Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilken festival skal du på?
Quartfestivalen 15 20,83%
Hovefestivalen 16 22,22%
Ingen/andre festivaler 30 41,67%
Har ikke bestemt meg enda 11 15,28%
Stemmegivere: 72. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  17 1225
Vi som bor i Agder-fylkene er daglig vitne til krigen mellom Hovefestivalen og Quartfestivalen. (Til dere som ikke kan historien: Kort fortalt gikk Toffen fra Quart og startet opp Hove.) Til nå har Hove vært i media med flere store navn som kommer til festivalen. Quartfestivalen derimot har ikke de helt store navnene å skryte av, enda.

Quart sier de er lei av krigen mellom de og Hove, og at Quarten vil presentere navnene i media i den rekkefølgen de skal spille. "Eksperter" hevder at Quart enten ikke har noen store navn å presentere eller så har de vanvittig god selvtillitt.
Personlig mener jeg at Hoves taktikk er mye bedre en Quart sin når det gjelder å presentere band i media.

Dette året vil ha alt å si for fremtiden til Quartfestivalen. Vil de klare å holde like høyt nivå uten Toffen, eller vil Hove ta over? Eller dropper Quart en stor bombe snart? Jeg håper det stemmer at de bare har stor selvtillitt, men tvilen blir større og større med tiden.

Jeg er patriot på det feltet, så for min del er det uaktuelt å kjøpe billett til Hovefestilvalen, uansett om Céline Dion skulle komme! Hvis du måtte velge, Quart eller Hove?
Jeg skal gå på den festivalen som har minst en av mine favorittartister - så kvalitet eller størrelsen på festivalen spiller ingen rolle.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg har aldri vært noe fan av Quarten, derfor håper jeg at Hovefestivalen blir bedre. Det er i allefall lagt bedre tilrette for jævlig stor konsert ute på Tromøya. Problemet er vel heller om brua tåler presset

Så jeg håper dette blir starten på en god festival! Nå har ikke jeg fått med meg så mye av media krigen siden jeg ikke bor hjemme lengere, men holder en knapp på Hove
Sist endret av sptz; 27. januar 2007 kl. 20:01.
Jeg har vært i Kristiansand under Quarten to år på rad nå. Men bare siste gangen hadde jeg festivalpass, noe jeg angrer på. Jeg fikk ingen festivalfølese i det hele tatt. Endte opp med å se de mest populære artistene, men ellers dra på byen hver kveld. Håper Hove festivalen kan gjøre bedre.
Har aldri vært på Quarten, men skal helt sikkert på Hovefestivalen! Tross alt bor jeg jo i Arendal
Musikkmessig liker jeg mye av musikken Hove har å presentere så det er jo bare et pluss. Vil nok kjøpe meg et festivalpass og enten bo der ute, eller pendle fram og tilbake med båt. Uansett skal jeg storkose meg!

Hva med å arrangere et lite nFF-treff der? Bare hilse på folk, drikke et par pils og snakke nerdete til hverandre

Edit: Er quart.no riktig adresse til Quartfestivalen? Ifølge google er det det ja. Huff den ser jo helt jævlig ut! De skulle heller beholdt '06-designet(som de akkurat bytta ut).
Jeg tror Quarten går nedenom og hjem i år..
Sist endret av hedningen; 27. januar 2007 kl. 20:20.
Jeg falt pladask for kristiansand og quart for to år siden.Men konsertene må gå forran.Men tror det blir Roskilde i år
Eg har jobba på Quart-festivalen to år på rad no. Og er sjølv ein quart-person, som ikkje eigentleg kunne tenkt meg noko hovefestival for quarten noko tid. (synast det forresten var litt kjipt at sist eg snakka med toffen, så sa han at i år skulle mötorhead koma på Quarten, så slutta han for quart..)
Men, i år vert det Roskilde festival. Det er faktisk billigare å reisa der enn det er å reise til quarten og slikt (overall med øl og slikt).
Ellers skal eg på to fantastiske festivalar, Størjevik-festivalen på Stord og Lost-Weekend rett utanfor Bergen.
Får bo i leiligheten til en tante av en kompis av meg, som er bortreist hele uka som vanlig. Den ligger midt i Kristiansand, så det blir Quart på meg.
Begge festivalene utgår. I år er det Kvinesdal Rockfestival som gjelder! Til nå har de booket DAD, The cumshots, TNT og Skambankt. Blir helt rått. Rock on!
Bra med alternativer i pollen, må jeg si Du får det jo til å virke som om det er Quart, Hove eller bare en annen drittfestival som finnes. For min del blir det Storås og forhåpentligvis öya. Storås pleier å ha en del mindre band som er virkelig gode, og de tre-fire dagene der gir meg mer enn nok av camplivet, så da blir öya veldig passende. Forhåpentligvis får de dratt inn noe skikkelig kult, ..And You Will Know Us by the Trail of Dead, Interpol, Flaming Lips eller noe annet fett -- så langt ser ikke öya07-programmet så veldig kult ut.
Ministry of Love
sptz's Avatar
mongeland nå tror jeg du misforsto poenget med tråden. Quarten har vært den største musikk festivalen i Norge siden starten av nittitallet eller der omkring, i år så er Quarten direkte utfordret av Hovefestivalen med blant annet deres gamle festivalsjef. Det som er intressant er om Quarten overlever et slikt tap kombinert med en ny kraftig utforder. Ikke å finne ut hvilke av sommerens 30billioner festivaler som er mest populær blant en gennomsnitts nff'er.

Jeg håper som sagt quarten får banesår og dør, om det er det som må til for å få en ordentlig festival. (samtidig så ligger Hove ganske mye nærmere "hjem" en quarten, så jeg er innhabil)
Lost Weekend - http://www.lost-weekend.net/

Beste festivalen!
Stemmer Spetz Bortsett fra det med at Quarten må dø selvsagt. I følge quartledelsen kan vi glede oss til onsdagens slipp. Det bør være noen bra navn!
Aldri vært noe fan av Quart, jeg.
Slottsfjellet og de litt mindre festivalene i Vestfold pleier alltid ha mye bra, der vanker jeg fast hver sommer.
Men må si jeg heier på Hove foran Quart ass.
Hehe har sett på midlertidig program for begge festivalene nå, var litt moro..
Mens Hove har med Slayer og Mastodon, kommer Quart med Egil Band og Hurra Torpedo
Hvis ikke Quarten klarer å komme med noe mer snart så satser jeg på Hove. Nå har Toffen og Hove klart å diske opp med chamillionare, og Toffen snakker om andre større artister og.
Øyafestivalen er norges beste. Til sommeren blir det enten rock werchter eller roskilde, + et par norske tenker jeg..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå har Quart sluppet Ghostface. Noe så fett! Timbuktu er også bekreftet. Forrige gang Timbuktu gjestet quarten i 2005 holdt han en forrykende konsert på plenen...
Jeg er lydteknikker på Quart så valget blir vel enkelt... Eller jeg har vel ikke noe valg mener jeg

Alle dere som velger bort quart fordi den er for "mainstream" og for lite "festival" vet ikke hva dere går glipp av. Jeg er enig i at quart ikke er som andre festivaler, men skal du ha en ukes fest sammen med drita ålreite folk og virkelig bra musikk er quart absolutt noe å anbefale.

Men. Jeg er enig i at dette åre blir avgjørende. Hvis quart plutselig kommer opp med en dårlig lineup vil nok folkene etter hvert se etter andre alternativer. Håper bare ikke de to festivalene utkonkurerer hverandre. Det hadde blitt for kjipt.

Syns ellers at det er litt synd at folk bare er ute etter store headlinere. De konsertene som for min del har vært de feteste har vært de mindre som har blitt arrangert på klubbene rundtomkring. Jeg nevner i fleng: Amp Fidler på Havanna i 2003 (?), Mylo, M.I.A og King Midas på Aladin 2005 og Leela James i Hallen 2006 og dette er bare de siste årene...