Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  671 65755
world trade center sto ferdig 11. september 1961 og gikk ned same dato bare 40 år senere.. rart..
Sitat av pg2307 Vis innlegg
world trade center sto ferdig 11. september 1961 og gikk ned same dato bare 40 år senere.. rart..
Vis hele sitatet...
Det kan jo hende at de som planla dette også visste at det var et jubileum. Selv om jeg dreper deg på bursdagen din betyr ikke det at staten sto bak drapet. Bare at jeg visste når bursdagen din var.
Sitat av pg2307 Vis innlegg
world trade center sto ferdig 11. september 1961 og gikk ned same dato bare 40 år senere.. rart..
Vis hele sitatet...
Det er jo helt feil..

The topping out ceremony of 1 WTC (North Tower) took place on December 23, 1970, while 2 WTC's ceremony (South Tower) occurred later on July 19, 1971
Vis hele sitatet...
Tatt fra wikipedia.

http://en.wikipedia.org/wiki/World_Trade_Center
Random dame som skulle sjekkes opp: Du tror vel ikke på 11.september?
Kompis (som forresten studerer krig på masternivå...): Eh? Tror på, hva mener du tror på?
Dame: Nei, du veit, det var jo USA som stod bak selv sånn at de kunne invadere Irak rett etterpå.
Kompis: Irak rett etterpå... du mener vel Afghanistan?
Dame: Nei, Irak!
Kompis: ....

Unødvendig å si kanskje, men han tok ikke den dama med hjem.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av pg2307 Vis innlegg
world trade center sto ferdig 11. september 1961 og gikk ned same dato bare 40 år senere.. rart..
Vis hele sitatet...
For det første så stemmer det ikkje, og for det andre er det uinteressaant om det hadde stemt. Kva signifikans skulle det hatt - gitt at det stemte?

(Les på t.d. wikipedia. Men sjekker du ting kan dei jo tenkast det viser seg å ikkje vere sant, og du kunne jo risikere at eit elles uviktig poeng vart...enda meir uviktig)
Sitat av slashdot Vis innlegg
Problemet er at det er svært sannsynleg at ein ville hatt ein whistleblower blant dei titusenvis av personane som nødvendigvis må ha vore involvert i ein slik aksjon. Ingen whistle blowers har så langt stått fram...

Har det vore langvarige branner, ekstreme skjelv i grunnen som følge av titusentalls tonn stål som krøller seg sammen få meter unna, ingen brannslokking/avkjøling i form av vatn på grunn av brudd på vannledninger, regn av fallande gjenstander o.l.? Eg kan ikkje komme på slike. Kanskje du kan opplyse meg?
Vis hele sitatet...
Vil ikke tro at man trenger tusenvis av arbeidere. Muligens ett par hundre. Kanskje disse arbeiderne ble godt betalt eller truet på livet hvis noen sladret. Eller kanskje de ble henrettet rett etter. Det vet vi ikke. Men sannsynligheten som du sier for at noen ville tyste bør man absolutt ta i betraktning.
Argumentene for at myndighetene stod bak mener jeg står sterkere enn motargumentene. Det er mye som ikke har latt seg forklare og som virker ganske mistenkelig. Da skiller årsaken til kollapset av bygning nummer 7 seg tydelig ut. Tiden for vise.

Det er gjort beregninger på bevegelsesmengden til flyet og at denne ikke er større enn påvirkningen av orkanvind som WTC skal tåle. Under byggeprosessen ble det også tatt i betraktning at WTC skulle kunne tåle å bli truffet av en fullastet Boeing 707, som er en del større enn 737.

Det er ikke første gang i historien at dette har skjedd. Ta Reichtag-brannen i Berlin i 1933, der Hitler overbeviste en hel nasjon at kommunistpartiet stod bak og måtte avsettes.

Her er noen skyskraperbranner:
http://911research.wtc7.net/wtc/anal...are/fires.html
Sitat av Oddish Vis innlegg
Det er gjort beregninger på bevegelsesmengden til flyet og at denne ikke er større enn påvirkningen av orkanvind som WTC skal tåle.
Vis hele sitatet...
Det var nå engang brannen i kontormøbler, inventar og flybensin som fikk bygningene til å kollapse. Bevegelsesmengde i seg selv sier lite om hvor farlig noe er, forøvrig. Du må ty til impuls og trykk for å forstå hvorfor et fly laget et hull i bygningen og en orkan ikke ville gjort det.
Sist endret av ivioynar; 14. mars 2010 kl. 22:10.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Oddish Vis innlegg
Vil ikke tro at man trenger tusenvis av arbeidere. Muligens ett par hundre.
Vis hele sitatet...
For å planlegge et angrep av denne typen? Det høres sært ut. Spesielt når dei meir esoteriske teoriane som nanotermitt blir dradd inn - det må gjerne en del meir til.

Forøvrig avviser det på ingen måte mi alvorligaste innvending: om du vil gjennomføre slikt som en inside job så ville jo enklaste måten vere å gjennomføre det slik som i den offisielle historia - kapre fly. Idiotsikkert, for det er faktisk ingen falsknerier der...
Sitat av Oddish Vis innlegg
Kanskje disse arbeiderne ble godt betalt eller truet på livet hvis noen sladret. Eller kanskje de ble henrettet rett etter. Det vet vi ikke. Men sannsynligheten som du sier for at noen ville tyste bør man absolutt ta i betraktning.
Vis hele sitatet...
Det begynner å bli litt drøyt om du antyder at USA skal ha henretta et hundretalls (eller tusentalls, som eg trur er meir sannsynleg tal som måtte vore involvert) for å dekke over en konspirasjon for å få gå til krig mot Afghanistan.

Om ein ser på t.d. Irak så ser en jo heilt klart at krigen var basert på løgner til FN (Les: Colin Powell sine chemtrailere). Det vart avslørt nettopp fordi det var folk som sa ifra. Ingen av dei som sa ifra vart henretta, til tross for at det i det tilfellet var publisert som løgn. Det burde jo ha gitt fornya tillit til dei som måtte vite noko om WTC?
Sitat av Oddish Vis innlegg
Argumentene for at myndighetene stod bak mener jeg står sterkere enn motargumentene. Det er mye som ikke har latt seg forklare og som virker ganske mistenkelig. Da skiller årsaken til kollapset av bygning nummer 7 seg tydelig ut. Tiden for vise.
Vis hele sitatet...
Du har gjentatte ganger blitt bedt om å konkretisere kva du meiner med at bygning 7 oppførte seg unormalt. For eit par innlegg sidan spurte eg konkret etter døme på branner av liknande type, utan at det kom så veldig mykje respons på det. Det var du som hevda det var ekspempel på lignande branner i skyskrapere, uten kollaps som resultat.
Sitat av Oddish Vis innlegg
Det er gjort beregninger på bevegelsesmengden til flyet og at denne ikke er større enn påvirkningen av orkanvind som WTC skal tåle. Under byggeprosessen ble det også tatt i betraktning at WTC skulle kunne tåle å bli truffet av en fullastet Boeing 707, som er en del større enn 737.
Vis hele sitatet...
Orkaner stripper ikkje vekk isolasjon rundt stålbjelker, og lager et branninferno som svekker nevnte stål. Husker eg ikkje heilt feil var det ikkje bevegelsesmengda til flya som knekte bygningane. Sto dei ikkje vitterlig i brann ei god stund før dei kollapsa...? Det tyder jo på at bygningane faktisk tålte bevegelsesmengda heilt utmerka, og at problemet var at stål faktisk mister integreniteten lenge før det smelter.

Forøvrig var WTC designa for 727, som er mindre enn 737. Forøvrig så kan eg få gjenta punktet over: det var ikkje bevegelsesmengda som var problemet. Det var mengda bensin flyet hadde som var problemet.
Sitat av Oddish Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Eg kan sjå mange forskjeller.
  • The One Meridian Plaza Fire - her var det ikkje mekanisk (les: fly som kolliderte) fjerning av isolasjon og brannbeskyttelse rundt stålreisverket. I tillegg var det sprinkleranlegg og brannmenn som kjølte ned bygget. Det var heller ikkje mengder med betong og stål som hagla ned fra nabobygg, og det var heller ikkje kraftige ristinger i grunnen som følge av et par tusen tonn stål og betong som deisa i bakken.
  • The First Interstate Bank Fire - her var det ikkje mekanisk (les: fly som kolliderte) fjerning av isolasjon og brannbeskyttelse rundt stålreisverket. I tillegg var det sprinkleranlegg og brannmenn som kjølte ned bygget. Det var heller ikkje mengder med betong og stål som hagla ned fra nabobygg, og det var heller ikkje kraftige ristinger i grunnen som følge av et par tusen tonn stål og betong som deisa i bakken.
ok, eg gidd ikkje kopiere poenget fleire ganger. Du ser tegninga håper eg - det er ikkje sammenlignbare branner i heile tatt.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Det var nå engang brannen i kontormøbler, inventar og flybensin som fikk bygningene til å kollapse. Bevegelsesmengde i seg selv sier lite om hvor farlig noe er, forøvrig. Du må ty til impuls og trykk for å forstå hvorfor et fly laget et hull i bygningen og en orkan ikke ville gjort det.


Du er feilinformert. 707 er mye mindre enn 737.
http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_767-200#767-200
http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_707#367-80

Det er da ikke så vanskelig å sjekke opp sånt selv før man poster det da?
Vis hele sitatet...
Beklager. Mente Boeing 767. Boeing 767 veier noe mer enn 707, men har mindre marsjfart enn 707. Teoretisk sett så ville 707 kompensere med høyere fart i forholdsvis til sin mindre masse i kollisjon med skyskraperen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Oddish Vis innlegg
Beklager. Mente Boeing 767. Boeing 767 veier noe mer enn 707, men har mindre marsjfart enn 707. Teoretisk sett så ville 707 kompensere med høyere fart i forholdsvis til sin mindre masse i kollisjon med skyskraperen.
Vis hele sitatet...
Men igjen så svarer du ikkje på halvparten av innvendingene. Eg sa jo konkret at problemet var vitterlig ikkje bevegelsesmengda, men brannen. Tårna sto jo etter at flya var kræsja inn i dei? Så altså kan vi observere at ingeniørane hadde regna rett.

Kan du svare på resten av kritikken også, istedenfor å plukke ut - og svare - på detaljer?
Og for n'te gang.
Bensin er et drivstoff for stempelmotor.
Det jetfly bruker heter Jet A1, og er omtrent det samme som du bruker i oljekaminen. Parafin!
Når en utgir seg mere eller mindre som ekspert, faller det litt sammen når en til stadighet avslører at en ikke skjønner noe av det en skriver om.
Sitat av Ella Vis innlegg
Og for n'te gang.
Bensin er et drivstoff for stempelmotor.
Det jetfly bruker heter Jet A1, og er omtrent det samme som du bruker i oljekaminen. Parafin!
Når en utgir seg mere eller mindre som ekspert, faller det litt sammen når en til stadighet avslører at en ikke skjønner noe av det en skriver om.
Vis hele sitatet...
bensi'n -en (av benzoe, navn på harpiks av et tre som vokser i Bakindia) flyktig, fargeløs og lettantennelig væske som hovedsakelig blir brukt som motordrivstoff bilb-, flyb- / fylle b- / b- kan framstilles ved å destillere jordolje

Gud forby at folk følger rettskrivningnormen.
Dem som kapret flyene 11. September gikk for masse-selvmord. Jeg finner det utrolig lite troverdig at CIA agenter går for kamikaze style på egen befolkning. Amerikanere er av de mest nasjonalistiske folkeslag som finnes - og jeg vil tro eventuelle CIA agenter er enda mer nasjonalistiske. Å overbevise patriotiske amerikanere om å begå selvmord og å ta med seg tusener i døden virker veldig vanskelig..

På meg virker det overveiende sannsynlig at menneskene som gikk for kollektivt selvmord og massedrap 11. September må ha vært fylt av fantatisme og sterk religiøs overbevisning - noe som passer fint med dagens offisielle versjon.

At det finnes fanatiske muslimer som er villige til å begå selvmord og massedrap grunnet fanatisme og sterk religiøs overbevisning er det massevis av eksempler på.
Sitat av Croyfer Vis innlegg
Du ser ikke eksplosjoner. Hele bygningen stod i flammer innvendig da de raste sammen - det er flammer man ser når veggene kollapser.
At bygningen faller sammen ~ like fort som det hadde gjort i fritt fall er ikke så rart, siden ingen av de svekkede veggene er konstruert for å tåle et halvt tårn i fritt fall.


Hva folk på torrentspy skriver om 11. September har vel liten relevanse i denne saken. De er vel ikke akkurat en troverdig kilde.

Disse konspirasjonsteoriene er helt latterlige og ikke troverdige i det hele tatt. Jeg har sett flere slikt punkter som du lister opp og alle har enten blitt bekreftet _falske_ eller forklart på en rasjonell måte.

Gullpriser liksom. Ja og nå skal liksom USA styrtes siden USSR datt ned for 18 år siden?

Dårlig.

Edit: Uansett hvor mye "fuck the system"-holdning du har må du likevel holde deg til fakta som alle oss andre.
Vis hele sitatet...
Du ber han holde seg til fakta, men presenterer ingen fakta selv. Interresant. Er det fordi du HAR sannheten og alle andre tar feil at det er dem og ikke du som skal skaffe bevisene?

Jeg er selv veldig skeptisk til at USA sto bak det som skjedde 11. september, men at noen andre og eller flere ennd em som har fått skylden har et andvar er det liten tvil om.

Når det gjelder konspirasjonsteorier generellt så er jo den holdningen du har så alt for vanlig. De offisielle versjonene trenger ikke bevises, men alle som har en konspirasjonsteori må bevise den. Også sier man at alle slike påstander er motbevist uten å vise til et eneste bevis.

hvis du liker fakta ås godt som du sier burde du kanskje åpne øya å se noen av dem for du er blind for hva som faktisk skjer der ute i den verden hvor "alle er snille og greie og det er dumt med krig og fred og sånt"

Sitat av Bearass Vis innlegg
og jeg vil tro eventuelle CIA agenter er enda mer nasjonalistiske.
Vis hele sitatet...
Det er vel nok dokuymentert nå at CIA ikke er en nasjonal sikkerhetsstyrke men en internasjonal sikkerhetsstyrke, så nasjonalismen der i gården er det vel så som så med.

Sjekk hvem som finansierer CIA: Det er ikke den amerikanske stat. Orker ikke bla opp link på det nå, har gjort det så utrolig mange ganger før. men referer bare til jesse ventura og THeThrutChannel's program conspiracy theory. Og hvis noen tror at Jesse ventura er en "Fuvck the system"-fyr så husk at han satt som Guvernør i 8 år og hans kjennskap til systemet kommer fra innstiden.

Sitat av Weili Vis innlegg
Random dame som skulle sjekkes opp: Du tror vel ikke på 11.september?
Kompis (som forresten studerer krig på masternivå...): Eh? Tror på, hva mener du tror på?
Dame: Nei, du veit, det var jo USA som stod bak selv sånn at de kunne invadere Irak rett etterpå.
Kompis: Irak rett etterpå... du mener vel Afghanistan?
Dame: Nei, Irak!
Kompis: ....

Unødvendig å si kanskje, men han tok ikke den dama med hjem.
Vis hele sitatet...
Og i mangel av gode argumenter serverer du en historie som i seg selv er ganske morsom og som forteller hvor morsomt det er med folk som mangler arrgumenter....slik som........du!
Sitat av TheTsar Vis innlegg
Det er vel nok dokuymentert nå at CIA ikke er en nasjonal sikkerhetsstyrke men en internasjonal sikkerhetsstyrke, så nasjonalismen der i gården er det vel så som så med.

Sjekk hvem som finansierer CIA: Det er ikke den amerikanske stat. Orker ikke bla opp link på det nå, har gjort det så utrolig mange ganger før. men referer bare til jesse ventura og THeThrutChannel's program conspiracy theory. Og hvis noen tror at Jesse ventura er en "Fuvck the system"-fyr så husk at han satt som Guvernør i 8 år og hans kjennskap til systemet kommer fra innstiden.
Vis hele sitatet...
Vel. Poenget mitt er at jeg finner det usannsynlig å se amerikanere (det være om dem er amerikanske CIA agenter, FBI agenter, vanlige soldater e.l.) begå kollektivt masseselvmord og massedrap på egen befolkning.

Konspirasjonsteoretikere - dem jeg har sett - mener det er amerikanere som står bak angrep på egen stat. Noe som vil innebære at amerikanske mennesker går for kollektivt selvmord og massedrap på egen befolkning. Det er igrunnen ganske uinterresant hva slags organisasjon disse menneskene eventuellt måtte tilhøre.

Mener du CIA ikke er amerikansk, ikke er patriotisk og ikke har noe med amerikanere å gjøre - og sånn sett består av en gjeng ikke-amerikanere fylt av nok fanatisme, hat mot den amerikanske befolkning og religiøs overbevisning til å begå masseselvmord - og massedrap på amerikanere?
Sitat av Bearass Vis innlegg
Vel. Poenget mitt er at jeg finner det usannsynlig å se amerikanere (det være om dem er amerikanske CIA agenter, FBI agenter, vanlige soldater e.l.) begå kollektivt masseselvmord og massedrap på egen befolkning.

Konspirasjonsteoretikere - dem jeg har sett - mener det er amerikanere som står bak angrep på egen stat. Noe som vil innebære at amerikanske mennesker går for kollektivt selvmord og massedrap på egen befolkning. Det er igrunnen ganske uinterresant hva slags organisasjon disse menneskene eventuellt måtte tilhøre.
Vis hele sitatet...
Ettersom rett som kjent skal være rett, så har liknende aksjoner vært planlagt tidligere av Department of Defense og Joint Chiefs of Staff, men ble stoppet i siste instans av John F. Kennedy. Ikke på grunn av fare for avsløringer eller andre moralske skrupler, men fordi USA var for engasjert i andre konflikter og situasjoner til at de kunne bruke militær makt mot Cuba (og eventuelt seg selv) på det tidspunktet. Du kan selv lese om Operation Northwoods på Wikipedia, men her er et relevant sitat fra artikkelen:
Operation Northwoods, or Northwoods, was a false-flag plan that originated within the United States government in 1962. The plan called for Central Intelligence Agency (CIA) or other operatives to commit genuine acts of terrorism in U.S. cities and elsewhere. These acts of terrorism were to be blamed on Cuba in order to create public support for a war against that nation, which had recently become communist under Fidel Castro. One part of the Operation Northwoods plan was to "develop a Communist Cuban terror campaign in the Miami area, in other Florida cities and even in Washington."
Operation Northwoods included proposals for hijackings and bombings followed by the introduction of phony evidence that would implicate a foreign government. The plan stated:
"The desired resultant from the execution of this plan would be to place the United States in the apparent position of suffering defensible grievances from a rash and irresponsible government of Cuba and to develop an international image of a Cuban threat to peace in the Western Hemisphere."
Vis hele sitatet...
Dette betyr selvsagt ikke at USA selv står bak 11. september, men det betyr at argumentasjonen din ikke holder.
Sist endret av Provo; 17. mars 2010 kl. 15:19.
Sitat av Madstyle Vis innlegg
jeg mener jeg så flyet som "landa" i pentagon, og jeg husker jeg også så vrakrestene og simuleringer av hva som skjedde osvosv på tv 2 ell no..
Vis hele sitatet...
Det finnes ingen video av selve flykræsjet. Simuleringen finns det nok mange av, men jeg kan jo lage en simulering av en atombe som aldri har funnet sted.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Vel. Poenget mitt er at jeg finner det usannsynlig å se amerikanere (det være om dem er amerikanske CIA agenter, FBI agenter, vanlige soldater e.l.) begå kollektivt masseselvmord og massedrap på egen befolkning.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er dette å usannsynlig, historien viser oss at det har skjedd flere ganger før.

Sitat av Bearass Vis innlegg
Mener du CIA ikke er amerikansk, ikke er patriotisk og ikke har noe med amerikanere å gjøre - og sånn sett består av en gjeng ikke-amerikanere fylt av nok fanatisme, hat mot den amerikanske befolkning og religiøs overbevisning til å begå masseselvmord - og massedrap på amerikanere?
Vis hele sitatet...
jeg mener det jeg skrev, hverken mer eller mindre!
Sitat av Provo Vis innlegg
Dette betyr selvsagt ikke at USA selv står bak 11. september, men det betyr at argumentasjonen din ikke holder.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler slett ikke på at USA har svin på skogen. Og det er heller ikke poenget jeg prøver å få fram.

Det jeg tviler på er amerikanere (agenter/soldater etc) villige til å begå masseSELVMORD i en slags uselvisk kamikaze stil. Så vidt jeg kan se er det ikke snakk om noe masseSELVMORD i det du linker til.

Mitt poeng er altså at jeg det finner vanskelig å se for meg er amerikanere villige til å begå SELVMORD resulterende i massedrap for grunner som å beskytte våpenindustri - lage en tenkt fiende etc. - Da finner jeg det uendelig mye mere logisk at det er fanatiske mennesker med religiøse motiver som står bak (les: muslimske terrorister).
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av TheTsar Vis innlegg
Hvorfor er dette å usannsynlig, historien viser oss at det har skjedd flere ganger før.
Vis hele sitatet...
Kan du komme med konkrete eksempler der amerikanske myndigheter har gått til angrep på eigne innbyggjarar? Ikkje kom dragande med My Lai, borgarkrigen eller andre krigsforbrytelsar. Det er konkret snakk om angrep mot sivile amerikanarar, utført av myndighetene, i USA.
Sitat av TheTsar Vis innlegg
Hvorfor er dette å usannsynlig, historien viser oss at det har skjedd flere ganger før.
Vis hele sitatet...
Det har isåfall gått meg hus forbi. Kanskje du kunne være så vennlig å peke på hendelser i nyere historie hvor amerikanere (soldater/agenter etc) i amerikas tjeneste begår kollektivt SELVMORD (resulterende i massedrap på egen befolking) for den amerikanske stat?
Sitat av Bearass Vis innlegg
Det jeg tviler på er amerikanere (agenter/soldater etc) villige til å begå masseSELVMORD i en slags uselvisk kamikaze stil. Så vidt jeg kan se er det ikke snakk om noe masseSELVMORD i det du linker til.

Mitt poeng er altså at jeg det finner vanskelig å se for meg er amerikanere villige til å begå SELVMORD resulterende i massedrap for grunner som å beskytte våpenindustri - lage en tenkt fiende etc. - Da finner jeg det uendelig mye mere logisk at det er fanatiske mennesker med religiøse motiver som står bak (les: muslimske terrorister).
Vis hele sitatet...
Hvor kommer masseselvmordene inn i bildet? Hvem har påstått at flyene måtte være fulle av agenter og soldater? Operation Northwoods innebar ikke masseselvmord, men absolutt massedrap av sivile.
Sitat av Provo Vis innlegg
Hvor kommer masseselvmordene inn i bildet? Hvem har påstått at flyene måtte være fulle av agenter og soldater? Operation Northwoods innebar ikke masseselvmord, men absolutt massedrap av sivile.
Vis hele sitatet...
Når noen kjører et fly inn i en skyskraper medfører det nødvendigvis selvmord. For å få til en slik operasjon trengs det selvsagt agenter/soldater som hindrer passasjerere å gripe inn. Disse agentene/soldatene begår altså masseselvmord. Noe jeg vanskelig klarer å se for meg.

En ting er å ta andres liv. Noe helt annet er å ta sitt eget. Da kreves det mere enn ondskap og kynisme. Det krever at man ser døden i øynene og tar den imot med åpne armer.
Sist endret av Bearass; 17. mars 2010 kl. 17:00.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Når noen kjører et fly inn i en skyskraper medfører det nødvendigvis selvmord.
Vis hele sitatet...
Endel informasjonskrigere hevder flyene var fjernstyrte. Men det stemmer jo ikke med opptak fra flyene, men -hey- det går vel ikke an å bevise/motbevise.. God konspirasjon ?
Sist endret av pidget; 17. mars 2010 kl. 17:07. Grunn: typo
"informasjonskrigere"? Kan komme på mer passende titler...
Sitat av Bearass Vis innlegg
Når noen kjører et fly inn i en skyskraper medfører det nødvendigvis selvmord. For å få til en slik operasjon trengs det selvsagt agenter/soldater som hindrer passasjerere å gripe inn. Disse agentene/soldatene begår altså masseselvmord. Noe jeg vanskelig klarer å se for meg.

En ting er å ta andres liv. Noe helt annet er å ta sitt eget. Da kreves det mere enn ondskap og kynisme. Det krever at man ser døden i øynene og tar den imot med åpne armer.
Vis hele sitatet...
Nei, det krever ikke nødvendigvis selvmord. I hvert fall ikke masseselvmord. Fjernstyring av fly er ikke hverken umulig eller spesielt vanskelig. Jeg sier ikke at det var slik, men påpeker at argumentasjonen din ikke er spesielt god.

Sitat av pidget
Endel informasjonskrigere hevder flyene var fjernstyrte. Men det stemmer jo ikke med opptak fra flyene, men -hey- det går vel ikke an å bevise/motbevise.. God konspirasjon ?
Vis hele sitatet...
Av ren nysgjerrighet.. Hvilke opptak sikter du til?
Sitat av Provo Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet.. Hvilke opptak sikter du til?
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt, opptak fra flyene og folk som ringer og forteller at de blir kapret. Er på gyngende grunn her, har ikke satt meg inn i dette helt kjenner jeg. Ikke orker jeg heller..

Sitat av atomet Vis innlegg
"informasjonskrigere"? Kan komme på mer passende titler...
Vis hele sitatet...
Joda sikkert. Trodde det var det de kalte seg jeg
Sitat av Provo Vis innlegg
Nei, det krever ikke nødvendigvis selvmord. I hvert fall ikke masseselvmord. Fjernstyring av fly er ikke hverken umulig eller spesielt vanskelig. Jeg sier ikke at det var slik, men påpeker at argumentasjonen din ikke er spesielt god.
Vis hele sitatet...
Vel. Det ser ut til at du er enig i at masseselvmord av amerikanske agenter/soldater ikke høres sannsynlig ut - da du ikke argumenterer for et slikt usannsynlig scenario du heller.

Fjernstyring innebærer at samtlige mobiltelefoner og annen komunikasjonsutstyr må bli hindret for at dette ikke skal lekke ut til allmennheten.

Telefonsamtaler som pårørende fikk av sine nærmeste må ha vært med på konspirasjonen (vel vitende om at deres nærmeste blir drept av den amerikanske stat) og lage dekkhistorier.

Jeg finner vel ikke dette scenarioet særlig sannsynlig heller.
Sist endret av Bearass; 17. mars 2010 kl. 17:51.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Vel. Det ser ut til at du er enig i at masseselvmord av amerikanske agenter/soldater ikke høres sannsynlig ut - da du ikke argumenterer for et slikt usannsynlig scenario du heller.
Vis hele sitatet...
Riktig, jeg argumenterer for at det ikke hadde vært nødvendig. Og du har fortsatt til gode å forklare hvorfor i alle dager de skulle fylle flyene med soldater og agenter.

Sitat av Bearass
Fjernstyring innebærer at samtlige mobiltelefoner og annen komunikasjonsutstyr må bli hindret for at dette ikke skal lekke ut til allmennheten.

Telefonsamtaler som pårørende fikk av sine nærmeste må ha vært med på konspirasjonen (vel vitende om at deres nærmeste blir drept av den amerikanske stat) og lage dekkhistorier.

Jeg finner vel ikke dette scenarioet særlig sannsynlig heller.
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke noe om hvor sannsynlig det er, men jeg påpekte at liknende ting har vært planlagt før, men blitt stoppet av den daværende presidenten hovedsaklig på grunn av at de var involverte for mange andre steder. Det eneste jeg sier er at å påstå at det er helt urimelig usannsynlig at amerikanske myndigheter kunne finne på å drepe sine egne sivile ikke holder vann, ettersom de har vist seg villig til det på moralsk grunnlag tidligere. Både å drepe sivile, og å forfalske nedskyting av egne passasjerfly hvor passasjerene var fiktive personer.

Så la meg presisere en gang til: Jeg sier ikke at amerikanske myndigheter sto bak 9/11, men at argumentasjon som angår at myndighetenes moralske skrupler skulle forhindre de ikke er spesielt gyldige. Det hjelper ikke om du tar det mest sannsynlige standpunktet i saken når argumentasjonen din ikke er bedre enn den du kritiserer.
Tidligere historiske forbrytelser som er utført mot Amerikanere, gjennomført av Amerikanske myndigheter: Beleiringen i Waco og Massakren ved Wounded knee
Sitat av Bearass Vis innlegg
Det har isåfall gått meg hus forbi. Kanskje du kunne være så vennlig å peke på hendelser i nyere historie hvor amerikanere (soldater/agenter etc) i amerikas tjeneste begår kollektivt SELVMORD (resulterende i massedrap på egen befolking) for den amerikanske stat?
Vis hele sitatet...
jeg ser at flere har både påpekt noen av disse og lagt ut linker allerede så jeg ser det ikke som nødvendig for meg å dobbeltdokumentere det soma llerede er dokumentert.

Jeg vil derimot igjen påpeke at jeg aldri har sagt at USA står bak 11. september. KUN at det ikke er umulig at de har gjort det. jeg mangler foreløpig bevismatriale som støtter denne teorien, derimot har jeg, som du også har fått fra andre dokumentajon på at slikt har skjedd tidligere og også dokumentasjon, som jeg har presentert her tidligere og som andre også har vist klart og tydelig i denne tråden klare beviser for at NOE er galt med den offisielle versjonen.

Det har også gjennom denne diskusjonen blitt enda klarere, det jeg sa innledningsvis, at de som støtter den offiselle versjonen ser det ikke som nødvendig å komme med noen form for dokumentasjon, mens de samme krever dokumentajson fra oss andre.

Alle som er i tvil om hvordan verdens ser ut og hvordan den fremstilles burde se en gammel film ved navn "The fatherland". Filmen handler om Tyskland i 1980 årene etter at nazistene vant krigen (andre verdenskrig) og beskriver den sjokkerende oppdagelsen av Hollacaust. Meget underholdende og ikke minst tankevekkende film. Og jeg slenger på filmen "V for vendetta" som også anbefalles for å få klarhet i hvorfor en makt, statsmakt eller annen, skal kunne gå til slike angrep mot sine egne.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av lygra Vis innlegg
Tidligere historiske forbrytelser som er utført mot Amerikanere, gjennomført av Amerikanske myndigheter: Beleiringen i Waco og Massakren ved Wounded knee
Vis hele sitatet...
Du tuller med oss no, aight?

Waco Siege var snakk om en gærning av en sektleder som hadde beleira seg med store mengder våpen, og en tilhengerskare som var villige til å gå i døden for han. Han var en simpel kriminell tulling som skaut mot politiet, og fikk svar på tiltale. Å plassere det i samme kategori som 11. september blir hårreisande mot offera for 11. september.

Greit nok at politiet kanskje gjorde feil, men like fullt var det ikkje spesielt sammenlignbart med et uprovosert angrep på totalt uskuldige personer som tilfeldigvis befant seg i/ved WTC på et gitt tidspunkt.

Når det gjeld Wounded Knee kan en sikkert kritisere indianerkrigane, men det blir like fullt ein litt annan situasjon - all den tid det var nærare krig enn fredstilstand. Sett med 20/20 hindsight så var det jo heilt klart krigsforbrytelser, men eg får fortsatt ikkje til å plassere det i samme kategori som WTC - et totalt uprovosert angrep på sivile.
Sitat av Provo Vis innlegg
Riktig, jeg argumenterer for at det ikke hadde vært nødvendig. Og du har fortsatt til gode å forklare hvorfor i alle dager de skulle fylle flyene med soldater og agenter.


Jeg sier ikke noe om hvor sannsynlig det er, men jeg påpekte at liknende ting har vært planlagt før, men blitt stoppet av den daværende presidenten hovedsaklig på grunn av at de var involverte for mange andre steder. Det eneste jeg sier er at å påstå at det er helt urimelig usannsynlig at amerikanske myndigheter kunne finne på å drepe sine egne sivile ikke holder vann, ettersom de har vist seg villig til det på moralsk grunnlag tidligere. Både å drepe sivile, og å forfalske nedskyting av egne passasjerfly hvor passasjerene var fiktive personer.

Så la meg presisere en gang til: Jeg sier ikke at amerikanske myndigheter sto bak 9/11, men at argumentasjon som angår at myndighetenes moralske skrupler skulle forhindre de ikke er spesielt gyldige. Det hjelper ikke om du tar det mest sannsynlige standpunktet i saken når argumentasjonen din ikke er bedre enn den du kritiserer.
Vis hele sitatet...
Først av alt så må jeg presisere at jeg ikke har sagt noe om USAs moralske skrupler eller argumentert noe mot dette. Jeg har pekt på at jeg finner det lite troverdig at amerikanske soldater/agenter begår selvmord for en tvilsom sak som konspirasjonsteoretikere mener dem som står bak 9/11 måtte ha.

Om vi forutsetter at 9/11 flyene ble kapret og styrt inn i skyskraperne begår personene som gjør disse handlingene selvmord. Det trengs minst en person i hvert fly - helst flere for å holde pilot, flyvertinner og passasjerer fra å gripe inn. De som kaprer flyet må da begå selvmord. Trodde jeg hadde forklart dette i tidligere post ?

Om man tar det mest sannsynlige standpunktet i en sak så er det da vitterlig det - det mest sannsynlige.

Men jeg forstår at du egentlig bare er ute etter å kverulere sånn for gøy uten å egentlig ha tro på det du skriver..

Det må være lov. Men ikke noe jeg gidder å waste tida på.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Først av alt så må jeg presisere at jeg ikke har sagt noe om USAs moralske skrupler eller argumentert noe mot dette
Vis hele sitatet...
Jovisst har du det:
Sitat av Bearass
Vel. Poenget mitt er at jeg finner det usannsynlig å se amerikanere (det være om dem er amerikanske CIA agenter, FBI agenter, vanlige soldater e.l.) begå kollektivt masseselvmord og massedrap på egen befolkning.
Vis hele sitatet...
Sitat av Bearass
Om vi forutsetter at 9/11 flyene ble kapret og styrt inn i skyskraperne begår personene som gjør disse handlingene selvmord. Det trengs minst en person i hvert fly - helst flere for å holde pilot, flyvertinner og passasjerer fra å gripe inn. De som kaprer flyet må da begå selvmord. Trodde jeg hadde forklart dette i tidligere post ?
Vis hele sitatet...
Det jeg reagerte på var når du uttalte at dette nødvendigvis måtte vært et masseselvmord begått av agenter og soldater, hvis det ikke var de terroristene som det påstås at det var. Og det er ikke nødvendigvis riktig.

Sitat av Bearass
Men jeg forstår at du egentlig bare er ute etter å kverulere sånn for gøy uten å egentlig ha tro på det du skriver..

Det må være lov. Men ikke noe jeg gidder å waste tida på.
Vis hele sitatet...
På ingen måte - jeg kverulerer aldri "for gøy". Jeg påpeker svakhetene i argumentene dine uten å ta noen side i diskusjonen for øvrig, og jeg har i høyeste grad tro på det jeg skriver. Du må gjerne anse å forsvare dine uttalelser som bortkastet tid, men jeg mener at argumentasjonen bør være solid uansett hvilken side du skulle være på.
Sitat av Provo Vis innlegg
Jovisst har du det:



Det jeg reagerte på var når du uttalte at dette nødvendigvis måtte vært et masseselvmord begått av agenter og soldater, hvis det ikke var de terroristene som det påstås at det var. Og det er ikke nødvendigvis riktig.


På ingen måte - jeg kverulerer aldri "for gøy". Jeg påpeker svakhetene i argumentene dine uten å ta noen side i diskusjonen for øvrig, og jeg har i høyeste grad tro på det jeg skriver. Du må gjerne anse å forsvare dine uttalelser som bortkastet tid, men jeg mener at argumentasjonen bør være solid uansett hvilken side du skulle være på.
Vis hele sitatet...
ok Føler for å "waste" bittelitt mere tid siden du ser ut til å ha misforstått fullstendig hva jeg har skrevet i tidligere poster.

Masseselvmord og masserdrap på egen befolkning er skrevet i samme setning og henger nøye sammen. Og mener jeg har presisert at jeg vektlegger SELVMORD (skrevet med store bokstaver i tidligere post) som det jeg annser som usannsynlig.. Et selvmord som resulterer i massedrap på egen befolkning. Du har hengt deg opp i ordet massedrap (som resultat av SELVMORDet) til tross for at det er SELVMORD som er uthevet og skrevet med store bokstaver og som om du leser tidligere poster bør være lett å forstå at er hva jeg sikter til

Bare fantasien setter grenser for potensielle grupperinger som står bak en eventuell kapring. Men nå snakker vi jo om konspirasjonsteoretikere som mener det var en "inside job" altså at det vare den amerikanske stat som sto bak. Om vi forutsetter at 9/11 flyene var kapret så må kaprerne ifølge konspirasjonsteoretikere stå i ledtog med den amerikanske stat (altså agenter/undercover agenter/ soldater) - hvilket jeg annser som usannsynlig.

Du peker på at du synes det er sannsynlig at flyet var fjernstyrt - jeg peker på at i så tilfelle må all kommunikasjon ut fra flyet bli stoppet. alle mobiler o.l. må sperres. Det var jo ikke tilfellet - da flere mobilsamtaler til pårørende er registrert. De pårørendes samtaler som kom gjennom må da ha vært endel av konspirasjonen. Eller disse menneskene må ha bli kidnappet på en flyplass full av mennesker og hatt pistol mot hode for deretter å avgi falske telefonsamtaler med pårørende.

Jeg annser scenarioet som usannsynlig.
Sist endret av Bearass; 18. mars 2010 kl. 21:28.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Masseselvmord og masserdrap på egen befolkning er skrevet i samme setning og henger nøye sammen. Og mener jeg har presisert at jeg vektlegger SELVMORD (skrevet med store bokstaver i tidligere post) som det jeg annser som usannsynlig.. Et selvmord som resulterer i massedrap på egen befolkning. Du har hengt deg opp i ordet massedrap (som resultat av SELVMORDet) til tross for at det er SELVMORD som er uthevet og skrevet med store bokstaver og som om du leser tidligere poster bør være lett å forstå at er hva jeg sikter til
Vis hele sitatet...
Så det du sier er at du går tilbake på ditt tidligere utsagn om at det er totalt usannsynlig at amerikanske myndigheter kunne være villig til å begå drap på egen befolkning i relativt stor skala? Jeg har nemlig ikke hengt meg opp i noe som helst, men påpekt en påstand du kom med som jeg anser for å ikke nødvendigvis være riktig. Jeg har heller ikke sagt noe om hva som er sannsynlig og ikke - kun poengtert svakheter i argumentet ditt.

Sitat av Bearass
Og mener jeg har presisert at jeg vektlegger SELVMORD (skrevet med store bokstaver i tidligere post) som det jeg annser som usannsynlig.. Et selvmord som resulterer i massedrap på egen befolkning. Du har hengt deg opp i ordet massedrap (som resultat av SELVMORDet) til tross for at det er SELVMORD som er uthevet og skrevet med store bokstaver og som om du leser tidligere poster bør være lett å forstå at er hva jeg sikter til
Vis hele sitatet...
Spiller ingen rolle hva du har valgt å utheve med store bokstaver i etterkant. Det var ingen utheving og vektlegging på dette i den opprinnelige posten jeg kommenterte.

Sitat av Bearass
Du peker på at du synes det er sannsynlig at flyet var fjernstyrt - jeg peker på at i så tilfelle må all kommunikasjon ut fra flyet bli stoppet. alle mobiler o.l. må sperres.
Vis hele sitatet...
Den stråmannen er rimelig tydelig. Kan du vise meg hvor jeg har sagt at det er sannsynlig? Det jeg sa var ene og alene at å fjernstyre et fly hverken er umulig eller spesielt vanskelig, som respons på din påstand om at flyet nødvendigvis måtte vært proppfullt av agenter og soldater.

Jeg foreslår at du slutter å tillegge meg meninger jeg aldri har ytret. Det er strengt tatt ikke spesielt imponerende debattstil.
Sist endret av Provo; 18. mars 2010 kl. 22:31.
Når noen kjører et fly inn i en skyskraper medfører det nødvendigvis selvmord. For å få til en slik operasjon trengs det selvsagt agenter/soldater som hindrer passasjerere å gripe inn. Disse agentene/soldatene begår altså masseselvmord. Noe jeg vanskelig klarer å se for meg.
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke noe mer enn noen ekstremenister med sterk religiøs overbevisning, og dermed overse advarsler andre gir som feks sannsynligheten er høy for at ett slik og slik angrep vil finne sted.
Dermed roper man ulv og forklarer at angrepet var som lyn ifra klar himmel.
Alt man trenger er å håndtere en sak elendig. Ikke sikkert man kan gi noen ansvaret for det heller.

Man kunne se det samme med trusebomberen. Foreldre eller hvem det var advarte myndigheter osv. Saken ble ignorert eller glemt, når noe skjer så er svakheten størst i flyplassene så man må scane passasjerer. Istedenfor å konsentrere seg om en evt svakhet man finner mer internt.

Alt dette er hypoteser, ikke påstander..
Sist endret av sneipen; 18. mars 2010 kl. 22:44.
Sitat av Provo Vis innlegg
Så det du sier er at du går tilbake på ditt tidligere utsagn om at det er totalt usannsynlig at amerikanske myndigheter kunne være villig til å begå drap på egen befolkning i relativt stor skala? Jeg har nemlig ikke hengt meg opp i noe som helst, men påpekt en påstand du kom med som jeg anser for å ikke nødvendigvis være riktig. Jeg har heller ikke sagt noe om hva som er sannsynlig og ikke - kun poengtert svakheter i argumentet ditt.


Spiller ingen rolle hva du har valgt å utheve med store bokstaver i etterkant. Det var ingen utheving og vektlegging på dette i den opprinnelige posten jeg kommenterte.


Den stråmannen er rimelig tydelig. Kan du vise meg hvor jeg har sagt at det er sannsynlig? Det jeg sa var ene og alene at å fjernstyre et fly hverken er umulig eller spesielt vanskelig, som respons på din påstand om at flyet nødvendigvis måtte vært proppfullt av agenter og soldater.

Jeg foreslår at du slutter å tillegge meg meninger jeg aldri har ytret. Det er strengt tatt ikke spesielt imponerende debattstil.
Vis hele sitatet...
Voldsomt til kverulering.. Slik jeg forstår deg reagerer du på følgende setning: "
Vel. Poenget mitt er at jeg finner det usannsynlig å se amerikanere (det være om dem er amerikanske CIA agenter, FBI agenter, vanlige soldater e.l.) begå kollektivt masseselvmord og massedrap på egen befolkning"

Du lukker øynene for at masseselvmord og massedrap på egen befolkning står i samme setning. Videre lukker du øynene for at jeg i samtlige poster presiserer at det er spesielt SELVMORD (til og med med store bokstaver) som jeg finner lite sannsynlig.. Jeg foreslår du leser gjennom samtlige poster en gang til. Det krever virkelig store anstrengelser for å misforstå hvor jeg legger mitt fokus.

Jeg har ikke sagt at flyet var proppfullt av soldater/agenter. Det er noe du tillegger mine utsagn (lite imponerende debattstil ;P). Jeg har sagt at om flyene er kapret vil det være endel mennesker som kaprer dem. Disse begår selvmord. Det vil nødvendigvis være flere mennesker som kaprer flere fly - altså masseselvmord. Forøvrig også presisert i tidligere post..

Du skriver: "Nei, det krever ikke nødvendigvis selvmord. I hvert fall ikke masseselvmord. Fjernstyring av fly er ikke hverken umulig eller spesielt vanskelig. Jeg sier ikke at det var slik, men påpeker at argumentasjonen din ikke er spesielt god."

Argumentasjonen er ikke spesielt god fordi......? Det må vel være fordi fjernstyrings-argumentasjonen er god da? Noe jeg tviler på siden du absolutt ikke vil ha på deg at du finner en slik teori sannsynlig...
Sitat av Bearass Vis innlegg
Voldsomt til kverulering.. Slik jeg forstår deg reagerer du på følgende setning: "
Vel. Poenget mitt er at jeg finner det usannsynlig å se amerikanere (det være om dem er amerikanske CIA agenter, FBI agenter, vanlige soldater e.l.) begå kollektivt masseselvmord og massedrap på egen befolkning"

Du lukker øynene for at masseselvmord og massedrap på egen befolkning står i samme setning. Videre lukker du øynene for at jeg i samtlige poster presiserer at det er spesielt SELVMORD (til og med med store bokstaver) som jeg finner lite sannsynlig.. Jeg foreslår du leser gjennom samtlige poster en gang til. Det krever virkelig store anstrengelser for å misforstå hvor jeg legger mitt fokus.

Jeg har ikke sagt at flyet var proppfullt av soldater/agenter. Det er noe du tillegger mine utsagn (lite imponerende debattstil ;P). Jeg har sagt at om flyene er kapret vil det være endel mennesker som kaprer dem. Disse begår selvmord. Det vil nødvendigvis være flere mennesker som kaprer flere fly - altså masseselvmord. Forøvrig også presisert i tidligere post..

Du skriver: "Nei, det krever ikke nødvendigvis selvmord. I hvert fall ikke masseselvmord. Fjernstyring av fly er ikke hverken umulig eller spesielt vanskelig. Jeg sier ikke at det var slik, men påpeker at argumentasjonen din ikke er spesielt god."

Argumentasjonen er ikke spesielt god fordi......? Det må vel være fordi fjernstyrings-argumentasjonen er god da? Noe jeg tviler på siden du absolutt ikke vil ha på deg at du finner en slik teori sannsynlig...
Vis hele sitatet...
Problemet ligger blant annet i at du likstiller disse: kollektivt masseselvmord = Selvmord.
Og det blir litt feil.

Se: Kolektive selvmord

For at det skal kunne kalles kolektivt masseselvmord, må det involvere en del mennesker.
Sitat av methewall Vis innlegg
Problemet ligger blant annet i at du likstiller disse: kollektivt masseselvmord = Selvmord.
Og det blir litt feil.

Se: Kolektive selvmord

For at det skal kunne kalles kolektivt masseselvmord, må det involvere en del mennesker.
Vis hele sitatet...
Ok... Jeg tenker at når flere mennesker begår selvmord sammen for samme sak så kan det kalles masseselvmord.. I den offisielle versjonen er det 19 kaprerer som begår selvmord når dem kaprer flyene.. I en tenkt konspirasjon tenker jeg at antaller er må ligge omtrent der.. Men vi kan gjerne sløyfe ordet "masse" - og bare kall det selvmord. Det er absolutt ikke et viktig at det må hete masseselvmord. Vi kan godt kalle det bare selvmord om det er her skoen trykker.

Linken du referer til klassifiserer f.eks Goebbels selvdrap på hans kone og barn som et kollektivt masseselvmord. Linken referer også til tre terrorister som begikk kollektivt masseselvmord i Stammheim fengselet..

Altså trengs det ikke flere enn tre stykker som begår selvmord sammen før det av wikipedia blir omtalt som et kollektivt masseselvmord.

For meg synes det mest sannsynlig å være minst 3 mennesker når man kaprer et fly.
Sist endret av Bearass; 19. mars 2010 kl. 02:13.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Ok... Jeg tenker at når flere mennesker begår selvmord sammen for samme sak så kan det kalles masseselvmord.. I den offisielle versjonen er det 19 kaprerer som begår selvmord når dem kaprer flyene.. I en tenkt konspirasjon tenker jeg at antaller er må ligge omtrent der.. Men vi kan gjerne sløyfe ordet "masse" - og bare kall det selvmord. Det er absolutt ikke et viktig at det må hete masseselvmord. Vi kan godt kalle det bare selvmord om det er her skoen trykker.
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke det virker så usansynelig at det skal være mulig på et eller flere vis få 19 mennesker til å dø for en sak.
Det finnes flere metoder som blandt annet er nevnt tidligere i tråden.

Det er utrolig hvor mye et menneske kan manipuleres, bare man har nok resurser og er villig til å bruke dem.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ok, da. Kons.teoretikerne nevner av og til terrorangrepet i 1993. Det er tilogmed en kort liten passasje i Loose Change Final Cut som nevner det, men da utelukkende med tanke på det byggningstekniske (konstruksjon, sprengning, etc.), ikke det politiske.

Jeg synes fremdeles det er litt pussig at ingen før i denne tråden hadde nevnt det. Det er jo ganske viktig med tanke på historien og veien til 11. sept.
Det eneste som blir sagt om Ramsi Yousef her var at navnet hans hadde 11 bokstaver!

Angrepet er nettopp et tegn på at WTC (Freedom Tower) er et yndet terrormål og selvet symbolet på våre vestlige verdier. Det var en mann som forutså angrepet
Dette er sannheten ilden som var i bygningen var ikke varm nok til å smelt stål i så tilfelle ville barre toppen ha falt av å det var ikke nok jet bensin til å ha fått det opp på denne tempraturen all bensinen om der i det hele tatt var noen bensin var brukt opp når flyet traff tårnet.Måten bygningen raste sammen er på måten som en kontrollert eksplosjon. Brannen skreik etter oksygen som bare gjør det mer usannsynlig at det ville rase sammen.Du kan ikke smelte stål me røyk det sier sei selv.
kjedelig streiting
Sitat av kingadrian Vis innlegg
Dette er sannheten ilden som var i bygningen var ikke varm nok til å smelt stål i så tilfelle ville barre toppen ha falt av å det var ikke nok jet bensin til å ha fått det opp på denne tempraturen all bensinen om der i det hele tatt var noen bensin var brukt opp når flyet traff tårnet.Måten bygningen raste sammen er på måten som en kontrollert eksplosjon. Brannen skreik etter oksygen som bare gjør det mer usannsynlig at det ville rase sammen.Du kan ikke smelte stål me røyk det sier sei selv.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å smelte stålet for å svekke det....

Og ja konspiratørene var sikkert smarte nok til å fylle hele WTC med sprengstoff, for deretter å plassere sprengstoffet slik at det så ut som en kontrollert rivning. Leide de inn ACME demolitions mon tro?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av radium Vis innlegg


* Hvorfor finnes det ikke et eneste bilde av flyet som kræsjet inn i Pentagon, enda dette er verdens mest overvåket bygning?
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=lsWZHKIg3Cs

Sorry mate, bor nå i USA og så en dokumentar om 9/11 her om dagen, så akkuratt dette klippet.
Og ikke kom å si at det ikke er et fly. Klippet på youtube er dårligere enn det jeg så på dokumentaren.
Sist endret av Jonhe008; 8. september 2010 kl. 03:26.
Kan da si at linken ikke funker, skulle gjerne sett denne filmen, selv om den er 5 år gammel
▼ ... mange måneder senere ... ▼
se på Blueprint for truth. ta deg ett par timer eller gå på youtube å se kortversjonen på 30 minutter hvis du har konsentrasjonsvansker med kort holdbarhet...

Jeg er usikker på hvor mange som fremdeles "gidder" å avvise eller tvile på at det hele var en stor bløff, men det er vel alltids noen. Med det kan vi sette en sløyfe på hele diskusjonen..
Sitat av psilonaut Vis innlegg
se på Blueprint for truth. ta deg ett par timer eller gå på youtube å se kortversjonen på 30 minutter hvis du har konsentrasjonsvansker med kort holdbarhet...

Jeg er usikker på hvor mange som fremdeles "gidder" å avvise eller tvile på at det hele var en stor bløff, men det er vel alltids noen. Med det kan vi sette en sløyfe på hele diskusjonen..
Vis hele sitatet...
Du mener altså virkelig at resten av verden nå for det meste mener at 9/11 var en konspirasjon fra den amerikanske regjeringens side? Eller er du bare litt upresis i formuleringen din?
neinei, vi har jo muligens sånne som deg? Har du sett blueprint for truth? hva fikk du ut av det? er de helt på jordet?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av psilonaut Vis innlegg
neinei, vi har jo muligens sånne som deg? Har du sett blueprint for truth? hva fikk du ut av det? er de helt på jordet?
Vis hele sitatet...
Ja, heile forbanna truthermiljøet er totalt på jordet, og ingenting å høre på. Om du vil ha begrunning får du lese tråden, for ting er stortsett debunka før. Om du skulle komme med nye argumenter (Nei, ikkje youtubefilmer takk), så er det interessant, men gjentakelse er ikkje det.