludert at oppgaven er HELT JÆVLA UMULI, noe da også andre tydelivis er.

Men nå har jeg faktisk tegnet husene på en smultring (ifølge beviset, takk Argus) og om ikke dette kvalifiserer til to hallitere og en dram i helga (som veddemålet gikk ut på) så vet ikke jeg.
Sist endret av XpeZguArd; 17. september 2003 kl. 22:54.
Ingen som krysser hverandre her vel?
(man bare monterer en koblingsboks/deler i hvert av husa...)

http://www.ninja5000.com/luring.jpg

Den er umulig. En jeg kjenner som hadde den når han gikk på elektro. Es ist nicht possible :P niemand kann es forløsen!
Teit, nå kastet jeg bort masse av min dyrebare tid på å prøve å løse dette, bare for å finne ut at jeg måtte tegne det på en jævla smultring. Og nå kaster jeg bort enda mer tid på å skrive hvor mye tid jeg kaster bort og hvor teit jeg syntes det var.
de hadde ikke deler i den tida...kun ledninger som de strakk :P

Tegne det på en smultring?? har jeg gått glipp av noe her eller?
Til og med vis du legger inn en hub fra "data" er det umulig
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Tegne det på en smultring?? har jeg gått glipp av noe her eller?
Vis hele sitatet...
Jepp.. kikk litt opp i treaden så finner du en link. Og til ninja5000: som elektriker kan jeg konstatere at skjemaet dit er fullstendig blablablablablabla, og i tillegg blablablablabla. Dermed kan vi slå fast at det ER HELT MORKNULLENDE UMULIG.