Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2357
må jeg ha 125 lappen for alt mellom 50 og 125?Kan jeg kjøre noe midt i mellom med billappen?
nei, med billappen får du Bil, Moped, Traktor og snøscooter. Mulig dem har endra reglene på akkurat det der tror jeg (jeg har traktorlappen, men har aldri rørt en traktor, therefore)

Anyways, Skal du kjøre noe høyere enn 50ccm, eller, det er vel no som produserer mere kw enn en 50ccm, må du kjøre opp for lettmotorsykkel.
Bilsertifikatet man får i dag gjelder vel for mopeder opp til 49cc. Så, du må nok ha lettmotorsykkelsertifikatet for å kjøre noe over 49cc.

EDIT:
cokeloop med traktorsertifikat slo meg.
Sist endret av Marjo; 11. april 2006 kl. 13:27.
de endret reglene nyttår i fjord.
http://www.vegvesen.no/forerkort/for..._forerkort.stm

Klasse B (personbil/varebil):
Nedre aldersgrense: 18 år
Normal gyldighetstid: til 100 års-dagen
Førerrett i klasse B gjelder for:
• motorvogn med tillatt totalvekt på maksimalt 3.500 kg og høyst 8 passasjerplasser, unntatt motorsykkel
• trekking av tilhenger med tillatt totalvekt på høyst 750 kg, eller
• trekking av tilhenger hvor tillatt totalvekt for trekkvogn og tilhenger etter vognkortene til sammen ikke er over 3.500 kg. Tilhengerens tillatte totalvekt må heller ikke overstige bilens egenvekt.
• tre- og firehjuls motorsykkel
• tilhenger til tre- og firehjuls motorsykkel over 125 cm 3. Motorsykkelen må være godkjent for å trekke tilhenger og tillatt tilhengervekt må stå i vognkortet. (Bare i Norge).
• beltebil eller beltemotorsykkel (snøscooter) eventuelt med tilhenger/ tilhengerslede (bare i Norge)
For kjøring i Norge gjelder også for norske førerkort og EØS-førerkort klasse B, utstedt før 1.1.2005:
• traktor, eventuelt med tilhenger
• motorredskap på høyst 7.500 kg tillatt totalvekt
• motorredskap over 7.500 kg tillatt totalvekt som er konstruert for maksimalt 50 km
Vis hele sitatet...
Sist endret av Psych|Com; 11. april 2006 kl. 13:34.
eg tok lappen for 2 veker sida. Eg har no lov til å kjøre Bil, moped og snøscooter. Men du må ha lett-lappen for å kjøre over 49cc ja.
Jeg har A1 (Lett mc), B (bil), M (mopped), S (Snøscooter/belte"bil")
har tatt Lett Mc og Bil lappen
traktor og snøscooter er nå borte fra bil lappen..
kan folk lese det jeg postet? alt står jo der...
snøscooter er lov enda med B lappen
Trådstarter
40 2
t a k k takk