Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 940
Har et gammelt dråg av en pc her, og har lyst å gjøre noe fett med den. Bygge nytt kabinett, putte den i noe annet, eller noe annet sykt/fett.

Men jeg trenger litt inspirasjon av dere. Hva vil du at jeg skal gjøre?

Hvis det blir noe av, så vil jeg lage en worklog der jeg poster planer, resultater og sånt

Kom med din ide
Sist endret av fulloggal; 10. april 2010 kl. 01:13.
Ta en gammel støvsuger og bruk det som kabinett, så legger du inn hardware i den og setter strømforsyningen slik at den kommer ut der ledningen er for støvsugeren fra før. Det blir awesome.
Du kan finne litt inspirasjon her.

Bygg et nytt kabinett da vel, du trenger jo ikke å lage et kabinett som ser ut som et standard kabinett. Du kan jo bygge pcen i et rør slik at det blir en eneste stor vindtunnel.
Eller du kan jo bygge pcen din inn i noe som er litt uvanlig eks: postkasse, en gammel fatscreen tv, gammel stor dvd spiller, hanskerommet på bilen :P, koffert osv..
Sist endret av oPRE; 10. april 2010 kl. 01:36.
Hva med å lage en oil cooled PC?

- Annen vid.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg har gjort noe litt motsatt og puttet moderne komponenter i kabinettet til en gammel hp pavillon.
http://www.lonestaronline.com/fullsize_thumbs1/931731396.jpg
Er litt moro å kunne kjøre windows 7 på en maskin det står designed for me/2000 på.
Bygg komponentene i en kasse til en stor høytaler!
Eller en gammel tv, så fikse du slik at du får bilde på skjermen... ehm, på en eller annen måte...

Har du en gammel stygg gitar du ikke trenger?`Få av bakplaten så forsiktig som, mulig, sett inn komponentene, og lim igjen
hadde vært fett vidt du hadde funnet en ür gammel, alt for stor kasserolle oO
Bygg PCen inn i en gammel koffert. Dra med deg koffert, stokk, pipe og en gammel hatt på lan. Da er du ihvertfall min helt=)
Du kan jo alltids bruke det kabinettet du har(om du er er litt teknisk innstilt) , strippe det helt ned, lage et skjelett i en viss form. kle det med duk, støype glassfiber og pusse det fint til for så å lakke det.

Jeg har et lignende prosjekt liggende. Det har ikke så spessielt høy prioritet atm da, pga andre prosjekt(bil).
I prosjektet lager jeg en Quiksilver PC(kjent klesmerke). Ser allerede at dette kommer til å bli ganske unikt. Har formet det slik at logoen til quiksilver står ut av fronten på kabinettet, med knapper og innganger under.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Hva med å lage en oil cooled PC?

- Annen vid.
Vis hele sitatet...
Det eneste problemet jeg ser på sikt, er harddisken. Er den hermetisk lukket, eller vil det lekke inn olje som bremser de bevegelige delene?
Sitat av excubated Vis innlegg
Det eneste problemet jeg ser på sikt, er harddisken. Er den hermetisk lukket, eller vil det lekke inn olje som bremser de bevegelige delene?
Vis hele sitatet...
Jeg ville valgt å montere harddisken på utsiden, nettopp fordi noe så lite som et støvkorn vil være nok til å kræsje en disk. Det være sagt, er jeg rimelig sikker på at det finnes hermetisk lukkende harddisker. En SSD-disk vil eksempelvis løse problemet.

De fleste av dagens disker er - så vidt jeg vet - ikke 100% lukkede, de har et ekstremt lite hull som brukes til å holde lufttrykket likevekt mellom inn- og utsiden av disken. Dette hullet, eller filteret, er på størrelsesorden micron-nivå, noe som tilsvarer rundt 10^-6 (1/1 000 000) av en meter (med andre ord ikke så veldig stort).

Dette er hva jeg husker akkuratt nå; kan prøve å grave opp eksakte tall og dobbeltskjekke informasjonen senere, ettersom dette er tatt rett fra hukommelsen. Uansett, for å konkludere er vel det tryggeste å ha disken på utsiden, til tross for at det sannsynligvis også kan funke å ha den på innsiden.
Sist endret av Restyle; 13. april 2010 kl. 14:52.