Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 20049
Blande Lyrica og Neurontin ?

-Bryker maxdose Lyrica.
Står ikke noe i Felleskatalogen på interraksjoner at disse 2 kolloiderer, noen her inne som har brukt begge deler samtidig ?

Tenker på rus og/eller effekt mot nervesmerter ?

Lyrica 600mg daglig er jeg småbrisen på hele dagen..!!

ALT av angst og indre uro er borte ! Etter kun 5 dager.
-Bedre enn beroliggende, og det har eg tygget mye av....!!
Sitat av mercen Vis innlegg
Blande Lyrica og Neurontin ?

-Bryker maxdose Lyrica.
Står ikke noe i Felleskatalogen på interraksjoner at disse 2 kolloiderer, noen her inne som har brukt begge deler samtidig ?

Tenker på rus og/eller effekt mot nervesmerter ?

Lyrica 600mg daglig er jeg småbrisen på hele dagen..!!

ALT av angst og indre uro er borte ! Etter kun 5 dager.
-Bedre enn beroliggende, og det har eg tygget mye av....!!
Vis hele sitatet...
Begge de nevnte preparatene er antiepileptikum. Jeg ville vært litt forsiktig med å ta så store doser som 600mg ofte, med mindre det er i samråd med en lege. Slike preparater bruker ofte å ha en del kjipe bivirkninger som i verste fall kan være permanent.

I og med at du lurer på om du KAN ta disse preparatene samtidig, regner jeg med at dette ikke er i samråd med en lege.
Hei! Ifølge denne: http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/druid
kan du det.

Søkeinput
lyrica => N03A X16 pregabalin
neurontin => N03A X12 gabapentin

Ingen relevante interaksjoner ble funnet.
Det er så si samme medisin. De funker på samme sted i nervesystemet. Det blir som å blande valium og sobril.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det er så si samme medisin. De funker på samme sted i nervesystemet. Det blir som å blande valium og sobril.
Vis hele sitatet...

Sitter med en Neurontin foran meg. Hva er det som gjør dem bra?

Jeg har tatt en del Neurontin og lyrica, alltid i samråd med lege.
Jeg ble forklart at de kunne hjelpe på abstinenser.

Kan jeg oppnå en slags rus på disse? En kompis av meg har et helt lager med disse liggende. Folk kjøper vel ikke disse på gata?
Sitat av Handy andy Vis innlegg
Kan jeg oppnå en slags rus på disse? En kompis av meg har et helt lager med disse liggende. Folk kjøper vel ikke disse på gata?
Vis hele sitatet...
Neurontin er kanskje mindre kjent i rusmiljøene enn lyrica. Lyrica kan man få solgt/kjøpt. En dose lyrica på rundt 600-1200mg eller 1200-1800mg neurontin bør være en grei dose hvis man skal ruse seg. Disse legemidlene potenserer også de fleste andre rus/legemidler. Som f.eks cannabis, benzodiasepiner, alkohol, opiater og stimulanter.
Sist endret av Mexxy; 4. februar 2014 kl. 01:27.
Sitat av Handy andy Vis innlegg
Sitter med en Neurontin foran meg. Hva er det som gjør dem bra?

Jeg har tatt en del Neurontin og lyrica, alltid i samråd med lege.
Jeg ble forklart at de kunne hjelpe på abstinenser.

Kan jeg oppnå en slags rus på disse? En kompis av meg har et helt lager med disse liggende. Folk kjøper vel ikke disse på gata?
Vis hele sitatet...
man kan oppnå en viss rus..jeg tok 4x300mg og føltes litt som og bli brisen og litt godt humør....klarte ikke fokusere på noen ting (tåkesyn). det blir også utskreven mot angst i enkelte tilfeller..men jeg anbefaler ingen og bruke det til rus..kjipe abstinenser og div bivirkninger..
Har utskrevet maksdose Lyrica (2x300 mg/dagen) mot angst... Det funker fint å ruse seg på, men toleranse mot ruseffekten oppnås raskt. I morra er det ei uke siden sist jeg tok en kapsel, har fortsatt to hele pakker med 56x300 liggende. Den siste uka har vært rimelig småkjip med abstinenser, for å si det sånn. Angst, depresjon, feber, influensalignende symptomer, hele pakka. Vettafaen hva jeg skulle gjort om jeg ikke hadde litt stesolid liggende. Vurderer å ta meg en ny dose i morra, men lurer på om det kanskje er litt for tidlig, vil ikke bli avhengig igjen.

Uansett, det er fint å ta maks en gang i uka om du vil ruse deg, men begynner du å ta det hver dag kommer du til å oppleve kjipe abstinenser når du en gang skal slutte. Har aldri sett meg selv som avhengig av noe som helst, men den jævla Lyricaen kom snikende innpå meg.

Rusdose er som Muradi sier rundt 600-1200 mg.
Sitat av panopticon Vis innlegg
Har utskrevet maksdose Lyrica (2x300 mg/dagen) mot angst... Det funker fint å ruse seg på, men toleranse mot ruseffekten oppnås raskt. I morra er det ei uke siden sist jeg tok en kapsel, har fortsatt to hele pakker med 56x300 liggende. Den siste uka har vært rimelig småkjip med abstinenser, for å si det sånn. Angst, depresjon, feber, influensalignende symptomer, hele pakka. Vettafaen hva jeg skulle gjort om jeg ikke hadde litt stesolid liggende. Vurderer å ta meg en ny dose i morra, men lurer på om det kanskje er litt for tidlig, vil ikke bli avhengig igjen.

Uansett, det er fint å ta maks en gang i uka om du vil ruse deg, men begynner du å ta det hver dag kommer du til å oppleve kjipe abstinenser når du en gang skal slutte. Har aldri sett meg selv som avhengig av noe som helst, men den jævla Lyricaen kom snikende innpå meg.

Rusdose er som Muradi sier rundt 600-1200 mg.
Vis hele sitatet...
Støtter :-)
Jeg fikk disse av legen selv mot smerter og det var ikke bare, bare å slutte med disse. Så ble jeg også så dårlig av Lyrica så nedtrapping var heller ikke noe alternativ.
Var lettere å brå stoppe på Paralgin forte fremfor Lyrica.
Så er også Lyrica satt på overvåkningsliste over både bivirkninger (folk kan bli direkte syke av Lyrica) og avhengighetsfaren.
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Støtter :-)
Jeg fikk disse av legen selv mot smerter og det var ikke bare, bare å slutte med disse. Så ble jeg også så dårlig av Lyrica så nedtrapping var heller ikke noe alternativ.
Var lettere å brå stoppe på Paralgin forte fremfor Lyrica.
Så er også Lyrica satt på overvåkningsliste over både bivirkninger (folk kan bli direkte syke av Lyrica) og avhengighetsfaren.
Vis hele sitatet...
Ble du plutselig dårlig av Lyrica, eller var det en bivirkning som kom snikende? Hvor lenge brukte du det før du sluttet, og dose? Og hva brukte du det for?

Har brukt høye doser over lang tid, håper jeg slipper å oppleve det samme.
Sist endret av FlipMcFlop; 4. februar 2014 kl. 04:58.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Ble du plutselig dårlig av Lyrica, eller var det en bivirkning som kom snikende? Hvor lenge brukte du det før du sluttet, og dose? Og hva brukte du det for?

Har brukt høye doser over lang tid, håper jeg slipper å oppleve det samme.
Vis hele sitatet...


Jeg blir nesten litt sjokkert. Er det en ting jeg har fått høre av min lege så er det > legemidler rus, avhengighet og abstinenser.

Jeg har aldri blitt fortalt at man kan ruse seg på Lyrica? hvertfall ikke noe om abstinenser.

Merkelig.....
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Ble du plutselig dårlig av Lyrica, eller var det en bivirkning som kom snikende? Hvor lenge brukte du det før du sluttet, og dose? Og hva brukte du det for?

Har brukt høye doser over lang tid, håper jeg slipper å oppleve det samme.
Vis hele sitatet...
Det kom snikende. Jeg brukte opp 2 pakker, 75 mg * 3 om dagen mot smerter. Husker ikke pakningsstørelsen, men jeg brukte de ca 2 mnd.
Det jeg husker: smerter mellom skuldrene i ryggen, sår og smertefull tunge (ja, du leste riktig), følte meg fryktelig tung i kroppen, smerter som vandret rundt i kroppen, svimmel, kvalm og u-vell.

Svimmel, kvalm og u-vell ble jeg ihvertfall når jeg sluttet, jeg ble fryktelig kvalm, såpass kvalm at jeg måtte få kvalmestillende av legen. Jeg frøys og hadde vondt i kroppen og hodet.

Siden jeg bråsluttet fikk jeg abstinenser, samtidig som jeg var dårlig av Lyrica.

Hun på apoteket fortalte at enten tåler du Lyrica eller så blir du fryktelig dårlig. Hun visste om mange som hadde blitt syke og hadde reagert på de.
Sist endret av Huttetutta; 4. februar 2014 kl. 06:29.
Har déjà vu av at jeg har spurt deg om dette for en stund siden også?

Men, I det store og hele så skal jeg være ulidelig kvalm og ha veldig vondt, før det skulle bli verre enn lidelsen Lyrica hjelper mot for meg. Avhengighet og abstinenser må nesten bare bli et senere problem, eventuelt.

Neurontin var noe mer ubehagelig, men ikke krise. Men det hjalp ikke merkbart på noe, egentlig.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Men, I det store og hele så skal jeg være ulidelig kvalm og ha veldig vondt, før det skulle bli verre enn lidelsen Lyrica hjelper mot for meg. Avhengighet og abstinenser må nesten bare bli et senere problem, eventuelt.
Vis hele sitatet...
Det forstår jeg. Det er ikke sikker du reagerer. Hjelper de er det kjempebra. Blir du dårlig er det så klart noe dritt. Ta det som det kommer.

Jeg må gå bakover i innleggene mine for å sjekke om vi har diskutert dette før
Eksen min tok 8x 300 mg i russammenheng.
Epilepsianfall -> sykehus -> 5 dager -> gjorde det slutt fordi det var min feil, ifølge henne.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Eksen min tok 8x 300 mg i russammenheng.
Epilepsianfall -> sykehus -> 5 dager -> gjorde det slutt fordi det var min feil, ifølge henne.
Vis hele sitatet...

Alt er vår feil.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Eksen min tok 8x 300 mg i russammenheng.
Epilepsianfall -> sykehus -> 5 dager -> gjorde det slutt fordi det var min feil, ifølge henne.
Vis hele sitatet...
Det er paradokset med Lyrica. Epilepsimedisin som kan gi epilepsianfall i større doser. Nå er da også maks dose i medisinsk sammenheng 1x300 mg om gangen, så 8 ganger anbefalt dose må betraktes som en overdose.


Forøvrig "sprakk jeg" på sluttinga. Ei uke uten Lyrica, i dag tok jeg 900 mg. Toleransen var definitivt gått ned. Kombinasjonen av å være fysisk sjuk, phenibut i kroppen fra gårskvelden og rusa på Lyrica, samt å trene styrke når man egentlig ikke er frisk, førte til både kvalme, dobbeltsyn og svaing som en døddrukken seiler på urolig sjø. Til tider føltes det ekstremt godt, men mest av alt var det rimelig jævlig. Følte meg som en jævla narkis når jeg sto og forsøkte å betale for en kebab på restaurant og ikke klarte å treffe det jævla hullet du skal sette kortet i betalingsterminalen. Blir nok ei stund før jeg gidder å ta mer Lyrica...
Sist endret av panopticon; 4. februar 2014 kl. 22:43.
Sitat av mercen Vis innlegg
Blande Lyrica og Neurontin ?

-Bryker maxdose Lyrica.
Står ikke noe i Felleskatalogen på interraksjoner at disse 2 kolloiderer, noen her inne som har brukt begge deler samtidig ?

Tenker på rus og/eller effekt mot nervesmerter ?

Lyrica 600mg daglig er jeg småbrisen på hele dagen..!!

ALT av angst og indre uro er borte ! Etter kun 5 dager.
-Bedre enn beroliggende, og det har eg tygget mye av....!!
Vis hele sitatet...
broren min har nerveskade i ryggen og bruker lyrica daglig. 75mgx2.
maxdose er 600mg og man kan få det etter å opparbeide toleranse over tid. broren min brukte neurontin maxdose ca 3000mg, sluttet og gikk over til lyrica, men brukte aldri lyrica og neurontin sammen. lyrica hjelper på nerveskade smerter, anti depressivende effekt og mot eplepsi. det er ikke en beroligende medisin, kanskje side effects for det til virke sånn. bivirkningene er mange. søk litt rundt på google.

Sitat av panopticon Vis innlegg
Det er paradokset med Lyrica. Epilepsimedisin som kan gi epilepsianfall i større doser. Nå er da også maks dose i medisinsk sammenheng 1x300 mg om gangen, så 8 ganger anbefalt dose må betraktes som en overdose.
Vis hele sitatet...
max dose er 600mg per døgn, spør enhver lege. broren min tok 900mg et par dager etter feildosering. ingenting skjedde utenom å være litt søvnig, men han har høy toleranse for lyrica
Sist endret av deucescracked; 6. februar 2014 kl. 20:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor er maksdosen på neurontin 3600mg/dagen og lyrica bare 600mg? Jeg er klar over at lyrica er mer potent enn neurontin, men det er ikke så stor forskjell. Lyrica skal vel være 2.5 ganger mer potent, men det utgjør ikke 600mg = 3600mg, for da måtte lyrica ha vært 6 ganger mer potent i stedet.
Absorpsjon av gabapentin er doseavhengig. Jo større dose, jo mindre biotilgjengelighet. Fra felleskatalogen: "Absorpsjon: Doseavhengig, ca. 60% ved 300 mg og ca. 42% ved 800 mg." Dette er ikke tilfelle med Lyrica, som har mer enn 90% biotilgjengelighet uansett dose. Altså, jo mer Neurontin du tar, jo mindre effektivt blir hvert milligram. Så det er fullt mulig at regelen om 2.5x mer potent, vet ikke helt hvor du har den fra men jeg tviler ikke på at den stemmer, bare gjelder for små doser. Kanskje er større doser pregabalin oppmot 6 ganger sterkere enn større doser gabapentin?
Sitat av panopticon Vis innlegg
Absorpsjon av gabapentin er doseavhengig. Jo større dose, jo mindre biotilgjengelighet. Fra felleskatalogen: "Absorpsjon: Doseavhengig, ca. 60% ved 300 mg og ca. 42% ved 800 mg." Dette er ikke tilfelle med Lyrica, som har mer enn 90% biotilgjengelighet uansett dose. Altså, jo mer Neurontin du tar, jo mindre effektivt blir hvert milligram. Så det er fullt mulig at regelen om 2.5x mer potent, vet ikke helt hvor du har den fra men jeg tviler ikke på at den stemmer, bare gjelder for små doser. Kanskje er større doser pregabalin oppmot 6 ganger sterkere enn større doser gabapentin?
Vis hele sitatet...
Faen, selvfølgelig. Hadde helt glemt av at biotilgjengeligheten til Neurontin er betydelig lavere enn Lyrica og blir enda lavere jo større dose.