Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1085
Vet at RIAA å MPAA har tatt helt av med folk som laster ned filmer, musikk ol. men gjelder dette også med TV-Serier, eller kan man enda laste dem ned trygt uten å få et uhyggelig brev eller besøk?
Du har lov til å laste ned i Norge. Slik er loven
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det er vel helelr slik at det ikke er forbudt enda, med trykk på enda.
Det betyr at det ikke er straffbart å laste ned musikk og/eller film.

Programvare er derimot beskyttet av åndsverksloven, og man har ikke lov til å laste ned programvare man ikke innehar rettigheter til å bruke. Akkurat som at du ikke har lov til å stjele Stratos fra butikken, men om det er gratis utdeling på gaten i regi av Nidar Sjokolade så har du lov til å ta imot.
Joda.. Den er grei, men vist jeg bruker f.eks BitTorrent, så må jeg jo dele sammtidig som jeg laster ned, så spørsmålet er vel mer om det er lov å dele tv-serier i forhold til spillefilmer? iom at MPAA er mer ute etter dem som driver med filmer og sånt.. Men jeg har ikke hørt at tv-serier er nevnt.
Opprinnelig postet av nso
Programvare er derimot beskyttet av åndsverksloven, og man har ikke lov til å laste ned programvare man ikke innehar rettigheter til å bruke. Akkurat som at du ikke har lov til å stjele Stratos fra butikken, men om det er gratis utdeling på gaten i regi av Nidar Sjokolade så har du lov til å ta imot.
Vis hele sitatet...
Hehe det beste jeg har lest på lenge!
Du har lov til å laste ned, men ikke dele.