Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 911
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Webserveren min, photocritic, har vært nede i mer enn 21 timer de siste 24 timene. Som man kanskje forstår gjør det at jeg har lyst til å kjølhale de jævla slynglene som hoster siden.

Problemet er at websiden deres også er nede, så jeg får ikke sett hva grunnen til problemet er.

For et noe så inni katta mongo system!

(interessant så fungerer et annet domene de hoster for meg)

Hmm.
Alt funker for meg... Samtlige sider.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Gjør det? Hmmmmm. Det var da særdeles merksnodig.

I så fall tror jeg utenlandslinjene deres er på trynet, for jeg kommer ikke inn på dem (er i england) og det er mange andre som har problemer.

HJ
Funker smooth her? ISP'en din har ikke DNS-problemer da?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Nei, tru'kke det, egentlig. Selv når jeg taster inn IP'n direkte (217.77.34.223, n'est-ce pas?) så funker det dårlig.
Hvis du har vanlig domenehosting (og ikke serverhousing) hos Webdeal, så kjører dem mange domener på samme maskin/IP, så du kan kun lese den ved å åpne gjennom domenenavnet (eller fikse HTTP-header).

Har selv ikke hatt noen problemer med webdeal, nå eller før, men så vet jeg ikke hvordan det er fra utlandet.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Har aldri hatt problemer selv, men det har vært mye outages i det siste, som sagt.

This is a message from the SEVENtwentyfour PageChecking service.

There still appears to be a problem.

Ping Error: We can't get a reply when we Ping your Web server. The server may be down, or there may be a communication outage. The route information below should indicate the location of the problem.

Details:
URL: http://www.photocritic.org
Last checked: Aug 21 2003 3:17PM (EDT)

DNS Test: (Enabled)
IP Address: 217.77.34.223
DNS Servers Used: 207.181.101.4, 142.77.2.36
DNS Status: DNS is OK

Ping Test: (Enabled)
Ping Status: No response to Ping.
Trace of Route: "Request timed out" reported by router pos11-0-2488M.cr1.CPH1.gblx.net [67.17.93.78]
Fault Start: Aug 20 2003 9:00AM (EDT)
Fault Duration: 1 day, 6 hours, 18 minutes and continuing
Vis hele sitatet...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
sharq: en rask traceroute vil vel avsløre hvor problemene dukker opp

('tracert 217.77.34.223' i commandprompt)
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Fikk svar fra drift nå:

Hei!

Pga DDoS angrepene på nettet måtte vi kutte utenlandslinjene for å få stabilister nettet. Disse skal nå være åpnet igjen.

Mvh
Supportavdelingen
www.webdeal.no
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt om det er bra eller dårlige nyheter, men jeg synes uansett at det var særdeles kjipt å være uten tilgang til mine egne servere i over et døgn. Hmm.
DDoS kan man ikke gjøre mye med er jeg redd. De gjorde det eneste mulige.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Det er ulempen ved å hoste et Liverpool Football Club forum, tenker jeg. Ikke utenkelig at vrakhoder som ikke liker LFC har lyst til å ta ned serveren min. Grr.

... og jeg som ikke engang liker fotball ...

*sukk*