Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 3168
Nå blir det mange bilder på meg har.

Tema denne gangen: Spill.

Vil gjerne har litt kontruktiv før jeg rigger ned hele oppsettet

Poker
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Nå har ikke jeg så god greie på bilder og sånt, men jeg likte bildet.

Eneste jeg kan sette fingeren på var at gloen fra sigaren var litt for...Glødende, hvis du skjønner. Den er litt forstyrrende, og den ene sjetongen ser ganske fake ut og det ser ut som to av de sitter sammen.
Dette bildet, i motsetning til det forrige, så "animert" ut.
Lignet litt på et screenshot fra et spill, særlig hendene og chipsa.
Sist endret av Gjøk; 19. november 2007 kl. 21:15.
Jeg likte bildet veldig godt jeg fikk utrolig lyst til å invitere venner på poker-kveld!
synd ikke sjetongene var av en lysere farge (sikkert big shot og slenge svarte sjetonger) men hadde sett bedre ut med en lysere farge så man virkelig så sjetongene, la ikke merke til de med en gang

men stili bilde med chips in the air
Sitat av GordonFreeman
Dette bildet, i motsetning til det forrige, så "animert" ut.
Lignet litt på et screenshot fra et spill, særlig hendene og chipsa.
Vis hele sitatet...
Ser kanskje litt fake ut, men jeg har forøkt og få en dyster stemning på bildet, en sen kveld med mye på spill.

Forslag til hva jeg kan gjøre for og bedre det?

Sitat av tribalgoth
synd ikke sjetongene var av en lysere farge (sikkert big shot og slenge svarte sjetonger) men hadde sett bedre ut med en lysere farge så man virkelig så sjetongene, la ikke merke til de med en gang

men stili bilde med chips in the air
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er litt enig at de skulle vært i en lys farge, men jeg forbinner ikke de andre fargene med store penger. Har alltid spilt med svart som størst verdi.
Et par ting som jeg synes kan fikses på:
  • Lite glød i sigaren, ser heller ikke noe røyk.
  • Likte ikke glasst, savner også is.
  • Jeg vil se kortene til mannen tydligere.
  • Han burde ha et slips, og en ring (giftering).

Et av de bedre bildene, her på nFF.
Sist endret av Diablo; 19. november 2007 kl. 21:22.
Sitat av Diablo
Et par ting som jeg synes kan fikses på:
  • Lite glød i sigaren, ser heller ikke noe røyk.
  • Likte ikke glasst, savner også is.
  • Jeg vil se kortene til mannen tydligere.
  • Han burde ha et slips, og en ring (giftering).

Et av de bedre bildene, her på nFF.
Vis hele sitatet...
Takk for konstuktiv kritikk. Det liker jeg godt

Lite glød, jeg trodde heller det var litt for mye.
Det er røyk fra sigaren, men jeg har tonet det veldig ned, for jeg synes det ble litt dominerende ned en lysere røyk på den svarte delen av bildet.

Skal prøve og fikse kort og is
Sitat av GordonFreeman
Dette bildet, i motsetning til det forrige, så "animert" ut.
Lignet litt på et screenshot fra et spill, særlig hendene og chipsa.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det kan ha noe å gjøre med at bildet er komprimert? I hvert fall ser fargene komprimert ut i mine øyne.


Edit: Kjedelig komentar, men veldig bra bilde!
Sist endret av dobbeltve; 19. november 2007 kl. 21:29.
Jeg pleier vanligvis ikke å gi kritikk på bilder her inne, men jeg har en kommentar.

Jeg ville ha byttet ut mannen/gutten på bildet. Han ser alt for ung ut. En middelaldrende mann vil gjøre motivet mer "virkelig".
Enig med diablo, men jeg føler at bildet blir litt blasst. Du kunne kanskje kjørt opp saturation litt, syntes det hovedsaklig var mørke farger her.. Ikke at det ikke passer motivmessig, men personlig ville jeg foretrekket svart hvitt eller litt mer tydelige farger.

Gudd wørk, KP!
Det bildet var nicynice...

Men fjern gløden og røyken fra cigaren, som tidligere nevnt.
Sist endret av Turbolego; 19. november 2007 kl. 21:39.
Hvordan laget du dette bildet??

BTW: Det var nice
Det ser ut som om du har fjernet en eller flere farger fra huden til personen. Tipper det er for å fremheve det litt dystre/mørke og heller ha fokus på sjetongene og spillet. Men det ser veldig fake ut.
Det virker også som om du har økt fargemetningen i de røde sjetongene og dempet grønnfargen. Sikker fint om det gjøres med måte, men her ble det litt for tydelig og forstyrrende.

Ellers likte jeg det tekniske, både lukkertid og blender var bra her. Fint fokus også!
Rediger cigaren, så blir bildet perfekt
Sitat av froskenfredrik
Det ser ut som om du har fjernet en eller flere farger fra huden til personen. Tipper det er for å fremheve det litt dystre/mørke og heller ha fokus på sjetongene og spillet. Men det ser veldig fake ut.
Det virker også som om du har økt fargemetningen i de røde sjetongene og dempet grønnfargen. Sikker fint om det gjøres med måte, men her ble det litt for tydelig og forstyrrende.

Ellers likte jeg det tekniske, både lukkertid og blender var bra her. Fint fokus også!
Vis hele sitatet...
Jeg tok bort litt farger på personen for og gjøre han mindre dominant i bildet, og mere som en "statist" i bakgrunden. Etter som tema jeg tar bilde etter nå er "Spill", så følte jeg at det ble riktig.

Jeg har økt fargen på det røde, følte det ga mere liv i bildet. Men det var kanskje litt overdrevet ja. Skal forsøke på en verson til snart.
-----------------------------
Til deg som lurte på hvordan jeg tok bildet, så har jeg tatt et oversiktsbildet over oppsettet mitt.

http://i5.photobucket.com/albums/y17.../DSC_00503.jpg
Forresten, hva med å stryke dressjakken? Likte ikke helt foldene, men det kan være at den er for stor uansett.

Edit: Stryke, som i strykejern. Du kan eventuelt bruke dampjern. Er du lat og rik, kan automatisk stryking være et tredje alternativ.
Sist endret av Gjøk; 19. november 2007 kl. 22:23.
Sitat av GordonFreeman
Forresten, hva med å stryke dressjakken? Likte ikke helt foldene, men det kan være at den er for stor uansett.
Vis hele sitatet...
He he, får følelsen av at du tror jeg er 12 år:P

Den passer fint den, men jeg er ikke eier av strykejern, og sender ikke dressen på rens bare for et bilde.


-------------------------------------


Nå som jeg er ferdig for i dag, skal det bli godt og kose meg med whiskien og sigaren
Sist endret av Fribbern; 19. november 2007 kl. 22:35.
Hvor har du fått tak i bordet og sjetongene? Utrolig stilig, blir litt lavmål den pokern jeg hadde her på lørdan når jeg ser settet ditt.
Sitat av mathfjeld
Hvor har du fått tak i bordet og sjetongene? Utrolig stilig, blir litt lavmål den pokern jeg hadde her på lørdan når jeg ser settet ditt.
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte dette sette på svinesund til 299 kroner.
Dette er spisebordet vårt, men i det settet så fulgte det med en duk som du kan legge over. så da blir det ikke så ille.
Knallstilig bilde. Fin sammensetning av alt, synes jeg. Det eneste jeg savner er isbiter i whiskeyen
Alt det negative har alt blitt nevnt, men uansett er dette et veldig bra bilde etter min smak!
Terningkast 4/5
Sitat av GordonFreeman
Edit: Stryke, som i strykejern. Du kan eventuelt bruke dampjern. Er du lat og rik, kan automatisk stryking være et tredje alternativ.
Vis hele sitatet...
Jeg sender dressen på rens etter den er brukt, og jeg brukte den i helgen, har ikke rukket innom renseriet i dag Stryke er vel og bra det, men ikke noe serlig og gjøre en jobb som noen gjør for meg senere uansett

Nok om det, det er vel bildet som skal diskuteres her.
Liker oppsettet, men som andre nevner så er ville jeg hatt en annen farge på sjetongene som blir kastet.

Mulig det er stoffet på bordet som gjør det, men her så ser det ut som bildestøy, og det ødelegger bildet.
Da har du hvert flink til å ikke få med noen kanter som avslører hvor billig dette utstyret er! Gratulerer!
Det så litt animert ut, men jeg likte det, fikk av en eller annen grunn en litt "Mafia-feeling" of ble higen på pokerkveld!
Skjønner ikke at dere kan si at sjetongene ser fake ut når de er ekte?

Ellers et kult bilde, men lurer litt på hvordan du greier å ha så kort lukkertid når det er så mørkt? Eller har du bare redigert det mørkt etterpå?
Ingen som spiller poker som holder kortene sånn, eller ihvertfall ingen som har spilt en del. I tillegg så er det fy fy å kaste chipsene inn i potten på den måten.

Men ang. bildet: Legg kortene ned på bordet. Den ene chipsen ser fake ut (mellom peke- og langfingeren på din venstre hånd). Få selve potten til å se mest mulig fristene ut, ved å fikse fargene på chipsene som er i potten, altså gjør de grønne litt mer grønne og de blå litt mer blå. Og som en annen nevnte, eplenektaren må være "on the rocks". Jeg tror også jeg hadde likt det om bordet hadde vært bare bittelitt grønnere, men det kan være det bare blir rart.
Fett bilde! Og uten at jeg tror jeg kommer med noe nytt synes jeg mannen er for mørk!

Personlig synes jeg effektene er litt for simple, og det ødelegger litt av helhetsinntrykket.

Du kan få låne mitt bord (obv selvskryt) og noen skikkelig sjetonger så blir det bildet helt konge!
Gidder ikke gjenta det andre har sagt tidligere i tråden, men syns du burde hatt minst et hjerter-kort. Det kunne laga en kontrast i bildet, siden det er den valøren som er "varmest". Synd du var uheldig med den ene chippen som ser manipulert inn i bildet ut, men det er ikke noe du kan gjøre med nå.
Veldig fett bilde. Det skal du ha ass. Føler bilde er litt levendes, noe som gjør det blant annet er den sterke fargen i sigaren som jeg syntes var helt fint. Men det er jo smak og behag.

Som sagt, is i glasset og et slips kanskje hadde gjort det litt mer stilig.

Veldig bra bilde i min mening.

Det hadde også vert kjekt med en forklaring hvordan du tok dette bilde...hvilken lukkertid du brukte og etc.

Edit: de røde sjetongene på bordet kunne blit tonet ned litt, men det har andre sagt anyways.
Sist endret av BigD; 20. november 2007 kl. 16:13.
Jeg likte bildet jeg!
Fikk en gangster-gaming-Texas-style-Feeling!
Synest bare det var bra, ikke no klaging!
Sitat av max-mekka
Skjønner ikke at dere kan si at sjetongene ser fake ut når de er ekte?

Ellers et kult bilde, men lurer litt på hvordan du greier å ha så kort lukkertid når det er så mørkt? Eller har du bare redigert det mørkt etterpå?
Vis hele sitatet...
Sjetongene er fake. Vanlige sjetonger er tyngre. Jeg tipper disse sjetongene veier et par tre gram mindre en vanlige sjetonger. Pluss de sjetongene som ble brukt på bildet er av plast og ikke et hardere materiale.

Kortene blir heller ikke holdt slik som noen påpekte, proffene lar kortene ligge på bordet.

Føler bildet blir som en merkelig plakat som du ser henger ute foran ett sjabby butikkvindu. Beklager men det var min mening.
Sist endret av nicks; 20. november 2007 kl. 16:29.
Sitat av BigD
Veldig fett bilde. Det skal du ha ass. Føler bilde er litt levendes, noe som gjør det blant annet er den sterke fargen i sigaren som jeg syntes var helt fint. Men det er jo smak og behag.

Som sagt, is i glasset og et slips kanskje hadde gjort det litt mer stilig.

Veldig bra bilde i min mening.

Det hadde også vert kjekt med en forklaring hvordan du tok dette bilde...hvilken lukkertid du brukte og etc.

Edit: de røde sjetongene på bordet kunne blit tonet ned litt, men det har andre sagt anyways.
Vis hele sitatet...
Jeg la ut et bilde som viser hvordan oppsettet mitt var, Satte opp en reflektor i taket, for jeg ville ha lyset ovenfra og hadde to arbeidlapmer og en eksternbliz som lyste på reflektoren.

Kamera satte jeg på stativ, selvutløser og løp rund bordet og satte meg ned:P

Brukte 1/250 lukker, for og fryse sjetongene i luften, brukte f/2.8 for og få mye dybde i bildet.

Sitat av nicks
Sjetongene er fake. Vanlige sjetonger er tyngre. Jeg tipper disse sjetongene veier et par tre gram mindre en vanlige sjetonger. Pluss de sjetongene som ble brukt på bildet er av plast og ikke et hardere materiale.

Kortene blir heller ikke holdt slik som noen påpekte, proffene lar kortene ligge på bordet.

Føler bildet blir som en merkelig plakat som du ser henger ute foran ett sjabby butikkvindu. Beklager men det var min mening.
Vis hele sitatet...
klart dem er fake, for du har jo vært hjemme hos meg og veid dem. Eller har du muligheten til og veie ting gjennom bildet? i såfall vil jeg gjerne vite hemmeligheten, for det er noe jeg kunne hatt nytte av senere.

Hadde jeg ikke sagt at det var et billigsett, hadde heller ikke du kunne sagt at dem var fake.

Hvordan jeg holder kortene har jeg ikke store formeninger om, selv om "proffene" gjør noen annet. Jeg holdt dem slik som var naturlig for meg, slik jeg holder dem når jeg spiller.
Ja men gud mann, du spurte om meningen min og jeg svarte. Jeg har like chips som deg hjemme så den konklusjonen kunne jeg trekke uten å ha sett resten av postene.
Sitat av nicks
Ja men gud mann, du spurte om meningen min og jeg svarte. Jeg har like chips som deg hjemme så den konklusjonen kunne jeg trekke uten å ha sett resten av postene.
Vis hele sitatet...
Du greide å se at chipsene hans var 3 gram lettere enn dine utfra bildet? Da er du god. Men du har selvfølgelig rett til en mening.
Er det mulig å få se orginalen?
Sitat av GordonFreeman
Du greide å se at chipsene hans var 3 gram lettere enn dine utfra bildet? Da er du god. Men du har selvfølgelig rett til en mening.
Vis hele sitatet...
Han skyter seg selv i foten når han sier det er ca 3 gram for lette... Rett og slett fordi det er stor forskjell på "ekte" sjetonger. Det kommer an på hvilke stoff de er laget av jeg tror clay er tyngre en ceramics... Men det ser tross alt ut som billigsjetonger så han har vel forsåvidt et poeng...
Tror nok det er billigsjetonger, for jeg har noen rett ved meg her.
Synes hende så litt falske ut. Ellers har du vel fått nok konstruktiv kritikk.
Tipper han har par i Konge i hånda
Stilig bilde forresten
På sigaren ser det ut som at du har tegnet på noe rødt i paint, men ellers greit
Sist endret av boblesaft; 20. november 2007 kl. 23:09.
Hvem faen bryr seg vell om sjetongene veier 3 gram eller ei....!?

La gutten få cred for bilde han har klart å lagt ut ifra det utstyre og ressursene han har...!
Ettersom det meste er nevnt så skal ikke jeg nevne det enda en gang og derfor bidrar jeg heller ikke med så mye, men ville bare si at jeg likte dette bildet. Svært godt.