Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2010
Er det bare jeg som nærmest irriterer meg over at noen brukere her på forumet må slenge ":P" bak absolutt alt de skriver? Et vanlig smilefjes, f.eks, kan jeg forstå, fordi det forteller noe om humøret til den som skriver og hva han/hun mener med det. ":P" har for meg ingen praktisk betydning. Har det det for dere? For å være helt ærlig tar jeg folk som bruker tegnet mindre seriøst enn andre. Er dette bare en følelse _jeg_ har?
Dette tegnet brukes ofte for å framheve noe morsomt/humoristisk. Ser ikke helt problemet?
Helt ærlig, du ser kun dette tegnet på forumet?
Tror du starter å bli litt for gammel :PppPPppPpPP
Som Djx sa, brukes det som oftest for å understreke noe morsomt, ironisk eller sarkastisk.

Det som derimot irriterer meg noe voldsomt er folk som bruker ":P" istedet for " ". Jeg vet ikke hvorfor, det bare er slik.
Det er vel omtrent like irriterende som en tråd med en utrolig teit topic ala denne
Fy faen så støgg du er! -Nå ble det jo kommentaren fort veldig useriøs, og uten så veldig mye mening, annet en at det er tullete. Du tok kanskje hele posten min useriøst nå?
Jeg greier meg med den, men "xD" kan jeg ikke fordra.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Jeg greier meg med den, men "xD" kan jeg ikke fordra.
Vis hele sitatet...
Der kan jeg være enig
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
"XD" er den verste smileyen noensinne. :PPP XDXD
Jeg er helt enig med trådstarter.

Hvor ofte stikker man tunga ut som en retardert tulling når man prøver å understreke en humoristisk poeng i en normal samtale.
Hvordan tror dere at en normal person ville reagert dersom jeg hadde gjort dette?
har vu gått tom for vettuge ting å diskutere ? :O
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg har ikke noe i mot , , , eller andre emoticons så lenge de brukes innen rimelighetens grenser og ikke brukes innimellom hvert ord.
Sist endret av robhol; 8. august 2010 kl. 13:16.
Den verste smilyen må jo være : o), typ: Pappa er død : o), Nå er det fest : o), Gratulerer med dagen : o), Faen ta den forbanna hora som stjal veska mi i byen i dag : o) håper du brenner i helvete : o) (uten mellomrom da)
Det er jo en standardsmiley for alle over 30 år på fjesboka.
Sist endret av sh0rtie; 8. august 2010 kl. 13:26.
Det er vel (dessverre?) fortsatt sånn at folk som skriver dårlig med orddeling og feil tegnsetting blir oppfattet som mindre smarte, og personlig ser jeg på smileys og emoticons som eksempel på dette. Det er selvsagt greit og rett og bruke en smiley for å understreke et ironisk eller humoristisk poeng, men folk som konsekvent bruker smilefjes i stedet for punktum ser jeg på som idioter.
Altså det dummeste jeg ser, når man har en søt liten boks med pene ansikter inni til høyre for seg med overskriften SMILEFJES, at folk enda må skrive :P, XD, o.Ô, :-) etc og hva faen annet dere skriver. Når man har disse customized, spesiallagde nFF fjesa.

Som holder mer enn lenge nok! Bergenseren syns jeg er litt sjølgod da Når Aass pils er mye bedre enn Hansa
Sist endret av Totskalle; 8. august 2010 kl. 13:33.
Vi alle har jo lagt merke til hvor vanskelig det er å skjønne ironi, sarkasme osv osv når man leser en post. Derfor er :P grei å avslutte med så folk skjønner at man ikke er alvorlig.

Men sånn ellers synes jeg dere er noen dumme nerder som på død og liv skal være så ordentlig og voksen.
Sist endret av Naturgrønn; 8. august 2010 kl. 13:33.
Den smileyen som jeg er mest irritert over er den vanlige : ) men med flere ), altså f.eks : ))))))
Sist endret av Waffaz; 8. august 2010 kl. 13:33.
Noen har virkelig lite å gjøre ;pPpPpPPpppP
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jeg er helt enig med trådstarter.

Hvor ofte stikker man tunga ut som en retardert tulling når man prøver å understreke en humoristisk poeng i en normal samtale.
Hvordan tror dere at en normal person ville reagert dersom jeg hadde gjort dette?
Vis hele sitatet...
Jeg er fan av ordspråket ditt, men likevel.

Det som er greiea er at det er et "emoticon". Altså ikke et direkte bilde av meningen, men en smiley folk kan relatere til og tenke det at "åja, det var en sånn spøk det ja" eller lignende. Det samme med "xD", skriver du det i en MSN samtale skjønner den andre hvor du vil uansett, det blir som Norges flagg (ikke bokstavelig). Alle vet hva det betyr og det kan nesten umulig misforstås. Ingen nordmenn ser på Norges flagg og tenker peace, anarki og hasj! De tenker 17. mai, kroneis og potet. For eksempel

Og hvis man er så dum at man sier "X-D liksom" i slutten av en samtale så er ikke det en person jeg ville snakket så mye mer med. Hvis ikke det hadde vært ment som en dobbeltmoralsk spøk.
Sist endret av Totskalle; 8. august 2010 kl. 13:41.
Som flere her har vært inne på, så brukes ofte ":P" bak en setning for å understreke at man gjerne ikke mener det helt bokstavelig, ikke er så veldig seriøs, eller mener noe morsomt eller ironisk. Jeg ser ikke helt problemet med at folk bruker den, så lenge den ikke brukes veldig overdrevet. Type mange ganger etter hverandre, eller bak hver eneste setning. Da kan jeg skjønne at den blir irriterende.