Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2598
Det har seg sånn at en ukjent person sitter og laster ned torrents og filer via div. P2P program så å si 24/7 på det trådløse nettet i hybelen min. Dette gjør at nettet blir jævlig ustabilt og ubrukelig for gaming osv. Jeg er litt forbanna, så jeg tenke kanskje å gjøre nettet enda verre ved å bruke div metoder. Da får han smake sin egen medisin.

Hittil har jeg fucka opp nettet med å sette på en drøss med torrents, P2p-program og Usenet nedlastinger samtidig. Det tar da ca 5-10 sek å laste inn vg.no hehe. Jeg lurer på om det er noen sleipe metoder, triks eller lignende som kan gjøre nettet helt fulstendig ubrukelig, dvs. senke upload og download speed osv. Hadde jeg hatt passordet til den trådøse ruteren hadde jeg blokka Mac-adressa til alle unntatt meg selv Bare kom med forslag folkens! PS! bare seriøse svar!
Kjør en floodping mot hans IP. Eller flere
Det kommer til å tære kraftig på surfinga og nedlastningen. Jeg hadde det artig med en kompis på TG, som satt på MAC. Alt gikk så jævlig treigt til ham, helt til operativsystemet hans var smart og iverksatte diverse blokkeringer (Som f.eks. å senke antallet pakker som sendes)
Jeg satt dog på XP.
Sitat av darrinved Vis innlegg
Hadde jeg hatt passordet til den trådøse ruteren hadde jeg blokka Mac-adressa til alle unntatt meg selv
Vis hele sitatet...
Noen har vel dette passordet? Kan du nå routeren fysisk? Isåfall, resett routeren, sniff på nettverket, fang opp passordet.
Du kan jo stenge noen porter? Bruk aircrack og sniff deg frem til passordet, ettersom 'leacheren' laster ned hele tiden vil det gå relativt fort mtp trafikken. http://www.aircrack-ng.org/ Les deg opp litt og prøve det ut
Har du prøvet med standar passord og brukernavn på routeren da? Typ user/user, admin/admin. Finn ut åssen router det er så finner du standar login her på forumet (eller google).

...Eller banne (kontra sperre porter) han, om han ikke har rett til å bruke dette netverket.
Sist endret av Prognisse; 11. november 2010 kl. 15:00.
Hvorfor ikke finne ut, hvordan du passordbeskytter, det trådløse nettverket?
Da er du kvitt problemet
har du muligheten til og få skaffa passord på ruteren så er de enklest
Så lenge du har fysisk tilgang på routeren, gjør du følgende:
1. Reset routeren
2. Gjør et Google-søk på default password for din router
3. Sett opp WPA2 kryptering på det nye passordet du lager, som inneholder tegn, tall og bokstaver
4. Endre SSID og disable SSID broadcast

Hvis han da kommer seg inn, blir jeg imponert.
Hvor mangen bruker nettet i hybelen du bor i?
Er det et felles internett for mange hybler eller kun ditt eget?
Spør pga hvis de finner ut at du har blokkert ut flere andre som betaler for et felles internett og du kan bruke det som du vil kan det få konsekvenser :P

Hvis det er et felles nett kan du jo prøve å prate med sjefen/huseieren som du leier hybelen av..
Ellers kan du blokke noen ute men da ville jeg vært sikker på at det ikke kunne spores tilbake til meg.

Lykke til
Sitat av Nitram Vis innlegg
Så lenge du har fysisk tilgang på routeren, gjør du følgende:
1. Reset routeren
2. Gjør et Google-søk på default password for din router
3. Sett opp WPA2 kryptering på det nye passordet du lager, som inneholder tegn, tall og bokstaver
4. Endre SSID og disable SSID broadcast

Hvis han da kommer seg inn, blir jeg imponert.
Vis hele sitatet...
Det er ofte lurte å søke fram passord før man resetter ruteren.
Takker for alle svar Jeg hadde ikke tenkt på å prøve default passord, som var admin xD. Har nå full tilgang til den trådløse ruteren som deles av ca. 10 personer i hybelkomplekset Skal tru hva jævelskap jeg skal gjøre nå da tru? Begynner vel med å sperre av alle porter for torrents osv. Visst ikke det hjelper så kan jeg blokke mac-adressene. Hehe.... (Hadde flaks, fordi jeg har ikke fysisk tilgang til ruteren)
Sist endret av darrinved; 11. november 2010 kl. 18:38.
He he. Prøv og fake et brev eller tlf samt fra nettleverandøren der de sier at de feks har oppdaget massiv nedlasting av torrent`s. Dette ulovlig og straffbart og bla bla bla. Hvis det ikke blir slutt på dette vil de begynne og utelate ipèr.(kan også si at du observerte 1 bil fra leverandøren stående parkert lenge like i nærheten) Koble så ut en etter en og nyt kaoset som sprer seg.
Husk på å bytt passord på ruteren da. Spørs jo hvor smart "den" personen som driver å laster ned er. Vis du bytter så kommer ikke han inn på ruteren.
Sitat av lygra Vis innlegg
He he. Prøv og fake et brev eller tlf samt fra nettleverandøren der de sier at de feks har oppdaget massiv nedlasting av torrent`s. Dette ulovlig og straffbart og bla bla bla. Hvis det ikke blir slutt på dette vil de begynne og utelate ipèr.(kan også si at du observerte 1 bil fra leverandøren stående parkert lenge like i nærheten) Koble så ut en etter en og nyt kaoset som sprer seg.
Vis hele sitatet...
Hahaha! Genial ide! Får se om det kommer en aggresiv telefon fra Telenor snart da xD
Mekk en captive portal i nettet ditt! Da blir brukeren tvunget til å autorisere seg. Så slipper du autorisering selv ved å registrere MAC-adressen på maskina di.

Prøv PfSense. Det er gratis og fungerer utmerket!
Ved å blokkere MAC-adressene til mine naboer, en etter en, har jeg funnet ut hjem syndebukken er. Kommer til å nekte han internett aksess helt til han gir opp planene med å laste ned torrents osv.