Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1357
Det har seg slik at min 2,5 år gamle iBook G4 har en skjerm som enkelte ganger viser merkelig rosa-farge blandet i det vanlige bildet, og slik som nå viser den kun en farge. Jeg har åpnet skjermen og sett etter brudd eller ødelagte kabler, men fant ikke annet enn løse skruer som jeg fikk festet igjen. Skjermen veksler nå mellom å være helt svart og å være helt blå, samtidig som den kommer med noen ganske merkelige freselyder en sjelden gang.

Det står nå mellom å prøve å reparere denne noe godt slitte iBooken mot å kjøpe en ny MacBook. Dette blir hovedsaklig skolemaskin til bruk ved mine studier ved NTNU, men også til annen bruk. Bruker en iMac G5 som stasjonær maskin hjemme.

Hva synes dere, er det verdt å levere inn en iBook på denne alderen og kanskje få reparert den, eller burde jeg gå for en ny MacBook? Det kan nevnes at batteri også bør skiftes ut på min gamle iBook. Veldig vanskelig valg dette - dessuten hvordan er det med oppdatering av MacBook-revisjonen i nærmeste fremtid, evt. hvor mye moro vil jeg gå glipp av dersom jeg kjøper en nå? Noen som vet noe om hvor lenge det er til oppdateringer kommer, evt. om de er verdt å vente lenge på om man helst trenger en ny maskin i øyeblikket? Er det bare noe raskere CPU kan det egentlig være det samme.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Uhh, nei, kjøp ny. En to og et halvt år gammel laptop er moden for utskifting.

Er snakk om at Apple i nær fremtid skal oppdatere til Core 2 duo prosessor, fremfor core duo, men jeg vet ikke om dette (hvis tilfelle) gjelder for MacBook eller bare MacBook Pro.
Kjøp ny og gi den gamle til meg, trenger en del fra den til min Men seriøst, kjøp ny. Nye deler til din blir nok for dyrt, hvertfall hvis noen skal gjøre det for deg. www.ifixit.com har vel delene du trenger, men da må du jo først lokalisere hva som er ødelagt. Men vil tippe det er skjermkabel eller skjermkortet.

Men som du sier, det er dumt å kjøpe ny nå, om det kommer ny snart. Selv ville jeg ha ventet litt for å se om de kom med noe nytt, men da blir du en stund uten laptop.
Sitat av Tias
Uhh, nei, kjøp ny. En to og et halvt år gammel laptop er moden for utskifting.

Er snakk om at Apple i nær fremtid skal oppdatere til Core 2 duo prosessor, fremfor core duo, men jeg vet ikke om dette (hvis tilfelle) gjelder for MacBook eller bare MacBook Pro.
Vis hele sitatet...
Kjøp ny, eller vent for evig tid til Apple sin neste neste neste product announcement.


Kan fremdeles bruke iBooken med ekstern skjerm.
Hørte jeg noen si media desktop?
Sitat av maedhros
Kjøp ny, eller vent for evig tid til Apple sin neste neste neste product announcement.


Kan fremdeles bruke iBooken med ekstern skjerm.
Hørte jeg noen si media desktop?
Vis hele sitatet...
Litt vanskelig siden ibooken skal brukes på ntnu Han har, som det står i første post, en iMac hjemme, så det er ikke noe problem.
Sitat av LaStrada
Litt vanskelig siden ibooken skal brukes på ntnu Han har, som det står i første post, en iMac hjemme, så det er ikke noe problem.
Vis hele sitatet...
Sitat av maedhros
Kjøp ny (...)

(...)Media desktop(...)
Vis hele sitatet...
123456789012tjuetegn