Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2815
...Venter på en pakke i posten. Siste delene til den nye datamaskinen min... Venter spent... veldig spent... Så nå har sporingen stått på "Videresendt" siden klokken 19:49 i går kveld.
Noen som kjenner sjansene for at pakken er her i morgen? Vet den skal innom Bergen Omlastningsterminal først... Noen den SKULLE vært i dag, men ikke foreløpig. Kan den ankomme omlastningsterminalen hele dagen?
Sist endret av tagefo; 6. mars 2008 kl. 15:57.
Den burde være der over natten!

EDIT:

Så vil si det er ganske sannsynelig ja.

Jeg fikk selv pakken dagen etter den ble sendt. (Komplett - bergen)


Btw, hvor kjøpte du fra? og hvor står den nå?
Sist endret av Erikj; 6. mars 2008 kl. 15:59.
I morgen som Tagliano sier.
Jeg bestile hos amentio 3 mars. Nå den 6 mars er alle delene utenom RAM, PSU og skjerm kommet, tenker de kommer i morgen. Kjekt å få alt på døren Bor ved Lillehammer.
Det er veldig vanskelig å annslå. Noen ganger går det veldig raskt og andre ganger går det sakte. Dessverre er det alltid en sjanse for at posten roter litt rundt med pakken din, feks sender den til Finnmark ved en feil...
tagefo's Avatar
Trådstarter
La oss håpe de som sorterer pakken holder hodet kaldt da, og ikke shipper den avgårde til Finnmark. Pakken vet jeg ikke helt hvor er. Den stod på "Innlevert postterminal Stokke", og gikk over til "videresendt" i går kveld altså. Bestilte fra MPX, som forresten har rotet en god del med bestillingen. Noen deler bestilte jeg fra NetShop, og noen fra MPX, samtidig. De fra NetShop kom frem for 3 dager siden, og MPX sin har ennå ikke kommet. Måtte ringe MPX for å få i gang plukkingen. Menmen, har ellers gode erfaringer med dem.
Men ja, pakken står på "videresendt" ennå, så... La oss håpe den kommer i morgen. Er lysten på ferdig PC nå
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av tagefo
Bestilte fra MPX, som forresten har rotet en god del med bestillingen. Noen deler bestilte jeg fra NetShop, og noen fra MPX, samtidig. De fra NetShop kom frem for 3 dager siden, og MPX sin har ennå ikke kommet. Måtte ringe MPX for å få i gang plukkingen. Menmen, har ellers gode erfaringer med dem.
Men ja, pakken står på "videresendt" ennå, så... La oss håpe den kommer i morgen. Er lysten på ferdig PC nå
Vis hele sitatet...
Jeg venter på et skjermkort fra MPX, bestilte på mandag, ble sendt på tirsdag. Ergo, hvis det ikke er her i morgen vil noens gommekjøtt hilse på skosålen min (MPX eller Posten, that is.)
Dersom pakken pakken ikke er kommet til omlastingssentralen innen kvelden er det liten sjanse for at du får den i morgen. Det er i alle fall min erfaring. Postkontorene får pakkene sine svært tidlig på dagen (0600 - 1000) så lenge vi snakker om en vanlig servicepakken (3'er pakke)

Polar- Posten har 3-5 dagers leveringstid på servicepakker. Og ved mindre pakken ble levert tidlig på dagen tirsdag ble det helt sikkert ikke gjort noe med den før onsdag, altså er du heldig om du får pakken i morgen.

Edit: Ja forresten, pakken kan ankomme i løpet av hele dagen, så det er bare å sjekke innom sporingen i løpet av kvelden...
Sist endret av Cikey; 6. mars 2008 kl. 16:33.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Postkontoret på Exhibition får inn pakker to ganger daglig, den andre i 6-/7-tiden om kvelden.
tagefo's Avatar
Trådstarter
Ja postkontoret på Exhibition er vel lenger åpen siden det er på senteret? Uansett henter jeg pakken på Solheimsviken, så. Her er hvordan sporingen ser ut so far:

05.03.08 19.46 VIDERESENDT 0024 OSLO
05.03.08 16.06 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

Hvorfor skal den innom Oslo?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Min sier følgende:

06.03.08 11.38 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL

hvor den befinner seg er et mysterium for meg.
Sist endret av Polar-; 6. mars 2008 kl. 16:49.
NSO: Ah, bra tillegsinfo, jeg jobbet på et mindre kontor som bare fikk en gang om dagen.

tagefo: Fordi det er mer lønsomt for posten å sende pakkene samlet


Polar- står det ikke et postnummer i tillegg? Det var uvanlig..
tagefo's Avatar
Trådstarter
Ut i fra det jeg har erfart med slike pakker, så befinner pakken din seg i byen din på omlastningsterminalen der, kommer vel på postkontoret i morgen da.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Synes også det var merkelig at det ikke stod postnummer/by. Satser på at du har rett tagefo

Edit: Det stemte at den var ankommet byen. Fikk en kompis som jobber i posten til å hente den nå
Sist endret av Polar-; 6. mars 2008 kl. 17:14.
tagefo:
Posten går ikke fra Stokke direkte til Bergen. Den må fraktes med fly, tog eller lastebil. Det er nok derfor den blir sendt til Oslo sammen med andre pakker, og så til et stort posthus i Bergen for å fordele til de lokale postkontorene. Dermed får du den i postkassen din. Enten pakken eller hentelappen

edit:
Ja, jeg pleide å få pakken dagen etter terminalen da jeg bodde i Bergen.
Sist endret av marsboer; 6. mars 2008 kl. 17:03.
Jeg stusser over at det står at den er videresendt. Etter min erfaring, så vil ikke dette fremkomme med mindre utsender eller mottaker har kontaktet posten og bedt om å få videresendt pakken til en annen adresse.

Men vent til i morgen. Da har du sannsynligvis noen oppdateringer på pakkesporingen.
Sist endret av Thysanoptera; 6. mars 2008 kl. 17:23.
tagefo's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for svar alle sammen! Stusset litt over den videresendingen jeg også. Ser i morgen... Håper virkelig den er ferdig. Ny PC til helgen hadde virkelig gjort seg. Jeg gir en lyd her når statusen endrer seg.
tagefo's Avatar
Trådstarter
Da var neste dag kommet, og det har skjedd en liten oppdatering på pakke-statusen.

07.03.08 10.21 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN
05.03.08 19.46 VIDERESENDT 0024 OSLO
05.03.08 16.06 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

Kommet til Bergen i allefall. Må vel vente til i morgen da :S Og -Polar, kom til å tenke på, jeg sjekket kollinummeret fra leveringsbekreftelsen på eposten min, da fikk jeg ikke sted heller. Gikk jeg inn på MPX og sjekket kolli der, fikk jeg frem by. Fått pakken i dag forresten?