Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1375
Hei!

Dette ser ut til å være et passende og positivt forum til å stille et spørsmål som
jeg har fundert på de siste dagene


Det er nå 3 år siden jeg var avhengig av tullball, men har kommet meg helskinnet ut av det. Har prøvd en del stoffer, hvor amfetamin og litt kola var det verste. Jeg er ikke akkurat stolt over det jeg holdt på med, men jeg har fått både positiv og negativ erfaring fra det. Når jeg sier at jeg har fått positiv erfaring fra det, så vil jeg ikke frem til at det var positivt at jeg ruset meg, men at jeg har blitt sterkere psykisk i sammenheng med narkotika. Og til dags dato så har jeg garantert den rette innstillingen på å ikke havne på "kjøret" igjen. Jeg har også innstillt meg til å kun bruke stoff når jeg føler at jeg trenger en forandring/vil hygge meg på en måte jeg nesten ikke kjenner til lengre. Har som de fleste innsett at det ikke er mulig å få en positiv fremtid som narkoman...

Tidligere så hadde jeg en psyke på topp, men dette har endret seg på en positiv måte - ettersom at jeg har blitt eldre og mer erfaren. På tirsdag så prøvde jeg speed sammen med en god kompis. Grunnen for at jeg prøvde dette avhengighetsskapende stoffet da, var rett og slett fordi at jeg "følte" jeg ville teste det igjen, og få en rus som jeg nesten hadde glemt. Jeg er stolt når jeg sitter her og IKKE kjenner et eneste lite sug på at jeg vil ha mer av det, siden jeg er 1mm ifra å bli 100% nøkter. Så det er ingen fare om at jeg kommer til å bli som jeg var før - avhengig av speed. Jeg tror at speeden har "hjulpet" meg litt med å skrive dette innlegget. MEN! Jeg kan trygt si det at jeg fant ut at jeg skulle teste knips - FØR jeg kjente at det svidde i nesen på tirsdag som var...!

"Ja, jeg vet at mange sier dette om at de er sikre på at de ikke kommer til å bli avhengig igjen, men nå er innstillingen min for at jeg ikke kommer til å røre dette stoffet i nærmere fremtid så maksimal at jeg ikke har noen hensikt med å prøve dette videre..."

"Kommer du til spørsmålet ditt snart?"

Som sagt, så har jeg erfaring fra andre stoffer, men har funnet såpass mye ut om knipsen "rosa supermann" at jeg har lyst til å sitte inne på en god lørdagskveld, og bare nyte denne rusen som denne knipsen tilbyr. Har lest ganske mye om knips på dette forumet.

Grunnen for at jeg lurer på akkurat dette med svimmelhet, er fordi jeg liker å ha god "kontroll" over rusen, uansett hva jeg har ruset meg på. I tillegg til dette så hadde jeg hatt en "traumatisk" opplevelse når jeg var på tivoli da jeg var mindre. Og dette handlet nettopp om svimmelhet.

Tivoliet var i byen og jeg skulle dit med faren min. På den tiden var jeg rundt 10 år. Jeg satt meg ned i karusellen kalt "Tekoppene". Koppen jeg satt i begynte og spinne, og jeg ble svært fort svimmel. Det var første gangen jeg prøvde denne type karusell. Det endte med at polakkene ikke følgte med, så dem hørte sikkert ikke en liten gutt som meg skrike "STOPP" for harde livet. Heldigvis klarte faren min å få dem til å stoppe karusellen, ettersom at han la merke til at jeg ikke hadde det bra. Jeg husker det ikke så veldig godt i detaljer og sånt, men jeg kan huske at jeg spydde, og lå på en benk ganske så lenge.

Svimmelhet går på det mentale, og ettersom dette skjedde når var nokså ung, så har det i teorien svidd seg fast i mitt mentale sinn - under kategorien "ting som jeg frykter". Når jeg sier at jeg frykter dette, så er det ikke slik at jeg flipper totalt ut, eller blir veldig dårlig av å spinne litt rundt på en kontorstol - men at jeg i mer ekstreme tilfeller blir svimmel. Gjerne også over lengre tid.

(Jeg leser for tiden om psykologi, ikke på grunn av det som har skjedd før i tiden, men fordi jeg interesser meg for dette. Der har blant annet fått bekreftet at dette er noe jeg selv "frykter". Siden det skjedde på den måten det gjorde...)

Èn liten ting til som jeg føler jeg er nødt til å nevne, før jeg kommer til spørsmålet du helt sikkert har lengtet leeenge etter...

Ingen, (for så vidt jeg vet), liker å være SKIKKELIG dritings. Men det jeg har opplevd var at når jeg til tider ble skikkelig alkoholisert, så hadde det seg slik at jeg kunne ligge på en sofa og bare være så svimmel at jeg følte at jeg snurret rundt i forskjellige retninger, og på en "spyfremkallende" måte. Jeg er helt sikkert ikke den eneste personen i dette universet som har opplevd dette, men det var slik at jeg alltid kunne huske hvor ekkelt det var dagen derpå. Noe som heller ikke var noe spesielt behagelig å tenke på under en heavy bakrus

Som nevnt så har jeg planer om å prøve den spesifikke knipsen "rosa supermann".

Derfor lurer jeg på om noen med erfaring fra akkurat denne knipsen, eller en type du VET er nokså lik, har ført til at du har blitt svimmel?

- Jeg tenker ikke på sånn type svimmel du blir av å snurre litt rundt på en kontorstol - men slik du blir etter 2 saftige turer med "tekoppene". (For de av dere der ute som ikke vet hvilken type karusell dette er, så er det slik at du blir satt ned i en stor tekopp - og det som skjer er at i tillegg til at selve koppen snurrer rundt sinnsykt fort, så gjør HELE karusellen det samme, bare i motsatt retning. Det er også noe annet som beveger på seg, et element på karusellen. Og det fikk i alle fall meg til å ikke ha noen som helst anelse på hvilken h******s retning jeg ble sendt!)

Som nevnt tidligere så har jeg en liten tvil på knips. Så dersom noen av dere der ute mener/har erfart at det er mulig å bli mer enn svimmel på rosa supermann, så vil jeg ikke prøve den. Legg også merke til at jeg har sett for meg at jeg vil "bæde" dersom jeg blir skikkelig svimmel, ettersom at jeg har tenkt så mye på dette...

Da takker jeg for at nettopp DU har brukt sååå mye av din fritid til å lese dette innlegget som er skrevet av en person som elsker lange setninger - og får en lettere orgasme ved stor bruk av komma og bindestreke--r

Jeg vil også takke for alle svar! Setter selvfølgelig st000r pris på at jeg får et svar som hjelper =)

Take care!
Nei, jeg har ihvertfall aldri opplevd det. Ikke annet en muligens dagen derpå, da har det hendt at jeg faktisk føler jeg holder på å svime av.
Artig at vi har det på akkurat samme måte når vi er for dritings da.
Tror faktisk at speeden har 'hjulpet' deg em jeø del med å skrive det innlegget. Er du på form enda? Virker som du har fått med deg alt som dukket opp i hodet ditt når du skrev det innlegget
Takker for det kjappe svaret

Ser at du bomma litt på tastaturet Regner med at "jeø" = hel

Nå er jeg helt nøktern. Har jo sovet godt etter speeden. Var litt småsvimmel pga mangel på næring/væske osv når jeg våkna, men jeg fikk i meg mat og vann og ble fin i formen
- Så i forhold til hvordan jeg ble etter en god kveld/helg på speed før, så har jeg faktisk aldri følt meg så bra som jeg gjør nå (ingen nedtur! )

Det du sier med at det hender at du holder på å svime av når du våkner etter en knipskveld virker litt skremmende. Jeg klarer å kontrollere svimmelhet når jeg er nøktern/edru. Kanskje jeg hadde klart det dagen etter en kveld på knips, når jeg våkna?

Lurer bare på noen par ting til:

-Har du såpass mye erfaring/guts til å spise mange?
-Er det slik at du er rusa i mer enn 5-6 timer dersom du spiser flere?

Lurer bare på overnevnte siden du kan ha hatt mangel på næring/mat/væske osv. Og at jeg ikke hadde turt og gått på knips i mange timer, i frykt for å bli sulten etc, og deretter bli svimmel - enten det er mens jeg er på knips, eller når jeg våkner dagen derpå.

Dette er ikke noe jeg vet, men heller noe som virker logisk -> selv om det går mye ut på personen og kroppen hans.


EDIT: Virker så om jeg er nøktern nå ja, glad i smilier!(?)
Sist endret av xManiaCx; 5. januar 2006 kl. 22:35.
I min tid ble jeg "bittelitt" svimmel akkurat når knipsen tok tak... Gikk fort over og var ikke noe spesiellt plagsomt.

Knips av forskjellig slag (supermann, mette marit osv) er jo ikke laget på et farmasøytisk laboratorum med kvalitetskontroll, så sammensetningen kan forandre seg litt etter dagsformen på han som lager det.
Derfor vil sammenligning av knips med samme navn kunne være misvisende.
Er derimot knipsen kjøpt av samme "vareparti" vil nok kvalitet og mengde mdma være jevn.
Svimmelhet på knips er ikke ett ukjent fenomen akkurat. Jeg ble det akkurat i det knipsen satt inn virkningen ja. Bare å sette seg ned å slappe av litt det ;P.

Velkommen til forumet =). Mange nye brukere og poster i rusmiddel forumet da, det er bra .
Riktig som du sier med tastebom. Det med at jeg holdt på og svime av har ikke skjedd mange gangene et par maks. Kommer veldig ann på knipsene. Men slik kan en jo bli på nedturen av amfetamin, har ihvertfall vært slik selv etter rundt en uke uten søvn.
Og ja, jeg har nok erfaring til å spise endel drops. Men jeg spiser de sjeldent mer. Lengre å lengre mellom hver gang. Blir så vanvittig deppa dagene ettere, slik ble jeg ikke før og da var det meget lettere å spise ofte. Jeg er heller ikke noe innspist lengre, så skal ikke ha mange knipsene før jeg har det fett. Men jeg spiser ikke 1 pille pr kveld heller da jeg pleier å ha noen.
Se her! Aktivitet! Dette forumet virker jo så bra at folk nesten burde betalt for det

Ser at dere har opplevd det samme. Nå har jeg visst nok fått et annet syn på svimmehet i forbindelse med knips. Og dersom jeg skulle prøvd knips, om det så hadde skjedd neste helg - eller år(?), så ville jeg antakeligvis ikke bekymret meg/fått en bad trip etc. For nå vet jeg at det er mulig å bli svimmel. Og siden det ikke virker til å vare lenge eller være fullstendig negativt, og at det heller ikke er som "tekoppene", så er jeg nokså sikker på at jeg hadde taklet dette bra.

Da er det tid for å takke for alle svar! Alle virket positivt inn på meg, og dersom jeg finner ut at jeg skal prøve det en gang, så blir det sannsynligvis i trygghet (Skulle egentlig prøvd det i morgen, men siden jeg var i begravelse idag, så jeg kommer til å vente en stund....)

Sjakaa, takk for velkomsten! Jeg kommer garantert til å være aktiv her, siden dette forumet virker kult - til og med for den "streite" typen =)

Bra timing på posten din

Skal lese det senere, my edit will come
xManiaCx: Jeg har lest en del rapporter på erowid hvor MDMA har blitt intatt med det
formål å hanskes med en traumatisk opplevelse fra barndommen. MDMA har også blitt
benyttet terapautisk i USA (?) nettopp for å komme til bunns i, og klare å prate om/tenke
gjennom traumatiske opplevelser. Derfor kan det jo hende at MDMA kunne hjelpe deg til
å bli kvitt redselen for svimmelhet?

Dette er på ingen måte en oppfordring til å innta MDMA, bare en tanke som slo meg.
Jeg annbefaler deg å lese så mye du kan på erowid (og eventuelt andre steder) om
MDMA før du eventulet prøver, og å være veldig forsiktig med dette stoffet da det lett
kan bli en (dårlig) vane og du kan havne der hvor du har vært før og ikke vil komme igjen.

Uansett hva du velger, lykke til og velkommen til forumet
Sitat av erowid
MDMA was first synthesized in the 1890s and later patented by Merck pharmaceuticals on December 24, 1912, but it wasn't until the mid 1970s that articles related to its psychoactivity began showing up in scholarly journals. In the late '70s and early '80s MDMA was used as a psychotherapeutic tool and also started to become available on the street. Its growing popularity led to it being made illegal in the United States in 1985 and its popularity has continued to increase since then.
Vis hele sitatet...

That's right, felix.

Velkommen til nFF xManiaCx
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Mm, det ble brukt i terapi blant annet fordi det gjor det veldig mye lettere for en passient å snakke med terapauten om problemene sine. Ofte ble mangfoldige timers arbeid / progresjon oppnådd på en snau time med små mengder MDMA i behandlingen. Men, igjen, dette var jo sammen med en trent terapaut.
Hmm... Fant ikke ut hvordan jeg redigerte mitt tidligere innlegg. Litt treig idag

Vil igjen takke for alle svar!

nohope, jeg sjekket ut linkene du la ut, og mesteparten av det som sto der visste jeg ikke om. Det med svimmelhet skremte meg mer på en måte, men på en annen måte ikke - på grunnlag av det dere sier om forskningen, og hva det ble brukt til. Gjerne jeg faktisk hadde overvunnet denne frykten jeg har for svimmelhet på knips, ved, (som dere sier), å prøve det? Jeg vil på ingen måte prøve knips bare for å få fjernet denne frykten.

Nå får jeg det sikkert til å virke så om at det jeg frykter mest av alle "bad" ting som kan skje på knips er at jeg blir svimmel. Det er ikke SÅ gale, men den informasjonen dere har gitt meg har ikke gjort noe annet enn virket positivt inn på meg! Er enda usikker på om jeg kommer til å teste knips, siden det ikke bare er svimmelhet jeg er "redd" for. Knips er jo ikke akkurat som å prøve alkohol for første gang... Men men... "Time will show"

Jeg skal gjøre som du sier felix, lese mer om dette stoffet. For det virker til å være mange ting bak det, som de fleste folka som kun har hørt hvordan knipsrusen er vet. Jeg er en av dem, og vil lære mer om det - før jeg eventuellt prøver det. Siden jeg enda ikke vet nok om det.

Er ganske så imponert over den varme velkomsten altså! Takk til dere aktive brukere på dette forumet som faktisk hjelper andre folk ved å dele deres personlige erfaringer, kunnskaper osv

Nå er det på tide at jeg søker litt mere rundt for å finne ut mer. På tirsdag denne uke, var jeg innstilt på å ta knips idag. Men nå er jeg innstilt på å ta knips når jeg føler meg kunnskapsrik på dette stoffet - siden det tydeligvis er så mye "bak" det. Blir en del "tenking" denne helga, så kanskje jeg finner ut mer om dette interessante stoffet, ved å prøve å sette sammen all den informasjonen jeg har fått, og kanskje finne ut hvordan jeg føler jeg ville blitt på knips. Poster sikkert et nytt innlegg med min konklusjon snart

Ha en fortsatt kul helg fokens!
wtf!? folk tror det hjelper å spise knips for å bli kvitt traumer! skjerp dere da!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nei, folk tror ikke det, i alle fall ikke jeg, men det har blitt brukt i psykriatrien i årevis, og man forsker enda på flere nyttige måter å benytte seg av MDMA. Men, det blir på langt nær det samme å spise fire tabeletter av tilfeldig sort og tro at ting løser seg av den grunn. MDMA vil IKKE kurere noe som helst av seg selv, og sånn er det bare med den saken.

Forøvrig syns jeg du kan komme med litt mer utfyllende og avklarende innlegg, druefis, for det der strider så og si med reglene og jeg er såååå langt ifra å slette det. Forklar deg bedre, det er et diskusjonsforum ffs.
Knips kan seff gi svimmelhet i høye doser. Men i slike doser er det mest sansynlig at du havner på sykehuset med 40 i feber dagen etter turen også.
Rett og slett et resultat av overdosering.
xManiaCx: En annen ting som kanskje bør nevnes, er at du må få tankene bort fra svimmelheten.
Hvis du pakker i deg knips, og du er livredd for å bli svimmel, så er muligheten for en bad-trip større.

Think "happy" thoughts
Negative tanker = negativ rus
Positive tanker = positiv rus
Lå på en seng i Hellas, drita full og så bare rommet snurre frem og tilbake, føltes ut som senga mi prøvde å kaste meg ut. Det er det absolutt verste jeg har opplevd, og har til dags dato drukket alkohol 2-3 ganger etter det, kun i moderate mengder.

Ikke faen om jeg tar tekoppene frivillig.