Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1538
ok, jeg kunne trengt noen råd/forslag uansett om jeg har en liten peiling på hva som kommer til å bli sagt.

I det siste så har jeg spilt litt online poker, noe som har fått meg i litt gjeld (ja smart...) Problemet er at jeg overbeviser meg selv om at jeg bare skal spille litt, så sitter jeg i kanskje 8 timer og ha klart å tapt 600$, og dette har skjedd på mer enn en anledning. Ettersom jeg er nylig fylt 18år så har jeg ikke akkurat råd til dette som dere sikkert skjønner. Jeg har også nylig sluttet med amf og hasj, og har litt depresjoner etter det. Så når jeg da taper veldig mye penger, blir jeg enda mere depressiv, og det fører til at jeg mister lysten til å gjøre noe som helst og jeg blir litt sånn "suicidal". Så det jeg har klart å rota meg opp i er en ond sirkel der jeg blir mere og mere depressiv, mens jeg taper mine og andre sine penger. Jeg er klar over hva jeg driver med, men har ikke kontroll i det hele tatt. noen som har noen gode ideer om hvordan jeg skal få meg ut av denne "onde sirkelen"?
De fleste pokerklienter har en shutout-funksjon som gjør at man blokkerer seg selv fra å spille i en tidsperiode som du selv bestemmer lengden på. Hadde jeg vært deg hadde jeg brukt den.
Jeg er ikke noe psykolog eller lignende, men hvofor spiller du? hvorfor bestemmer du deg for og sitte deg ned og spille poker på nette?
Har du håp om og vinne masse penger? eller er det spenningen bare?
Trådstarter
3 0
Sitat av Andcat Vis innlegg
Jeg er ikke noe psykolog eller lignende, men hvofor spiller du? hvorfor bestemmer du deg for og sitte deg ned og spille poker på nette?
Har du håp om og vinne masse penger? eller er det spenningen bare?
Vis hele sitatet...

godt spørsmål, jeg liker å spille et spill med spenning og fortjeneste hvis du skjønner og for meg virker det som om poker er perfekt...ok skal forklare bedre her..

ta wow som et eksempel:
jeg var jævlig glad i wow fordi jeg spilte pvp, pvp var person mot person i en kamp om hvem som vet mest hva de driver med (ikke noe QQ whine diskusjon plis...just go with it) men wow har ikke noen belønning slik som poker har. I poker er det også mann mot mann som viser ferdigheter, bare at du får en belønning (penger) så lenge du gjør det bra.

og bare så dere vet det, så er det ikke at jeg er dårlig, for jeg var oppe i 950dollar i natt, jeg vet bare aldri når jeg skal slutte og når slutter man da? jo...når alt er borte.

jeg vet bare ikke selv hva jeg skal gjøre og jeg vet heller ikke hvorfor jeg fortsetter å gjøre det :S
Grunn nr en til at du taper i poker er nokk BRM og at du ikke GREIER og holde deg til lave blinds, du går sikkert opp, opp og opp så fort muligheten er der? Kjenner meg meget bra igjenn i det du skriver..

Viss du absolutt ikke vil slutte med poker prøv disiplin, sett inn 50$ (vet det er lavt..) Men KUN spill f.eks 5$ sit n' go's. Greier du og holde deg til BRM burde du bruke meget lite på poker men fortsatt ha muligheten til og spille.

Er du redd alt for mye penger skal gå med stenger du accounten din på alle sider i en måneds tid og heller heng så mye ute som mulig. Gjør alt annent, fiske, kjøre turer, u name it.

Lykke til
Så å refse bankroll management-en hans uten at du har noen som helst innsikt i hvordan han spiller og å anbefale ham å spille SnG-er med 10x buy-in er et strålende eksempel på bra BRM?
Rein gjetting ja.

Strålende eksempel? Nei. Fullt mulig uten og måtte gå ned til 0.XX serien? Ja.

Var bare noe han kunne prøve, funka for meg og det var et tips jeg fikk av noen andre, ganske enkelt sender det videre
Sitat av inzane1891 Vis innlegg
Grunn nr en til at du taper i poker er nokk BRM og at du ikke GREIER og holde deg til lave blinds, du går sikkert opp, opp og opp så fort muligheten er der? Kjenner meg meget bra igjenn i det du skriver..

Viss du absolutt ikke vil slutte med poker prøv disiplin, sett inn 50$ (vet det er lavt..) Men KUN spill f.eks 5$ sit n' go's. Greier du og holde deg til BRM burde du bruke meget lite på poker men fortsatt ha muligheten til og spille.

Er du redd alt for mye penger skal gå med stenger du accounten din på alle sider i en måneds tid og heller heng så mye ute som mulig. Gjør alt annent, fiske, kjøre turer, u name it.

Lykke til
Vis hele sitatet...
BRM er et godt forslag, men resten av det du sier her er bare grusomt. Når OP sier at han "ikke er dårlig", men likevel så vinner/taper han ~$800 om gangen og føler det er for mye? Da kan ikke OP særlig mye om poker, og rammene som trengs for å bli en vinnende spiller.

Dessuten, 10BIs er alt for lite, og det vil bare føre til at OP setter inn mer og mer etterhvert som bankrollen ryker ut vinduet. Sett deg ned på limits du har råd til å spille på, for å lære deg rammene rundt spillet. For eksempel, spiller du PLO eller NLH, sett inn $200 og start å spill på NL2 (0,01/0,02 blinds). 100BIs er kanskje i strammeste laget, men det vil gjøre tapsperioder så mye enklere. Da slipper du å svette hver gang du taper en buyin. Etterhvert som du får mer og mer taket på det, kan du øke antall bord for å få inn nok volum. Når du har si 100BIs til ditt nåværende nivå, og 20BIs for neste nivå kan du hoppe opp og ta et shot. Går det galt går du ned og grinder opp igjen. Bankroll management er et av de viktigste verktøyene i dagens pokerverden, og det er noe du er nødt til å beherske skal du klare å tjene penger på det i det lange løp.
Ring hjelpelinjen som ble linket tidligere, tror det er det beste rådet. Tror også det er en god idé om du har noen du kan snakke med av familie og venner og prate med dem om dette
Begynn med farmville, det hjelper ikke, men da har du noe annet å bruke tiden på. Er bedre å være avhengig av noe du kun taper tid på og ikke penger.

Men den ultimate løsningen ville vært hjelpelinjen pluss familie/venner, snakk med folk, få de til å hjelpe deg.
Tror likevel hjelpelinjen vil være det beste valget for deg, ettersom det ikke virker som om du bør drive med pengespill at all.
Poker på Facebook? Så selger du poengene etter hvert som du får inn.
Klarer du å slutte med amfetamin og hasj kan du lett slutte med poker. Bruk tiden til noe fornuftig heller, skaff deg arbeid slik at du kan betale ned gjelden du har.