Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 5007
Siden det har seg slik at jeg er 16, lurer jeg på hvordan reglene fungerer med kjøp av snus. Er det 16 i taxfreen på en av veiene Norge-Danmark eller Danmark-Norge?
Nei, er 18 års alders grense begge veier..
shakin's Avatar
Trådstarter
Er de veldig strenge på det? Altså er det mulig at jeg får kjøpt uten bli bedt om å vise legitimason?
Ja, de pleier være veldig strenge.. Men du kan jo være veldig heldig også..
shakin's Avatar
Trådstarter
Håper på det beste! For slik som jeg har forstått så har Danmark helt sluttet med salg av snus nå?
Du kan jo å spørre en lit eldre herre mann som er fin i formen om han ikke kan kjøpe og Det brukte jeg gjøre når jeg var der
shakin's Avatar
Trådstarter
Sitat av R|Lum
Du kan jo å spørre en lit eldre herre mann som er fin i formen om han ikke kan kjøpe og Det brukte jeg gjøre når jeg var der
Vis hele sitatet...
Hehe joda, men har det som et lite prinsipp og ikke spørre voksne uten om dem jeg kjenner veldig ofte som er i 20 årsalderen. Føler du synker ganske lavt når du spør en 40 åring om han kan kjøpe snus til deg.
joda sant det. det er ganske " low " å spøre folk som ikke er bekjente, men må du så må du og er du heldig så er han du spør forståelsesfull og har vært på det samme stadie selv
Sist endret av lollern; 31. mai 2007 kl. 13:28.
Når fotballlaget vårt reiste til Danmark med ferge så fikk vi kjøpe snus der. Var 16 år da og de sjekket ikke noe legitimasjon.
shakin's Avatar
Trådstarter
Sounds good to me!

Men selges det fortsatt snus i Danmark eller er det fjernet helt fra hyllene?
De solgte snus i Danmark da jeg var der i fjor ihvertfall. Men ikke så lett å få tak i, flere steder visste de ikke hva vi ville ha. Fikk tak i det i Skagen.
shakin's Avatar
Trådstarter
Ok, men jeg skal bare på gjennomreise. Målet er å nå Nederland
De selger snus i danmark men har veldig lite utvalg vanligvis ettan og general bake men de har masse god pipe-tobak.

På danskebåten lønner det seg å fiske(altså stå rundt snus kjøla til det kommer noen som skal kjøpe også spørre dem pent og vis de spørr om en grunn si at det er for å ikke bruke alle pengerne på snus i norge).
Fikk kjøpt snus på danskebåten i fjor - da jeg var 16 år gammel. Var ikke noe problem, det. Tror det skal gå fint Har ikke inntrykk av at Danmarksbåten er streng på sånt.
Tror du skal greie det fint, hvis ikke kan du kjøpe på evt bensinstasjoner i byen du ankommer. Prisene pleier ofte å være litt stive der, og dem selger kun løs.

God tur.
shakin's Avatar
Trådstarter
Løs som er tingen da Porsjon er bare greit på skolen.
Men dere som sier dere er/var 16 da dere kjøpte snus på båten, er dere dem med mye sjeggvekst osv? For på den fronten sliter jeg. Klarer kanskje å vokse frem en liten stusselig bart (A)
Det er kanskje en fordel å se eldre ut om du skal kjøpe snus ja. Danskebåte husker jeg var veldig streng mot oss da vi skulle ned til Dana cupen i fjor, men vi hadde fake leg. Så det gikk bra
Du lar det vokse litt bart og med maskara på barten ser det ut som du har en skikkelig bart så det er ikke noe problem
shakin's Avatar
Trådstarter
Takker for alle tips. Nå er det bare en ting jeg tenker litt på... Hva om de spør etter legitimasjon og jeg ikke har noe å vise dem. Hva skjer? Må jeg bare legge fra meg snusen og gå, eller er det andre rutiner på taxfree på båt?
shakin's Avatar
Trådstarter
Reiser i morgen og trenger svar. Bumper jeg. *BUMP*
Danmark er vel et EU-land og snus er forbudt i alle EU-land bortsett fra Sverige. Så jeg vil tro at du ikke får kjøpt i Danmark. Men er du gammel nok så får du kjøpt kvoten din på båten. Den ligger vel på 250g tobakk.
Viss du blir spurd om ID så seier du berre at du har gløymd den i lugaren elns. Så blir det opp til ho i kassen til å avgjere om du skal få kjøpe eller ikkje. Om det ikkje går, så får du berre nokon andre til å kjøpe for deg. Ganske enkelt ;-)
Det siste du spør om er nesten litt morsomt. De gjør absolutt ingenting med deg hvis de spør om leg og du ikke har det. Det eneste negative er at det kiler litt når de har batongen så langt opp i endetarmen at den treffer ganen.
du kan jo bare leite veldig etter legg og bare si at du må ha mista den også kan du spille uskyldig hehe kanskje du har flaks
Er det mulig å få kjøpt Red Bull på Danskeferga?
Hvorfor i all verden går alle rundt og sier at man ikke får kjøpt snus i danmark? I danmark har de snus på stort sett hver eneste bensinstasjon.

Min erfaring er at de ikke er særlig strenge i tax-freen på båten. Da vi var 18 kjøpte vi sprit uten problemer.. en venn av meg (som ikke ser særlig gammel ut) kjøpte en liter med Jack Daniels uten problem. Det er ikke hva jeg kaller strengt. Men det har jo alt å si hvem som sitter i kassa akkurat når du er der.
Men veteeff. Snus er da på dopinglista, og er regnet som ulovelig i Danmark? Det er bare Norge og Sverige som selger snus

Eller.. Jeg så jo folk som solgte general i Thailand, men det var importert sammen med bergansjakker osv...
I danmark har de snus på stort sett hver eneste bensinstasjon.

Skal jeg si det flere ganger?!

De har helt ok utvalg tilogmed. General, ettan, grovsnus, røda osv.
Vis førerkortet til moped, letsykkel eller traktor. De fleste damene i butikker er så dumme at de ikke skjønner at han kan være 16 år.
Snus er er bare i Sverige og Norge nå. var i dannmark og spurte etter snus, de ga meg duracell batterier
shakin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ad1
Snus er er bare i Sverige og Norge nå. var i dannmark og spurte etter snus, de ga meg duracell batterier
Vis hele sitatet...
Haha! Provde jeg ogsaa, endte opp med en pakke sigaretter iom. at jeg spesifiserte at det var noe med nikotin jeg skulle ha.

Men naa sitter jeg i Nederland med to bokser General og proover og rasjonere best mulig. Skal vare til soondag:P Men faar vell proove a kjoope paa veien tilbake til norge
shakin's Avatar
Trådstarter
Da vil jeg bare tilføye at jeg har kommet hjem og at jeg klarte å kjøpe snus på danskebåten, men ble spurt om legitimasjon og boarding kort. Klarte å snakke meg vekk fra å vise boardingkort og brukte en annens bevis som mitt eget. De har blitt MEGET strenge!
Sist endret av shakin; 10. juni 2007 kl. 22:09.
de selger ikke snus i selve dannmark lovlig. hvorfor skal man kunne kjøpe snus når man er 16?
shakin's Avatar
Trådstarter
16 årsaldersgrense på snus i Danmark
Men nå selger dem det jo ikke lenger ;(