Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1248
Hei freaks.

En kamerat av meg (Ja, faktisk!) ble tatt for fyllekjøring med gravemaskin for tre måneder siden. For to måneder siden var han i avhør, men har ikke hørt noe fra hverken politi eller påtale etter dette. Han har ikke fått noen brev eller noe slikt heller, men ble selvsagt fortalt i avhøret at han var siktet.

Spørsmålet blir: Hvor lang tid kan dette ta? Og er det noen frist på når saken må ferdigbehandles og sendes påtale?

Om det er av betydning: Han sa seg villig til å få saken pådømt via tilståelsesdom.
Forvaltningsloven § 11a:
Forvaltningsorganet skal forberede og avgjøre saken uten ugrunnet opphold.
Dersom det må ventes at det vil ta uforholdsmessig lang tid før en henvendelse kan besvares, skal det forvaltningsorganet som mottok henvendelsen, snarest mulig gi et foreløpig svar. I svaret skal det gjøres rede for grunnen til at henvendelsen ikke kan behandles tidligere, og såvidt mulig angis når svar kan ventes. Foreløpig svar kan unnlates dersom det må anses som åpenbart unødvendig.
I saker som gjelder enkeltvedtak, skal det gis foreløpig svar etter annet ledd dersom en henvendelse ikke kan besvares i løpet av en måned etter at den er mottatt.
Vis hele sitatet...
EDIT: Skummer lovdata as you read, stay tuned ^^
EDIT2: Ga opp, sliten
Sist endret av excubated; 11. januar 2011 kl. 00:40.
uten ugrunnet opphold? se på saken min! Tok et år før jeg i det hele tatt måtte inn til avhør!
Fyllekjøring med gravemaskin? Seriøst? Creds.
Mer creds om den var stjålet eller noe. Har du noe link til avisoppslaget? "Ruset mann gravde tre meter dypt hull i hagen til ordføreren" eller noe?
Sitat av nightLook Vis innlegg
Fyllekjøring med gravemaskin? Seriøst? Creds.
Mer creds om den var stjålet eller noe. Har du noe link til avisoppslaget? "Ruset mann gravde tre meter dypt hull i hagen til ordføreren" eller noe?
Vis hele sitatet...
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/r...lane/1.7329221
Sitat av nightLook Vis innlegg
Fyllekjøring med gravemaskin? Seriøst? Creds.
Mer creds om den var stjålet eller noe. Har du noe link til avisoppslaget? "Ruset mann gravde tre meter dypt hull i hagen til ordføreren" eller noe?
Vis hele sitatet...
Creds?? Hadde vel vert mer creds om han kjørte over huset til noen å drepte et par folk.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Creds?? Hadde vel vert mer creds om han kjørte over huset til noen å drepte et par folk.
Vis hele sitatet...
Nja. Han ville komme seg hjem og tenkte "nei sykkel blir for konvensjonelt" og gikk rett for gravemaskina. Credit where it's due. Situasjonen du beskriver er bare trist. (SE SÅ POLITISK KORREKT JEG KAN VÆRE)