Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1312
hva er deres erfaringer med helsevesenet?

jeg spør fordi jeg har opplevd så mye forskjelligt selv.
utrolig mye dårligt, men også noe bra.
i det siste har jeg hørt mye dårligt fra andre,
og opplever selv at jeg ikke blir hørt.
(og jeg sier bokstavelig talt at "jeg klarer ikke mer, NOE må skje, før det går galt!")
så jeg lurte på hvordan dere opplever systemet...
Hvilken del av helsevesenet er det du sikter til? De delene jeg har vært borti har imponert meg egentlig...
Systemet som helhet?

Hvilken del av systemet tenker du på? Antar du mener psykiatrien?

Jeg oppfatter psykiatrien som nedprioritert og overopphetet. Vi har dyre psykologer, lange køer -
og verdens mest psykisk syke land. Det blir som med eldrebølgen. En eller annen dag kommer køene
til å tilte fullstendig.

Du som startet denne tråden må kunne bidra litt mer. Få høre historien din. Må si det blir utrolig
lite engasjerende om du bare starter dette uten noe krutt.
Sånn foruten om at ting tar tid, og at når feil folk stiller diagnose blir det pussige resultater, har mitt forhold til det norske helsevesen stort sett vært positivt.
Det irriterer meg nesten grenseløst at du bare skriver "HELSEVESENET" og drar alt og alle under en kam.
Opplevd stort sett bare bra ting med det norske helsevesenet har ikke hatt behov for å prøve psykiatri delen så jeg kan ikke uttale meg noe om den. Men må si at når jeg ble syk i På filippinene for noen år siden og havnet på privat sykehus der nede så fant jeg ut hva virkelig topp sykehus betyr. Prøv 120 cm bred seng på alle rom. Tillatelse til at du kan ha en partner liggende i senga sammen med deg hver dag og natt. Tv med parabol på alle rom. Største dusj avluke jeg noen gang har sett på noe sykehus. Er vel kun luksus hotell der nede som har større. Leger med en fantastisk kunnskap og utrolig service.

Så derfor kan jeg ikke si at det norske helsevesenet er verdens beste lengre men at det er virkelig bra det skal jeg fortsette og påstå. Og jeg har brukt sykehusene mye fra jeg var liten pga sykdom.
Sitat av creavator Vis innlegg
Opplevd stort sett bare bra ting med det norske helsevesenet har ikke hatt behov for å prøve psykiatri delen så jeg kan ikke uttale meg noe om den. Men må si at når jeg ble syk i På filippinene for noen år siden og havnet på privat sykehus der nede så fant jeg ut hva virkelig topp sykehus betyr. Prøv 120 cm bred seng på alle rom. Tillatelse til at du kan ha en partner liggende i senga sammen med deg hver dag og natt. Tv med parabol på alle rom. Største dusj avluke jeg noen gang har sett på noe sykehus. Er vel kun luksus hotell der nede som har større. Leger med en fantastisk kunnskap og utrolig service.

Så derfor kan jeg ikke si at det norske helsevesenet er verdens beste lengre men at det er virkelig bra det skal jeg fortsette og påstå. Og jeg har brukt sykehusene mye fra jeg var liten pga sykdom.
Vis hele sitatet...
En vesentlig forskjell er vel at vi ikke har den type private sykehus her hjemme. Hadde vi hatt det hadde det også vært slike muligheter, men det hadde jo også kostet sitt. Så i bunn og grunn har vi svært gode sykehusmuligheter for alle mennesker i dette landet, og det er vel ikke så bra der nede.
Heller passe bra sykehus for alle, enn dyre og bra sykehus for noen få.

Selv er jeg lite syk, men har da vært innom både lege, legevakt og sykehus, ingen problemer.

Må innrømme jeg var skeptisk til legestudentvikaren som sa jeg hadde panikkangst da jeg selv trodde jeg hadde hjertefeil og kunne dø hvert øyeblikk, men jommen hadde han rett.
Sist endret av Viva la Opium; 31. mars 2010 kl. 21:07.
Helsevesenet i Norge kan føles som "dårlig" i følge alt for mange i dag. Mange som klager stadig på det og syns det ikke fungerer. Vi er så vant til at alt skal bare fungere og være bra. I følge min personlige mening syns jeg det er veldig bra. Bare tenk på vårt helsevesen i forhold til andre land. Vi har det utrolig godt.
har bare ett ord desværre. rævkjørt :P
Sitat av Twilight Vis innlegg
har bare ett ord desværre. rævkjørt :P
Vis hele sitatet...
Føl deg fri til å utdype.
hvis du senker forventningene dine til det norske helsevesenet til et realistisk nivå, så kanskje det ikke er så ille alikavel...
for utdypning av hva jeg mener er rævkjørt i det norske helsevesenet, vil det bli et langt foredrag dersom ikke Chunkie kan fortelle oss hvilke(n) del av helsevesenet han sikter til kortversonen av det lange foredraget er rett og slett rævkjørt :P
Sist endret av Twilight; 4. april 2010 kl. 20:15.
Trådstarter
30 6
hei, beklager, jeg ble plutselig uten nett.
bare kjapt innom nå..
skal utdype mer om hva mitt syn er når jeg får orden på nettet.
men det jeg egentlig tenkte på var den psykiske delen av helsevesenet.

beklager jeg har vært så grunn i første innlegget.